MSW wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
Janusz1600
Nowy Forumowicz Janusz1600
Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Krzeszyce
|
Wysłany: 25-01-2011, 19:36 MSW wyciek oleju
|
|
|
Witam. Mam problem z wyciekiem oleju( MSW 2,0 1993rok). Jakiś czas temu zaczął pojawiać się olej spod osłony pasków rozrządu. Zdjąłem osłony, ale nie udało mi się zlokalizować wycieku.Ściągnąłem koła z wału pompy olejowej i tłumika drgań i tam na pewno nie cieknie. Podpadała mi uszczelka pod tym małym korpusem do którego jest przykręcany filtr oleju, wymieniłem ją ale to nic nie dało. Po zmontowaniu wyciek jest nadal. Spod pokrywy klawiatury i wałka rozrządu też nie cieknie. Gdzie jeszcze mam szukać ? Może ktoś już spotkał się z takim problemem ? |
_________________ Pozdrawiam. Janusz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 19:42
|
|
|
Sprawdź uszczelniacze od strony rozrządu, jest ich chyba wszystkich cztery. Ze starości mogły zrobić się już twarde i puszczają olej. Pasek rozrządu pewnie w oleju pracuje? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Janusz1600
Nowy Forumowicz Janusz1600
Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Krzeszyce
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:11
|
|
|
Właśnie w tym problem bo paski rozrządu są mniej zaolejone niż pasek alternatora czy pompy wspomagania. |
_________________ Pozdrawiam. Janusz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:28
|
|
|
A spod głowicy nie cieknie? Ja bym obstawiał te uszczelniacze. Gdzie najwięcej oleju widać gołym okiem? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Janusz1600
Nowy Forumowicz Janusz1600
Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Krzeszyce
|
Wysłany: 25-01-2011, 21:27
|
|
|
Obejrzałem jeszcze raz. Od góry do uszczelki pod głowicą raczej sucho. Najwięcej oleju widać na dole bloku za filtrem oleju (filtr suchy) i pod obudową pasków rozrządu, centralnie pod wałem.( ale po zdjęciu koła na wale było sucho). Po jeździe jak postoi najwięcej jest nakapane właśnie z bloku na wysokości filtra i z boku na wysokości pokrywy pasków. Podejrzewam że olej z boku jest wynikiem pędu powietrza które omiata silnik w czasie jazdy. |
_________________ Pozdrawiam. Janusz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 21:33
|
|
|
Wydaję mi się, że to uszczelniacze... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Janusz1600
Nowy Forumowicz Janusz1600
Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Krzeszyce
|
Wysłany: 25-01-2011, 21:49
|
|
|
Ale na wszystkich uszczelniaczach jak ściągałem koła było sucho tak jak to napisałem w pierwszej wiadomości. To musi być coś innego. Tylko co ? |
_________________ Pozdrawiam. Janusz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 21:53
|
|
|
Może filtr oleju, uszczelką puszcza? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Janusz1600
Nowy Forumowicz Janusz1600
Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Krzeszyce
|
Wysłany: 25-01-2011, 21:58
|
|
|
Pisałem, że filtr suchy. |
_________________ Pozdrawiam. Janusz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 22:05
|
|
|
To nie mam pojęcia. Dobrze przejrzyj w koło uszczelkę pod głowicą dokładnie... Tyle mi przychodzi do głowy, nie wiem jak tam aparat zapłonowy jest mocowany... W coltach często cieknie spod aparatu... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-01-2011, 22:36
|
|
|
Umyj okolice wycieku zmywaczem do hamulcy, poczekaj az przeschnie, odpal silnik i obserwuj skac zacznie leciec olej, innego sposobu na to nie ma jezeli wizualny osoad nie jest jednoznaczny. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Janusz1600
Nowy Forumowicz Janusz1600
Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Krzeszyce
|
Wysłany: 25-01-2011, 22:44
|
|
|
Robiłem to przed pierwszym rozbieraniem, ale tylko okolice rozrządu, praktycznie przód silnika poniżej klawiatury. Silnik chodził prawie godzinę i nic nie zaobserwowałem. Dlatego raczej wykluczam wyciek w tych okolicach. Może ktoś zdejmował głowicę w dwulitrowym MSW i może powiedzieć czy są jakieś kanały olejowe od tej strony z brzegu głowicy ? |
_________________ Pozdrawiam. Janusz |
|
|
|
 |
rusznikarz45
Nowy Forumowicz
Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27-01-2011, 19:55
|
|
|
Witam ! A sprawdzałeś czujnik poziomu oleju w misce olejowej? Ja kiedyś miałem podobny przypadek i okazało się że to czujnik ciekł jak się rozgrzał pomiędzy metalowym mocowaniem a plastikiem |
|
|
|
 |
Janusz1600
Nowy Forumowicz Janusz1600
Auto: MSW 2,0 benzyna 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Krzeszyce
|
Wysłany: 28-01-2011, 20:44
|
|
|
Witam. Sprawdziłem ten czujnik. Dla pewności wykręciłem i złożyłem z powrotem na silikon. To nie to, wydaje mi się że to gdzieś z okolic uszczelki pod głowicą, ale trudno cokolwiek zobaczyć nawet po umyciu benzyną ekstrakcyjną i wydmuchaniu sprężonym powietrzem. Wyciągnął bym silnik ale bez lokalizacji wycieku to "psu na budę". Nie jest to tak strasznie wielki wyciek, jakieś 0,5 litra na 1700 kilometrów, ale wścieka mnie plama oleju gdzie bym nie stanął. |
_________________ Pozdrawiam. Janusz |
|
|
|
 |
rusznikarz45
Nowy Forumowicz
Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29-01-2011, 14:15
|
|
|
Witaj! Ja miałem problem z samym czujnikiem ciekł koło wtyczki pomiędzy plastikowym środkiem a metalową obudową przykręcaną do miski olejowej i przez to miałem zarzygany cały spód silnika |
|
|
|
 |
|