Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] [CY8A 2.0DID] traci moc na mrozie
Autor Wiadomość
mun 
Nowy Forumowicz

Auto: CY8A 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: pomorze
Wysłany: 06-02-2012, 13:11   [CY8A 2.0DID] [CY8A 2.0DID] traci moc na mrozie

Witam serdecznie

Trochę poszperałem, ale nie zauważyłem, żeby ktoś zmierzył się z podobną "przypadłością".
Otóż autko odpala bez (większych) problemów, jednak przy bardzo silnym mrozie (tak jak teraz, ok -20), traci moc powyżej ok 2 tyś obrotów zaczyna się dławić. Komputer nie zgłasza żadnych błędów. Silinik zaczyna delikatnie szarpać.

W zeszłym roku miałem ten sam problem, ale w ASO stwierdzili, że nic nie widzą. Faktycznie, jak "odstał się" w ciepłym garażu, to problem zniknął. Niestety, w tym roku znowu powrócił. Obawiam się, że kolejna wizyta w ASO zakończy się po raz kolejny fiaskiem.
Pomijając kwestię frustracji spowodowanej tą sytuacją, boję się, że jeżdżąc mogę coś uszkodzić.

Jakieś pomysły Drodzy Forumowicze?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pzdr
Mun
 
 
pablowski 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2012, 13:28   

W moim poprzednim Dieslu tak miałem. Odpalił na tęgim mrozie "od strzału", po czym później nie chciał podjechać pod górkę. Podobno jest to problem paliwa - wytrąca się z ropy parafina i jak podejdzie do przewodu to zatyka. Po to stosuje się do ropy dodatki, które zapobiegają wytrącaniu się parafiny. Dlatego widzimy obrazki, że ktoś odpalił ale stanął "po drodze". Może u Ciebie taki przypadek właśnie nastąpił?
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 06-02-2012, 20:13   

Dolejcie trochę benzynki do ropki, tak ze 3L na zbiornik.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2012, 20:45   

Trik napisał/a:
Dolejcie trochę benzynki do ropki, tak ze 3L na zbiornik.

3L benzyny to trochę ponad 5% - wydaje się dużo. Zalecają 1 do 1i1/2%
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 06-02-2012, 22:58   

Możliwe że jest jak piszesz. Lecz ptrzy takich mrozkach, jak ostatnio w naszym regionie, daweczkę można by zwiąkszyć. Zbiornik i ta szybciej wyjdzie, bo auto więcej spali na niedogrzanym silniku. Widzę po swojej benzynce, trasa nie mniej jak 7,3 miasto 9 do 10. Ostatnio po przejechaniu 30km, autko postało na chodzie przez 10 min i temp silnika spadła dosłownie do minimum, a było tylko -29st. :mrgreen:
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2012, 23:28   

A jak to jest w Skandynawii? Tam maja paliwo arktyczne? Czy jakie? A może dolewają na własny koszt uszlachetniacze?
Jest sobie stacja w Krakowie która według portalu http://www.dobaku.pl/mapa_krakowa.php?idob=1048 jest najtańsza w Krakowie. Z różnych opinii w necie wynika (nie zaświadczam prawdy), że olewają krajowych producentów a źródła mają zza wschodniej granicy. Tamto paliwo (do diesla) ponoć nie zamarza i nie krztusi dieselków ;) Czyli co? Da się?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-02-2012, 06:27   

Trik napisał/a:
Możliwe że jest jak piszesz. Lecz ptrzy takich mrozkach, jak ostatnio w naszym regionie, daweczkę można by zwiąkszyć. Zbiornik i ta szybciej wyjdzie, bo auto więcej spali na niedogrzanym silniku. Widzę po swojej benzynce, trasa nie mniej jak 7,3 miasto 9 do 10. Ostatnio po przejechaniu 30km, autko postało na chodzie przez 10 min i temp silnika spadła dosłownie do minimum, a było tylko -29st. :mrgreen:

Pytanie gdzie jest czujnik temperatury - mam wrażenie, że "na zewnątrz silnika".
Postawiłem Lancera wczoraj po 15km na pół godziny i niby też zdążył ostygnąć (jedyne - 20 st. ;) ) ale po przejechaniu 1km silnik już miał połowę paska - więc silnik był jeszcze ciepły tylko czujnik pokazywał co innego.
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 07-02-2012, 12:53   

Trik napisał/a:
Dolejcie trochę benzynki do ropki, tak ze 3L na zbiornik.
Teraz to już za późno - należało zrobić to przed mrozami. Poza tym teraz są specjalne dodatki do ropy... benzynę dolewano do silników w Starach, Jelczach itp. generalnie w poprzedniej epoce motoryzacji. Współczesne silniki dieselka są "odrobinę" inne, wrażliwsze. No ale każdy leje co chce - jego silnik, jego kasa.

Pozdrawiam!
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 07-02-2012, 15:10   

Marian_K napisał/a:
Poza tym teraz są specjalne dodatki do ropy


A znasz składniki takiej mazi? Nie piszę, że jest zła, bo sam, swego czasu skutecznie uzywałem. Tam jest miedzy innymi denaturat, czyli paliwo wysoko oktanowe. Litr benzynki , nawet dwa na pełny zbiornik nie zaszkodzi.
Marian_K napisał/a:
Teraz to już za późno - należało zrobić to przed mrozami.

Zgadzam się z tym w zupełności :mrgreen:
 
 
mun 
Nowy Forumowicz

Auto: CY8A 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: pomorze
Wysłany: 08-02-2012, 12:25   

Witam,

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Kłopoty z dostępem do netu uniemożliwiły mi wcześniejsze opisanie rozwoju wypadków.

Otóż dalej było tylko gorzej. Z mocą coraz słabiej i słabiej, aż po mocniejszym "depnięciu" Lancelot zgasł całkiem i za nic nie chciał wrócić do żywych. Po pięciu minutach kolejna próba i... sukces. Odpalił jakby nigdy nic i wszystkie problemy zniknęły jak ręką odjął.

Cóż mam nadzieję, że to faktycznie tylko kwestia słabej jakości paliwa.

Ciekawe, że tankuję zwykle na jednej stacji (markowej, mocno uczęszczanej) i nigdy nie słyszałem, żeby ktoś (poza mną) miał problemy z tym paliwem.

Pzdr
Mun
 
 
pablowski 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2012, 12:57   

To potwierdza też mój przypadek. Stanął w środku górki. Już miałem ściągać pomoc, kiedy po 5 minutach odpalił i pojechał jak gdyby nigdy nic. Ale problem niestety powracał chyba 3 razy jeżeli pamięć mnie nie myli, ale zawsze pomagał parominutowy postój.
Co do powodu, to może decyduje specyfika przewodów paliwowych danego modelu (są jakoś bardziej lub mniej narażone na niską temp.), albo diabli wiedzą co jeszcze.
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-02-2012, 13:47   

mjsystem napisał/a:
A znasz składniki takiej mazi? Nie piszę, że jest zła, bo sam, swego czasu skutecznie uzywałem. Tam jest miedzy innymi denaturat, czyli paliwo wysoko oktanowe. Litr benzynki , nawet dwa na pełny zbiornik nie zaszkodzi.
Dwa litry benzynki to koszt niewiele mniejszy od specjalnego, dedykowanego środka. Ja wolałbym dopłacić na zbiorniku te 5PLN i nie myśleć o wpływie benzyny na silnik diesla (choć być może negatywnego wpływu nie ma). Za te 5PLN kupuję sobie spokój :wink:

Pozdrawiam!
 
 
rolnikon 
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 214
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-02-2012, 14:42   

ja też miałem problem z brakiem mocy, gdy samochód się rozgrzał, zapalała się kontrolka awarii i zaczynało brakować mocy, ale po kilku minutach gdy trochę ostygł jechał normalnie.
Odstawiłem go do ASO i okazało się, że to wina gównianego paliwa, więc przeczyścili układ paliwowy i wymienili filtr paliwa i wszystko jak na razie jest w porządku :D
 
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-02-2012, 09:57   

teraz dolewanie benzyny niewiele da, ja w swoich dieslach zawsze od poczatku zimy leje depresator, nigdy nie mialem problemu z brakiem mocy, a co do dolewania benzynu to sprawdza sie to tyle ze jest to duzo drozsze rozwiazanie niz depresator ktorego litr kosztuje 25-30 zloty i wystarcza na 1000L ON czyli raptem 2-3 gr do litra, a benzyna 3 litry to ponad 16 zloty i trzeba ja dolewac przy kazdym tankowaniu tyle... jezeli juz paliwo zamarzlo (wytracila sie parafina lub byla woda i zamarzla gdzies w ukladzie) mozna dodac odmrazacz do paliwa, kosztuje grosze tylko nie zawsze dziala zalezy od tego jak duzy jest zator
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 10-02-2012, 15:56   

Witam.
"Xeramic" leję od kilku lat(oczywiście nie do miśka) i nigdy mnie nie zawiódł.Nie mogę sobie pozwolić nawet na jednodniowy postój.Koszt żaden,środek bezpieczny.Butelka wystarczy na 600 litrów.Dostępny na każdej stacji.To jest przykład nie reklama,są też inne środki.
Pozdrawiam.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.