Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MSW wyciek oleju
Autor Wiadomość
Janusz1600 
Nowy Forumowicz
Janusz1600

Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Krzeszyce
Wysłany: 25-01-2011, 19:36   MSW wyciek oleju

Witam. Mam problem z wyciekiem oleju( MSW 2,0 1993rok). Jakiś czas temu zaczął pojawiać się olej spod osłony pasków rozrządu. Zdjąłem osłony, ale nie udało mi się zlokalizować wycieku.Ściągnąłem koła z wału pompy olejowej i tłumika drgań i tam na pewno nie cieknie. Podpadała mi uszczelka pod tym małym korpusem do którego jest przykręcany filtr oleju, wymieniłem ją ale to nic nie dało. Po zmontowaniu wyciek jest nadal. Spod pokrywy klawiatury i wałka rozrządu też nie cieknie. Gdzie jeszcze mam szukać ? Może ktoś już spotkał się z takim problemem ?
_________________
Pozdrawiam. Janusz
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-01-2011, 19:42   

Sprawdź uszczelniacze od strony rozrządu, jest ich chyba wszystkich cztery. Ze starości mogły zrobić się już twarde i puszczają olej. Pasek rozrządu pewnie w oleju pracuje?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Janusz1600 
Nowy Forumowicz
Janusz1600

Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Krzeszyce
Wysłany: 25-01-2011, 20:11   

Właśnie w tym problem bo paski rozrządu są mniej zaolejone niż pasek alternatora czy pompy wspomagania.
_________________
Pozdrawiam. Janusz
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-01-2011, 20:28   

A spod głowicy nie cieknie? Ja bym obstawiał te uszczelniacze. Gdzie najwięcej oleju widać gołym okiem?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Janusz1600 
Nowy Forumowicz
Janusz1600

Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Krzeszyce
Wysłany: 25-01-2011, 21:27   

Obejrzałem jeszcze raz. Od góry do uszczelki pod głowicą raczej sucho. Najwięcej oleju widać na dole bloku za filtrem oleju (filtr suchy) i pod obudową pasków rozrządu, centralnie pod wałem.( ale po zdjęciu koła na wale było sucho). Po jeździe jak postoi najwięcej jest nakapane właśnie z bloku na wysokości filtra i z boku na wysokości pokrywy pasków. Podejrzewam że olej z boku jest wynikiem pędu powietrza które omiata silnik w czasie jazdy.
_________________
Pozdrawiam. Janusz
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-01-2011, 21:33   

Wydaję mi się, że to uszczelniacze...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Janusz1600 
Nowy Forumowicz
Janusz1600

Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Krzeszyce
Wysłany: 25-01-2011, 21:49   

Ale na wszystkich uszczelniaczach jak ściągałem koła było sucho tak jak to napisałem w pierwszej wiadomości. To musi być coś innego. Tylko co ?
_________________
Pozdrawiam. Janusz
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-01-2011, 21:53   

Może filtr oleju, uszczelką puszcza?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Janusz1600 
Nowy Forumowicz
Janusz1600

Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Krzeszyce
Wysłany: 25-01-2011, 21:58   

Pisałem, że filtr suchy.
_________________
Pozdrawiam. Janusz
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-01-2011, 22:05   

To nie mam pojęcia. Dobrze przejrzyj w koło uszczelkę pod głowicą dokładnie... Tyle mi przychodzi do głowy, nie wiem jak tam aparat zapłonowy jest mocowany... W coltach często cieknie spod aparatu...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-01-2011, 22:36   

Umyj okolice wycieku zmywaczem do hamulcy, poczekaj az przeschnie, odpal silnik i obserwuj skac zacznie leciec olej, innego sposobu na to nie ma jezeli wizualny osoad nie jest jednoznaczny.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Janusz1600 
Nowy Forumowicz
Janusz1600

Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Krzeszyce
Wysłany: 25-01-2011, 22:44   

Robiłem to przed pierwszym rozbieraniem, ale tylko okolice rozrządu, praktycznie przód silnika poniżej klawiatury. Silnik chodził prawie godzinę i nic nie zaobserwowałem. Dlatego raczej wykluczam wyciek w tych okolicach. Może ktoś zdejmował głowicę w dwulitrowym MSW i może powiedzieć czy są jakieś kanały olejowe od tej strony z brzegu głowicy ?
_________________
Pozdrawiam. Janusz
 
 
rusznikarz45 
Nowy Forumowicz

Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-01-2011, 19:55   

Witam ! A sprawdzałeś czujnik poziomu oleju w misce olejowej? Ja kiedyś miałem podobny przypadek i okazało się że to czujnik ciekł jak się rozgrzał pomiędzy metalowym mocowaniem a plastikiem
 
 
Janusz1600 
Nowy Forumowicz
Janusz1600

Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Krzeszyce
Wysłany: 28-01-2011, 20:44   

Witam. Sprawdziłem ten czujnik. Dla pewności wykręciłem i złożyłem z powrotem na silikon. To nie to, wydaje mi się że to gdzieś z okolic uszczelki pod głowicą, ale trudno cokolwiek zobaczyć nawet po umyciu benzyną ekstrakcyjną i wydmuchaniu sprężonym powietrzem. Wyciągnął bym silnik ale bez lokalizacji wycieku to "psu na budę". Nie jest to tak strasznie wielki wyciek, jakieś 0,5 litra na 1700 kilometrów, ale wścieka mnie plama oleju gdzie bym nie stanął.
_________________
Pozdrawiam. Janusz
 
 
rusznikarz45 
Nowy Forumowicz

Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: wrocław
Wysłany: 29-01-2011, 14:15   

Witaj! Ja miałem problem z samym czujnikiem ciekł koło wtyczki pomiędzy plastikowym środkiem a metalową obudową przykręcaną do miski olejowej i przez to miałem zarzygany cały spód silnika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.