Jaki kompresor olejowy/sprężarke do użytku domowego? |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-11-2011, 07:49 Jaki kompresor olejowy/sprężarke do użytku domowego?
|
|
|
Witam.
Chciałbym kupić soebie kompresor, do uzytku w domu, tzn chciałbym go używać do zrobienia np konserwacji, małej zaprawki lakierniczej, przedmuchania z syfu czesci, napompowania koła itp?
Na co zwracać uwage, jakiej firmy kupić?
Czy taka mała sprężarka pociągnie wogule klucz pneumatyczny czy na to nie ma szans?
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2011, 08:37
|
|
|
Marcino napisał/a: | chciałbym go używać do zrobienia np konserwacji |
Marcino napisał/a: | Czy taka mała sprężarka pociągnie wogule klucz pneumatyczny czy na to nie ma szans?
| Nie ma szans na powyższe, wydajnośc uzytkowa powinna być na poziomie conajmniej 400l/min aby to sprawnie funkcjonowało (przeciętny udarowiec zużywa na poziomie 250l/min w dodatku musi miec spory zapas - czyli wydajną sprężarke, która będzie w stanie utrzymac minimum), podobnie sprawa ma się z użycie do nakładania konserwacji, w tym momencie pistolet pracuje niemalże ciągle (pobór powietrza na bardzo podobnym poziomie jak klucza udarowego), należy też pamiętać o tym, aby kompresor był w stanie utrzymać ciśnienie robocze na poziomie conajmniej 6,5bar, ponizej tej wartości ani nie będziesz miał żadanego rozpylenia ani udar nie będzie miał wymaganego kopa.
Pytanie ile chcesz przeznaczyć na gotowy produkt, czy też szykujesz się do opcji DIY |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2011, 09:21
|
|
|
Ciekawy temat - ostatnio w OBI widziałem kompresory 8 bar bezolejowe w formie dość sporej walizki. Bardzo poręczne i łatwe w przechowywaniu.
Też się nad kompresorem zastanawiam (podobnie jak nad małą spawarką) i jestem ciekaw propozycji... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-11-2011, 10:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | w formie dość sporej walizki |
żadnych takich wynalazków
Kompresor do zastosowań "domowych" nie musi być bardzo wydajny, ale musi mieć spory zbiornik (50l minimum), wtedy daje radę pracować i z kluczem i z pistoletem - jedyny mankament 20 s. pracujesz, 2 minuty czekasz. Ja mam kompresor o wydajności użytkowej 330 l/h a zbiorniku tylko 50l, ale ciśnienie robocze 11 bar - daje radę teraz w warsztacie - po reduktorze stabilne 6.5 bara, ale pompa włącza się często |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2011, 11:32
|
|
|
takie cosik dokładnie widziałem:
http://allegro.pl/kompres...1927451443.html
ale chyba temat odpuszczę
szczerze to nie zależy mi na kluczu udarowym a bardziej na tym, by podłączyć puszkę z farbą lub konserwą do podwozi, czasem koło napompować |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-11-2011, 14:23
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | czasem koło napompować |
To jedyne zastosowanie tego "kompresora" - prawie 400 zł - za tę kasę kupisz chińczyka ze zbiornikiem 24 l na pewno, a jak dobrze popolujesz na promocjach to i 50 l wyhaczysz w tej cenie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-11-2011, 18:07
|
|
|
Do napompowania koła,to w zupełności wystarczy agregat z lodówki
Chwilę trzeba przy nim postać,ale kupisz go na złomie za kilka PLN |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-11-2011, 23:03
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Do napompowania koła,to w zupełności wystarczy agregat z lodówki
Chwilę trzeba przy nim postać,ale kupisz go na złomie za kilka PLN |
Wiem bo mój tato taki zrobił sobie, do tego dołożył jeden zbiornik od jakiejś tam ciężarówki, pompuje tym nawet duże koła do traktora i niezłe ciśnienie daje taki agregat, jednak wydajnośc kiepska.
Z tego co widzę to trzeba patrzeć za min 50L, choć kiedyś robiłem konserwacje jakimś malutkim "gówienkiem" i dawało rade. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2011, 06:53
|
|
|
no to temat kompresora odstawiam...
mam kolegę w wiosce, który ma profesjonalny kompresor na 3 fazy, więc raz na jakiś czas skorzystam z jego gościnności... |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 23-11-2011, 17:28
|
|
|
Bartek parę lat temu kupił 50L kompresor za jakieś śmieszne pieniądze w Castoramie chyba? W każdym bądź razie kompresor jak się rozwali to za tą cenę można nowy kupić a już 3 rok cholerstwo działa i rozwalić się nie chce xD (używane w warsztacie) Zresztą Deejay'a trzeba zapytać co dokładnie nabył |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-11-2011, 23:41
|
|
|
Juiceman napisał/a: | Bartek parę lat temu kupił 50L kompresor za jakieś śmieszne pieniądze w Castoramie chyba? W każdym bądź razie kompresor jak się rozwali to za tą cenę można nowy kupić a już 3 rok cholerstwo działa i rozwalić się nie chce xD (używane w warsztacie) Zresztą Deejay'a trzeba zapytać co dokładnie nabył |
Mam zamiar zrobić podobnie, tyle co ja będę używał to myślę ze da rade..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-11-2011, 13:57
|
|
|
Darek,
A czy nie lepiej "chinczyka" ale z mocniejszym silnikiem....
np:
http://allegro.pl/sprezar...1930538311.html
http://allegro.pl/kompres...1932055221.html
http://allegro.pl/kompres...1928340124.html
\
Zreszta jest tego troche a ten STANLEY to tez niewiadomego pochodzenia..:). Myśle ze warto patrzeć na moc i wydajnośc zasysania.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-11-2011, 14:12
|
|
|
Bramka nr 1 lub 3, jak budżet wytrzyma
Bramka nr 2 - rozwiązanie najgorsze, ale lepsze i tańsze niż walizka |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|