Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Śnieg
Autor Wiadomość
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-12-2010, 11:48   Śnieg

W czasie ostatnich 2 tygodni zrobiłem parę tysięcy kilometrów po naszych zaśnieżonych drogach - i muszę przyznać że przy wszystkich wadach Oulandera, napęd należy ocenić na 6stkę! Autko prowadzi się pewnie w każdych warunkach, bycie najszybszym użytkownikiem drogi to prawdziwa przyjemność :wink:
bonito
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 22-12-2010, 12:14   

Potwierdzam, ja nie dałem rady tylko jednej zaspie, chciałem pojeździć po nieodśnieżanym boisku (tak z pół metra śniegu) i po ok. 10 metrach stanąłem, a smród sprzęgła kazał wycofać :-)
Wczoraj natomiast wyciągałem z zaspy Sprintera z dużą budą :-)
Fanatykom 4x4 zwrócę tylko uwagę, że na hamowanie to napęd już nie ma tak wielkiego wpływu :-)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-12-2010, 12:18   

michu300 napisał/a:
Wczoraj natomiast wyciągałem z zaspy Sprintera z dużą budą

Z tym wyciaganiem to tez nie kozakuj. Znajomy zajeździł już sprzęgło w taki sposób :P A tak ogólnie to sytuacja w Polsce to istna popierdółka w porównaniu do tego co u mnie na północy się dzieje od kilku tygodni. Np w ciągu ostatniego tygodnia w okolicach gdzie mieszkam spadło 80 cm świeżego śniegu :shock: :shock: Tutaj autostrady zamykają, wstrzymują ruch kolejowy i lotniczy bo tak pada.... Pamiętam ze w Warszawie jest juz paraliż jak 20cm spadło :finga:

P.S. Zobaczcie jak Anglicy sobie radzą kiedy auto się im zakopie :twisted:
http://tv.expressen.se/ga...gor-inte-sa-har
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-12-2010, 13:04   

bonito napisał/a:
napęd należy ocenić na 6stkę!
co najwyżej -5. Ma tendencję do zarzucania tyłu. Ale faktycznie dość łatwo być najszybszym.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 22-12-2010, 13:20   

rezon napisał/a:
bonito napisał/a:
napęd należy ocenić na 6stkę!
co najwyżej -5. Ma tendencję do zarzucania tyłu. Ale faktycznie dość łatwo być najszybszym.


Z tym zarzucaniem tyłu to chyba dość charakterystyczne dla 4x4?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-12-2010, 13:39   

michu300 napisał/a:
Z tym zarzucaniem tyłu to chyba dość charakterystyczne dla 4x4?
niekoniecznie - testowałem Yeti 2.0TDI CR w ubiegłym roku, miała znacznie bardziej neutralną charakterystykę na śliskiej zaśnieżonej jezdni - byłem mile zaskoczony, żadnego zarzucania tyłu na zakrętach czy na zaśnieżonym skrzyżowaniu, a to zwykły Haldex. Outka na tej trasie trzeba było dobrze trzymać, bo był zdecydowanie nadsterowny. Z kolei SX4 w trybie 4WDAuto zachowuje się znacznie gorzej niż Outek - tendencje do myszkowania po jezdni, w trybie Lock mniej więcej jak Outek w trybie 4WD.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 22-12-2010, 13:51   

Może właśnie dlatego, że to Haldex... Ja z kolei jeździłem Grand Vitarą i tam było podobnie do Outka z nadsterownością.
 
 
sibkods 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 181
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-12-2010, 14:14   

Mi najbardziej podoba się buczenie ESP czy tam czegoś innego podczas nadsterowności. :P
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-12-2010, 14:35   

rezon napisał/a:
michu300 napisał/a:
Z tym zarzucaniem tyłu to chyba dość charakterystyczne dla 4x4?
niekoniecznie - testowałem Yeti 2.0TDI CR w ubiegłym roku, miała znacznie bardziej neutralną charakterystykę na śliskiej zaśnieżonej jezdni - byłem mile zaskoczony, żadnego zarzucania tyłu na zakrętach czy na zaśnieżonym skrzyżowaniu, a to zwykły Haldex. Outka na tej trasie trzeba było dobrze trzymać, bo był zdecydowanie nadsterowny. Z kolei SX4 w trybie 4WDAuto zachowuje się znacznie gorzej niż Outek - tendencje do myszkowania po jezdni, w trybie Lock mniej więcej jak Outek w trybie 4WD.


co do Yeti należy zauważyć ,że nie może zarzucić tyłem,z prostej przyczyny on nie ma tylu... :D .. to krótki samochód ok 40cm krótszy od outka, ma mniejszy rozstaw osi i jest równie szeroki . W związku z tym efekt "zarzucania" jest znacznie mniejszy...Generalizując łatwiej w krótszym, szerokim samochodzie utrzymać neutralność zachowania na śliskiej nawierzchni niż w dłuższym o identycznej lub mniejszej szerokości ...
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2010, 14:39   

rezon napisał/a:
bonito napisał/a:
napęd należy ocenić na 6stkę!
co najwyżej -5. Ma tendencję do zarzucania tyłu. Ale faktycznie dość łatwo być najszybszym.


..chyba ze w okolicy pojawi sie konkurencja, jak chocby rowniez bardzo czeste autko Q7 :mrgreen: wtedy outek juz nie jest taki predki :badgrin: :oops:
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-12-2010, 16:56   

-WALDOR- napisał/a:
co do Yeti należy zauważyć ,że nie może zarzucić tyłem,z prostej przyczyny on nie ma tylu... .. to krótki samochód ok 40cm krótszy od outka, ma mniejszy rozstaw osi i jest równie szeroki . W związku z tym efekt "zarzucania" jest znacznie mniejszy...Generalizując łatwiej w krótszym, szerokim samochodzie utrzymać neutralność zachowania na śliskiej nawierzchni niż w dłuższym o identycznej lub mniejszej szerokości ...
gdyby było tak jak piszesz to SX4 biłoby Outka na głowę, a jest dokładnie odwrotnie - tak jak pisałem dopiero 4WDLock w SX4 pozwala to autko jakoś porównać do Outka - jest i tak wyraźnie stabilniejszy, a jeśli w Yeti nie ma tyłu, to jak nazwać to co jest w SX4.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 22-12-2010, 17:20   

Niestety z tym tyłem trzeba uważać, szczególnie na małych skrzyżowaniach lub przy wyjeździe z podporządkowanej. Operowanie gazem z umiarem i odpowiednia synchronizacja kierownicą to podstawa sukcesu w takich warunkach. A napęd oceniam na 4.


I jeszcze jedno w był taki dzień, że cały czas padało i w związku z tym na drodze (przynajmniej u mnie) leżało bardzo dużo tzw. błota pośniegowego. Nie wiem czy to wina opon, ale mi w takich warunkach O2 nie chciał skręcać, zasadniczo chciał jechać tylko do przodu. Stoję sobie na skrzyżowaniu ruszam, chcę skręcać, kierownica już do skręcona na max. a samochód ledwo bierze zakręt.
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-12-2010, 18:24   

rezon napisał/a:
-WALDOR- napisał/a:
co do Yeti należy zauważyć ,że nie może zarzucić tyłem,z prostej przyczyny on nie ma tylu... .. to krótki samochód ok 40cm krótszy od outka, ma mniejszy rozstaw osi i jest równie szeroki . W związku z tym efekt "zarzucania" jest znacznie mniejszy...Generalizując łatwiej w krótszym, szerokim samochodzie utrzymać neutralność zachowania na śliskiej nawierzchni niż w dłuższym o identycznej lub mniejszej szerokości ...
gdyby było tak jak piszesz to SX4 biłoby Outka na głowę, a jest dokładnie odwrotnie - tak jak pisałem dopiero 4WDLock w SX4 pozwala to autko jakoś porównać do Outka - jest i tak wyraźnie stabilniejszy, a jeśli w Yeti nie ma tyłu, to jak nazwać to co jest w SX4.


sx to coś co udaje suv-a...choć nawet nie to..sam fakt ,że robi je oprócz suzuki, fiat mówi wszystko...co nie zmienia faktu ,że zazwyczaj suwy sa duże ,wysokie, ciężkie,maja wysoko zawieszony środek ciężkości stad lekki tył "zachodzi"..są wyjątki ,,skoda..maleństwo suvowe, która zachodzi mniej (a dla fanów marki wcale i wogóle jest de best)...
sa samochody których zawiedzenie na tyle skutecznie zepsuto ,że pomimo 4x4 się źle prowadza...widocznie takim czymś jest sx..
niemniej u mnie jest ok 20cm śniegu..pługi na gruntówkach nie jeżdżą, wiec jest dziewiczo,śmigam w czymś takim sobie 50km/h wszystko co sie dzieje z wozem jest w pełni kontrolowane i sprawia mi wielka frajdę...jade sobie w śnieżycy , brodzę w śniegu i jedynym moim zmartwieniem jest czy kretyn za mną na letnich nie wiedzie mi w d,,,
wózek stoi na dworzu, - 17 a ja pale na dotyk, grzac zaczyna po 2 minutach...jadę sobie jak panicho...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-12-2010, 19:08   

-WALDOR-, rozumiem zachwyty nad posiadanym od niedawna Outkiem, ale najpierw tworzysz teorię wg której jak nie ma tyłu to nie zarzuca, a jak podaję przykład znacznie mniejszego, ale gorzej zachowującego się autka to piszesz, że to Fiat/SUzuki i to ma niby tłumaczyć zachowanie. Skoda nie jest dla mnie the best, znam ciekawsze samochody - Yeti jest małe i brzydkie jak noc listopadowa - ale poprawniej od Outka jeździ na śliskiej jezdni i o tym była mowa. Ma lepiej zestrojoną elektronikę, co ma wpływ na zachowanie. SX4 przy 4WDLock też zupełnie inaczej jedzie niż 4WD Auto więc nie ma to nic wspólnego z zepsuciem zawieszenia co próbujesz sugerować tylko po prostu z charakterystyką napędu. Spróbuj Outkiem pojechać 50km/h po zaśnieżonej jezdni z kilkoma ciasnymi zakrętami to zobaczysz jak mu zachodzi tył, co oczywiście można kontrolować, ale jest to po prostu nadsterowność samochodu i jedyna rada na to -
sylb napisał/a:
Niestety z tym tyłem trzeba uważać, szczególnie na małych skrzyżowaniach lub przy wyjeździe z podporządkowanej. Operowanie gazem z umiarem i odpowiednia synchronizacja kierownicą to podstawa sukcesu w takich warunkach.
20 lat temu jeździłem zimą Ładą z lekkim tyłem i napędem na tył czyli meganadsterownym samochodem na oponach wielosezonowych, bo o zimówkach to dopiero Niemcy zaczynali mówić - jakoś dawałem radę, to tym bardziej mogę jeździć Outkiem, ale to nie powód abym uważał go za cud natury skoro ESP działa w nim z opóźnieniem (chociaż i tak szybciej niż w SX), a sam samochód jest nadsterowny. Jest i już, i choćbym chciał to tego nie zmienię, więc mogę się do tego dopasować. Własności trakcyjne ma bardzo dobre - dobrze rusza w śniegu czy błocie, dobrze trzyma kierunek na śliskiej jezdni, nie ma tendencji do myszkowania, przy hamowaniu nie ucieka na bok, a nadsterowność zawsze można skontrować kierownicą - tylko trzeba na to uważać.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-12-2010, 19:42   

rezon napisał/a:
a nadsterowność zawsze można skontrować kierownicą - tylko trzeba na to uważać.

Zawsze jeździłem RWD i takie zachowanie misia lubię. Instynktownie kontruję jak tył zarzuci :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.