Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Luzy zaworowe...
Autor Wiadomość
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-03-2011, 13:55   [C52A 1.5] Luzy zaworowe...

Witam,
Niestety w moim colcie zawory zaczynają klepać i muszę ustawić luzy....nigdy tego sam nie robiłem więc pewnie zrobi to mój mechanik i właśnie w związku z tym mam 2 pytania:

1. Luzy zaworowe dla colta 4g15 to: wlot: 0.15, wylot: 0.25????
2. Jak, po zdjęciu pokrywy zaworów, odróżnić zawory ssące od wydechowych??? :oops:

Proszę o pomoc i pozdrawiam :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2011, 19:17   

http://mitsubishifan.webpark.pl/
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-03-2011, 23:40   

zaglądałem na stronkę Krzyżaka, ale tam jest opisany proces regulacji luzów zaworowych dla silnika 4g37....
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2011, 07:40   

regulujesz tak samo
i adres strony to już mitsubishifan.pl :)
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-04-2011, 14:54   

Jeśli się nie mylę to 4g37 ma 8 zaworów a 4g15 12 zaworów....i pytanie, które zresztą zadał mi sam mechanik - jak odróżnić zawory ssące od wydechowych? :oops:
_________________

 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 03-04-2011, 17:47   

Od strony kolektora wydechowego masz wydechowe, a od strony kolektora ssącego masz ssące. Żadna filozofia.

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 03-04-2011, 18:06   

czubekxx napisał/a:
które zresztą zadał mi sam mechanik - jak odróżnić zawory ssące od wydechowych?

:shock: :shock: :shock:
Fajny mechanik, nie ma co... Lepiej go zmień bo Ci więcej szkód narobi niz pomoże;-)
Ssących w głowicach 12V jest 8, a wydechowych 4.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 04-04-2011, 00:11   

no właśnie sam nie wiem co mam myśleć o tym mechaniku....gość zajmuje się głównie niemieckimi autami i ma kurcze niezłą opinię w necie i wśród klientów :? w sumie też lubię do niego jeździć...zawsze doradzi, pomoże, znajdzie kilka minut żeby zajrzeć pod maskę i pogadać....za free :) a jak pojechałem do niego z tymi zaworami to właśnie powiedział mi żebym się zorientował, które zawory są które...i trochę mnie to zdziwiło bo chyba mechanik powinien wiedzieć, że:

Cytat:
Od strony kolektora wydechowego masz wydechowe, a od strony kolektora ssącego masz ssące


no chyba, że są jakieś wyjątki.... :?
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-04-2011, 09:47   

ja też bym się bał takiego mechanika, który nie wie, gdzie są jakie zawory...
kiedyś w zakładzie tłumikarskim gość złapał mi za rurę do wlewu paliwa i zaczął nią szarpać... - masakra, kazałem opuścić auto i pojechałem gdzie indziej
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-04-2011, 19:59   

A ktoś z Was robił takie rzeczy?? pytam zwłaszcza forowiczów z Wrocławia....bo tak sobie myślę, że zamiast jechać do mechanika i denerwować się o efekt regulacji, może ktoś z Was mógłby mi pomóc?? :oops: oczywiście odpłatnie rzecz jasna :)
_________________

 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-04-2011, 21:44   

Ja robiłem nie raz, nie dwa i nie tylko w miśkach ;) Z tymi zaworami które są które sprawa się komplikuje jak masz wydechowy kolektor pod ssacym po jednej stronie silnika... ale i tak sie da odróżnić bezproblemowo :D Ja niestety nie ma zbytnio czasu na zabawe z tym ale moge polecićci mechanika z bielan wrocławskich http://www.cylex.pl/mapa/...4309-trasa.html - jest dokladnie na rogu ogrodowej a wrocławskiej. Tylko sie nie wystrasz bałaganu - pozory mylą :)
 
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-04-2011, 17:51   

wstępnie jestem już umówiony na regulację z jednym z forumowiczów... :) ale mam jeszcze pewne spostrzeżenia w sprawie tych moich zaworków....otóż jak sobie dobrze przypominam to zaczęły stukać po wymianie oleju...mam teraz Mobila 10W40 - wcześniej był jakiś inny półsyntetyk - przynajmniej tak mówił poprzedni właściciel...zawory zaczynają się odzywać dopiero po rozgrzaniu silnika, na zimnym ich nie słyszę...jestem ciekaw czy regulacja pomoże w ogóle?? :?
_________________

 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-04-2011, 21:29   

Jestem świeżo po spotkaniu z kolegą Michałem i niestety nasze starania skazane były niejako na klęskę gdyż najprawdopodobniej ma on przestawiony rozrząd... Ustawiając wcięcie na kole pasowym na znaczniku T, znak na kole rozrządu nie pokrywa się z wypustką w głowicy... Lampa stroboskopowa pokazała iż zapłon ustawiony jest na T a powinien być w okolicach 10 stopni o ile się nie mylę (bez masowania złącza, ze zmasowanym 5), co sugeruje iż przestawienie o ząbek czy dwa było skorygowane przestawieniem zapłonu? Jeśli się mylę to mnie poprawcie... czy w takim razie można dobrze wyregulować zawory skoro nie do końca wiadomo kiedy jest TDC na 1 lub 4 cylindrze... Czy tylko w idealnie równym ustawieniu TDC zawór będzie miał odpowiedni luz? Kurcze chciałem koledze pomóc, ale ma tam chłopak masakre z tym rozrządem (robił ten "mechanik" od pytania o zawory). I

czubekxx napisał/a:
zawory zaczynają się odzywać dopiero po rozgrzaniu silnika,

moim zdaniem nie grają u Niego zawory... Coś innego sobie rytmicznie terkocze przy niskich obrotach -może to być spalanie stukowe od źle wyregulowanego zapłonu?
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-04-2011, 21:06   

przy 2,5 ząbka zawory podpisywały mi sie na tłoku.... czyli przy jego przestawieniu może któryś zawór uprawiać miłość analną z tłokiem i ogólnie wszytsko jest do d...! rozepnijcie rozrzad, ustawcie go, ustawcie zpałon i bedzie guitar!
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 21-04-2011, 21:19   

Mateusz, powiedz mi proszę czy znacznikiem na kole pasowym powinno być malutkie wcięcie po wewnętrznej stronie koła ? jest idealnie równe dlatego wyglądało mi na fabryczne:] niestety chyba mechanik który robił rozrząd pomazał w różnych miejscach białą farbą i tak naprawdę w jego przypadku nie wiadomo o co chodzi:] Na głowicy trójkątny znacznik jest po prawej stronie, trochę poniżej krawędzi głowicy, a na kole rozrządu jest kropka na zewnętrznej ściance zęba? Jeśli jest tak jak piszę to pasek jest przestawiony o jakieś 2 zęby...
Mateusz71 napisał/a:
rozepnijcie rozrzad, ustawcie go,

Za cienki jestem póki co na takie roboty:] nie to że nie dał rady, ale za duża odpowiedzialność ciąży na "robiącym" rozrząd:D Następny swój na pewno wymienię, ale kolegi bałbym się :-)
Zastanawia mnie tylko jak jest z tymi zaworami, czy koniecznie muszą być tłoki 1 i 4 w TDC podczas regulacji bo wyregulowałem na luzy wyczuwalne identycznie jak u mnie (mój silnik chodzi idealnie) i u Czubekxx'a nie chodzi to wzorowo (aczkolwiek zaworów za bardzo nie słychać:/)...
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.