Przesunięty przez: zbyszekm2 28-01-2014, 13:44 |
pompa wtryskowa |
Autor |
Wiadomość |
talina88
Nowy Forumowicz
Auto: pajero elegance 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 27 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: Kowale Oleckie
|
Wysłany: 27-01-2014, 20:41 pompa wtryskowa
|
|
|
Witam wszystkich MistuManiaków .Moi drodzy jestem tu nowa i za bardzo nie wiem jeszcze co i jak więc wybaczcie...
Mam problem,od 3 miesięcy jestem posiadaczką pajero III o silniku 3,2.Samochód był bez zarzutu do momentu gdy zaczął kopcić i trzymać tylko obroty do 2000,mało tego na panelu sterowania pojawiły się litery SC.Samochód został odprowadzony do serwisu tam powiedzieli,że to pompa i została wysłana do p.Wachowiaka,niestety on za regeneracje jej zażądał 9 tys,gdzie nowa kosztuje 11 tys.Zrezygnowałam i postanowiłam kupić używano ale są 2 modele o nr ME 204338 i ME 190711 i tu jest moje pytanie do Was: czy te modele się czymś różnią i która pompa pasowała by do mojego autka.Autko jest z roku 2001 i typ jego silnika to 4M41.
Proszę o pomoc i szybko odp |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 28-01-2014, 16:59
|
|
|
Mam blisko do Wachowiaka, ale nie ma on najlepszej opinii. Co do uzywanej pompy istnieje ryzyko, ze niebawem padnie jesli juz nie jest uszkodzona(temat opisywany juz na forum). Bezpieczniej jest zregenerowac pompe (masz na to gwarancje). |
Ostatnio zmieniony przez KrzysG 19-02-2014, 20:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 28-01-2014, 17:24
|
|
|
witam co do twojego pytania to tak na pewno pajero III 3.2 DiD występowały w dwóch mocach 160 i 165 km.
a od siebie ja robiłem pompę u p. Zbyszka z e-pajero pompa kosztowała mnie coś około 6200 +- 200zł ( nowy nastawnik czyszczenie i plantowanie głowicy) licz się z wymiana zbiornika paliwa to jest mus 100% nie wierzysz na forum podzwoń po ASO Mitsubishi to ci wszystko powiedzą.
e-pajero.pl maja regenerowane dostaniesz do swojego bez problemu po 7tys. największy plus to fachowa pomoc i wszystko do naszych miśków. |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-01-2014, 22:30
|
|
|
Cytat: | mozesz to zrobic np. u Zbyszka bo nie jest az tak daleko od Ciebie. |
Ależ on nie regeneruje pomp ... ! Tylko podzleca. Naliczając słoną prowizję.
Cytat: | -pajero.pl maja regenerowane dostaniesz do swojego bez problemu po 7tys |
Na alledrogo są pompy z profteca regenerowana za 5.900
O zbiornikach poczytaj na forum. Bo można łatwo przepłacić kierując się poradami z tego forum
Cytat: | największy plus to fachowa pomoc i wszystko do naszych miśków. |
Bzdura. Do mojego np. alternatora nie mieli. Opisy drążków kierowniczych na ich stronie były kiedyś pokiełbaszone - inne są do PIV i PIII. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28-01-2014, 23:21
|
|
|
czortunio napisał/a: | Bzdura. Do mojego np. alternatora nie mieli. |
Hm.. wiesz, trójka z silnikiem 2,5 , to pewnie na palcach obu rąk można je policzyć w Polsce. A może i jedna by starczyła
Byłeś kiedyś w warsztacie u Zbyszka ?? Naprawiałeś coś ?? |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-01-2014, 23:58
|
|
|
Noo ja wiem, że to niszowy model I dlatego szukałem go w specjalistycznym (ponoć) punkcie. Gdyby to był model popularny, kupił bym gdziekolwiek. |
|
|
|
 |
jan krupa
Forumowicz jano
Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 35 Skąd: zawadzkie
|
Wysłany: 29-01-2014, 13:42
|
|
|
Ja naprawialem pompe w firmie proftec w Miedzyrzeczu.Wczesniej obskoczylem wiele warsztatow (ludzie boja sie tej pompy).Tam jednak zrobili i auto hula juz dwa lata bez problemow. |
_________________ j23k17s |
|
|
|
 |
Killo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2014, 19:37
|
|
|
A powie ktos na czym polega dokladnie ta regeneracja |
|
|
|
 |
buszmen25811
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 60 Skąd: oława
|
Wysłany: 30-01-2014, 08:13
|
|
|
na pewmo nie jest to pelna regeneracja bo sam tloczko rozdzielacz kosztuje 6000tys
pewnie to wymiana przesowki i regulacja i podbicie cisnienia zeby lepiej palil na cieplo
a kase placi sie za stol i program bo malo jest firm w polsce co robi te pompy bo pompa ma budowe podobna jak kazda inna boscha czy zexela, to moje zdanie prosze sie nie sugerowac z checia poczytal bym opini fachowca |
|
|
|
 |
Killo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 did 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2014, 15:03
|
|
|
Niech ktos kompetentny sie wypowie na czym to polega dokładnie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-01-2014, 16:21
|
|
|
Najczęściej regeneruje się pompę w ten sposób, że wymienia się to co padło.
Ale:
Najczęstsza regeneracja polega na:
wymianie głowicy -- może być regenerowana lub nowa
nastawnik dawki paliwa
łożysko główne
zestaw uszczelnień
separator
popychacz 2 szt
rolka 2sz
śruba dławiąca przelew z głowicy
czasem obudowa
do tego kalibracja
Przez te opiłki najczęściej uszkadza się nastawnik
Jeśli głowica jest dobra (ale zawsze okaże się po złożeniu pompy i teście na stole) to koszt waha się w granicach 2200 zł
jeśli trzeba zrobić zakres jak powyżej z regenerowaną głowica to nie przekracza 4830 zł.
Kiedyś było drożej bo części były droższe i nie było głowic w dobrej cenie. Teraz to trochę potaniało.
Jeśli ktoś decyduje się na nową głowicę to koszt ok 6800 zł
jeśli do tego dojdzie obudowa to raczej już się nie opłaca regenerować.. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
michal77
Forumowicz
Auto: L200 07"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: islandia
|
Wysłany: 01-05-2014, 12:46 pompa wtryskowa
|
|
|
witam forumowiczów,od pewnego czasu świeci mi sie kontrolka od silnika,pojechałem do znajomego mechanika i podłączył komputer.wyszło ze właśnie pompa wtrysków paliwa siada.szukałem jakiejś używanej ale niema i w jednym warsztacie powiedzieli ze można to naprawić tylko muszą wymontować,wysłac do polski do regeneracji.moje pytanie jest takie czy po naprawie pompy nie zaczną siadac wtryski czy cos innego?kolega mi mówił ze może sie coś dziać właśnie z wtryskami dlatego pytam na forum bo pewnie któryś z forumowiczów przerabiał ten temat.jeżeli faktycznie po regeneracji pompy jest możliwość psucia sie wtrysków to nie zostaje mi nic innego tylko auto rozdupcyć i wziąść kase z casko.
pozdro Michał. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 01-05-2014, 16:16 Re: pompa wtryskowa
|
|
|
Ze stwierdzenia: "...pompa wtrysków paliwa siada..." nie da się nic rozsądnego doradzić. Napisz, jakie kody błędów - oczywiście zweryfikowane - zapisują się w pamięci; rodzajów uszkodzeń pompy Zexel jest sporo.
Dodatkowo, użytkownicy Pajero III Di-D chętnie dowiedzieliby się, ile kilometrów silnik wykręcił na tej pompie, czy auto jeździło na polskim paliwie i jak długo... michal77 napisał/a: | auto rozdupcyć i wziąść kase z casko | Hehe, chciałbym nieśmiało zauważyć, że w ubezpieczalniach, podobnie jak u fiskusa istnieją wydzielone komórki zajmujące się zbieraniem takich informacji.
- Pozdrawiam |
|
|
|
 |
michal77
Forumowicz
Auto: L200 07"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: islandia
|
Wysłany: 01-05-2014, 20:39 pompa wtryskowa
|
|
|
auto ma przejechane 176 tyś,nie mieszkam w polsce więc paliwo jest chyba ok.kodów nie pamiętam ale mechanik mówił ze to ta pompa.
co do mojego stwierdzenia o rozdupceniu auta to nie ma problemu z ubezpieczalnią.mieszkam w islandi i często sie tak robi jeżeli naprawa jest nie opłacalna.od tego jest auto casco.niewiem jak macie w polsce,pewnie ze wszystkim robia problemy.
moje pytanie jest takie-czy po regeneracji pompy mogą sie psuc wtryski czy cos innego? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-05-2014, 07:41
|
|
|
A jakie sa objawy? Czy tylko Check sie pali? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|