Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Pomoc w zakupie- potrzebna opinia
Autor Wiadomość
zenek10 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2013, 12:51   [II 2.2 DID] Pomoc w zakupie- potrzebna opinia

Witam wszystkich Mitsumaniaków :D

Jestem nowy i jest to mój pierwszy post na forum. Obecnie jeżdże Audi A4, ale z powodu powiększenia rodziny chcę kupić coś większego. Wybór padł na outlandera.
Proszę o informację, na co warto zwrócić uwagę przy zakupie, czego unikać itp.
Przeglądając oferty natrafiłem na takie ogłoszenie:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C28372953.html

Z tego co wiem, samochody z tymi silnikami były produkcji japońskiej, a nie europejskiej, a to chyba ma tez odbicie w jakości (jeśli się mylę- poprawcie)

Znawców proszę o ocenę autka i rekomendacje, czy warto się nim zainteresować.
Jeśli ktoś mógłby przy okazji rozkodowac VIN, byłoby super.

Dziękuję
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-03-2013, 13:16   

rocznik 2009 był już produkowany w EU, ale ten wg VIN jest z Okazaki. Tu masz źródło http://vin-decoder.pl/pdf/mitsubishi-2010.pdf
Bardzo ciekawi mnie blokada dyferencjału w tym egzemplarzu - wkłada się widły czy łopatę ;) bo normalnie Outek tego nie ma. Podobnie zresztą jak EDS (w A4 możesz mieć).
Plusy - pakowność, duża liczba schowków, w miarę dynamiczny silnik.
Minusy - niski komfort jazdy - pow. 120 szum wiatru i kół jest staje się dokuczliwy, słabe hamulce !!!, wrażliwość na mróz (silniki 2.2).
Powinien przejechać bezproblemowo jeszcze co najmniej połowę tego przebiegu, ale jak coś się psuje, to koszty napraw na tle A4 będą "diamentowe", często taniej te same części kupisz w ASO Citroena czy Peugeot niż Mitsubishi. Nawet ceny zamienników są wysokie na tle grupy VW.
Przy 120kkm masz duży (kosztowny) przegląd .
Należy zwrócić uwagę na pracę sprzęgła, bo to słaby punkt Outka - oraz zużycie hamulców.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-03-2013, 13:16   

do skasowania - poszło nie wiem dlaczego dwa razy to samo
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
zenek10 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2013, 14:05   

Przy 120kkm masz duży (kosztowny) przegląd .


Co dokładnie trzeba wymienić przy takim przebiegu i jaki jest orientacyjny koszt tego przeglądu (ASO/ nieautoryzowany warsztat)?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-03-2013, 14:34   

rezon napisał/a:

Bardzo ciekawi mnie blokada dyferencjału w tym egzemplarzu - wkłada się widły czy łopatę ;) bo normalnie Outek tego nie ma.


Mówisz o tym co kliknął z listy przy zakładaniu ogłoszenia "blokada dyferencjału"? Albo pomyślał o "LOCK" albo klikał co popadnie (nic nadzwyczajnego wśród handlarzy). Tak, że na to się nie patrzy, a na to co napisali z palca niżej w opisie.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-03-2013, 16:35   

listy przeglądowe - duży plus dla MMC za zamieszczenie na stronie http://www.mitsubishi.pl/..._diesel_89A.pdf . O kosztach ja się nie wypowiem - miałem turboklekota VW ;) . Minus dla ASO - w moim przypadku dla trzech różnych ASO za nieprzestrzeganie tej listy nawet w tak ważnej kwestii jak hamulce, ale przecież wg słów MMC "ASO to niezależny podmiot..." więc trudno mieć pretensje do importera ;) . A poważnie zanim pojedziesz do ASO to upewnij się na forum czy warto przepłacać w tym, do którego masz zamiar pojechać. Znacznie wyższa cena nie zawsze idzie w parze z nieco wyższą jakością.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 18-03-2013, 18:03   

rezon napisał/a:
listy przeglądowe - duży plus dla MMC za zamieszczenie na stronie http://www.mitsubishi.pl/..._diesel_89A.pdf . O kosztach ja się nie wypowiem - miałem turboklekota VW ;) . Minus dla ASO - w moim przypadku dla trzech różnych ASO za nieprzestrzeganie tej listy nawet w tak ważnej kwestii jak hamulce, ale przecież wg słów MMC "ASO to niezależny podmiot..." więc trudno mieć pretensje do importera ;) . A poważnie zanim pojedziesz do ASO to upewnij się na forum czy warto przepłacać w tym, do którego masz zamiar pojechać. Znacznie wyższa cena nie zawsze idzie w parze z nieco wyższą jakością.

JA po zakupie jeden,jedyny raz byłem w ASO i podziękowałem za kosmiczne ceny i brak kompetencji przesiadłem się na autoryzowany serwis Peugeot gdzie znaja 4007 i maja pojęcie o tych silnikach jak i całych podzespołach a cena conajmniej o 1/2 niższa.
Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-03-2013, 21:32   

Aleksander1965 napisał/a:
Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto
.......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 19-03-2013, 09:29   

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto
.......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI.


Nie łąńcuch a pasek łąńcycha się nie wymienia chyba,że uległ naciągnięciu w tych modelach rozrząd jest mieszany a co do przebiegu to na warunki soft 240 000 a hard 180 000 lub co 4 lata tak przewiduje proiducent ja przywiozłem swojego z niemiec w ubiegłym roku na liczniku mam 99 000 ale nie mam pewności oryginalnego przebiegu więc wymieniam na zapas choć wiekowo juz będzie 4 lata.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 19-03-2013, 11:41   

Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto
.......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI.


Nie łąńcuch a pasek łąńcycha się nie wymienia chyba,że uległ naciągnięciu w tych modelach rozrząd jest mieszany a co do przebiegu to na warunki soft 240 000 a hard 180 000 lub co 4 lata tak przewiduje proiducent ja przywiozłem swojego z niemiec w ubiegłym roku na liczniku mam 99 000 ale nie mam pewności oryginalnego przebiegu więc wymieniam na zapas choć wiekowo juz będzie 4 lata.
W takim razie pogmeraj i upewnij sie w jakim stanie jest tez FAP, jesli nie jestes pewny przebiegu. Powinno sie go wymienic po 180kkm.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 19-03-2013, 11:54   

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto
.......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI.


Nie łąńcuch a pasek łąńcycha się nie wymienia chyba,że uległ naciągnięciu w tych modelach rozrząd jest mieszany a co do przebiegu to na warunki soft 240 000 a hard 180 000 lub co 4 lata tak przewiduje proiducent ja przywiozłem swojego z niemiec w ubiegłym roku na liczniku mam 99 000 ale nie mam pewności oryginalnego przebiegu więc wymieniam na zapas choć wiekowo juz będzie 4 lata.
W takim razie pogmeraj i upewnij sie w jakim stanie jest tez FAP, jesli nie jestes pewny przebiegu. Powinno sie go wymienic po 180kkm.


Sprawdzali na kompie i stwierdzili,że jest na moment sprawdzenia w 50% zapchany ale to podobno zmienia sie w zależności od jazdy i kurcze mam zagwózdke czy wymieniać ten rozrząd
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-03-2013, 12:55   

Nie jesteś pewien przebiegu - to raczej wymień. Koszty naprawy ew. uszkodzeń są niewspółmierne do kosztów wymiany. Przecież planujesz jeździć kilka lat...
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
zenek10 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2013, 08:20   

Próbowałem ten samochód i wiem na pewno, że do wymiany jest sprzęgło.
Z tego co czytałem to dość kosztowna sprawa, zwłaszcza w ASO, ale na allegro widzę sporo zamienników w dobrych cenach. Pytanie, czy każdy warsztat robi takie rzeczy, czy lepiej zrobic to w autoryzowanym?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-04-2013, 12:47   

każdy porządny zakład zrobi wymianę - często lepiej niż ASO. Autoryzowany nie oznacza automatycznie przygotowany profesjonalnie do napraw. z testowanych przeze mnie ASO Mitsu mogę polecić 1 na 5 czyli 20%. 40% zdecydowanie odradzić. To niezbyt zachęca do korzystania z usług ASO. Ostatnio w Lancerze mój znajomy oznaczył sobie filtr oleju przed przeglądem okresowym. ASO montując nowy filtr skopiowało oznaczenie czy nie wymieniało filtra - pytanie oczywiście retoryczne. Tu masz link do sprzęgla - masz tam również koła dwumasowe http://www.verstaerkte-ku...roducts_id=1791 . Niestety trzeba wymienić jedno i drugie, ale zapomnisz na 100kkm o tym, że te części istnieją.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
zenek10 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2013, 12:32   

A co sądzisz o zestawach LUK-a (sprzęgło, dwumas) dostępnych na allegro.
Nadają się?
Cena zachęca..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.