KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU |
Autor |
Wiadomość |
mitsu-fan [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2006, 13:32 KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU
|
|
|
z ciekawości - ile stopni ma kąt wyprzedzenia zapłonu w mmc sigma 3.0 v6 12v ? |
|
|
|
 |
old [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2006, 14:09
|
|
|
5do 7 stopni przy 700 do 800 rpm
[ Dodano: 20-10-2006, 14:09 ]
odstęp elektrod 1.0 do 1.1 mm a jeżeli masz gaz to radzę 0.9mm |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2006, 16:47
|
|
|
old napisał/a: | 5do 7 stopni przy 700 do 800 rpm |
bez ingerencji ECU - w czasie jazdy ten kat sie bedzie wahal |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2006, 18:36 Re: KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU
|
|
|
mitsu-fan napisał/a: | z ciekawości - ile stopni ma kąt wyprzedzenia zapłonu w mmc sigma 3.0 v6 12v ? |
Witam,
5 +/- 2 stopni owszem ale tylko dla wersji 24V (zapłon elektroniczny). Natomiast dla 12V jest on o 10 stopni większy - to tak dla zaspokojenia twojej ciekawości
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Chi-Man 21-02-2008, 02:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
old [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2006, 21:18
|
|
|
to ustaw go o 10 stopni więcej i daleko nie zajedziesz gwarantuje
[ Dodano: 21-10-2006, 21:45 ]
natomiast dla wersji 24v kąt wynosi 5+/-3 stopnie przy 700+/-100 rpm pozdro |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 22:56
|
|
|
old napisał/a: | to ustaw go o 10 stopni więcej i daleko nie zajedziesz gwarantuje |
Cóż, wyczytałem kiedyś takie cuda w jakimś "mądrym" programie w rodzaju "Autodaty". Przyznaję nie analizowałem tego gdyż jeżdżę 24V i nie było mi to do niczego potrzebne. Zresztą często łapię się na tym, że jak nie muszę nie analizuję...pewnie dlatego iż codzień przez 8-10 h robie to niejako zawodowo.
Ale faktycznie jeśli się zastanowić takie ustawienie nie miało by sensu, choćby ze względu na to iż przy takim kącie otwierają się dopiero zawory ssące. Pewnie tragedii by nie było, ale mocy też tyle co kot napłakał...
Podsumowując przepraszam za tę herezję, jednocześnie ciesząc się, że ktoś tu jednak czuwa i analizuje I obiecuję odmóżdżać się na łamach jekiegoś innego forum...może zaloguję się w sympatii...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
zibicbrrr [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2006, 18:47
|
|
|
witam a ile stopni dla 12V i czy idzie to ustawić w warunkach domowych tzn. bez sprzętu. Zibi |
|
|
|
 |
Krisbaku [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2008, 21:46
|
|
|
to czyli jaki jest kat dla 12v??? |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2008, 02:07
|
|
|
Krisbaku napisał/a: | to czyli jaki jest kat dla 12v??? |
Taki sam jak dla 24V czyli 5 +/- 2 stopnie.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10-10-2011, 13:12
|
|
|
Odgrzewam, ponieważ wątek wprowadza w błąd i może doprowadzić do zniszczenia silnika.
Sprawdziłem dzisiaj w manualu ( muszę to ustawić ).
Jest tak jak powiedział Chi-man tj.:
Ignition timing:
- with electronic spark timing cut 5' +_ 2' BTDC ( elektroniczny )
- with electronic spark timing. 15' +_ 2' BTDC ( kopułka )
[ Dodano: 10-10-2011, 13:15 ]
Swoją drogą aldl pokazuje w mojej 12V .. uwaga : 33'
I silnik jeszcze działa |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11-10-2011, 11:43
|
|
|
Muszę się z Tobą nie zgodzić. 24 i 12 mają taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu 5 +/-2 stopnie. To co opisujesz powyżej odnosi się do podłączenia gniazda diagnostycznego:
Po podłączeniu tego gniazda pod masę, lampa stroboskopowa powinna wskazywać 5 stopni. Po odłączeniu 15. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-10-2011, 09:28
|
|
|
Dodam że w serwisówce piszą że zapłon podczas normalnej pracy może sobie pływać +- 7° lub ewentualnie wyprzedzony o jeszcze 5° przy większych wysokościach (w górach) czyli reasumując - wyprzedzenie od 8° do 27° (tak rozumiem to co napisali). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 29-06-2014, 14:19
|
|
|
Witam,
Kilka dni temu ustawiłem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej i nie wiem tak do końca o co chodzi. W Sigmie znaki odniesienia na pokrywie rozrządu znajdują się na godzinie 14, po podłączeniu lampy na 1wszy cylinder znak na kole znajduje się na godzinie 10 o co chodzi? Podlaczylem masę do przewodu z brązowa wtyczka i znak jest stabilny lecz nie mogłem ustawić zapłonu. Silnik pracuje poprawnie, przewody są dobrze podłączone, aparat elektroniczny. Sigma 3.0 24V.
Troszkę zszokowany sprawdziłem GMP na 1 tłoku i nie pokrywa mi się znak koła pasowego ze znakami na pokrywie rozrządu. Rozbieżność godzina 10 a 14 Jakieś sugestie? Koło pasowe od innego auta? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-06-2014, 15:24
|
|
|
ppkss4_ napisał/a: | Witam,
Kilka dni temu ustawiłem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej i nie wiem tak do końca o co chodzi. W Sigmie znaki odniesienia na pokrywie rozrządu znajdują się na godzinie 14, po podłączeniu lampy na 1wszy cylinder znak na kole znajduje się na godzinie 10 o co chodzi? Podlaczylem masę do przewodu z brązowa wtyczka i znak jest stabilny lecz nie mogłem ustawić zapłonu. Silnik pracuje poprawnie, przewody są dobrze podłączone, aparat elektroniczny. Sigma 3.0 24V.
Troszkę zszokowany sprawdziłem GMP na 1 tłoku i nie pokrywa mi się znak koła pasowego ze znakami na pokrywie rozrządu. Rozbieżność godzina 10 a 14 Jakieś sugestie? Koło pasowe od innego auta? |
Znak na kole (nacięcie) niestety nie jest w 100% miarodajnym wskaźnikiem wału korbowego. Teoretycznie gdy jest przed GMP to znaki na rozrządzie powinny się pokrywać. Żeby mieć 100% pewność czy rozrząd jest dobrze ustawiony powinieneś ściągnąć koło pasowe - wtedy można zobaczyć znak na kole zebatym paska rozrzadu (kropka na jednym z zębów) - na nią powinien wskazywać wystający element obudowy pompy oleju.
Poniżej widać to dość dokładnie:
PS. Co do koła pasowego - przychodzi mi jeszcze do głowy taka myśl że być może koło pasowe sie rozwarstwiło (zewnątrzna cześć odkleiła się od gumy która jest pomiędzy nią a częścią wewnętrzną) i być może to nacięcie jest w innym miejscu niż powinno być? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 30-06-2014, 23:01
|
|
|
lukasz12,
Rozrząd skladalem w lutym i prawda taka, że nie zwróciłem uwagi na znak koła pasowego czy się pokrywa. Wyszło to dopiero teraz przy ustawieniu zapłonu. Koło pasowe sprawdzałem - nie jest zerwane, nie ma luzów. Jedyne co mi przychodzi na myśl to poprzedni właściciel założył koło od Pajero 3.0. Będę miał możliwość to zapytam znajomego o położenie znaków na obudowie rozrządu. Być może stąd ta rozbieżność.
Zapłon ustawiłem wdg GMP lecz masz racje rozbieżności może być duża więc ścigane osłonę rozrządu i zaznaczę nowy punkt na kole pasowym i ponownie ustawie zapłon. Jestem pewny co do złożonego rozrządu więc chyba wystarczy zrzucić górną osłonę z wałków rozrządu, teoretycznie znaki muszą się pokryć ze znakiem wału korbowego. |
|
|
|
 |
|