Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy padła skrzynia
Autor Wiadomość
przyczlapus
[Usunięty]

  Wysłany: 02-11-2006, 08:13   czy padła skrzynia

Skrzynia jak się nagrzeje nie załącza biegów jak zimna jakoś działa ale słabiutko później nagle "trace" biegi i wrzuca tak jakby luz...o co chodzi olej jest....
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 02-11-2006, 14:33   Czy padła skrzynia

Z tego co opisałeś wygląda , żepadła pompa oleju w skrzyni. Trzeba by było zmierzyć ciśnienie jakie podaje,a potem można dalej się zastanawiaci nad tematem.
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2006, 15:34   

czyli źle:(
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-11-2006, 15:50   

A kiedy wymieniałeś olej i filtr w tym automacie?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2006, 17:50   

saphire, ja nie wymieniałem sądze że ze 3 lata temu było to robione a co zmiana oleju i filtra pomoże??

Olej miał być zmieniony w wakacje ale różne problemy na to nie pozwoliły :( Jest szansa to uruchomić??

jak wróciłem z pracy na zimnym silniku pierwsze kilka minutek 2-3 działała jakby nigdy nic...ale chwilę potem kaput i to co wcześniej... :(
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 02-11-2006, 19:28   czy padła skrzynia

Możesz sprubować wymienić filtr oleju ,nie zaszkodzi i sprawdzić jak się zachowa.Jeżeli był zapchany to miał zamały przeplyw i skrzynia będzie miała takie obiawy,ieąeli nie pomoże to trzeba sprawdzić cisnienie pompy.
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2006, 20:14   

kurde narazie szukam u niemców 2 sigmusi jedna będzie na części a drugą będę śmigał :wink: także jakby ktoś coś miał na oku lub widział u niemców please dać znać :|
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-11-2006, 20:25   

przyczlapus napisał/a:
saphire, ja nie wymieniałem sądze że ze 3 lata temu było to robione a co zmiana oleju i filtra pomoże??

Olej miał być zmieniony w wakacje ale różne problemy na to nie pozwoliły :( Jest szansa to uruchomić??

jak wróciłem z pracy na zimnym silniku pierwsze kilka minutek 2-3 działała jakby nigdy nic...ale chwilę potem kaput i to co wcześniej... :(


No a ja sądzę, że skoro nie masz pojęcia czy był kiedykolwiek wymieniany to o ile już ci całkiem szlak nie trafił skrzyni to od wymiany filtra i oleju w skrzyni bym zaczął - najłatwiej i najtaniej do zrobienia a może pomoże. Z tym że wymiana nie poprzez spuszczenie i uzupełnienie ale naprawdę porządne przepompowanie skrzyni nowym olejem w dobrym i sprawdzonym warsztacie od automatów gdzie się na tym znają. Bo takie normalne wymiany to można samemu zrobić tak jak to kiedyś Bartek opisywał jeśli chodzi o automata F4A42 (patrz na opis tego w Warsztat -> FAQ & HowTo)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 14:22   

saphire, nie będe się bawił w wymiany oleju i filtra bo znowu kasa pójdzie... szukam 2 sigmy i zobaczy czy trafie w lepszym stanie jak nie to z 2 zmontuje 1 pożądną i innego wyjścia chwilowo nie widzę... :|
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 06-11-2006, 17:28   czy padła skrzynia

Witam . Wymiana filtra bez wymiany oleju mniej kosztuje niż druga sigma , a może się poprawi.
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 09:32   

stani78, zaryzykuję i zmienię filterek...jak pomoże super jak nie :cry: tylko pytanie gdzie w Szczecinie tanio wymienić ten filtr...

[ Dodano: 07-11-2006, 09:59 ]
tak sobie teraz myślę że zapchany filtr to chyba by wcześniej dawał jakieś znaki złej pracy a nie tak nagle i brutalnie. Z minuty naminute chyba się nie zapchał...kurde tyle zagadek naraz :(

[ Dodano: 07-11-2006, 10:06 ]
i jeszcze pytanko czy skrzynia do 12 zaworowej sigmy różni się od tej do 24 zaworowej????? :?
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 13:32   

Skrzynie padają na kilka sposobów
czasami są oznaki typu szarpania przy zmianie biegów, silnik wchodzi na obroty a samochód powoli przyspiesza, lub całkowita kaplica, że skrzynia nie ciągnie.

Zależnie co padło moga być objawy ostrzegawcze lub może skrzynia odmówić współpracy z dnia na dzień !

Najczęstrze problemy to:
-spalenie ATF, wtedy nalezy wymienić przepracowany olej
-zużyte tarcze cierne, które nie "ciągną", moga sie przypalać też z powodu przepracowanego oleju
-pęknięte wałki

wymiana oleju, oczyszczenie syfu i pozbycie się metalowych opiłków z magnesów na dnie miski (nie wiem jak w sigmie ale też powinny być magnesy)

cieżko diagnozowac na odległość, moze to pomóc na tydzień a potem jeżeli ponownie będa problemy juz tylko konkretny remont skrzyni lub polowanie na nową ...
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 13:43   

leser, no i kurde tu jest problem wydać 300 pln na tydzień ??

i podstawowe pytanie czy skrzynie w 12 i 24 zaworowych sigmach różnią się od siebie?? bo znalazłem od 12 zaworowej 2 skrzynie i jeden mówi że nie pasuje a drugi że na 100% pasuje....
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 13:57   

Niestety nie wiem czy pasuje od 12V

co do wymiany oleju to zrób to samemu bo warsztacie na prawdę dużo zapłacisz,
odkręć miskę olejową spuść wszystko, wyczyść michę, poczekaj aż reszta spłynie
dokręć michę tylko oprócz uszczelki warto dołożyć sylikon, zalej nowym ATF np Mobil

olej kosztuje 70zł za 4 L + ewentualnie uszczelka + robota samemu

wtedy się warto zastanowic nad tym rozwiązaniem, bo jak masz płacić 300
to już lepiej poszukać nowej skrzyni i miec pewnosć
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 14:00   

kurde i chyba będę musiał spróbować sam...kurcze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.