Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomusn
15-10-2006, 20:52
[CA1A 1.3] Problem z obrotami!!!
Autor Wiadomość
debillos
[Usunięty]

  Wysłany: 12-10-2006, 01:38   [CA1A 1.3] Problem z obrotami!!!

Witam!!
Od pewnego czasu mam problem z wolnymi obortamia a mianowicie raz samochod działa jak na ssaniu a raz obroty faluja (tzn. niskie - wysokie i tak na zmiane). Dodam ze od poczatku mam problem z dopływem paliwa tzn. jak dodaje gazu samochod na 2 i 3 ciagnie ale ma krotke momenty w ktorych objaw jest taki jak brak wystarczajacej ilosci paliwa (muli sie). Prosze o pomoc co z tymi obrotami i tym muleniem sie czy jest to powiazane aha dodam ze samochod zaczal wiecej palic na pełnym baku ok 100 km mniej niz zwykle.
Ps Falowanie obrotow wystepuje nagminie w deszczowa pogode i wogole przy duzej wilgotnosci.
HELP ME PLEASE!!!
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 12-10-2006, 07:52   

Czy masz instalację gazową? Czy była czyszczona przepustnica (częsty problem)? Czy były regulowane obroty? Jak wygląda filtr powietrza? Czy kontrolka Check Engine zapala się i gaśnie?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2006, 07:56   

Nie sądzę, by w tym przypadku chodziło (tylko) o paliwo, a układ zapłonowy. Sugeruje to występowanie problemów przy wilgotności.
Do sprawdzenia:
1. Świece.
2. Przewody wysokiego napięcia.
3. Kopułka aparatu zapłonowego.
4. Palec rozdzielacza.
 
 
debillos
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2006, 20:54   

tomusn napisał/a:
Czy masz instalację gazową? Czy była czyszczona przepustnica (częsty problem)? Czy były regulowane obroty? Jak wygląda filtr powietrza? Czy kontrolka Check Engine zapala się i gaśnie?



Instalcji gazowej brak, filtr powietrza wymieniony, kontrolka zapala sie i potem gasnie normalnie,

aha i dodam ze max predkosc jaka osiagnałem to 140- km/h !!!!!!!!! skandal
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2006, 18:48   

hmm drąże w tym temacie i jestem ciekaw jak wszystko sie zakończyło.....uporałeś sie??
 
 
debillos
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2006, 23:32   

nie uwiezycie ale wszystko zakonczylo sie na wymianie swieczek!!!:):):)
Tylko teraz oadła mi uszczelka pod głowica:(
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-11-2006, 07:28   

gregorbu napisał/a:
Nie sądzę, by w tym przypadku chodziło (tylko) o paliwo, a układ zapłonowy. Sugeruje to występowanie problemów przy wilgotności.
Do sprawdzenia:
1. Świece.
2. Przewody wysokiego napięcia.
3. Kopułka aparatu zapłonowego.
4. Palec rozdzielacza.


A ja po wymianie tych gratów (i wielu innych) nadal mam ten problem.
Czy przyczyną tego mogą być wtryskiwacze lub ECU ???
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2006, 08:40   

debillos napisał/a:
raz samochod działa jak na ssaniu a raz obroty faluja (tzn. niskie - wysokie i tak na zmiane).

debillos napisał/a:
jak dodaje gazu samochod na 2 i 3 ciagnie ale ma krotke momenty w ktorych objaw jest taki jak brak wystarczajacej ilosci paliwa (muli sie)
debillos napisał/a:
dodam ze samochod zaczal wiecej palic

Ja przejechałem na świecach NGK Japan 4000 km i chyba też padły. Objawy takie jak u Ciebie. Tylko kto to widział żeby wymieniać świece co 4000 km :shock:
U mnie jeszcze jest coś takiego, że silnik ma drgania i od niego cała karoseria. Plastiki w środku drżą że aż strach. Mimo, że wczoraj wymieniłem poduszkę pod silnikiem, bo wydawała się wybita.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-11-2006, 08:46   

Hugo napisał/a:
Ja przejechałem na świecach NGK Japan 4000 km i chyba też padły. Objawy takie jak u Ciebie. Tylko kto to widział żeby wymieniać świece co 4000 km :shock:

Ale chyba nie zwalasz tego na świece? - w końcu znam wiele aut, gdzie te świeczki wytrzymują po 30, 40, a ekstremalnie nawet więcej kilometrów. Tyle, że one (najczęściej) nie mają LPG...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2006, 09:39   

Krzyzak napisał/a:
Ale chyba nie zwalasz tego na świece?


A na co? Na LPG? Napewno ma on duże znaczenie, ale ten przebieg to lekka przesada.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-11-2006, 09:58   

No a czy w tych świecach zmniejszyłeś szczelinę o 0.1 - 0.2 mm pod ten LPG ?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2006, 10:09   

Ja osobiscie zacząłbym od najprostszyc rzeczy:
- sprawdzenie filtrów; paliwa i powietrza
- sprawdzenie przepustnicy - wyczyszczenie
- sprawdzenie zaworu PCV
- sprawdzenie kopułki, palca, przewodów i swiec
- sprawdzenie luzów zaworowych

Wszystko to możesz sprawdzić sam w ciągu 3 godzin.
Pozdrawim
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2006, 11:32   

saphire napisał/a:
No a czy w tych świecach zmniejszyłeś szczelinę o 0.1 - 0.2 mm pod ten LPG ?


Tzn. kupiłem świece NGK BPR-6ES a one mają fabryczna szczelinę bodajże 0,8 albo 0,9 mm. Więc do LPG byłoby OK. Tylko sobie teraz przypominam, że na opakowaniu było napisane BPR-6ES=BPR-6ES 11. A jak wiadomo te drugie mają szczelinę 1,1 mm, czyli do LPG trochę za dużą. Najpierw to sprawdzę i z zakupem nowych się wstrzymam.

Laki023 napisał/a:
sprawdzenie filtrów; paliwa i powietrza

Powietrza ma 2 tygodnie a paliwa niepotrzebny (tylko do odpalenia rano). Filtr gazu miesiąc czy dwa temu nowy.
Laki023 napisał/a:
sprawdzenie przepustnicy - wyczyszczenie

Niedawno czyszczona.
Laki023 napisał/a:
sprawdzenie zaworu PCV

Nie wiem co to jest i czy to posiadam. Jeśli zawór PCV=zawór EGR to go nie mam.
Laki023 napisał/a:
sprawdzenie kopułki, palca, przewodów i swiec

Kopułka palec nowe od 3 tygodni. Przewody mają 3 miesiące. Świece jak wyżej.
Laki023 napisał/a:
sprawdzenie luzów zaworowych

Sprawdzone były przy okazji wymiany kopułki i palca.
Laki023 napisał/a:
Wszystko to możesz sprawdzić sam w ciągu 3 godzin

Prawie wszystko przy aucie robię sam.
I powoli tracę siły.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-11-2006, 11:38   

Hugo napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Ale chyba nie zwalasz tego na świece?


A na co? Na LPG? Napewno ma on duże znaczenie, ale ten przebieg to lekka przesada.


No cóż - a jednak. Skoro w aucie bez LPG wytrzymują 10x większe przebiegi, to coś jest na rzeczy.

Acha PCV <> EGR.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2006, 12:05   

Dobra Krzyzak jeszcze tylko jedno pytanie tak na szybko.
Czy padnięte świece mogą być powodem tego, że auto nie wchodzi na ssanie gdy jest zimny silnik (max. 1100 obr.) oraz to, że strasznie drży wszystko w aucie na wolnych obrotach? (wczoraj wymieniłem jedną podejrzaną poduszkę silnika ale bez zmian. Reszta poduszek jest OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.