Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
brak ładowania
Autor Wiadomość
michall2411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: radom
Wysłany: 19-09-2010, 01:08   brak ładowania

witam mam problem . Moj misiek niema ładowania z alternatora gdyz po przejechaniu 50 km pada akumulator po naladowaniu go prostownikiem odpala na dotyk . jak moge sprawdzic alternator i co moze byc zepsute w nim jezeli to on jest przyczyna dodam tez ze zaczelo mi sie tak robic jak chcialem zamontowac przekaznik do podgrzewania tylnej szyby chyba cos zle go podlaczylem,ale juz go niema i nadal tak mi sie robi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-09-2010, 09:28   

michall2411 napisał/a:
dodam tez ze zaczelo mi sie tak robic jak chcialem zamontowac przekaznik do podgrzewania tylnej szyby chyba cos zle go podlaczylem,ale juz go niema i nadal tak mi sie robi
to może być tylko zbieg okoliczności
michall2411 napisał/a:
jak moge sprawdzic alternator
multimetrem, ale ja bym zaczął od pomiarunapięcia ładowania, ciągłości przewodów, mas na silniku, być może to akumulator jest lichy i krótko trzyma napięcie, w alternatorze mogły paść szczotki, pierścienie ślizgowe, uzwojenie na wirniku bądź stojanie, diody prostownicze, albo najzwyczajniej w świecie mógł spasc pasek napedzajacy alternator, trzeba posprawdzac to wszystko.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2010, 15:23   

szczotki się skończyły
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-09-2010, 21:45   

A co się dzieje z kontrolką, działa poprawnie czy się wogóle nie świeci czy może się świeci i nie gaśnie po odpaleniu?
Po tym można wstępnie zdiagnozować problem ale najlepiej również, jak napisał robertdg, wszystko pomierzyć miernikiem.
 
 
michall2411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: radom
Wysłany: 20-09-2010, 19:49   

To tak kontrolka zwyczajnie gasnie po odpaleniu a napiecie jest ok 12 12.5 a podobno powinno byc 13 a i jak zdejme kleme minusowa to zaczyna delikatnie stukac a i mam jeszcze 1 pytanko czy alternator musi byc dokladnie z tego modelu colta czy moze pasowac z jakiegos innego np. Ca0 o innej pojemnosci silnika .Ziomuś ktory sie zajmuje mechanika powiedzial mi ze padl regulator napiecia i ze lozysko do wymiany mam bo piszczy po odpaleniu na zimnym i sa opiłki na pasku
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2010, 21:33   

skoro
michall2411 napisał/a:
kontrolka zwyczajnie gasnie po odpaleniu a napiecie jest ok 12 12.5

to też stawiam
michall2411 napisał/a:
ze padl regulator napiecia
 
 
michall2411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: radom
Wysłany: 20-09-2010, 22:00   

A co z tym alternatorem czy bedzie pasowal z innego modelu colta bo widze ze nie sa zbyt drogie na allegro
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-09-2010, 13:18   

michall2411, będzie pasował tylko ode tej samej wersji silnikowej, a przy dobrym wietrze od 1,5 12V. Ale nie wiem na pewno. W moim mechanik wstawił regulator od malucha, działał rewelacyjnie przez 2 lata eksploatacji. Potem lancer poszedł w inne ręce.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-09-2010, 14:54   

Kup potrzebne części w sklepie internetowym (regulator + łożysko) i daj do zrobienia.
Koszt niewielki a masz spokój.
_________________

 
 
michall2411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: radom
Wysłany: 12-10-2010, 19:40   

Alternator zrobiony a nadal mi sie dzieje to samo pomozcie mi bo juz niemam sil do tego samochodu moze jakies zwarcie jest gdzie szukac przyczyny tego problemu....
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-10-2010, 21:09   

1. sprawdź miernikiem napięcie na aku po odpięciu jednej z klem
2. sprawdź napięcie na samym alternatorze - na tej śrubce co z niego wychodzi
2. sprawdź napięcie przed uruchomieniem silnika i po na aku.
_________________

 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-10-2010, 09:45   

Już nie pamiętam czy w C50 też ale chyba tak - pod maską przy błotniku jest czarna skrzyneczka, w środku są bezpieczniki, na klapce jest opis. Powinien tam być bezpiecznik alternatora 80A. Jak będziesz go wyjmował - ma nogę przykręconą śrubką o ile dobrze pamiętam.
 
 
michall2411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: radom
Wysłany: 13-10-2010, 22:58   

josie bezpiecznik sprawdzalem jest ok tylko jest 1 sprawa gdyz alternator po odpaleniu jak sprawdzalem napiecie to bylo 14.10 a jak włączyłem juz światła to spadło aż na 12 .22 czy ktoś wie co to może byc
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-10-2010, 23:44   

A co miałes na myśli pisząc, że
michall2411 napisał/a:
Alternator zrobiony a nadal mi sie dzieje to samo
czyli co zostało niby zrobione :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-10-2010, 07:30   

Tak jak pisze robertdg napisz co zostało zrobione i czy posprawdzałeś połączenia i przewody od alternatora do akumulatora. Bo przy takich objawach to albo alternator dalej nie jest w pełni sprawny a dokładniej albo stojan albo diody czyli układ prostowniczy lub przy większym obciążeniu coś w przewodach lub połączeniach przestaje łączyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.