Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiertarka udarowa
Autor Wiadomość
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-02-2012, 09:33   Wiertarka udarowa

korzystał ktoś z was z wiertarki udarowej akumulatorowej?
konkretnie chodzi mi o takie coś: http://allegro.pl/bosch-u...2089501527.html

pytanie, czy udar+bateria może działać ??
czy tylko normalna na 220 ?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-02-2012, 10:49   

akumulatorowe zawsze będą miały udar mechaniczny
a tak naprawdę tylko pneumatyczny się teraz liczy
więc wg mnie 230

osobiście mam makitę i bardzo sobie chwalę
wiercenie w żelbetonie wkrętarką nie ma najmniejszego sensu
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-02-2012, 15:26   

Korzystałem z Makity 24V na SDS, był to raczej udar pneumatyczny, miałą 2 aku duzy i mały, wcale nie wierciła gorzej niż te na 230V... a było to coś takiego
http://allegro.pl/makita-...2113505541.html
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 13-02-2012, 19:17   

Marcino napisał/a:
Korzystałem z Makity 24V na SDS, był to raczej udar pneumatyczny, miałą 2 aku duzy i mały, wcale nie wierciła gorzej niż te na 230V... a było to coś takiego
http://allegro.pl/makita-...2113505541.html
Też używałem podobnego modelu kiedyś w pracy (na budowie), po prostu bajka, tylko szkoda tej kasy, komplet z dwoma aku od dystrybutora kosztował 2tyś zł w 2010 roku. Dla siebie do wiercenia dziur w domu kupiłem Makitę HR2470T (albo coś w podobie).
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2012, 19:32   

tomek84 Boscha bym sobie odpuścił. Lepiej tak jak koledzy pisali wcześniej coś z Makity...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 13-02-2012, 21:34   

andrew84 napisał/a:
tomek84 Boscha bym sobie odpuścił. Lepiej tak jak koledzy pisali wcześniej coś z Makity...
Bosche SDS z niebieskiej serii też wiele znosiły i jakoś zbytnio się nie psuły. W firmie było ich chyba z 6 sztuk i prawie codziennie od rana do wieczora były używane do wiercenia betonu, niektóre miały po 6 lat. Z tego co pamiętam z częściami zamiennymi i serwisem nie było problemu. Jeśli coś padło praktycznie z dnia na dzień wracały naprawione.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-02-2012, 22:00   

Posiadam coś takiego,i mogę śmiało polecić: http://allegro.pl/mlotowi...2091727382.html
co prawda nie jest akumulatorowa,ale jakoś nie przemawiają do mnie sprzęty do takich robót na akumulator :roll:
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-02-2012, 22:43   

No własnie , po co akumulatorowa do takich robót??? Ja kupiłem z marketu Kinzo, przezyła juz wiele u mnie na budowie i u znajomych w domach, ciągle ma sie dobrze. Zalezy do czego chcesz.. jak mniejsze roboty to kompaktową jak powyzej na aukcji, bo ja mam taką z silikiem w pionie, ale patrzeyłem zeby miała duzo kJ.
Robiłem kiedyś taka Makitą na duzego SDS....ech bajka.... chodziła cichutko a tak waliła ze szok... ale cena powala, wujek miał ja z firmy jak robiliśmy wode, kanalize i CO, nie zostawialiśmy jej nawet w samochodzie...:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2012, 06:01   

Ja tam nie wiem czy potrzebujesz wiertarki z udarem czy młota z możliwością wiercenia.
Ja kupiłem wiertarkę z udarem przewodową, Młot z wierceniem i wkrętarkę akumulatorową.
W domu ma praktycznie sam porotherm i maksa w ścianach tak ze wszystko wiercę wkrętarką bez udaru ale ostrymi wiertłami. jak większa robota (większa robota = więcej dziur niż 5 lub średnice 8mm i większe) to biorę wiertarkę, a jak kucie to młot.
Najprawdopodobniej to ustrojstwo z pierwszego wątku by mi pierwsze 2 roboty opędziło ale ja widzę jedno ale... Zasilanie z 14,4V. Wkrętarka by wkręcała pasuje żeby miała te 18V, wiertarka udarowa pewnie tez coś koło tego albo i 24V.
A tak na szybko - też się jej przyglądałem i odpuściłem.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-02-2012, 07:11   

elektryk napisał/a:
HR2470
taką właśnie mam - tylko z odsysaczem kurzu i workiem - fajny sprzęt, polecam
wygląda jak broń z quake 2 :)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 14-02-2012, 07:45   

Ja polecam METABO i nie na baterię tylko normalną wiertarkę na 230V.
z akumulatorem jest problem, mało wydajny, a jak padnie to nowy kosztuje wiecej niż nowa wiertarka :badgrin:

Kwestia ceny i budżetu:
Z tych wiertarek np:
Metabo Multimłotek UHE 2250 Multi

Jest to sprzęt praktycznie w warunkach domowych nie do zajechania u mnie w ręku w ciągu 1.5h robił 1000otworów w betonie.

Ewentualnie coś z DeWalta
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2012, 07:57   

Student napisał/a:
u mnie w ręku w ciągu 1.5h robił 1000otworów w betonie.

11 otworów na minutę - nie wierzę :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 14-02-2012, 08:06   

Marcino napisał/a:
po co akumulatorowa do takich robót???

No właśnie - do jakich robót :?:
Tomek pytał:
tomek84 napisał/a:
czy udar+bateria może działać ??
czy tylko normalna na 220 ?

Oczywiście będzie działać w zakresie w jakim jest to przewidziane -
1) zielona seria to amatorszczyzna, więc do wiercenia z udarem w k/g nadaje się świetnie ;)
2) wyposażona jest w udar pneumatyczny o mocy 0.9 J - Chociaż 0,9J to bardzo mało, do prac domowych może zdać egzamin :)
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 14-02-2012, 11:42   

mam zwykłą wiertarkę "z udarem" 700W
można sobie wiercić w drewnie, ale do betonu nie podchodź

szykuje mi się mały remoncik (rzucam - 500 dziurek), potrzebuje wiertarkę z uchwytem SDS, bo normalne wiertła sa nic nie warte

tą akumulatorówkę podałem, bo akurat mógłbym ją mieć gratis, ale tak myślałem, że to nic nie warte, dlatego ten temat

jaca71 napisał/a:
Zasilanie z 14,4V. Wkrętarka by wkręcała pasuje żeby miała te 18V, wiertarka udarowa pewnie tez coś koło tego albo i 24V.


wkręcała w co?
bo miałem wkrętarki 12-14,4-18V i do zwykłych prac stolarskich nie ma różnicy


jaka jest różnica między wiertarką udarową, a młotem z funkcją wiercenia?? :mrgreen:
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-02-2012, 11:51   

tomek84 napisał/a:
jaka jest różnica między wiertarką udarową, a młotem z funkcją wiercenia??

więcej dżuli po stronie młota
moja makita, to ma ok. 4J jeśli dobrze pamiętam - przy wierceniu jest spoko, ale przy kuciu dość szybko się grzeje, więc żeby nie spalić, to lepiej użyć młota
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.