Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec ręczny - regulacja
Autor Wiadomość
zaskar 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-05-2012, 21:42   Hamulec ręczny - regulacja

Witam,
w jaki sposób można wyregulować tak aby ręczny zaczął łapać wcześniej? Regulacja odbywa się gdzieś na dźwigni hamulca czy bezpośrednio na zaciskach przy kole? W obecnej chwili jeżeli samochód stoi na pochyłej drodze hamulec ręczny zatrzymuje auto w maksymalnym wychyleniu dźwigni ręcznego (piąty czy szósty ząbek). Czy taka sytuacja jest też w waszych miśkach czy może muszę wyregulować ręczny u siebie w aucie?
_________________
Pozdrawiam,
TOmek
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-05-2012, 21:48   

Ręczny trzeba co jakiś czas regulować.
Prawidłowo to trzeba odkręcić tylne koła, wydłubać gumową zaślepkę z tarczobębna. Potem śrubokrętem rozkręcić tak regulator, żeby obcierało, trochę cofnąć i zrobić tak samo z drugą stroną.
Mniej prawidłowo to masz śrubkę pod dźwignią hamulca (z tego co pamiętam).
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 23-05-2012, 17:32   

Podkleję się pod temat
U mnie ręczny chwyta dobrze ALE piszczy przy wysiadaniu/wsiadaniu jak jest zaciągnięty.
Jakby mocowanie linek do bębna ?!
Gdzie smarować ? Co regulować ? bo wk$%@%$Q*a niesamowicie
_________________
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 28-05-2012, 02:43   

Ja zawsze miałem zabawę z moim ręcznym. Hamulce rozebrane na części pierwsze przesmarowane i wyczyszczone. Luzuje tak żeby nie obcierało albo obcierało delikatnie to wtedy ręczny jedzie na 8 ząbków i nic nie łapie. Jak bardziej skręcę linkę regulatorem żeby ostrzej łapał to obciera cały czas i się grzeje. Już nie mam siły do tego ręcznego...
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 03-06-2012, 13:28   

U mnie ręczny działa OK.
Posmarowałem wszystkie gumy smarem w spray'u i jakby ten ręczny też przestał piszczeć.
Zobaczymy jak się zrobi cieplej
_________________
 
 
yorgiel 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-06-2012, 22:39   

krzychu napisał/a:
Ręczny trzeba co jakiś czas regulować.
Prawidłowo to trzeba odkręcić tylne koła, wydłubać gumową zaślepkę z tarczobębna. Potem śrubokrętem rozkręcić tak regulator, żeby obcierało, trochę cofnąć i zrobić tak samo z drugą stroną.
Mniej prawidłowo to masz śrubkę pod dźwignią hamulca (z tego co pamiętam).


Dokladnie jak przedmowca, najłatwiej odkrecic 2 śrubki krzyzakowe w podlokietniku.
zdejmujesz panel. Potem odciagasz gume przy dzwigni hamulca ręcznego pod nią jest nakretka na lince recznego i kluczem 10 podciagasz ręczny, śruba zabezpieczona jest blaszką przed samoistną regulacją, 15 minut i juz reczny lepiej łapie.
zrobilem to w ten week i na 100% działa,
 
 
vibrus86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2016, 13:39   

Witam
Podczepie się pod temat Lancer sportback
Właśnie tylko jak tam się dostać pod lokietnik ma ktoś jakieś zdjęcia bo mam obawy ze zaczepy mogą się włamać

Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-04-2016, 13:44   

vibrus86 napisał/a:
Podczepie się pod temat Lancer sportback

Ale to dział poprzedniej wersji, czyli CS :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
vibrus86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2016, 14:34   

Gdzie mogę znaleźć jakiś schemat
Bo z tego co wiem to od 3 zabka powinno już łapać a tu do 5 jest luźno i linkę musze podkręcić od dołu patrzał to 2 linki wchodzą w ramę... i nie wiem jak się dobrać do podkręcania linki
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-04-2016, 20:22   


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Kaktus82 
Nowy Forumowicz
świerzak

Auto: Grandis 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 25
Skąd: Plewiska
Wysłany: 07-07-2016, 20:51   

hej dziś składałem hamulce po mechaniku partaczu i pojawił się problem wszystko jest wg schematu ręczny na postoju ładnie chwyta ale podczas wolnej jazdy i zaciągnięcia na jednym kole pojawiają sie wibracje na szczekach jak by miały luz a i dodam ze w miejscu gdzie jest samoregulator jest tez sprzezyna ktora nachodzi na ząbki samoregulatora na schemacie tez tak jest czy tak powinno byc przerabiał juz ktos takie cos?Pozdrawiam
 
 
adiski 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-07-2016, 15:35   

U mnie też jest problem z hamulcem ręcznym, w dodatku poważny.

Lancera kupiłem pół roku temu, kombi 2.0 Sport z końca 2006 roku.
Po miesiącu jazdy zauważyłem, że stojąc np: na skrzyżowaniu które jest delikatnie pod górę lub z górki samochód w ogóle nie stacza się po puszczeniu hamulca. Tak jakby stał na zaciągniętym hamulcu. Dodam tylko, że hamulec ręczny używałem może z 5 razy. Żadne pseudorajdowe szarpanie hamulcem, samochód pod domem stoi zawsze na biegu.
Jeżdżę naprzemiennie kilkoma samochodami dlatego miałem porównanie, że inne samochody na delikatnych wzniesieniach cofają się same a Lancer stał w miejscu.

Lancera oddałem do serwisu. W serwisie powiedzieli, że hamulec przeczyścili, wyregulowali i wszystko powinno działać. Działało, ale tylko na parkingu.
Wystarczyło, delikatnie ruszyć, przy prędkości 5km/h zaciągnąć hamulec i już nie odbijał.
Okładziny tarły po tarczach mimo zwolnienia hamulca. :(

Na drugi dzień serwis miał poprawić to co wyregulowali wcześniej - po "poprawce" znowu to samo ! :roll:

Trzecie podejście do hamulca w serwisie, samochód stał u nich 5 dni. W końcu udało się, zrobili tak, że hamulec działa i nic nie obciera. Lancer zacząć toczyć się na wzniesieniach tak jak inne samochody.

i dochodzimy do sytuacji ze wczoraj. Włączałem się do ruchu z drogi podporządkowanej. Ruszam, rozpędziłem się może do 30km/h i nagle pojawia się mocne bicie na tylnym lewym kole. Dźwięk wyraźnie sugeruje, że coś ociera o felgę/nadkole/elementy zawieszenia.
Pierwsza myśl, pewnie wbity śrubokręt bądź gwóźdź w koło. Odgłos taki jakby wsadzić śrubokręt w koło roweru.
Zatrzymałem się, sprawdzam, zaglądam. Schyliłem się pod samochód - nic nie widać !
Opony całe, zawieszenie całe. Zjechałem z pobocza na parking i łapie hamulec ręczny - lewarek poszedł pionowo do góry - aha, czyli coś z hamulcem ręcznym :evil:

Wróciłem powoli do domu, podczas jazdy hamulce ciągle z tyłu obcierają, na tyle mocno, że nie da się jechać.

Co robić ? Czy ktoś się spotkał z takimi problemami ? Na jutro jestem umówiony w serwisie. Ciekawe co mi powiedzą, albo jaką historię będą próbowali przeforsować.
Wątpię aby pękła linka hamulcowa, hamulec był nieruszany ! A całe "tłuczenie" nastąpiło samoistnie podczas powolnej jazdy.

[ Dodano: 15-07-2016, 15:58 ]
Odebrałem dzisiaj Lancera z serwisu, co się okazało ?

Podczas jazdy rozkręciły się samoregulator
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-07-2016, 16:28   

Aby ręczny długo i bezproblemowo służył należy go używać, najlepiej parę razy w tygodniu 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Kaktus82 
Nowy Forumowicz
świerzak

Auto: Grandis 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 25
Skąd: Plewiska
Wysłany: 19-07-2016, 23:03   

A powiedzcie mi co może być przyczyna dzwonienia bebna ze tak nazwe wszystko jest skrecone ale gdy jadę po dziurach dzwoni w kole jak sie kopnie w koło na postoju dzwonienie tez występuje i po zaciagnieciu hamulca też tak jak by gdzies był luz ,moga np słabo sprezynki szczeki trzymac ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-07-2016, 07:09   

Pewnie to zacisk dzwoni, bo przy prawidłowo zmontowanym hamulcu postojowym, taka sytuacja
Kaktus82 napisał/a:
jak sie kopnie w koło na postoju dzwonienie tez występuje i po zaciagnieciu hamulca też tak jak by gdzies był luz
nie może wystąpić - warto sie upewnić co do montazu spręzyn w tarczobebnie, ale trzeba tez zweryfikowac zacisk z prowadnicami oraz poprawnoscia montazu klocków hamulcowych
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.