 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nieszczelny komin - wkład kominowy |
Autor |
Wiadomość |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 16-09-2012, 19:08 Nieszczelny komin - wkład kominowy
|
|
|
No i stało się muszę wstawić wkład do komina (40 letni) bo zaczyna się rozszczelniać, w czwartek idę na dach oszacować jaki mam rozmiar kanału kominowego, pytanie do was czym kierować się przy wyborze? Paliwo stałe (drewno + węgiel). Komin z cegły, długość kanału około 8 m, piec w piwnicy. Jest sporo produktów na rynku, a mi chodzi jakimi parametrami się kierować, mianowicie grubość wkładu i rodzaj blachy i może coś jeszcze czego nie wiem...no i może wiecie gdzie kupić można w dobrej cenie dobry produkt Nie planowałem tego wydatku w tym roku i chcę zrobić komin w miarę tanim kosztem nie musi być super pancerne itp, słyszałem że wkłady wystarczają na 10-15 lat. No maniaki, pomóżcie |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-09-2012, 23:43
|
|
|
a moze zamiast nierdzewki czy kwasówki jakieś rury ceramiczne sie da? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 17-09-2012, 08:40
|
|
|
Marcino napisał/a: | a moze zamiast nierdzewki czy kwasówki jakieś rury ceramiczne sie da? |
raczej odpada, nie chcę rozbierać komina tylko szybko i rozsądnym kosztem go uszczelnić.
Z tego co wiem to wkład można wbijać w komin od góry (sąsiad tak zrobił), widziałem rury ceramiczne i jakoś nie widzę wkładania tego do komina bez jego demontażu
Wczoraj poczytałem trochę w necie i zastanawiam się nad wkładem o grubości 0,8 mm - 1 mm, kwasoodporny i wytrzymałością temperaturową. I tu pytanie, są produkty do temp 200 C i 1200 C? Do tego dochodzi szerokość wkładu, czy jest jakiś przelicznik jaki musi być prześwit kanału do mocy pieca itp? (piec metal-fach sokół - 23 KW dolnego spalania, bez dmuchawki a z miarownikiem) |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-09-2012, 08:50
|
|
|
Marcino napisał/a: | jakieś rury ceramiczne sie da? | jak chcesz to uszczelnić? takie wkłady się na kit klei, musi związać...
trzeba włożyć stalowy komin - blacha min. 1mm grubości (jak to paliwo stałe)
od góry fajnie się to wkłada, niektórzy prócz uszczelniacza (w kartuszu) kleją segmenty taśmą - i tak się wypali |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 17-09-2012, 08:54
|
|
|
Jest jeszcze jeden sposób - czyści się maszynowo przewód kominowy (specjalna frezarka z kamerą ) i potem też maszynowo nakłada odpowiednia masę (jakby tynkuje wnętrze komina ). Nie wiem jak to wypada kosztowo w stosunku do wkładu, ale poszukaj w necie info. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 17-09-2012, 10:03
|
|
|
Cytat: | trzeba włożyć stalowy komin - blacha min. 1mm grubości (jak to paliwo stałe) | właśnie nad tym się zastanawiam, też wydaje mi się że 0.8 mm szybko się przepali
to tylko zostaje ocena wielkość kanału kominowego i dobór odpowiedniego wkładu...wiem już że wkład musi być jak najszerszy, jak się uda to będzie okrągły, jak nie ten droższy eliptyczny
Cytat: | Jest jeszcze jeden sposób - czyści się maszynowo przewód kominowy (specjalna frezarka z kamerą ) i potem też maszynowo nakłada odpowiednia masę (jakby tynkuje wnętrze komina ). Nie wiem jak to wypada kosztowo w stosunku do wkładu, ale poszukaj w necie info. | ciekawe, zaraz poszukam, aczkolwiek zdziwiłbym się, gdyby znalazła się jakaś firma z mego regionu zajmująca się takimi usługami niestety mało specjalistycznych zakładów tu mamy, konkurencja nie duża i ceny przez to wygórowane... |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-09-2012, 11:35
|
|
|
Marrok,
Jak wkłąd z blachy to bym dał 1mm i na te wyższe temperatury 1200stC jak pisałeś.
Jesli chodzi o przekrój to bezpiecznie by było jak sie da fi-160mm, ja mam taki przekrój i pali sie dobrze (24kw) , komin wystaje u mnie ponad kalenice mniejszego dachu. Niemniej jednak kominierze mówili ze jest tak na styk ten 160mm, i ze powinno być 180mm.
Jeśli u ciebie komin murowany, to moze da sie coś prostokatnego wsunać jesli takie robią |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-09-2012, 12:25
|
|
|
Przekrój jest wynikową średnicy komina więc nie ma co dyskutować.
Kanał ma albo 24x24 albo 12x24.
Natomiast jak murarz pomurował i jak mu powychodziła zaprawa wewnątrz komina taki przekrój rury da się wsadzić, co nie znaczy że ma ona być okrągła. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 17-09-2012, 18:23
|
|
|
Klik -tak to wygląda. |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 17-09-2012, 22:56
|
|
|
Ja mam w komin włożony wkład nierdzewny, grubość blachy na oko poniżej 1mm i nic od 10 lat się nie przepaliło. Pewnie zależy od typu pieca, u mnie są gazowe atmosferyczne. Odcinek rury od pieca do komina mam w kotłowni i z tego co pamiętam w czasie palenia w piecu można go dotykać ręką i był jedynie ciepły. Na samym kominie nie widać prawie upływu czasu, jedynie trochę się przykurzył, natomiast odcinek między piecem a kominem to wymieniam regularnie co 2 lata, bo w aluminium jak i w ocynku robią się dziurki.
Jeśli ktoś pali w piecu na węgiel i lubi rozpalić ostro tak że rury są czerwone to przepali i 1mm blachę, jeśli palisz ostrożnie albo masz jakąś automatykę która utrzymuje stałe warunki pracy to ja bym się nie martwił. |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 18-09-2012, 08:35
|
|
|
W sumie to mam ciepłą, nawet gorącą na rozpaleniu rurę tę która wychodzi z pieca do komina, piec trochę mało wydajny ...człowiek uczy się na sobie w moim kominie wkład musi być na pewno żaroodporny, sadza może się przecież zapalić tak więc raczej 1mm będę brał. Dziś lub jutro kominiarz i czyszczenie komina, potem będę wiedział dokładnie jaki wymiar kanału, bo nie jest standardowy..wczoraj sprawdzałem szerokość kanału wentylacyjnego na strychu (mam jedną cegłę luźną którą mogę wybrać) to wyszło mi 15-16 cm....w ogóle cegła jest wymiary 12 na 27 tak więc bez dokładny oględzin z góry nic nie zrobię, jak się uda za widnia z pracy wrócić to może dziś lub jutro zerknę co tam mam namodzone...do szerokości wkładu to chyba już z kominiarzem porozmawiam. Najciekawsza rzecz przede mną, szukanie dobrej oferty cenowej bo rozbieżności są bardzo duże.
Sąsiad płacił np 3 tys, aj widziałem zestaw za 1600 tak wiec będzie co robić.. |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2012, 09:13
|
|
|
elektryk napisał/a: | u mnie są gazowe atmosferyczne | kolega wyraźnie pisze o paliwie stałym a nie gazie... gaz nawet na rurze spiro będzie działał
przy gazie ważne tylko by była stal kwasoodporna, bo nie temp. jest tu czynnikiem niszczącym a niskie pH skroplin
[ Dodano: 18-09-2012, 09:20 ]
marrok napisał/a: | sadza może się przecież zapalić | po to się czyści kominy 2x do roku
raz mi Fiszhop opowiadał, jak sadza się zapaliła, komin się rozszczelnił - języki ognia na metr wystawały z komina, pionowo do ściany - masakryczny widok, nic się nie da zrobić - tylko straż pożarna i gaszenie od środka... |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 18-09-2012, 09:48
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | sadza może się przecież zapalić - po to się czyści kominy 2x do roku
raz mi Fiszhop opowiadał, jak sadza się zapaliła, komin się rozszczelnił - języki ognia na metr wystawały z komina, pionowo do ściany - masakryczny widok, nic się nie da zrobić - tylko straż pożarna i gaszenie od środka... |
fakt, też widziałem takie pożary...faktycznie lepiej czyścic komin jak na tym oszczędzać..u nas koszt to 60 zł, nowy komin kilka tys + demontaż starego lub...wkład kominowy choć u mnie to nie wina pożaru, a po prostu wieku komina... |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2012, 12:57
|
|
|
dodam, że chodzi o ogień w domu, wewnątrz! - ściana wygląda normalnie - tylko w miejscach rozszczelnienia uchodzi gaz, który spala się w domu i zapala, co tylko może |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 19-09-2012, 09:15
|
|
|
mam do was jeszcze jedno pytanie...dziś rano byłem z kominiarzem na dachu i czyściliśmy komin, okazało się że luft kominowy miał tylko 10 cm średnicy (tak był obrośnięty sadzą) po czyszczeniu okazało się, że nominalnie ma wymiary 13 na 27 (+/- 1 cm) czy zapach dymu w domu na ścianie z kominem mógł to spowodować, czy komin normalnie się rozszczelnił ? Sadza z komina była sucha, nie smolista tak wiec komin jest wygrzewany podczas palenia i nic po nim nie cieknie, w środku też nie widać uszkodzeń... zastanawiam się czy nie popalić kilka dni inie poobserwować co się będzie działo...
wasze zdanie ? |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
|
|