Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
[I 2.0T] skrzynia rozdzielcza
Autor Wiadomość
scissor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
  Wysłany: 21-08-2014, 20:24   [I 2.0T] skrzynia rozdzielcza

Witam MitsuManiaków!

Mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej mojego O1 2.0T nadaje się jedynie do wyrzucenia. Dostać używaną skrzynię rozdzielczą od tego modelu graniczy z cudem. Orientuje się ktoś z Was, czy bebechy ze skrzyni rozdzielczej z innych wersji (np. 2.0 bez turbo, albo 2.4) można przełożyć do skrzyni z 2.0T? A może od innych mitsu pasuje? Evo? Na allegro są widziałem skrzynię od O1 2.4, gdzieś na olx.pl od O1 2.0. Albo może ktoś z Was ma na sprzedaż taką skrzynię.

A może po prostu pasuje skrzynia z 2.0 do 2.0T? Nie mam jak sprawdzić...

Tracę nadzieję na jakiekolwiek pozytywne rozwiązanie mojego problemu.
Help! :(
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 22-08-2014, 10:33   

Z evo raczej nie bedzie pasowala, bo w evo masz elektronicznie sterowany mechanizm roznicowy... ale spróbować nie zaszkodzi ;)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
scissor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-08-2014, 11:42   

Spróbować, to znaczy kupić :) przełożyć i jak nie pasuje, mieć co najmniej 1.5k pln w plecy. :D Chyba mnie nie stać na takie eksperymentowanie.

Nikt? Nic? Nikt nie wymieniał transferu i nie przechodził podobnych historii jak ja?
Nie macie pomysłu, gdzie mógłbym dostać taką skrzynię, nie licząc ebay'a i allegro? Jakiś dobrze zaopatrzony szrot or something?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 23-08-2014, 12:54   

Jesteś bodaj pierwszą osobą, która ma takie problemy, podobnie jak ja byłem pierwszą osobą, która miała problemy z LPG w O1T :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-08-2014, 15:35   

scissor napisał/a:
Orientuje się ktoś z Was, czy bebechy ze skrzyni rozdzielczej z innych wersji (np. 2.0 bez turbo, albo 2.4) można przełożyć do skrzyni z 2.0T?

Akuratnie takiego myku nie proponowałbym robić bo pierwsza przejażdżką skończyłaby się prawdopodobnie powrotem do warsztatu i niepotrzebne nerwy przy okazji. Każda jedna skrzynia jest poddana tzw. osiowaniu. Przełożenie bebechów z jednej obudowy do drugiej może spowodować tzw przekoszenie i w wyniku tego może nawet dojść do rozwalenia obudowy. Nie twierdzę że na pewno tak się stanie ale takie ryzyko istnieje.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
scissor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-08-2014, 16:54   

Czyli pozostaje mi znaleźć jedynie skrzynię rozdzielczą do O1T... To słabo.. A regenracja? Jest to możliwe?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2014, 20:41   

W@sio napisał/a:
Z evo raczej nie bedzie pasowala,

Z EVO może pasować.
Symbol W5M51, nowy kosztuje raczej drogo...

[ Dodano: 23-08-2014, 20:42 ]
scissor napisał/a:
A regenracja? Jest to możliwe?

Owszem, pod warunkiem, że obudowa a raczej gniazda łożysk do czegoś się jeszcze nadają.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-09-2014, 19:15   

Hubeeert napisał/a:
Owszem, pod warunkiem, że obudowa a raczej gniazda łożysk do czegoś się jeszcze nadają.
A z ciekawości to co tam się psuje? Tryby się mielą czy łożyska wyrabiają?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 09-09-2014, 02:00   

Tryby - wieloklin łączący skrzynkę rozdzielczą ze skrzynią padł przynajmniej u mnie. Co do skrzyni rozdzielczej - transferu O1T i O1 to przeczytaj ten wątek: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85725
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 17-10-2014, 07:49   

nytsug napisał/a:
Tryby - wieloklin łączący skrzynkę rozdzielczą ze skrzynią padł przynajmniej u mnie. Co do skrzyni rozdzielczej - transferu O1T i O1 to przeczytaj ten wątek: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85725


A były wcześniej jakieś objawy czy padło "nagle" ?
Pytam bo mam problem z "terkotaniem" i nie wiem czy to skrzynia czy reduktor.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2014, 10:07   

elektryk napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
Owszem, pod warunkiem, że obudowa a raczej gniazda łożysk do czegoś się jeszcze nadają.
A z ciekawości to co tam się psuje? Tryby się mielą czy łożyska wyrabiają?

Jeżeli dojdzie do zablokowania łożyska to może się obrócić jego bieżnia w obudowie.
W takim wypadku do wymiany będzie kompletny transfer.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
killKeny 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-10-2014, 18:38   

nytsug napisał/a:
A były wcześniej jakieś objawy czy padło "nagle" ?
Pytam bo mam problem z "terkotaniem" i nie wiem czy to skrzynia czy reduktor.


Jak u Ciebie wygląda to terkotanie, bo ja też mam terkotanie... rzuć okiem na TO
 
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 27-10-2014, 22:23   

Czytałem Twój temat ale u mnie jest inaczej.
Terkotanie z reguły słychać jak się jedzie na wstecznym i dodatkowo skręca koła.
Z reguły słychać to jak się rusza tak jakby pod obciążeniem. Jak się go poszarpie trochę sprzęgłem i gazem też jest takie dzwonienie. Słychać przy skręconych kołach tak jak przegub ale to nie przegub bo nie zawsze terkocze.
Sęk w tym że jeszcze podobno słychać łożyska skrzyni a to już jest wydatek.
Mechanior polecił mi raczej wymianę skrzyni żeby nie polecieć w nie wiadomo jakie koszty.
Inny znowu mi gadał że mieli podobny przypadek terkotania przy skręcaniu w Land Roverze.
Tam podobno winny był "reduktor" z tego powodu że po skręceniu półośki jakoś tak się ustawiały w stosunku do reduktora że tam terkotało.
Mam zamiar jeszcze podjechać do gościa od skrzyń biegów. Może on będzie znał podobny przypadek.
 
 
scissor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-12-2014, 10:44   

Witam ponownie!

Skoro rozpocząłem ten wątek, to napiszę jak się to wszystko skończyło u mnie.

Sprawdziłem skrzynie rozdzielcze od 2.0 i 2.4. Niestety nie pasują. Rozmawiałem też z Witek Motorsport, którzy zajmują się Mitsu Evo i mają dostęp do części i do dystrybutorów części bezpośrednio w Japonii. Ogólnie nie ma części, żeby wymienić rupieci ze środka skrzyni. Skrzynia to jeden moduł, którego koszt równy jest wartości O1T (czyt: około 18tyś netto).

Spece z Witek Motorsport rozebrali moją skrzynię rozdzielczą. Stwierdzili źle ustawione luzy w mechanizmie, a dokładnie ich brak, co spowodowało zamordowanie kół zębatych. U mnie wniosek jednoznaczny - ktoś już wcześniej grzebał przy transferze i zrobił to źle. WM zaoferowali się ustawić luz poprawnie, ale niestety stan zębów w kołach mechanizmu nie dawał gwarancji, że przejadę Miśkiem więcej niż 200km.

Jedyne co mi pozostało to szukać na allegro czy gdziekolwiek, transferu od O1T. Tutaj ważna sprawa: Transfer do O1T pasuje jedynie od O1T!. Mam nadzieję, że dzięki tej informacji oszczędzę czasu i nerwów innym poszukiwaczom transferu do tego modelu.

Dostępność transferu do O1T na rynku wtórnym jest bliska zeru. Trzeba mieć dużo cierpliwości i śledzić nie tylko aukcje z transferami (które na allegro zawsze opisane są jako reduktory :? ) ale ogólnie z częściami do O1T. Ja tak znalazłem swój transfer, znajdując przypadkowo maskę do O1T. :D . U mnie poszukiwania trwały ponad 2 miesiące.

Koszt transferu w Polsce to 1 - 1.5k PLN.
Znalazłem również transfery w Rosji i w Szwecji. Koszt samego transferu to cena od 3.5k - 7k PLN. Do tego doliczyć trzeba przesyłkę, której koszt to około 1.5k PLN.

Na końcu dziękuję za pomoc, nakierowanie mnie i sugerowanie rozwiązań.
 
 
Sadziprz77 
Nowy Forumowicz
Sadziprz

Auto: Outlander I, 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: łódzkie
Wysłany: 02-01-2015, 08:39   

witam, człowiek zagląda na forum jak ma problem, albo przymierza się do jakiejś naprawy, szkoda że wcześniej nie zajrzałem bo mógł bym ci pomóc. Ja osobiście nie miałem auta przez ten cholerny dyfer 3-miesiące!!!. najprawdopodobniej starły ci się zęby na ataku, i zaczął wyć. Jak się uporałeś z problemem i za ile???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.