4g37 kontra 4g15 :) |
Autor |
Wiadomość |
Adel22
Forumowicz
Auto: Lancer 91'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-03-2013, 18:04 4g37 kontra 4g15 :)
|
|
|
Panowie, witam pod dluzszej przerwie, mam szybkie pytanko dotyczace moze nie bezposrednio Lancera ani Colta Wiec tak, moze orientuje sie ktos czy silnik 1,8 montowany w Eclipse 1g i Galancie (3?) to to samo 4g37 ? Planuje zupgreadowac swoje 4g15 a wiec konkretne graty jakie mnie interesuja to:
Przeplywomierz, ECU, Przepustnica, Listwa wtryskowa.
Konkretnie, czy te czesci sa takie same w 4g37 w galancie jak i w Eclipse 1g ?
Pozdrawiam i licze na pomoc !
(przepraszam za brak polskich znakow gdyz jestem za granica) |
_________________ -Fiat 126p xDD
-Lancer IV 91' (sprzedany)
-Nissan 100NX 91' (sprzedany)
-Volvo 850T5 Turbo (sprzedany)
-Golf MK2 89' (sprzedany)
-Lancer IV 91' (obecnie) |
Ostatnio zmieniony przez Adel22 20-03-2013, 23:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-03-2013, 07:44
|
|
|
Takie same były. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-03-2013, 08:11
|
|
|
tylko co chcesz upgrade'ować, skoro oba mają po 90 koni (mowa o 1.5 12v) |
|
|
|
 |
Adel22
Forumowicz
Auto: Lancer 91'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-03-2013, 18:11
|
|
|
Czesc, dzieki za info. Co do upgrade'u to mam zamiar zrobic swapa:
TB,przeplywomierz,ECU i wtryskow + walek i jego kolko (te czesci oczywiscie nie z 4g37). Pozdrawiam. |
_________________ -Fiat 126p xDD
-Lancer IV 91' (sprzedany)
-Nissan 100NX 91' (sprzedany)
-Volvo 850T5 Turbo (sprzedany)
-Golf MK2 89' (sprzedany)
-Lancer IV 91' (obecnie) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-03-2013, 07:55
|
|
|
Adel22 napisał/a: | przeplywomierz | jest identyczny
resztę niespecjalnie rozumiem (TB - to przepustnica?)
napisz co dokładnie chcesz zrobić, bo w tej chwili to wygląda dziwnie |
|
|
|
 |
Adel22
Forumowicz
Auto: Lancer 91'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-03-2013, 19:08
|
|
|
Skoro przeplywka jest identyko to super mam nadzieje ze na 100%.
Co do reszty to tak, chce podmienic przepustnice czyli TB, cala listwe wtryskowa z 4g37 (210), i Ecu. Oprocz tych rzeczy planuje wymienic na wyszy walek rozrzadu i jego kolko na regulowane z HKS. |
_________________ -Fiat 126p xDD
-Lancer IV 91' (sprzedany)
-Nissan 100NX 91' (sprzedany)
-Volvo 850T5 Turbo (sprzedany)
-Golf MK2 89' (sprzedany)
-Lancer IV 91' (obecnie) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2013, 07:53
|
|
|
o - i teraz już lepiej
przepływka była inna tylko w silnikach DOHC, bo tam ilość powietrza mierzona była na 2 bajtach a w SOHC na jednym
pisz dalej, chętnie poczytam, może coś pomogę, jeśli tylko będę potrafił
ps. dużo z takiej konfiguracji nie wykręcisz niestety - najlepsza zmiana to byłoby wrzucenie tam silnika 2.0DOHC z eclipse lub Galanta GTI z tych lat
oczywiście dochodzi wiązka, ECU, skrzynia, półosie itd.
przeskalowanie licznika też się niestety szykuje wtedy (DOHC mają do 9k)
no i dobrze byłoby mieć czym hamować taką bestię |
|
|
|
 |
Bikers1
Nowy Forumowicz
Auto: hultaj z miśkiem w sercu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 26-05-2013, 19:48
|
|
|
Witam nowy hm na forum ale stary w życiu:)
podpinam się pod temat bo robię swapa hultaja 1.5 8v na miśka 1.5 12v.
Wszystko jest do zrobienia tylko mam do przeróbki aparat zapłonowy bo u Was ma za dużo kabli czego ja nie mam w hultaju (cewka coś czarnego w aparacie czego ja nie mam w hultaju mogę oddać cewkę i to coś czarnego w zamian schematu zapłonu od miśka 1.5 12v czy coś jeszcze trzeba przerobić lub Ktoś wielki coś takiego robił. Zmuszony jakością wykonania silnika w hultaju zamienić na miśka:)Pozdrawiam i Witam forumowiczów:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2013, 08:16
|
|
|
jedyna różnica to faktycznie aparat zapłonowy jest z innej strony a cewka w niego wbudowana (8v ma na zewnątrz)
musisz niestety pokombinować i tyle
a schematy poszukaj w dziale download |
|
|
|
 |
Bikers1
Nowy Forumowicz
Auto: hultaj z miśkiem w sercu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 27-05-2013, 09:17
|
|
|
No Właśnie zamierzam zrobić porządek z tym aparatem ale nie wiem czy wymiana bebechów z hultaja zda egzamin wywalam graty z miśka wstawiam od hultaja dobrze że chociaż oś aparatu jest identyczna:) jak nie wybuchnie to będzie chodził |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2013, 12:35
|
|
|
chcesz założyć aparat od 8v do 12v? - nie da rady, zupełnie inna długość i przełożenie |
|
|
|
 |
Bikers1
Nowy Forumowicz
Auto: hultaj z miśkiem w sercu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 29-05-2013, 09:07
|
|
|
Hm tu bym polemizował ale cóż, bardzie zmartwiła mnie ilość kabli jestem właśnie na etapie rozkminki dlaczego w hultaju są 3szt a w miśku 6 szt ośka aparatu w środku jest identyczna nawet kółko od optyka jest na ten sam klin dodał by fotki ale zainteresowania zero. Prócz Kolegi oczywiście a dział hultaja umarł u Was. Jestem przed wymianą 3ciego silnika 8V właśnie na 12stę od miśka bo te z hultaja nie są na moją nogę albo jakość wykonania jest do bani.
[ Dodano: 29-05-2013, 09:12 ]
Zastanawiam się właśnie nad kupnem takiego tylko nie mogę znaleść czy wymiarowo jest do dopasowania bo jak czytam o problemach tych miśkowych aparatów to sięzastanawiam dlaczego nikt jeszcze się tego nie rozkminił na prostsze rozwiązanie.Aparat pochodzi od Scoupe i ma wejście na cewkę zewnątrz i trzy przewody jak u mnie.Ale wydać kasę na pomiary to mi się trochę nie uśmiecha:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-05-2013, 09:56
|
|
|
8v ma cewkę z tranzystorem na zewnątrz - więc odpada jej zasilanie
przy 6 przewodach masz zasilanie (plus i minus), czujnika wału, czujnik wałka i sterowanie tranzystorem wyzwalającym iskrę
[ Dodano: 29-05-2013, 10:01 ]
Bikers1 napisał/a: | Hm tu bym polemizował | a tak jeszcze w tej kwestii:
tu masz od 8v (nie patrz na opis i pojemność, ale tak wygląda):
http://allegro.pl/hyundai...3276031038.html
a tu od 12:
http://allegro.pl/aparat-...3243050406.html |
|
|
|
 |
Bikers1
Nowy Forumowicz
Auto: hultaj z miśkiem w sercu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 29-05-2013, 10:10
|
|
|
Krzyzak Chyba się nie rozumiemy ja posiadam obydwa aparaty do hultaja nawet 3szt ale ja potrzebuję zaadoptować aparat od miśka do hultaja i w hultaju brakuje mi przewodów to waszego aparatu i chcę zostawić w hultaju cewkę ale widzę że za bardzo to się nie uda, raczej zwalę głowicę i założę od hultaja bo u mnie problem jest w jakości tłoków i cylindrów. Raz rozwaliło tłok raz sworzeń tłoka grał marsza żałobnego że nie można było wyrobić no i ostatnio mnie poniosło i wypaliło dziurkę:) w tłoku jak znajdę chwilę to wrzucę zdjęcia dla potomnych.
A tu aparat od scoupe hultaja oczywiście :
http://allegro.pl/aparat-...3172000087.html |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-05-2013, 11:13
|
|
|
Bikers1 napisał/a: | tu aparat od scoupe hultaja | wygląda jakby miał tylko czujnik wałka w sobie a reszta (czujnik wału i moduł zapłonowy) są na zewnątrz (jak w Mitsu 8v) - nawet ma 5 wejść WN - jedno z cewki zewnętrznej |
|
|
|
 |
|