Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki klucz
Autor Wiadomość
madar88
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 17:16   Jaki klucz

Witam, chcę wymienić sobie uszczelkę pod głowicą w 4G92, jakim kluczem można odkręcić głowicę, śruby mają łeb jakby Torx i chyba 12 rowków, co to za standard? o jaki klucz pytać w sklepie?
 
 
konrad2
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2007, 12:57   

To są klucze typu SPLINE , są dostępne w większości dobrze zaopatrzonych sklepów. Koszt takiego klucza to około 20zł z firmy KING TONY, 40zł beta, proxxon, 12zł YATO. Trudno powiedzieć jaki ptrzebny Ci rozmiar, musisz zmierzyć suwmiarką.
Tylko dziwne jest to że taki klucz w miśku, bo są one przewżnie stosowane w mercedecach i wolksvagenach.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2007, 13:22   

chyba klucz 10
 
 
madar88
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2007, 19:09   

Dzięki za info, kupiłem sobie komplet YATO SPLINE i faktycznie pasuje 10, lecz teraz mam nielada problem puściły wszystkie śruby oprócz jednej a ta w tej chwili ma okrągły łeb i zonk na całego.
Macie jakieś pomysły jak z tego wybrnąć? :doubt:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-02-2007, 19:13   

wd40 lub jakiś inny Wurth czy coś no i ewentualnie podpiłować śrubę tak by z okrągłej zrobić spłaszczoną po dwóch stronach i by pasowała do jakiegoś mniejszego klucza - chyba już nic innego się nie uda.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-02-2007, 22:22   

Podejście do piłowania może być nieciekawe - ja bym migomatem dosmarkał punktowo śrubę M8 i ją odkręcał kluczem 13 ;) , a jak nie pomoże - punktak, wiertarka i wywiercamy łeb.....

Oczywiście oba sposoby to trochę ekstremalne zajęcie i wymagające zaślepienia wszystkich otworów spływowych oleju, żeby nie mieć pół miski olejowej opiłków metalu.

[ Dodano: 24-02-2007, 22:25 ]
PS jak obrobiłeś śrubę, znaczy że nasadka była za słaba - ja kupiłem Stanleya i o dziwo jest OK. Proxxon niestety jest tylko w katalogu - fizycznie trudno dostępny, a Yato to badziew
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2007, 10:04   

Pamiętaj później o mocnym dokręceniu...
P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-02-2007, 10:30   

Ficu865 napisał/a:
P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym?


Trzeba ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2007, 11:16   

:) A po 1000km trzeba dokręcać śruby?

[ Dodano: 26-02-2007, 11:18 ]
Bartek napisał/a:
Ficu865 napisał/a:
P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym?


Trzeba


Mój poprzedni mechanik dokręcał je chyba kombinerkami przez co ostatnio musiałem robić całą głowicę. Oswojony;) zaprzyjaźniony mechanik klubowy odkręcił je zwykłą grzechotką :shock: :shock: :shock: Ewidentnie były niedokręcone...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-02-2007, 12:34   

Ficu865 napisał/a:
:) A po 1000km trzeba dokręcać śruby?


Jeżeli są dokręcane określonym momentem, to warto, jeżel na kąty - ori uszczelka, nowe śruby i nie dokręcamy ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2007, 12:47   

Bartek napisał/a:
ori uszczelka, nowe śruby i nie dokręcamy


Czyli w moim przypadku nie trzeba;)
dzieki :!:
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 26-02-2007, 15:18   

Dobry efekt daje mors tylko podejscie jest h..... czasami scina sie leb sruby w glowicy i pozniej po wyciadnieciu glowicy jest juz co morsem chwycic :P rysyko jest zawsze ze ukrecisz
noi kwesja nowych srub przy montazu :p
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-02-2007, 15:31   

Jak łeb jest obrobiony to i tak no other way - trzeba nową. Proponuję również nową nasadkę z czegoś twardszego niż prasowany ryż "firmy" toya czy yato ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 26-02-2007, 16:42   

przy glowicach przy skrzyniach biegow kolektorach korbowodach zawieszeniu nasadka musi byc na maxa
twarda i sztywna dobre marki to po pierwsze tradycyjne z PRL/zywotnosc kosmiczna/ z NRD --- bo selekcja warsztatowa te slabe wybila do nogi niektore CCCP ale to specjalistyczne nie z handlu bazarowego
z nowszych stanley to niepewnosc zazwyczaj rowny chinczykom to marka przebzmiala ostatnio mnie zaskoczyly narzedzia markowane przez Castorame Chinskie ale bardzo przyzwoite i nie tanie
kingtomy Kraftman Black-dog Koznia
Sztywnosc klucza jest istotna by przekazac moment zrywu
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-02-2007, 18:34   

Bartek napisał/a:
twardszego niż prasowany ryż

bardziej podobal mi sie tekst ze sprasowanym styropianem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.