Jaki klucz |
Autor |
Wiadomość |
madar88 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 17:16 Jaki klucz
|
|
|
Witam, chcę wymienić sobie uszczelkę pod głowicą w 4G92, jakim kluczem można odkręcić głowicę, śruby mają łeb jakby Torx i chyba 12 rowków, co to za standard? o jaki klucz pytać w sklepie? |
|
|
|
 |
konrad2 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 12:57
|
|
|
To są klucze typu SPLINE , są dostępne w większości dobrze zaopatrzonych sklepów. Koszt takiego klucza to około 20zł z firmy KING TONY, 40zł beta, proxxon, 12zł YATO. Trudno powiedzieć jaki ptrzebny Ci rozmiar, musisz zmierzyć suwmiarką.
Tylko dziwne jest to że taki klucz w miśku, bo są one przewżnie stosowane w mercedecach i wolksvagenach. |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 13:22
|
|
|
chyba klucz 10 |
|
|
|
 |
madar88 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2007, 19:09
|
|
|
Dzięki za info, kupiłem sobie komplet YATO SPLINE i faktycznie pasuje 10, lecz teraz mam nielada problem puściły wszystkie śruby oprócz jednej a ta w tej chwili ma okrągły łeb i zonk na całego.
Macie jakieś pomysły jak z tego wybrnąć? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-02-2007, 19:13
|
|
|
wd40 lub jakiś inny Wurth czy coś no i ewentualnie podpiłować śrubę tak by z okrągłej zrobić spłaszczoną po dwóch stronach i by pasowała do jakiegoś mniejszego klucza - chyba już nic innego się nie uda. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-02-2007, 22:22
|
|
|
Podejście do piłowania może być nieciekawe - ja bym migomatem dosmarkał punktowo śrubę M8 i ją odkręcał kluczem 13 , a jak nie pomoże - punktak, wiertarka i wywiercamy łeb.....
Oczywiście oba sposoby to trochę ekstremalne zajęcie i wymagające zaślepienia wszystkich otworów spływowych oleju, żeby nie mieć pół miski olejowej opiłków metalu.
[ Dodano: 24-02-2007, 22:25 ]
PS jak obrobiłeś śrubę, znaczy że nasadka była za słaba - ja kupiłem Stanleya i o dziwo jest OK. Proxxon niestety jest tylko w katalogu - fizycznie trudno dostępny, a Yato to badziew |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 10:04
|
|
|
Pamiętaj później o mocnym dokręceniu...
P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-02-2007, 10:30
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym? |
Trzeba |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 11:16
|
|
|
A po 1000km trzeba dokręcać śruby?
[ Dodano: 26-02-2007, 11:18 ]
Bartek napisał/a: | Ficu865 napisał/a:
P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym?
Trzeba |
Mój poprzedni mechanik dokręcał je chyba kombinerkami przez co ostatnio musiałem robić całą głowicę. Oswojony;) zaprzyjaźniony mechanik klubowy odkręcił je zwykłą grzechotką Ewidentnie były niedokręcone... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-02-2007, 12:34
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | :) A po 1000km trzeba dokręcać śruby? |
Jeżeli są dokręcane określonym momentem, to warto, jeżel na kąty - ori uszczelka, nowe śruby i nie dokręcamy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 12:47
|
|
|
Bartek napisał/a: | ori uszczelka, nowe śruby i nie dokręcamy |
Czyli w moim przypadku nie trzeba;)
dzieki |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-02-2007, 15:18
|
|
|
Dobry efekt daje mors tylko podejscie jest h..... czasami scina sie leb sruby w glowicy i pozniej po wyciadnieciu glowicy jest juz co morsem chwycic rysyko jest zawsze ze ukrecisz
noi kwesja nowych srub przy montazu |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-02-2007, 15:31
|
|
|
Jak łeb jest obrobiony to i tak no other way - trzeba nową. Proponuję również nową nasadkę z czegoś twardszego niż prasowany ryż "firmy" toya czy yato |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-02-2007, 16:42
|
|
|
przy glowicach przy skrzyniach biegow kolektorach korbowodach zawieszeniu nasadka musi byc na maxa
twarda i sztywna dobre marki to po pierwsze tradycyjne z PRL/zywotnosc kosmiczna/ z NRD --- bo selekcja warsztatowa te slabe wybila do nogi niektore CCCP ale to specjalistyczne nie z handlu bazarowego
z nowszych stanley to niepewnosc zazwyczaj rowny chinczykom to marka przebzmiala ostatnio mnie zaskoczyly narzedzia markowane przez Castorame Chinskie ale bardzo przyzwoite i nie tanie
kingtomy Kraftman Black-dog Koznia
Sztywnosc klucza jest istotna by przekazac moment zrywu |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-02-2007, 18:34
|
|
|
Bartek napisał/a: | twardszego niż prasowany ryż |
bardziej podobal mi sie tekst ze sprasowanym styropianem |
|
|
|
 |
|