Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grandis DID 4X4 ????!!!!! Swap z OutlanderaII ?
Autor Wiadomość
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 08-11-2012, 20:50   Grandis DID 4X4 ????!!!!! Swap z OutlanderaII ?

Przeglądając ebaya w poszukiwaniu akcesoriów do Grandka, natknąłem się na tylny dyfer:

http://www.ebay.com/itm/M...ssories&vxp=mtr

Zaobserwowałem, że tylne zawieszenie w Grandisie przystosowane jest do zainstalowania napędu. Skoro Outlander ma taki sam silnik i jest on poprzecznie ustawiony to wystarczy przełożyć skrzynie biegów, wał z podporą do lekkiej modyfikacji bo Grandis ma rozstaw osi 2830 mm a Outlander II 2670mm, natomiast rozstaw kół Grandis 1550mm a Outlander 1540mm, czyli 1 cm różnicy na 2 przeguby to po 0,5 cm to może nic nie trzeba rzeźbić.
Jeszcze przełącznik elektryczny od napędów czy będzie działał jak tylko dostanie prąd czy jest podpięty pod CAN, ale może można to obejść? Ciekawe czy OII ma jakieś dodatkowe elementy do 4x4 pneumatyka lub hydraulika których nie da się ominąć.

Myślę że taki swap kosztował by:
1. Skrzynia 1500
2.Wał z przerobieniem 600
3. Tylny dyfer 600
4. Półosie 600
5. Robocizna 1200
Razem 4500

Głupi pomysł? Za drogo? Druciarstwo? Czekam na opinie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2012, 11:23   

Dodaj do tego ECU z wiązką z Outka (pytanie czy w tapicerce, klima, zegary tak samo sterowana) i zaczyna być realne. Ale ilość problemów przy SWAP-ie pozostaje zagadką....

Napęd w Outku jest bajecznie prosty. Tylny dyfer jest sterowany prądem z ECU więc ECU + jakiś modulator prądu i powinno działać (teoria). No i problemowe może być przymocowanie dyfra do samochodu... Są mocowania? Może trzeba ciąć podłogę?

[ Dodano: 09-11-2012, 11:25 ]
patrycjuszek napisał/a:

Głupi pomysł? Za drogo? Druciarstwo? Czekam na opinie.


Zbyt ryzykownie.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 09-11-2012, 11:36   

Grandis jest przystosowany konstrukcyjnie do 4x4 co widać na zdjęciach z linku. nic nie trzeba ciąć i spawać poza wałem napędowym.

ECU w OII steruje pewnie trybem AUTO 4x4, natomiast jak by dać stałe zasilanie na tylny dyfer i reduktor to był by cały czas tryb LOCK 4x4, a bez zasilania 2WD?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2012, 11:41   

patrycjuszek napisał/a:
cały czas tryb LOCK 4x4, a bez zasilania 2WD?


Mogło by to działać... Ale oczywiście to działało by jak blokada (a w Outku nie działa jak blokada ponieważ bierze pod uwagę wciśnięcie gazu, prędkość, uślizg tylnej osi i skręt kierowcą. Na podstawie tych parametrów oblicza % zeszperowania przedniej osi z tyłem). A co Ty chcesz zrobić to drut...
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 09-11-2012, 12:05   

Czyli muszą być dwa przełączniki:
1. Tryb 4x4 z działającym mechanizmem różnicowym z tyłu
2. Tyb LOCK

Co do rozkładu mocy napędu w % przód - tył to reduktor nie robi tego mechanicznie? To też steruje ECU?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2012, 12:11   

patrycjuszek - nie wiem o jakim reduktorze piszesz (Outlander go nie ma). Przedni napęd jest połączony w 100%, tył dołączany płynie na zasadzie sprzężenia zwrotnego (tak jak haldex) i aktualnych parametrów (dlatego jest to trochę lepsze niż haldex bo próbuje wykryć warunki w których doszło by do uślizgu przedniej osi i zanim to nastąpi szperuje).

A Outlander ma 3 tryby pracy tylnego dyfra
2WD - kilka procent mocy przenoszona prawdopodobnie przez lekkie tarcie lub olej
Auto - na podstawie prędkości, uślizgu międzyosiowego, skrętu kierownicą i wciśnięcia gazu oblicza jak najlepiej zeszperować w perspektywnie neutralnego zachowania samochodu
4WD LOCK - wartość z auto jest pomnożona przez 1,5 samochód jest bardziej zeszperowany (ale nie ma blokady) i zachowuje się bardziej nadsterownie.

Ty chcesz zrobić coś mocniejszego od 4WD LOCK (z Outka). Jak włączysz przez cały czas dyfer będzie przenosił tyle ile się da (w Outku płynnie tym steruje w zależności od parametrów). Wiec jak będziesz to traktował jak blokadę jak Ci braknie 2WD przy wyjeździe pod ośnieżoną górę to ok, ale jak włączysz na mokrej drodze to możesz zaliczyć pierwszy rów. Rozumiesz?
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 09-11-2012, 13:10   

Rozumiem.
Ale w Grandise też jest rozbudowana kontrola trakcji która na to nie pozwoli.

Czyli napęd w OII jest prosty w budowie ale za jego poprawną prace odpowiada komputer.
Bez komputera będzie działał i się przyda tylko w ekstremalnych warunkach tj śnieg, błoto i start spod świateł.
A żeby wychodzić z zakrętów to się nie da zrobić bez ECU.

Czy dobrze rozumiem?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2012, 13:32   

Chyba dobrze.
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 11-11-2012, 10:46   

pomysł całkiem zacny ale..

potrzebny jest pierwszy chętny by pomysł zrealizować

powodzenia

[ Dodano: 12-11-2012, 22:22 ]
chyba że hybryda - elektryczny napęd na tył :)
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
szerszeniak 
Forumowicz


Auto: AUDI 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 41
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-12-2012, 00:16   

Na zdjęciu nie ma wału napędowego nie są też widoczne zwrotnice bo te seryjne wcale nie koniecznie będą przystosowane do napędu 4x4 a za bardzo zaadaptować z czego ich nie ma bo Out ma zupełnie inne zawieszenie i tego bym sie obawiał najbardziej. Ja jestem chętny spróbować tylko kto mi da outlandera i swojego grandisa?
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 20-01-2013, 21:31   

szerszeniak napisał/a:
Na zdjęciu nie ma wału napędowego nie są też widoczne zwrotnice bo te seryjne wcale nie koniecznie będą przystosowane do napędu 4x4 a za bardzo zaadaptować z czego ich nie ma bo Out ma zupełnie inne zawieszenie i tego bym sie obawiał najbardziej. Ja jestem chętny spróbować tylko kto mi da outlandera i swojego grandisa?


Piasty trzeba zmienić i można półosie montować

Grandis

http://grandis.2de.ru/34/...00045702ENG.HTM

http://grandis.2de.ru/27/...00043302ENG.HTM

Outlander

http://outlander.2de.ru/2...00094900ENG.HTM


Jeżeli twoja oferta jest aktualna to ja szukam anglika lub rozbitka ze sprawnym napędem i możemy działać ;)

Tylko jak ogarnąć elektronikę:

http://outlander.2de.ru/2...10060500ENG.HTM
 
 
szerszeniak 
Forumowicz


Auto: AUDI 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 41
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-01-2013, 00:09   

patrycjuszek, To rozglądaj się za jakimś dawcą a ja w tym czasie doprowadzę do końca budowę mojej siedziby i możemy być pierwsi w Polsce;) Tylko kawałek do mnie masz. Zastanawia mnie czy dało by się połączyć elektronikę ASR z zapinaniem tego dyfra bo jego zadziałanie było by głównie w takich momentach predysponowane. Na zdjęciach widać ze dyfer jest inaczej mocowany niż w outku ale wszystko do przeskoczenia.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 29-01-2013, 19:06   

Sam osobiście bym nie robił tego ze swoimi wozami ze względu na liczne późniejsze problemy z elektroniką, ale wam życzę powodzenia
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 30-01-2013, 13:39   

A tu filmik jak działa elektronika AWD w Outlanderze:

www.youtube.com/watch?v=b203wKwGrYA
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-01-2013, 14:16   

patrycjuszek - A Ty wiesz o tym, że to co jest w Outku 2.0 TDI to jest to pierwsza i druga próba? A ta trzecia to jest z SAWC, które było w Outlanderze GT z USA....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.