[Cari 1.8 GDI] kolektor plastikowy na aluminiowy |
Autor |
Wiadomość |
yacek
Nowy Forumowicz jac23
Auto: carisma gdi 122km 1.8 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: karczmiska
|
Wysłany: 03-12-2014, 11:17 [Cari 1.8 GDI] kolektor plastikowy na aluminiowy
|
|
|
witam mam pytanie czy kolektor aluminiowy występujący w gdi 1.8 cari . prawdopodobnie 125 KM pasował bedzię do gdi 1.8 122KM ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2014, 19:32
|
|
|
Nie kojarzy by był ktoś kto próbowałby robić taką hybryde, napewno jest inny zawór EGR a co za tym idzie to i połaczenia bedą zmodyfikowane. Wypadałoby miec oba, porównac, zbadac mozliwośc zrobienie adapatacji, pytanbie czy warto skoro z rozbiórki kolektory nie sa specjalnie drogie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 03-12-2014, 21:31
|
|
|
Czy inna przepustnica będzie pasowała? |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-12-2014, 22:30
|
|
|
Wszystko jest inne włącznie z pompą WC i przewodami paliwowymi.
Co na celu ma ta modyfikacja? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
yacek
Nowy Forumowicz jac23
Auto: carisma gdi 122km 1.8 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: karczmiska
|
Wysłany: 04-12-2014, 18:18
|
|
|
Bartek napisał/a: | o na celu ma ta modyfikacja? |
W planach mam założenie lpg ll generacji i po wystrzale może trzeba bedzie wymienić kolektor, dlatego ll generacja ponieważ po jakimś czasie padną wtryski i wtedy sekwencja już nie odpali |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:10
|
|
|
W planach to może i masz. Ale ciekawy jestem, gdzie znajdziesz gazownika, który do silnika GDI zainstaluje Ci LPG II generacji. Nooo...to znaczy, owszem, w końcu nasz klient, nasz pan, jak się uprzesz, to zainstalują Ci nawet generator holzgasu czy kocioł parowy z Titanica - klient płaci, klient wymaga
Proponuję, dowiedz się więcej o budowie i zasadzie działania zarówno silnika GDI, jak i instalacji LPG. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:23
|
|
|
apg2312 dobrze mówi, a przy okazji powiem że jak by się odpalało zimny samochód tylko na gazie to membrana w parowniku tego długo nie wytrzyma, dodam że gaz II generacji to proszenie się o kłopoty w tym silniku |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:31
|
|
|
Też potwierdzam, że 2 generacja do GDI to proszenie się o kłopoty z silnikiem i to nie tylko z samymi wtryskami. Ja zmieniłem GDI na 1.6 aby założyć LPG i to jest najsensowniejsze rozwiązanie jeśli chcemy jeździć Carismą na LPG. Jakiś rok temu jeden użytkownik GDI deklarował, że po montażu II generacji do takiego auta będzie na bieżąco opisywał wrażenia z jazdy ale jednak po montażu jakoś dziwnie szybko zamilkł. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:40
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ja zmieniłem GDI na 1.6 aby założyć LPG i to jest najsensowniejsze rozwiązanie jeśli chcemy jeździć Carismą na LPG. |
Dodam może tylko, że jeśli chcemy jeździć Carismą II, poliftową W przedliftowej był większy wybór, jest jeszcze silnik 1.8 SOHC 115KM, taki jak mój |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:46
|
|
|
Ale te silniki były montowane tylko do 1997 r. więc takich aut wcale nie jest dużo a już na pewno w dobrym stanie. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-12-2014, 21:11
|
|
|
Moja jest w dobrym stanie |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-12-2014, 22:17
|
|
|
Wymień na taki kolektor..... http://img08.allegroimg.p...6/57/4769565720 razem z resztą do niego pasującą - to jedyny sensowny sposób zagazowania GDi (sprawdzony w 3 przypadkach, nalatane duuuużo km bez stresu). Każdy inny sposób to downgrade lub proszenie się o kłopoty..... pomyślałeś poza tym który gazownik zalegalizuje Ci instalację z mixerem? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-12-2014, 22:32
|
|
|
yacek napisał/a: | W planach mam założenie lpg ll generacji i po wystrzale może trzeba bedzie wymienić kolektor, dlatego ll generacja ponieważ po jakimś czasie padną wtryski i wtedy sekwencja już nie odpali |
Nie wiem co masz za gazownika, ale ja sekwencję mogę bez kropli benzyny odpalać, w MPi-ku oczywiście. Powiedz lepiej, że chcesz to jak najtaniej ogarnąć. Listwa wtryskowa kompletna kosztuje 50 zygla.
Ale do sedna. ECU pracuje pracuje w dwóch trybach: uwarstwionym i ubogim. Tryby te nie różnią się tylko dotryskiem paliwa ale jeszcze czasem wtrysku i zapłonu oraz wyprzedzeniem zapłonu. W tryb ubogi przechodzi dynamicznie i jest zależny od obciążenia, ale to wszystko już zapewne wiesz i masz obcykane jak ten komputer ogarnąć by na gazie śmigał silnik.
A tak na marginesie to chętnie pokibicuję projektowi w czasie testów. Bo tak naprawdę nikt nie opisywał jakim stylem jeździł, czy łapał zamuły, kiedy zdechły wtryski i w jaki konkretnie sposób no i ile to pali gazu. Także nie hejtujemy i czekamy na dziennik pokładowy, gdyż w ogólnym rozrachunku może sięto okazać zabiegiem opłacalnym (licząc wszystkie koszty od montażu po śmierć silnika i jego wymianę). |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
yacek
Nowy Forumowicz jac23
Auto: carisma gdi 122km 1.8 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: karczmiska
|
Wysłany: 05-12-2014, 17:16
|
|
|
znalazłem gazownika który wstępnie się zgodził zobaczymy
czy założy
[ Dodano: 05-12-2014, 17:18 ]
Wymień na taki kolektor..... http://img08.allegroimg.p...6/57/4769565720 razem z resztą do niego pasującą
a tak dokładnie to co to za kolektor? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-12-2014, 17:30
|
|
|
z silnika 6A13 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|