Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki kompresor olejowy/sprężarke do użytku domowego?
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-11-2011, 07:49   Jaki kompresor olejowy/sprężarke do użytku domowego?

Witam.
Chciałbym kupić soebie kompresor, do uzytku w domu, tzn chciałbym go używać do zrobienia np konserwacji, małej zaprawki lakierniczej, przedmuchania z syfu czesci, napompowania koła itp?
Na co zwracać uwage, jakiej firmy kupić?
Czy taka mała sprężarka pociągnie wogule klucz pneumatyczny czy na to nie ma szans?

Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2011, 08:37   

Marcino napisał/a:
chciałbym go używać do zrobienia np konserwacji
Marcino napisał/a:
Czy taka mała sprężarka pociągnie wogule klucz pneumatyczny czy na to nie ma szans?
Nie ma szans na powyższe, wydajnośc uzytkowa powinna być na poziomie conajmniej 400l/min aby to sprawnie funkcjonowało (przeciętny udarowiec zużywa na poziomie 250l/min w dodatku musi miec spory zapas - czyli wydajną sprężarke, która będzie w stanie utrzymac minimum), podobnie sprawa ma się z użycie do nakładania konserwacji, w tym momencie pistolet pracuje niemalże ciągle (pobór powietrza na bardzo podobnym poziomie jak klucza udarowego), należy też pamiętać o tym, aby kompresor był w stanie utrzymać ciśnienie robocze na poziomie conajmniej 6,5bar, ponizej tej wartości ani nie będziesz miał żadanego rozpylenia ani udar nie będzie miał wymaganego kopa.

Pytanie ile chcesz przeznaczyć na gotowy produkt, czy też szykujesz się do opcji DIY :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2011, 09:21   

Ciekawy temat - ostatnio w OBI widziałem kompresory 8 bar bezolejowe w formie dość sporej walizki. Bardzo poręczne i łatwe w przechowywaniu.
Też się nad kompresorem zastanawiam (podobnie jak nad małą spawarką) i jestem ciekaw propozycji...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-11-2011, 10:41   

Krzyzak napisał/a:
w formie dość sporej walizki


żadnych takich wynalazków

Kompresor do zastosowań "domowych" nie musi być bardzo wydajny, ale musi mieć spory zbiornik (50l minimum), wtedy daje radę pracować i z kluczem i z pistoletem - jedyny mankament 20 s. pracujesz, 2 minuty czekasz. Ja mam kompresor o wydajności użytkowej 330 l/h a zbiorniku tylko 50l, ale ciśnienie robocze 11 bar - daje radę teraz w warsztacie - po reduktorze stabilne 6.5 bara, ale pompa włącza się często
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2011, 11:32   

takie cosik dokładnie widziałem:

http://allegro.pl/kompres...1927451443.html

ale chyba temat odpuszczę

szczerze to nie zależy mi na kluczu udarowym a bardziej na tym, by podłączyć puszkę z farbą lub konserwą do podwozi, czasem koło napompować
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 22-11-2011, 11:44   

Krzyzak napisał/a:
(podobnie jak nad małą spawarką)


tez zaczynam interesować się czym takim
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-11-2011, 14:23   

Krzyzak napisał/a:
czasem koło napompować


To jedyne zastosowanie tego "kompresora" - prawie 400 zł - za tę kasę kupisz chińczyka ze zbiornikiem 24 l na pewno, a jak dobrze popolujesz na promocjach to i 50 l wyhaczysz w tej cenie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-11-2011, 18:07   

Do napompowania koła,to w zupełności wystarczy agregat z lodówki :wink:
Chwilę trzeba przy nim postać,ale kupisz go na złomie za kilka PLN :)
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-11-2011, 23:03   

jacek11 napisał/a:
Do napompowania koła,to w zupełności wystarczy agregat z lodówki :wink:
Chwilę trzeba przy nim postać,ale kupisz go na złomie za kilka PLN :)


Wiem bo mój tato taki zrobił sobie, do tego dołożył jeden zbiornik od jakiejś tam ciężarówki, pompuje tym nawet duże koła do traktora i niezłe ciśnienie daje taki agregat, jednak wydajnośc kiepska.

Z tego co widzę to trzeba patrzeć za min 50L, choć kiedyś robiłem konserwacje jakimś malutkim "gówienkiem" i dawało rade.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2011, 06:53   

no to temat kompresora odstawiam...
mam kolegę w wiosce, który ma profesjonalny kompresor na 3 fazy, więc raz na jakiś czas skorzystam z jego gościnności...
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 23-11-2011, 17:28   

Bartek parę lat temu kupił 50L kompresor za jakieś śmieszne pieniądze w Castoramie chyba? W każdym bądź razie kompresor jak się rozwali to za tą cenę można nowy kupić a już 3 rok cholerstwo działa i rozwalić się nie chce xD (używane w warsztacie) Zresztą Deejay'a trzeba zapytać co dokładnie nabył :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-11-2011, 23:41   

Juiceman napisał/a:
Bartek parę lat temu kupił 50L kompresor za jakieś śmieszne pieniądze w Castoramie chyba? W każdym bądź razie kompresor jak się rozwali to za tą cenę można nowy kupić a już 3 rok cholerstwo działa i rozwalić się nie chce xD (używane w warsztacie) Zresztą Deejay'a trzeba zapytać co dokładnie nabył :wink:


Mam zamiar zrobić podobnie, tyle co ja będę używał to myślę ze da rade..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2011, 12:03   

czyli lepiej dołożyć 50% tej ceny i kupić:
http://allegro.pl/stanley...1928161184.html
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-11-2011, 13:57   

Darek,
A czy nie lepiej "chinczyka" ale z mocniejszym silnikiem....
np:
http://allegro.pl/sprezar...1930538311.html

http://allegro.pl/kompres...1932055221.html

http://allegro.pl/kompres...1928340124.html
\
Zreszta jest tego troche a ten STANLEY to tez niewiadomego pochodzenia..:). Myśle ze warto patrzeć na moc i wydajnośc zasysania.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-11-2011, 14:12   

Bramka nr 1 lub 3, jak budżet wytrzyma
Bramka nr 2 - rozwiązanie najgorsze, ale lepsze i tańsze niż walizka
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.