Opiłki w płynie chłodniczym? |
Autor |
Wiadomość |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-05-2014, 23:15 Opiłki w płynie chłodniczym?
|
|
|
Witam
Od kilku miesięcy chwalę mojego miśka za bezawaryjność i chyba musiałem coś "wykrakać"
Dokładnie pół roku temu została naprawiona głowica, wymieniony termostat, sprzęgło wiskotyczne, zalane wszystko nowym olejem i płynem. Dziś wracając z trasy Pajero pokazało swój objaw sprzed wymiany termostatu. Temperatura max, zbiorniczek pełny. Odczekałem, przelałem nadmiar do chłodnicy i bez problemu wróciłem (40km).
Po powrocie sprawdziłem co w trawie piszczy. Dziwny osad na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, czarny lepki, dno czymś brązowym zabarwione. Niestety nie zrobiłem zdjęć. Sama resztka płynu szara jak na zdjęciu, a co najgorsze coś w niej pływa i wygląda mi to na opiłki Proszę o ocenę znawców tematu. W załączniku również filmik z uruchamiania silnika; od jakiegoś czasu ciągnie zanim odpali.
https://www.dropbox.com/s...h9gl/oNxv69EcZO
Myślę że czeka mnie gruntowne płukanie wszystkiego + wymiana zbiornika paliwa - winowajcy opiłków?? |
|
|
|
 |
pelasio
Forumowicz

Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 81 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2014, 10:00
|
|
|
Wszelkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Olej dostaje się do płynu chłodniczego stąd jest go więcej wzbiorniczku wyrównawczym. Ten szlam to po prostu olej silnikowy. Sprawdź stan oleju czy go nie ubyło znacząco i czy nie jest biały. Jak jest syf taki w zbiorniczku i ciężko pali to już jest duży przedmuch. Raczej nie jeździłbym tym autem. Ale ja tu nie jestem specem a na pewno nie od 3.2 did |
_________________ Pelasio |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-05-2014, 10:16
|
|
|
Zakatek napisał/a: | Myślę że czeka mnie gruntowne płukanie wszystkiego + wymiana zbiornika paliwa - winowajcy opiłków?? |
Nie ma fizycznie takiej możliwości , aby opiłki ze zbiornika paliwa dostały się do układu chłodzenia . U Ciebie najprawdopodobniej pochodzą z nie do dokładnie wypłukanej głowicy po naprawie , planowaniu itd.
Cała reszt niestety wygląda na awarię uszczelki jak opisał Pelasio |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 03-05-2014, 13:57
|
|
|
A czy sprawdzałeś przed trasą poziom płynu chłodzącego. Może w trakcie szybkiej jazdy na trasie płyn się "zagotował" i został częściowo wypchnięty do zbiorniczka. Jak się zagotował to różne syfy razem z opiłkami po naprawie wyszły z chłodnicy na światło dzienne Może jest niedrożna chłodnica i nie chłodzi silnika tak jak trzeba. Po 40 km jazdy gdyby to była uszczelka to sytuacja by się powtórzyła. Stawiam raczej na niewydolny układ chłodzenia lub zbyt mały poziom płynu w chłodnicy przed jazdą.
Bardzo słabo też zapala ale to najprawdopodobniej słaby /słabe/ aku.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-05-2014, 15:28
|
|
|
Akumlator mam nowy, kupiony chyba 3 miesiace temu. Może podłącze go do prostownika na noc i zobacze czy bedzie jakas poprawa. Co do niewydolności układu chłodzenia to nie wiem czy cos takiego wchodzi w gre. Ostatnio wymienione sprzęgło wiskotyczne, termostat i płyn. Cała reszta wygląda całkiem nieźle. Coż w przyszłym tygodniu idzie na przegląd do mechanika. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 04-05-2014, 19:37
|
|
|
To może rozrusznik, słaba masa... ? U mnie w PII było zwarcie na stojanie i było podobnie. Teraz zapala po pół obrotu. Diesel musi mieć "kopa"
Co do silnika sugerowałem, że przeoczyłeś niski stan płynu przed wyjazdem w trasę, dlatego silnik osiągnął zbyt wysoką temperaturę i wypchnął płyn z chłodnicy. Jeżeli tak było to może ominą Cię koszty A na mechaników uważaj bo zawsze coś znajdą
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-06-2014, 22:11
|
|
|
Wracam do tematu podnoszenia się temperatury. Jakiś czas temu pytałem o "opiłki" w płynie chłodniczym. Jeden z mechaników powiedział mi że możliwe jest iż wykańcza mi sie powoli pompa wody. Jeździłem bez problemu przez niecałe 2 miesiące aż do dnia wczorajszego problem znów wrócł.
Aktualnie problem polega na tym, iż w losowych momentach to znaczy moge jechać wolno nie przekraczając 2tys obrotów a mogę również jechać bardzo dynamicznie przekraczając tą wartość. Wtedy wskazówka temepratury wznosi się ponad połowę i gdybym nie odpuścił gazu i nie przeczekał kilknastu sekunt wydaje mi się że doszłaby do maksimum.
Co do uruchamiania rozrusznik ma teraz chyba lepsze dni i odpala w miare dobrze |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 01-06-2014, 23:21
|
|
|
jesli teraz masz problem tylko z temperaturą a z plyn chlodniczym wszystko ok, może to być problem z pamięcią zegarów, u mnie były podobne objawy, czasami wystarczyło przekręcić kluczk na zaplon przy zimnym silniku i temp wskakiwała ponad pol albo max nawet, a czasem wskaźnik sie podnosił podczas spokojnej jazdy i sam wracał do normalnego wskazania albo i niżej |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 02-06-2014, 09:33
|
|
|
Zakatek napisał/a: | Wracam do tematu podnoszenia się temperatury. |
Przede wszystkim musisz termometrem sprawdzić, czy wskazania temperatury na zegarze odpowiadają rzeczywistej temperaturze płynu. Rozdzielisz dwie sprawy i będziesz wiedział gdzie szukać - w elektryce albo w "fizyce".
- Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-08-2014, 11:17
|
|
|
Wracam do tematu. Aktualnie sprawa wyglada tak, iż po 50 kilometrach chlodnica jest zimna i pusta. Płyn zostaje wyrzucony do zbiorniczka wyrównawczego, a nadmiar wypuszczany wężykiem (całe mokre nadkole lewe). Czy aso bo już innej możliwości nie widzę trafnie zdiagnozuje usterkę? Ktoś zna dobry serwis na terenie Katowic i okolic?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-08-2014, 15:00
|
|
|
Zakatek napisał/a: | Jakiś czas temu pytałem o "opiłki" w płynie chłodniczym. Jeden z mechaników powiedział mi że możliwe jest iż wykańcza mi sie powoli pompa wody. |
Tak może być
Sprawdz jeszcze korek w chłodnicy , jak masz po uruchomieniu twarde przewody |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Mietek.K
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2014, 15:06
|
|
|
Wymień termostat . Tania rzecz i szybka w wymianie . |
|
|
|
 |
konrad.klusek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 26 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 26-04-2015, 22:11
|
|
|
Odświeżam temat - w moim Pajero pojawił się podobny objaw. Wczoraj podczas jazdy wskaźnik temperatury wskoczył w okolice maksimum, po otwarciu maski w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu przekraczał maksimum o jakieś 5-7 cm. Co może być powodem takich objawów? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 27-04-2015, 08:11
|
|
|
Wyglada na zacięty termostat w położeniu zamkniety . Na małym obiegu zagotowało , zrobił się korek parowy (głowica) i podniosło poziom płynu w zbiorniczku.Po ostygnięciu powinien wrócić do poprzedniego poziomu. Ale termostat do wymiany. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-04-2015, 09:33
|
|
|
1. Zacznij od wymiany korka chłodnicy.
2. Jak bodziesz miał nagrzany silnik, wyłącz go, odkręć korek chłodnicy, odpal silnik i zobacz czy nie lecą bąble. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|