Carisma 1.8 GDI - warto ??? |
Autor |
Wiadomość |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 27-09-2015, 20:04 Carisma 1.8 GDI - warto ???
|
|
|
witam,
w temacie Carismy nie jestem "fachowcem", a potrzebuje szybko sprawne auto do jazdy i taki o to egzemplarz wpadł mi w oko:
http://olx.pl/oferta/mits...html#d153b5a3aa
Do znawców tematu: czy w ogóle warto się nią zainteresować ???
pozdro |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 27-09-2015, 20:36
|
|
|
Jest błąd w ogłoszeniu, gdyż przedliftowe GDI ma 125KM, a 115KM to miały 1.8 SOHC.
[ Dodano: 27-09-2015, 20:39 ]
Zapytaj jakiego oleju silnikowego używał, ponieważ silniki GDI są wrażliwe na jakość oleju. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-09-2015, 20:40
|
|
|
Ja przy takim roczniku w GDI bym się nie pchał. |
|
|
|
 |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 27-09-2015, 20:49
|
|
|
Ziemba. napisał/a: | Jest błąd w ogłoszeniu, gdyż przedliftowe GDI ma 125KM, a 115KM to miały 1.8 SOHC.
|
no właśnie to zauważyłem studiując forum (musiał się właściciel pomylić)
plecho1 napisał/a: | Ja przy takim roczniku w GDI bym się nie pchał. |
a to dlaczego ... ?
[ Dodano: 27-09-2015, 20:50 ]
Ziemba. napisał/a: | Zapytaj jakiego oleju silnikowego używał, ponieważ silniki GDI są wrażliwe na jakość oleju. |
a jaki najlepiej powinien być ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-09-2015, 20:57
|
|
|
Poczytaj sobie tematy z działu Carismy to się dowiesz co to jest GDI i jakie problemy maja posiadacze starych takich autek. |
|
|
|
 |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-09-2015, 21:07
|
|
|
Nie przegapiłeś - teraz znajdź koszty i czas znalezienia usterki
Taniego GDI bym się obawiał.
To bardzo fajny silnik, ale wymaga, dobrego paliwa, dobrego mechanika i dobrych płynów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-09-2015, 21:28
|
|
|
Możesz poczytać też o klepiących zaworach, zawalonym nagarem całym dolocie, oleju w gniazdach świec, rozrząd to koszt około 600zł plus robota. To tak na szybko
Z GDI jest jak z dieslem, najlepiej kupować taki którego historia jest nam znana bo przeważnie sprzedający pozbywa się problemu. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-09-2015, 21:38
|
|
|
Dodatkowo do wszystkich mankamentów GDI dochodzi praktycznie brak możliwości zainstalowania podtlenku LPG
Ale nie straszcie tak kolegi, to jest wbrew pozorom tylko auto, a nie prom kosmiczny. Chociaż z tym
mkm napisał/a: | wymaga, dobrego paliwa, dobrego mechanika i dobrych płynów |
zgadzam się bez żadnych zastrzeżeń. może bym tylko dodał, że "mechanika znającego się na japońskich silnikach"
Najprościej by było podjechać i sprawdzić, co to auto jest warte...oczywiście, z kimś kumatym w temacie "Carisma GDI", plus oczywiście stacja diagnostyczna. No ale też trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że za dwa i pół patyka (i to do negocjacji) to cudów oczekiwać nie można... No chyba, że to będą "cuda inaczej" |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 27-09-2015, 22:38
|
|
|
a ja chciałbym zaznaczyć że 1.8 GDi jeżeli nie był katowany to silnik jest o wiele wytrzymalszy w porównaniu do 1.6 i 1.8 Opla z tych samych lat, do wielu części jest bardzo łatwy dostęp do wymiany, części używanie nie są drogie (no może oprócz przełączników szyb, ale te też można znaleźć tanio na szrocie ), z resztą i tak zazwyczaj nic się nie psuje, tylko jak to wyszło w przypadku wtrysku bezpośredniego trzeba czyścić dolot, najlepiej co każdą wymianę rozrządu, no i ten silnik ładnie przyspiesza z niższych obrotów |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
zico81
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 101 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28-09-2015, 08:11
|
|
|
Fakt GDI musi być sprawdzone bo popłyniesz z kosztami napraw. Ja mam od stycznia i nic sie nie dzieje, oprocz tego ze ciszej chodzi silnik na zimnym, bo na cieplym klepie jak diesel |
_________________ 03262/KMM |
|
|
|
 |
papamitsu
Mitsumaniak

Auto: Cari II 1.6 HB Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 82 Skąd: WN___
|
Wysłany: 29-09-2015, 21:00
|
|
|
MichciuGT napisał/a: | no może oprócz przełączników szyb |
30zł/szt |
_________________ 03335/KMM
Spalanie: 7,67 (cykl mieszany: miasto+obwodnica)
Moj Misiu-Pysiu czyli Carisma 1.6 II HB |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 29-09-2015, 22:13
|
|
|
papamitsu napisał/a: | MichciuGT napisał/a: | no może oprócz przełączników szyb |
30zł/szt |
miałem bardziej na myśli to że w panelu wyłamują się plastikowe mocowania tych przełączników, a to jest już jeden odlew i cały panel już sporo kosztuje w ASO, co prawda można naprawić tak jak na forum, ale to nie to samo co oryginał |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-09-2015, 17:43
|
|
|
Ja wiem czy tak się wyłamują, moje obecne autko mam już ponad 3 lata i przejechałem około 70 tys km i jeszcze tego problemu nie miałem. |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 02-10-2015, 18:40
|
|
|
plecho1, czytajac twoje negatywne opinie o GDI az mnie nieraz nosi ja mialem 7lat Gdi zadnych problemow a przynajmniej nic powaznego zamiast oczerniac ten silnik napisz nowemu ,,jak dbasz tak masz'' ja przez 7 lat 3 razy czyscilem przepustnice w tym 2 razy byla czystrza niz pewnie u ciebie fakt zawory klekocza ale nie przeszkadzaja jak sie olej rozgrzeje to jest ok dynamika lepsza niz u ciebie skrzynia lepsza wada to tylko ze nie oplaca sie montowac gazu a reszte jest do ogarniecia czytajac forum da sie ogarnac caly silnik samemu
p.s. dlaczego nie wspominasz o wadach twojego silnika np skrzyni
tyle odemnie w temacie a kupujac auta wiadomo ze trzeba sprawdzic czy jest ok bo nawet niezniszczalny silnik mozesz kupic rozwalony a pozniej opinie o nim wedle siebie glosic |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
|