[3.2 DID] lift zawieszenia Pajero III 2003 |
Autor |
Wiadomość |
akrool
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2015, 19:08 [3.2 DID] lift zawieszenia Pajero III 2003
|
|
|
Chciałbym podnieść zawieszenie w Pajero III (rocznik 2003).
Auto przeznaczone głównie do turystyki off road (chociaż opony MT, ale bez przeprawowych hard corów)
Czy są jakieś gotowe zestawy są godne polecenia? (np. IronMan)
Czy podniesienie 2 cale jest dobrym kompromisem? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-04-2015, 20:09
|
|
|
IronMan nie jest najlepszym rozwiązaniem. O wiele lepsze jest OME. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-04-2015, 21:04
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | IronMan nie jest najlepszym rozwiązaniem. O wiele lepsze jest OME. |
Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Bo od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie ironmen ale w PII. Czy rzeczywiście OME jest o tyle lepsze od ironmen, a żeby tyle więcej płacić. (Chodzi mi o kpl.. zawieszenie przód i tył na amortyzatorach ironmen foamcel). |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 22-04-2015, 08:18
|
|
|
W internecie (forum mitsumaniaków, POC, forum4x4) pełno jest relacji osób, którym Ironman zardzewiał bardzo szybko i szybko przestał spełniać swoją rolę po prostu słaba jakość produktów. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 22-04-2015, 08:20
|
|
|
Jeszcze lepszym pomysłem od OME jest Trailmaster bo jakość OME a cena dużo niższa i dostępność bezproblemowa. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 26-04-2015, 12:59
|
|
|
Dobre opinie slyszalem o kicie ToughDog. Ale nie wiem czy w Polsce jest dostepny. To samo o sprezynach King.
Tez teraz szukam jakiegos 2" lift kit i mam kilka do wyboru. Jedne ze sprezynami ktore podnosza okolo 40mm i inne ktore daja ok 50mm. Niby roznicy nie ma ale na forum wyczytalem ze po lifcie 50mm sa problemy ze zbierznoscia kol i troche sciga w jedna strone.
Czy ktos z was mial takie problemy? Ile udalo wam sie podniesc Pajero uzywajac 2" lift? |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 03-05-2015, 16:38
|
|
|
u mnie po lifcie 2" nie ściągało, ale zauważyłem ze nierówno opony zaczęło zdzierać, to zrobiłem zbieżność.
lift 2"podniesie Ci 50mm, ale jak samochod od nowosci z tymi sprezynami to po zalozeniu nowych bedzie wiecej niz 50mm tak jak było u mnie |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 04-05-2015, 11:31
|
|
|
I jak, zrobienie zbierznosci pomoglo?
Autko od nowosci ma te sprezyny wiec pewnie tak jak mowisz jeszcze wyzej pojedzie (mam nadzieje )
troche odbiegam od tematu ale jak narazie zamontowalem bullbar z przodu to Misiek osiadl ok 10mm. Dla zainteresowanych:
https://www.facebook.com/...82&l=c8e89acfa2 |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
jan krupa
Forumowicz jano
Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 35 Skąd: zawadzkie
|
Wysłany: 13-05-2015, 09:01
|
|
|
Ja dwa lata temu zalozylem sprezyny OME .Kapitalnie zachowuja sie w terenie , a i na czarnym nie sa za twarde .Uzyskalem lift 50mm .Auto nie siadlo ani troche .Oczywiscie po zalozeniu musialem zrobic geometrie,to jest logiczne.Auta nie sciaga i opon nie zdziera.
Slyszalem ze sprezyny Ironman sa za twarde,tak pisali koledzy na forum. |
_________________ j23k17s |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 14-05-2015, 13:45
|
|
|
Przewaznie firmy takie jak ironman maja conajmniej trzy rozne rodzaje sprezyn w zaleznosci od ciezaru auta i jak duzo akcesorii jeast zainstalowanych.
Moze koledzy z forum mieli po prostu zle dobrane sprezyny |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
igor
Mitsumaniak Rzeźbiarz okrętowy

Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 90 Skąd: Dobra, dobra...
|
Wysłany: 16-05-2015, 03:43
|
|
|
Mam założonego Ironmana i jakoś nie zauważyłem żeby stracił na komforcie. |
_________________ Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania |
|
|
|
 |
melo3
Nowy Forumowicz ogien na tłoki
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 3 Skąd: siemki
|
Wysłany: 13-06-2016, 16:18
|
|
|
witam,
noszę się z zamiarem podniesienia mojego pajero o 2 cale. chcę kupić sprezyny dobinsons i amorki amady, tylko zastanawiam się co pozniej trzeba bedzie jeszcze regulować? czy ustawienie zbierznosci załatwi sprawę itp? nie bedzie cieło opon, bedzie jechał prosto... itp itd... z góry dziekuję za podpowiedzi |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 13-06-2016, 20:48
|
|
|
Niezależny zawias i wahacze o różnej długości jak dobrze pamiętam,czyli podnosząc autko zmieniasz kąt pochylenia koła,czyli geometria do roboty.Na sztywnych mostach robiłbyś tylko zbieżność. |
_________________
 |
|
|
|
 |
melo3
Nowy Forumowicz ogien na tłoki
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2016 Posty: 3 Skąd: siemki
|
Wysłany: 13-06-2016, 22:48
|
|
|
Czyli zostaje stock bo za dużo motania na to wychodzi. Wie ktoś może gdzie dostać dobre sprezyny i amorki nie żadne kayaby itp... Coś polecacie albo kogoś kto takimi rzeczami handluje. Z góry dzieki |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 14-06-2016, 10:31
|
|
|
Tak naprawdę musiałbyś napisać na czym najbardziej Ci zależy jeżeli chodzi o prowadzenie samochodu. Nawet wśród "stocków" są bardzo duże różnice.
Ja mogę Ci podać charakterystykę zestawu z Carmontu/e-pajero - zestaw amortyzatory nitrogas + sprężyny "pomarańczowe wzmocnione"
Testuje to już przez dobre 70 kkm i mogę powiedzieć tak:
- auto po wymianie poszło bardzo ładnie w górę (oczywiście do ustawień fabrycznych - nie ma tu żadnego liftu) i tak trzyma przez cały czas więc jest nieźle.
- charakterystyka "utwardzona" względem oryginałów - auto jeździ po asfalcie w zakrętach jak po sznurku i ze znacznie mniejszymi przechyłami - na krętej drodze czujesz się tak jakbyś prowadził osobówkę a nie całkiem spore monstrum - to samo dotyczy dróg złej jakości i szutrów - prowadzenie znacznie lepsze i pewniejsze niż oryginał. Takie odczucie że samochód sam trzyma kierunek i bez twego przyzwolenia go nie zmieni. W lekkim terenie pracuje również bardzo kulturalnie, cięższy teren tez ok - przede wszystkim mniej "buja" niż oryginały.
- jedyny minus - podwyższona twardość wychodzi głownie w mieście - auto nie lubi wąskich "spiących policjantów" czy krótkich wyrw lub nierówności w drodze - taki efekt wozu drabiniastego czasami bywa niezbyt przyjemny - zwłaszcza bez obciązenia. Przypomina wtedy np. samuraia gdzie tyłek potrafi skoczyć calkiem wysoko Dotyczy to tylko krótkich nierówności - w terenie np. większe dziury i dołki przejeżdża komfortowo - bardzo trzęsie tylko np. na korzeniach. Tutaj oryginały są moim zdaniem znacznie bardziej komfortowe. Ale na trasie (a jezde długie odcinki) już takich odczuć nie mam.
- sprężyny wyglądają na solidniejsze. Ja oba oryginały połamałem podczas jednego wyjazdu na czołgowiska koło Żagania (choć penie był to również skutek wieku) |
|
|
|
 |
|