Padł moduł jaki kupić ??? |
Autor |
Wiadomość |
Pii 1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-07-2010, 16:14 Padł moduł jaki kupić ???
|
|
|
Witam mam pytanie padł mi moduł w mojej białej strzale (24v) poradżcie co zrobić za nowy koleś chce 370pln używka połowe taniej ale wiem , że maja jakąś wade fabryczną (poprzedni właściciel naprawiał-200pln) co zrobić mechanik mi mówił, że jeszcze sprawdzi ale podobno od jakiegoś nissana pasuje sprawdzał to ktoś? Nie wiem co robić kupić używke? Jak padnie to 200 pln za naprawe plus cena jaką dam za używany to taniej mnie wyniesie nowy. Proszę o radę. Sigma 91 rok w manualu. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-07-2010, 16:43
|
|
|
te moduły mają wadę fabryczną ( tak jak ecu ma kondensator) i przegrzewają się przy wyjściowych tranzystorach. Możesz kupić nowy i też może paść. Tak naprawdę nie ma żadnej gwarancji że w miejscu w którym je umieścili (nie za szczęśliwym btw.. ) nie podniesie się temperatura do 120-130 stopni i nie odejdzie tranzystorek od obudowy.. Mogę Ci podesłać do testów moduł MOS , który tej wady nie ma , i można go montować gdzie indziej , w jakimś chłodniejszym miejscu. (kabelki)
Sław ma używki , ale jak mówię.. nie ma co liczyć na bezawaryjność tego elementu. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-07-2010, 17:52 Re: Padł moduł jaki kupić ???
|
|
|
Pii 1980 napisał/a: | Witam mam pytanie padł mi moduł w mojej białej strzale (24v) poradżcie co zrobić za nowy koleś chce 370pln używka połowe taniej ale wiem , że maja jakąś wade fabryczną (poprzedni właściciel naprawiał-200pln) co zrobić mechanik mi mówił, że jeszcze sprawdzi ale podobno od jakiegoś nissana pasuje sprawdzał to ktoś? Nie wiem co robić kupić używke? Jak padnie to 200 pln za naprawe plus cena jaką dam za używany to taniej mnie wyniesie nowy. Proszę o radę. Sigma 91 rok w manualu. |
Używki faktycznie mogą paść - u mnie po roku też padł. Sprawdź w Intercarsie bo kupowałem w tamtym roku zamiennik i od roku jest w porządku (odpukać). Moduł jest od 3000GT (w Sigmie go nie ma) ale to jest dokładnie to samo. Cena hurtowa 250 zł
nr OE MD152999 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Pii 1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-07-2010, 20:54
|
|
|
Dzięki chłopaki za radę bo już sam nie wiedziałem co zrobić ten moduł, który miałem był naprawiany i śmigał 2 lata i pewnie by pośmigał jeszcze ale najprawdopodobniej mechanik mi go wykończył mam kumpla w intercarsie i zawsze mi dobre ceny daje VirMan a za tego MOSA ile byś chciał kabelki też masz do niego? Piszesz do testów sprawdzałeś jak to śmiga w sigmie? Ja jeżdże praktycznie tylko w trasach i potrzebuje czegoś w miarę niezawodnego wiadomo, że gwarancji nigdy nie ma bo i nowe części potrafią paść a tak na marginesie to nie mam za bardzo czasu ale chyba sam zaczne grzebać w mojej strzale bo te mechaniki to sie do zmiany klocków nadają a i to bym sam zrobił chciałem zaoszczędzić na czasie i tak mi zmienili świece i kable, że fura tydzień czasu u mechanika stała no i przy okazji modem mi wykończyli naprawde nie wiem jak to zrobili. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-07-2010, 21:05
|
|
|
modem ci wykończyli ? jaki modem ? - mosa mam experymentalnego - działa dobrze i kabelki są do wpiecia cena - nie wiem - ale kup standard jak chcesz mieć w trasy bo nigdzie długo tego nie testowałem - potestuję u siebie :] |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Pii 1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-07-2010, 21:31
|
|
|
VirMan o moduł mi oczywiście chodziło, to chyba do inter carsu śmignę czekam na wyniki testów twojego mosa to może w przyszłości wrzucę sobie coś takiego narazie troche z kasą kiepsko ale mam już plany modyfikacji sigmy póki co troszke wydech zmienilem i wycięte kata mruczy fajnie ale jeszcze kupa rzeczy do zrobienia najpierw hamule a potem stożek, dolot i reszta wydechu no i pełno innych rzeczy które chciałbym dopracować musi byc igła pozdro i dzięki za radę |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 23-07-2010, 08:21
|
|
|
Co ma na celu taka modyfikacja? |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-07-2010, 08:44
|
|
|
stozek pomaga jedynie w przypadku fabrycznie kiepskich filtrów , albo przy turbinach , gdzie potrzeba więcej powietrza.. no ewentualnie jak ktos lubi "wizualny" tunning.. Ja filtra nie zmieniam bo jest oryginalnie bardzo dobry. Chyba że mi się turbinka nie zmieści. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 23-07-2010, 19:18
|
|
|
Teoretycznie wiem po co jest stożek. Tylko co on daje w Sigmie. Wg mnie nic. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-07-2010, 19:22
|
|
|
no nic - bo dolot jest zestrojony pojemnościowo (stąd te baniaki na dolocie) jakby był dynamicznie i inna konstrukcja kolektora to może by dało - da jakbym turbinkę montował ,ale i tak 1-3% - tyle co nic - a filtruje gorzej syfy - cierpi silnik |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Pii 1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-07-2010, 20:25
|
|
|
No to kolejna cenna rada, myślałem, że stożek troche ożywi silnik (chodzi mi o pracę, a nie moc) ale jak mówicie, że fabryczny jest ok to nie zmieniam bo na tuningu optycznym mi nie zależy wręcz przeciwnie furka ma być w oryginale i dobrze śmigać co wg was można poprawić w sigmie o ile jest coś takiego na pewno hamulce mam do roboty czytałem troche na forum ale dalej nie wiem co wybrać a te co mam niestety się gotują jak hamuje z większej prędkości do zera, kolega mnie namawia na tarcze Zimmerman (czy jakoś tak) ma w galancie i jest zadowolony ale różne opinie o nich słyszałem |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 23-07-2010, 21:10
|
|
|
Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. . Ale jest to opinia subiektywna. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-07-2010, 21:19
|
|
|
mmatulek napisał/a: | Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. . Ale jest to opinia subiektywna. | W sedanach masz od modeli 93, co maja klime z ekranem |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jack_a [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2010, 15:36
|
|
|
mmatulek napisał/a: | Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. . Ale jest to opinia subiektywna. |
Się wtrącę.
Zdecydowanie brakuje jeszcze filtra kabinowego i paru gadżetów z Diamante, np. uchwytów na kubki, trzeciego światła stop i podświetlanych lusterek w podsufitce. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:06
|
|
|
jack_a napisał/a: | mmatulek napisał/a: | Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. . Ale jest to opinia subiektywna. |
Się wtrącę.
Zdecydowanie brakuje jeszcze filtra kabinowego i paru gadżetów z Diamante, np. uchwytów na kubki, trzeciego światła stop i podświetlanych lusterek w podsufitce. |
Brak filtra to nieporozumienie, w sumie dziwi też brak nawiewu na tył i dwustrefowej klimatyzacji. W niektórych autach zauważyłem 2 strefową regulację ogrzewania (Safrane, Omega B). Cóż niestety nie można mieć wszystkiego. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|