brak ładowania |
Autor |
Wiadomość |
michall2411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: radom
|
Wysłany: 19-09-2010, 01:08 brak ładowania
|
|
|
witam mam problem . Moj misiek niema ładowania z alternatora gdyz po przejechaniu 50 km pada akumulator po naladowaniu go prostownikiem odpala na dotyk . jak moge sprawdzic alternator i co moze byc zepsute w nim jezeli to on jest przyczyna dodam tez ze zaczelo mi sie tak robic jak chcialem zamontowac przekaznik do podgrzewania tylnej szyby chyba cos zle go podlaczylem,ale juz go niema i nadal tak mi sie robi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-09-2010, 09:28
|
|
|
michall2411 napisał/a: | dodam tez ze zaczelo mi sie tak robic jak chcialem zamontowac przekaznik do podgrzewania tylnej szyby chyba cos zle go podlaczylem,ale juz go niema i nadal tak mi sie robi | to może być tylko zbieg okoliczności
michall2411 napisał/a: | jak moge sprawdzic alternator | multimetrem, ale ja bym zaczął od pomiarunapięcia ładowania, ciągłości przewodów, mas na silniku, być może to akumulator jest lichy i krótko trzyma napięcie, w alternatorze mogły paść szczotki, pierścienie ślizgowe, uzwojenie na wirniku bądź stojanie, diody prostownicze, albo najzwyczajniej w świecie mógł spasc pasek napedzajacy alternator, trzeba posprawdzac to wszystko. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-09-2010, 15:23
|
|
|
szczotki się skończyły |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-09-2010, 21:45
|
|
|
A co się dzieje z kontrolką, działa poprawnie czy się wogóle nie świeci czy może się świeci i nie gaśnie po odpaleniu?
Po tym można wstępnie zdiagnozować problem ale najlepiej również, jak napisał robertdg, wszystko pomierzyć miernikiem. |
|
|
|
 |
michall2411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: radom
|
Wysłany: 20-09-2010, 19:49
|
|
|
To tak kontrolka zwyczajnie gasnie po odpaleniu a napiecie jest ok 12 12.5 a podobno powinno byc 13 a i jak zdejme kleme minusowa to zaczyna delikatnie stukac a i mam jeszcze 1 pytanko czy alternator musi byc dokladnie z tego modelu colta czy moze pasowac z jakiegos innego np. Ca0 o innej pojemnosci silnika .Ziomuś ktory sie zajmuje mechanika powiedzial mi ze padl regulator napiecia i ze lozysko do wymiany mam bo piszczy po odpaleniu na zimnym i sa opiłki na pasku |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-09-2010, 21:33
|
|
|
skoro
michall2411 napisał/a: | kontrolka zwyczajnie gasnie po odpaleniu a napiecie jest ok 12 12.5 |
to też stawiam
michall2411 napisał/a: | ze padl regulator napiecia |
|
|
|
|
 |
michall2411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: radom
|
Wysłany: 20-09-2010, 22:00
|
|
|
A co z tym alternatorem czy bedzie pasowal z innego modelu colta bo widze ze nie sa zbyt drogie na allegro |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-09-2010, 13:18
|
|
|
michall2411, będzie pasował tylko ode tej samej wersji silnikowej, a przy dobrym wietrze od 1,5 12V. Ale nie wiem na pewno. W moim mechanik wstawił regulator od malucha, działał rewelacyjnie przez 2 lata eksploatacji. Potem lancer poszedł w inne ręce. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-09-2010, 14:54
|
|
|
Kup potrzebne części w sklepie internetowym (regulator + łożysko) i daj do zrobienia.
Koszt niewielki a masz spokój. |
_________________
 |
|
|
|
 |
michall2411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: radom
|
Wysłany: 12-10-2010, 19:40
|
|
|
Alternator zrobiony a nadal mi sie dzieje to samo pomozcie mi bo juz niemam sil do tego samochodu moze jakies zwarcie jest gdzie szukac przyczyny tego problemu.... |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-10-2010, 21:09
|
|
|
1. sprawdź miernikiem napięcie na aku po odpięciu jednej z klem
2. sprawdź napięcie na samym alternatorze - na tej śrubce co z niego wychodzi
2. sprawdź napięcie przed uruchomieniem silnika i po na aku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-10-2010, 09:45
|
|
|
Już nie pamiętam czy w C50 też ale chyba tak - pod maską przy błotniku jest czarna skrzyneczka, w środku są bezpieczniki, na klapce jest opis. Powinien tam być bezpiecznik alternatora 80A. Jak będziesz go wyjmował - ma nogę przykręconą śrubką o ile dobrze pamiętam. |
|
|
|
 |
michall2411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt c50 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: radom
|
Wysłany: 13-10-2010, 22:58
|
|
|
josie bezpiecznik sprawdzalem jest ok tylko jest 1 sprawa gdyz alternator po odpaleniu jak sprawdzalem napiecie to bylo 14.10 a jak włączyłem juz światła to spadło aż na 12 .22 czy ktoś wie co to może byc |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-10-2010, 23:44
|
|
|
A co miałes na myśli pisząc, że michall2411 napisał/a: | Alternator zrobiony a nadal mi sie dzieje to samo | czyli co zostało niby zrobione |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-10-2010, 07:30
|
|
|
Tak jak pisze robertdg napisz co zostało zrobione i czy posprawdzałeś połączenia i przewody od alternatora do akumulatora. Bo przy takich objawach to albo alternator dalej nie jest w pełni sprawny a dokładniej albo stojan albo diody czyli układ prostowniczy lub przy większym obciążeniu coś w przewodach lub połączeniach przestaje łączyć. |
|
|
|
 |
|