Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] problem z jazda (skrecaniem )przy zapietym 4x4
Autor Wiadomość
luksik1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: chelm
Wysłany: 21-01-2015, 08:10   [2.5 TD] problem z jazda (skrecaniem )przy zapietym 4x4

witam,
od niedawna posiadam pajero sport 2.5TD
i tez nie dawno zauwazylem ze przy skrecaniu na zapietym napedzie 4x4 cos sie dzieje.
majac zapiety 4x4 przy skrecaniu, zawracaniu tak od 50procent skretu kierownicy(jesli mniej to nic sie nie dzieje) mam wrazenie jakby cos trzymalo miska za przednie kola ale nie caly czas. Zawracajac na parkingu i toczac sie ledwo ledwo, auto wyhamowuje i odpuszcza(caly czas mowa o przednich kolach) jakby cos go zlapalo i odpuszczalo. Im wiekszy skret tym wiekszy problem i mocniej trzyma.
Jesli jednak mamy tylko naped na tyl to problem nie istnieje.
Pozdrwiam
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 21-01-2015, 09:38   

To normalne, kiedy załączony masz 4H / 4L (z zablokowanym centralnym dyfrem). A ponieważ pewnie jak większość użytkowników Sporta masz Easy Select, to nie masz możliwości "odblokowania" centralnego dyferencjału. Polecam poczytać instrukcję obsługi auta, jak używać napędów.
Poza tym ostre skręcanie z zablokowanym centralnym dyfrem na asfalcie jest niezalecane.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 21-01-2015, 10:24   

W Sporcie po prostu nie ma centralnego dyferencjału.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-01-2015, 11:50   

To największa wada sporta. Brak centralnego dyfra. Niestety, ale normalna jazda po przyczepnej nawierzchni z 4x4 to droga do uszkodzenia napędów.
 
 
luksik1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: chelm
Wysłany: 21-01-2015, 16:14   

ok. wszystko mi sie teraz rozjasnilo...
A jesli chodzi o dopinanie napedu 4h i 4L mozna dopinac podczas jazdy? np.
jadac pod gorke i nie chce sie zatrzymywac?
4L to pewnie na 99 procent trzeba bedzie na postoju, ale 4H?

pozdrawiam
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 21-01-2015, 17:31   

Jak już napisałem:
Cytat:
Polecam poczytać instrukcję obsługi auta, jak używać napędów.

Albo zastosować forumową "szukajkę".
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Grigori 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-01-2015, 21:32   

czortunio napisał/a:
To największa wada sporta. Brak centralnego dyfra. Niestety, ale normalna jazda po przyczepnej nawierzchni z 4x4 to droga do uszkodzenia napędów.



Tylko po co używać 4x4 na przyczepnej nawierzchni?

Jak się robi ślisko na drodze (błoto, śnieg, deszcz) to dopinasz przód i tyle.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 21-01-2015, 21:51   

Grigori napisał/a:
Jak się robi ślisko na drodze


To dopinasz na sztywno przód ??? Na zakrętach ..... itp . ??? Radzę w takim razie uważać i .... życzę sobie obym Cię nie spotkał z przeciwka na drodze :wink: :wink:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 21-01-2015, 22:04   

Oczywiście, że na śliskim dopinasz przód na sztywno i jedziesz normalnie po zakrętach. Nic złego się nie dzieje. To nie blokada tylnego mostu, że auto jedzie prosto. Parę tysięcy kilometrów tak przejechałem i nigdy nic z tego powodu się nie działo. Nikt tu nie mówi o zawracaniu na raz tylko o normalnej jeździe.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 21-01-2015, 22:10   

Jeżdziłem Patrolem z dopinanym na sztywno przodem ( niestety Patrole tak mają, SS w Pajero ma przewagę ) i muszę przyznać że ... jazda na sliskim w zakrętach była ... jakby to okreslić ... stresująca :wink:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 21-01-2015, 22:14   

Ja jeżdżę L200 2005 z ES , Pajero II krótkim z ES, L200 HP tez blokuję centralny jak jest fest ślisko, tak samo robiłem z Pajero II SS. Nigdy nie miałem żadnego stresa a auta jadą najnormalniej w świecie. Wiadomo, że nie 100 na godzinę bo jak jest ślisko to tyle nie jeżdżę ale 80 bywa. A po szutrach i stówą bywało kilkadziesiąt kilometrów. Ale fakt, Patrolem nie jeździłem.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Grigori 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-01-2015, 23:26   

Nie zauważam aby auto gorzej skręcało przy jeździe z zapiętym 4H, a nawet widzę poprawę lepiej się trzyma drogi gdy jest ślisko.
mowa oczywiście o jeździe a nie manewrach "parkingowych" przy których brak centralnej blokady ogranicza manewrowość.

Może w patrolu miałeś zapiętą blokade tylnego mostu albo kwestia opon, wciśniętego sprzęgła na zakrętach itp.



 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-01-2015, 11:10   

Nie , spięty tylko na sztywno przód.
Natomiast prawa fizyki są niezmienne , na zakręcie tył i przód obraca się z innymi prędkościami i coś musi zostać wprowadzone w poślizg aby coś się nie ukręciło.
Czyli nawet jeżeli koła się nie slizgają , to przy zakręcie , łuku , któreś musi się zacząć ślizgać.
Inaczej nie byłby potrzebny międzyosiowy mechanizm różnicowy.
A to, że przy manewrach parkingowych z małym promieniem skrętu odczuwanie( siły przenoszone przez napęd ) spięcia na sztywno jest większe , nie oznacza że przy większych prędkościach i mniejszych promieniach skrętu te siły nie występują . Są nadal lecz o mniejszych wartościach .
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 22-01-2015, 11:42   

I są przez to zupełnie nieodczuwalne i nie dają żadnych negatywnych efektów podczas jazdy po śliskim.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-01-2015, 13:03   

Są jak najbardziej odczuwalne. Może inaczej definiujemy śliskość ...

Już chyba Ci to tłumaczyliśmy kiedyś. Jedź sobie na rondo po deszczu i zobaczysz jaka jest różnica. Dla mnie ogromna. Z zablokowanym centralnym auto zachowuje się jak kaleka. Z samym tyłem i większym przyśpieszeniem ucieka tył. Z 4x4 SS poezja :mrgreen: Samochód trzyma się drogi jak przyklejony.
Rondo to tylko taki przykład.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.