Grandis DID 4X4 ????!!!!! Swap z OutlanderaII ? |
Autor |
Wiadomość |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 08-11-2012, 20:50 Grandis DID 4X4 ????!!!!! Swap z OutlanderaII ?
|
|
|
Przeglądając ebaya w poszukiwaniu akcesoriów do Grandka, natknąłem się na tylny dyfer:
http://www.ebay.com/itm/M...ssories&vxp=mtr
Zaobserwowałem, że tylne zawieszenie w Grandisie przystosowane jest do zainstalowania napędu. Skoro Outlander ma taki sam silnik i jest on poprzecznie ustawiony to wystarczy przełożyć skrzynie biegów, wał z podporą do lekkiej modyfikacji bo Grandis ma rozstaw osi 2830 mm a Outlander II 2670mm, natomiast rozstaw kół Grandis 1550mm a Outlander 1540mm, czyli 1 cm różnicy na 2 przeguby to po 0,5 cm to może nic nie trzeba rzeźbić.
Jeszcze przełącznik elektryczny od napędów czy będzie działał jak tylko dostanie prąd czy jest podpięty pod CAN, ale może można to obejść? Ciekawe czy OII ma jakieś dodatkowe elementy do 4x4 pneumatyka lub hydraulika których nie da się ominąć.
Myślę że taki swap kosztował by:
1. Skrzynia 1500
2.Wał z przerobieniem 600
3. Tylny dyfer 600
4. Półosie 600
5. Robocizna 1200
Razem 4500
Głupi pomysł? Za drogo? Druciarstwo? Czekam na opinie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2012, 11:23
|
|
|
Dodaj do tego ECU z wiązką z Outka (pytanie czy w tapicerce, klima, zegary tak samo sterowana) i zaczyna być realne. Ale ilość problemów przy SWAP-ie pozostaje zagadką....
Napęd w Outku jest bajecznie prosty. Tylny dyfer jest sterowany prądem z ECU więc ECU + jakiś modulator prądu i powinno działać (teoria). No i problemowe może być przymocowanie dyfra do samochodu... Są mocowania? Może trzeba ciąć podłogę?
[ Dodano: 09-11-2012, 11:25 ]
patrycjuszek napisał/a: |
Głupi pomysł? Za drogo? Druciarstwo? Czekam na opinie. |
Zbyt ryzykownie. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 09-11-2012, 11:36
|
|
|
Grandis jest przystosowany konstrukcyjnie do 4x4 co widać na zdjęciach z linku. nic nie trzeba ciąć i spawać poza wałem napędowym.
ECU w OII steruje pewnie trybem AUTO 4x4, natomiast jak by dać stałe zasilanie na tylny dyfer i reduktor to był by cały czas tryb LOCK 4x4, a bez zasilania 2WD? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2012, 11:41
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | cały czas tryb LOCK 4x4, a bez zasilania 2WD? |
Mogło by to działać... Ale oczywiście to działało by jak blokada (a w Outku nie działa jak blokada ponieważ bierze pod uwagę wciśnięcie gazu, prędkość, uślizg tylnej osi i skręt kierowcą. Na podstawie tych parametrów oblicza % zeszperowania przedniej osi z tyłem). A co Ty chcesz zrobić to drut... |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 09-11-2012, 12:05
|
|
|
Czyli muszą być dwa przełączniki:
1. Tryb 4x4 z działającym mechanizmem różnicowym z tyłu
2. Tyb LOCK
Co do rozkładu mocy napędu w % przód - tył to reduktor nie robi tego mechanicznie? To też steruje ECU? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2012, 12:11
|
|
|
patrycjuszek - nie wiem o jakim reduktorze piszesz (Outlander go nie ma). Przedni napęd jest połączony w 100%, tył dołączany płynie na zasadzie sprzężenia zwrotnego (tak jak haldex) i aktualnych parametrów (dlatego jest to trochę lepsze niż haldex bo próbuje wykryć warunki w których doszło by do uślizgu przedniej osi i zanim to nastąpi szperuje).
A Outlander ma 3 tryby pracy tylnego dyfra
2WD - kilka procent mocy przenoszona prawdopodobnie przez lekkie tarcie lub olej
Auto - na podstawie prędkości, uślizgu międzyosiowego, skrętu kierownicą i wciśnięcia gazu oblicza jak najlepiej zeszperować w perspektywnie neutralnego zachowania samochodu
4WD LOCK - wartość z auto jest pomnożona przez 1,5 samochód jest bardziej zeszperowany (ale nie ma blokady) i zachowuje się bardziej nadsterownie.
Ty chcesz zrobić coś mocniejszego od 4WD LOCK (z Outka). Jak włączysz przez cały czas dyfer będzie przenosił tyle ile się da (w Outku płynnie tym steruje w zależności od parametrów). Wiec jak będziesz to traktował jak blokadę jak Ci braknie 2WD przy wyjeździe pod ośnieżoną górę to ok, ale jak włączysz na mokrej drodze to możesz zaliczyć pierwszy rów. Rozumiesz? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 09-11-2012, 13:10
|
|
|
Rozumiem.
Ale w Grandise też jest rozbudowana kontrola trakcji która na to nie pozwoli.
Czyli napęd w OII jest prosty w budowie ale za jego poprawną prace odpowiada komputer.
Bez komputera będzie działał i się przyda tylko w ekstremalnych warunkach tj śnieg, błoto i start spod świateł.
A żeby wychodzić z zakrętów to się nie da zrobić bez ECU.
Czy dobrze rozumiem? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2012, 13:32
|
|
|
Chyba dobrze. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 11-11-2012, 10:46
|
|
|
pomysł całkiem zacny ale..
potrzebny jest pierwszy chętny by pomysł zrealizować
powodzenia
[ Dodano: 12-11-2012, 22:22 ]
chyba że hybryda - elektryczny napęd na tył |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
szerszeniak
Forumowicz

Auto: AUDI 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 41 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-12-2012, 00:16
|
|
|
Na zdjęciu nie ma wału napędowego nie są też widoczne zwrotnice bo te seryjne wcale nie koniecznie będą przystosowane do napędu 4x4 a za bardzo zaadaptować z czego ich nie ma bo Out ma zupełnie inne zawieszenie i tego bym sie obawiał najbardziej. Ja jestem chętny spróbować tylko kto mi da outlandera i swojego grandisa? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
|
|
|
 |
szerszeniak
Forumowicz

Auto: AUDI 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 41 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-01-2013, 00:09
|
|
|
patrycjuszek, To rozglądaj się za jakimś dawcą a ja w tym czasie doprowadzę do końca budowę mojej siedziby i możemy być pierwsi w Polsce;) Tylko kawałek do mnie masz. Zastanawia mnie czy dało by się połączyć elektronikę ASR z zapinaniem tego dyfra bo jego zadziałanie było by głównie w takich momentach predysponowane. Na zdjęciach widać ze dyfer jest inaczej mocowany niż w outku ale wszystko do przeskoczenia. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 29-01-2013, 19:06
|
|
|
Sam osobiście bym nie robił tego ze swoimi wozami ze względu na liczne późniejsze problemy z elektroniką, ale wam życzę powodzenia |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:16
|
|
|
patrycjuszek - A Ty wiesz o tym, że to co jest w Outku 2.0 TDI to jest to pierwsza i druga próba? A ta trzecia to jest z SAWC, które było w Outlanderze GT z USA.... |
|
|
|
 |
|