Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] lift zawieszenia Pajero III 2003
Autor Wiadomość
akrool 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2015, 19:08   [3.2 DID] lift zawieszenia Pajero III 2003

Chciałbym podnieść zawieszenie w Pajero III (rocznik 2003).
Auto przeznaczone głównie do turystyki off road (chociaż opony MT, ale bez przeprawowych hard corów)

Czy są jakieś gotowe zestawy są godne polecenia? (np. IronMan)
Czy podniesienie 2 cale jest dobrym kompromisem?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-04-2015, 20:09   

IronMan nie jest najlepszym rozwiązaniem. O wiele lepsze jest OME.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
n_bart 
Mitsumaniak

Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
Wysłany: 21-04-2015, 21:04   

zbyszekm2 napisał/a:
IronMan nie jest najlepszym rozwiązaniem. O wiele lepsze jest OME.


Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Bo od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie ironmen ale w PII. Czy rzeczywiście OME jest o tyle lepsze od ironmen, a żeby tyle więcej płacić. (Chodzi mi o kpl.. zawieszenie przód i tył na amortyzatorach ironmen foamcel).
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 22-04-2015, 08:18   

W internecie (forum mitsumaniaków, POC, forum4x4) pełno jest relacji osób, którym Ironman zardzewiał bardzo szybko i szybko przestał spełniać swoją rolę :( po prostu słaba jakość produktów.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 22-04-2015, 08:20   

Jeszcze lepszym pomysłem od OME jest Trailmaster bo jakość OME a cena dużo niższa i dostępność bezproblemowa.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 26-04-2015, 12:59   

Dobre opinie slyszalem o kicie ToughDog. Ale nie wiem czy w Polsce jest dostepny. To samo o sprezynach King.

Tez teraz szukam jakiegos 2" lift kit i mam kilka do wyboru. Jedne ze sprezynami ktore podnosza okolo 40mm i inne ktore daja ok 50mm. Niby roznicy nie ma ale na forum wyczytalem ze po lifcie 50mm sa problemy ze zbierznoscia kol i troche sciga w jedna strone.

Czy ktos z was mial takie problemy? Ile udalo wam sie podniesc Pajero uzywajac 2" lift?
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 03-05-2015, 16:38   

u mnie po lifcie 2" nie ściągało, ale zauważyłem ze nierówno opony zaczęło zdzierać, to zrobiłem zbieżność.
lift 2"podniesie Ci 50mm, ale jak samochod od nowosci z tymi sprezynami to po zalozeniu nowych bedzie wiecej niz 50mm tak jak było u mnie
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 04-05-2015, 11:31   

I jak, zrobienie zbierznosci pomoglo?

Autko od nowosci ma te sprezyny wiec pewnie tak jak mowisz jeszcze wyzej pojedzie (mam nadzieje :mrgreen: )

troche odbiegam od tematu ale jak narazie zamontowalem bullbar z przodu to Misiek osiadl ok 10mm. Dla zainteresowanych:

https://www.facebook.com/...82&l=c8e89acfa2
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
jan krupa 
Forumowicz
jano

Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: zawadzkie
Wysłany: 13-05-2015, 09:01   

Ja dwa lata temu zalozylem sprezyny OME .Kapitalnie zachowuja sie w terenie , a i na czarnym nie sa za twarde .Uzyskalem lift 50mm .Auto nie siadlo ani troche .Oczywiscie po zalozeniu musialem zrobic geometrie,to jest logiczne.Auta nie sciaga i opon nie zdziera.
Slyszalem ze sprezyny Ironman sa za twarde,tak pisali koledzy na forum.
_________________
j23k17s
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 14-05-2015, 13:45   

Przewaznie firmy takie jak ironman maja conajmniej trzy rozne rodzaje sprezyn w zaleznosci od ciezaru auta i jak duzo akcesorii jeast zainstalowanych.

Moze koledzy z forum mieli po prostu zle dobrane sprezyny
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
igor 
Mitsumaniak
Rzeźbiarz okrętowy


Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 90
Skąd: Dobra, dobra...
Wysłany: 16-05-2015, 03:43   

Mam założonego Ironmana i jakoś nie zauważyłem żeby stracił na komforcie.
_________________
Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania ;)
 
 
melo3 
Nowy Forumowicz
ogien na tłoki

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: siemki
Wysłany: 13-06-2016, 16:18   

witam,
noszę się z zamiarem podniesienia mojego pajero o 2 cale. chcę kupić sprezyny dobinsons i amorki amady, tylko zastanawiam się co pozniej trzeba bedzie jeszcze regulować? czy ustawienie zbierznosci załatwi sprawę itp? nie bedzie cieło opon, bedzie jechał prosto... itp itd... z góry dziekuję za podpowiedzi
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 13-06-2016, 20:48   

Niezależny zawias i wahacze o różnej długości jak dobrze pamiętam,czyli podnosząc autko zmieniasz kąt pochylenia koła,czyli geometria do roboty.Na sztywnych mostach robiłbyś tylko zbieżność.
_________________

 
 
melo3 
Nowy Forumowicz
ogien na tłoki

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: siemki
Wysłany: 13-06-2016, 22:48   

Czyli zostaje stock bo za dużo motania na to wychodzi. Wie ktoś może gdzie dostać dobre sprezyny i amorki nie żadne kayaby itp... Coś polecacie albo kogoś kto takimi rzeczami handluje. Z góry dzieki
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 14-06-2016, 10:31   

Tak naprawdę musiałbyś napisać na czym najbardziej Ci zależy jeżeli chodzi o prowadzenie samochodu. Nawet wśród "stocków" są bardzo duże różnice.

Ja mogę Ci podać charakterystykę zestawu z Carmontu/e-pajero - zestaw amortyzatory nitrogas + sprężyny "pomarańczowe wzmocnione" :biggrin:

Testuje to już przez dobre 70 kkm i mogę powiedzieć tak:

- auto po wymianie poszło bardzo ładnie w górę (oczywiście do ustawień fabrycznych - nie ma tu żadnego liftu) i tak trzyma przez cały czas więc jest nieźle.

- charakterystyka "utwardzona" względem oryginałów - auto jeździ po asfalcie w zakrętach jak po sznurku i ze znacznie mniejszymi przechyłami - na krętej drodze czujesz się tak jakbyś prowadził osobówkę a nie całkiem spore monstrum - to samo dotyczy dróg złej jakości i szutrów - prowadzenie znacznie lepsze i pewniejsze niż oryginał. Takie odczucie że samochód sam trzyma kierunek i bez twego przyzwolenia go nie zmieni. W lekkim terenie pracuje również bardzo kulturalnie, cięższy teren tez ok - przede wszystkim mniej "buja" niż oryginały.

- jedyny minus - podwyższona twardość wychodzi głownie w mieście - auto nie lubi wąskich "spiących policjantów" czy krótkich wyrw lub nierówności w drodze - taki efekt wozu drabiniastego czasami bywa niezbyt przyjemny - zwłaszcza bez obciązenia. Przypomina wtedy np. samuraia gdzie tyłek potrafi skoczyć calkiem wysoko :) Dotyczy to tylko krótkich nierówności - w terenie np. większe dziury i dołki przejeżdża komfortowo - bardzo trzęsie tylko np. na korzeniach. Tutaj oryginały są moim zdaniem znacznie bardziej komfortowe. Ale na trasie (a jezde długie odcinki) już takich odczuć nie mam.

- sprężyny wyglądają na solidniejsze. Ja oba oryginały połamałem podczas jednego wyjazdu na czołgowiska koło Żagania (choć penie był to również skutek wieku) :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.