Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] kolektor plastikowy na aluminiowy
Autor Wiadomość
yacek 
Nowy Forumowicz
jac23

Auto: carisma gdi 122km 1.8 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: karczmiska
  Wysłany: 03-12-2014, 11:17   [Cari 1.8 GDI] kolektor plastikowy na aluminiowy

witam mam pytanie czy kolektor aluminiowy występujący w gdi 1.8 cari . prawdopodobnie 125 KM pasował bedzię do gdi 1.8 122KM ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-12-2014, 19:32   

Nie kojarzy by był ktoś kto próbowałby robić taką hybryde, napewno jest inny zawór EGR a co za tym idzie to i połaczenia bedą zmodyfikowane. Wypadałoby miec oba, porównac, zbadac mozliwośc zrobienie adapatacji, pytanbie czy warto skoro z rozbiórki kolektory nie sa specjalnie drogie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 03-12-2014, 21:31   

Czy inna przepustnica będzie pasowała?
_________________
Ross
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-12-2014, 22:30   

Wszystko jest inne włącznie z pompą WC i przewodami paliwowymi.

Co na celu ma ta modyfikacja?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
yacek 
Nowy Forumowicz
jac23

Auto: carisma gdi 122km 1.8 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: karczmiska
Wysłany: 04-12-2014, 18:18   

Bartek napisał/a:
o na celu ma ta modyfikacja?

W planach mam założenie lpg ll generacji i po wystrzale może trzeba bedzie wymienić kolektor, dlatego ll generacja ponieważ po jakimś czasie padną wtryski i wtedy sekwencja już nie odpali
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-12-2014, 20:10   

W planach to może i masz. Ale ciekawy jestem, gdzie znajdziesz gazownika, który do silnika GDI zainstaluje Ci LPG II generacji. Nooo...to znaczy, owszem, w końcu nasz klient, nasz pan, jak się uprzesz, to zainstalują Ci nawet generator holzgasu czy kocioł parowy z Titanica - klient płaci, klient wymaga :P

Proponuję, dowiedz się więcej o budowie i zasadzie działania zarówno silnika GDI, jak i instalacji LPG.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 04-12-2014, 20:23   

apg2312 dobrze mówi, a przy okazji powiem że jak by się odpalało zimny samochód tylko na gazie to membrana w parowniku tego długo nie wytrzyma, dodam że gaz II generacji to proszenie się o kłopoty w tym silniku
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-12-2014, 20:31   

Też potwierdzam, że 2 generacja do GDI to proszenie się o kłopoty z silnikiem i to nie tylko z samymi wtryskami. Ja zmieniłem GDI na 1.6 aby założyć LPG i to jest najsensowniejsze rozwiązanie jeśli chcemy jeździć Carismą na LPG. Jakiś rok temu jeden użytkownik GDI deklarował, że po montażu II generacji do takiego auta będzie na bieżąco opisywał wrażenia z jazdy ale jednak po montażu jakoś dziwnie szybko zamilkł.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-12-2014, 20:40   

plecho1 napisał/a:
Ja zmieniłem GDI na 1.6 aby założyć LPG i to jest najsensowniejsze rozwiązanie jeśli chcemy jeździć Carismą na LPG.

Dodam może tylko, że jeśli chcemy jeździć Carismą II, poliftową ;) W przedliftowej był większy wybór, jest jeszcze silnik 1.8 SOHC 115KM, taki jak mój :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-12-2014, 20:46   

Ale te silniki były montowane tylko do 1997 r. więc takich aut wcale nie jest dużo a już na pewno w dobrym stanie.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-12-2014, 21:11   

Moja jest w dobrym stanie :P
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-12-2014, 22:17   

Wymień na taki kolektor..... http://img08.allegroimg.p...6/57/4769565720 razem z resztą do niego pasującą - to jedyny sensowny sposób zagazowania GDi (sprawdzony w 3 przypadkach, nalatane duuuużo km bez stresu). Każdy inny sposób to downgrade lub proszenie się o kłopoty..... pomyślałeś poza tym który gazownik zalegalizuje Ci instalację z mixerem?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 04-12-2014, 22:32   

yacek napisał/a:
W planach mam założenie lpg ll generacji i po wystrzale może trzeba bedzie wymienić kolektor, dlatego ll generacja ponieważ po jakimś czasie padną wtryski i wtedy sekwencja już nie odpali

Nie wiem co masz za gazownika, ale ja sekwencję mogę bez kropli benzyny odpalać, w MPi-ku oczywiście. Powiedz lepiej, że chcesz to jak najtaniej ogarnąć. Listwa wtryskowa kompletna kosztuje 50 zygla.
Ale do sedna. ECU pracuje pracuje w dwóch trybach: uwarstwionym i ubogim. Tryby te nie różnią się tylko dotryskiem paliwa ale jeszcze czasem wtrysku i zapłonu oraz wyprzedzeniem zapłonu. W tryb ubogi przechodzi dynamicznie i jest zależny od obciążenia, ale to wszystko już zapewne wiesz i masz obcykane jak ten komputer ogarnąć by na gazie śmigał silnik.
A tak na marginesie to chętnie pokibicuję projektowi w czasie testów. Bo tak naprawdę nikt nie opisywał jakim stylem jeździł, czy łapał zamuły, kiedy zdechły wtryski i w jaki konkretnie sposób no i ile to pali gazu. Także nie hejtujemy i czekamy na dziennik pokładowy, gdyż w ogólnym rozrachunku może sięto okazać zabiegiem opłacalnym (licząc wszystkie koszty od montażu po śmierć silnika i jego wymianę). :biggrin:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
yacek 
Nowy Forumowicz
jac23

Auto: carisma gdi 122km 1.8 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: karczmiska
Wysłany: 05-12-2014, 17:16   

znalazłem gazownika który wstępnie się zgodził zobaczymy
czy założy

[ Dodano: 05-12-2014, 17:18 ]
Wymień na taki kolektor..... http://img08.allegroimg.p...6/57/4769565720 razem z resztą do niego pasującą
a tak dokładnie to co to za kolektor?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-12-2014, 17:30   

z silnika 6A13
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.