Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 GDI - warto ???
Autor Wiadomość
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-09-2015, 20:04   Carisma 1.8 GDI - warto ???

witam,
w temacie Carismy nie jestem "fachowcem", a potrzebuje szybko sprawne auto do jazdy i taki o to egzemplarz wpadł mi w oko:

http://olx.pl/oferta/mits...html#d153b5a3aa

Do znawców tematu: czy w ogóle warto się nią zainteresować ???

pozdro
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 27-09-2015, 20:36   

Jest błąd w ogłoszeniu, gdyż przedliftowe GDI ma 125KM, a 115KM to miały 1.8 SOHC.

[ Dodano: 27-09-2015, 20:39 ]
Zapytaj jakiego oleju silnikowego używał, ponieważ silniki GDI są wrażliwe na jakość oleju.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-09-2015, 20:40   

Ja przy takim roczniku w GDI bym się nie pchał.
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-09-2015, 20:49   

Ziemba. napisał/a:
Jest błąd w ogłoszeniu, gdyż przedliftowe GDI ma 125KM, a 115KM to miały 1.8 SOHC.


no właśnie to zauważyłem studiując forum (musiał się właściciel pomylić)

plecho1 napisał/a:
Ja przy takim roczniku w GDI bym się nie pchał.


a to dlaczego ... ?

[ Dodano: 27-09-2015, 20:50 ]
Ziemba. napisał/a:
Zapytaj jakiego oleju silnikowego używał, ponieważ silniki GDI są wrażliwe na jakość oleju.


a jaki najlepiej powinien być ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-09-2015, 20:57   

Poczytaj sobie tematy z działu Carismy to się dowiesz co to jest GDI i jakie problemy maja posiadacze starych takich autek.
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-09-2015, 21:03   

plecho1 napisał/a:
Poczytaj sobie tematy z działu Carismy to się dowiesz co to jest GDI i jakie problemy maja posiadacze starych takich autek.


no troszku już poczytałem :P
oprócz falujących obrotów (czyszczenie i adaptacja przepustnicy) oraz awarii pompy WC więcej niepokojących rzeczy nie zauważyłem - jezeli coś przegapiłem to wyprowadź mnie z błędu ... :?
_________________
----------------------------------------------
Dotychczasowy dorobek:
BMW 320
Skoda Fabia 64 KM
VW Passat B5 V6 193 KM
Fiat Bravo
Renault Laguna V6 201 KM
VW Golf IV 180 KM
VW Passat B5 130 KM
Subaru Impreza GD AT Kombi 160 KM https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1588134&sid=bd1b4a62bbe5478c901e33f3119c3a8c#1588134

Mitsubishi O1T 250 KM/410Nm: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106275
Subaru Forester 2.0 XT AT MY04 177 KM https://forum.subaru.pl/topic/117986-samoch%C3%B3d-rodzinny-forester-20-xt-at/
Subaru Forester 2.5 XT AT MY08 280KM/430Nm
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-09-2015, 21:07   

Nie przegapiłeś - teraz znajdź koszty i czas znalezienia usterki :wink:

Taniego GDI bym się obawiał.
To bardzo fajny silnik, ale wymaga, dobrego paliwa, dobrego mechanika i dobrych płynów. :wink:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-09-2015, 21:28   

Możesz poczytać też o klepiących zaworach, zawalonym nagarem całym dolocie, oleju w gniazdach świec, rozrząd to koszt około 600zł plus robota. To tak na szybko :)
Z GDI jest jak z dieslem, najlepiej kupować taki którego historia jest nam znana bo przeważnie sprzedający pozbywa się problemu.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-09-2015, 21:38   

Dodatkowo do wszystkich mankamentów GDI dochodzi praktycznie brak możliwości zainstalowania podtlenku LPG ;)
Ale nie straszcie tak kolegi, to jest wbrew pozorom tylko auto, a nie prom kosmiczny. Chociaż z tym
mkm napisał/a:
wymaga, dobrego paliwa, dobrego mechanika i dobrych płynów

zgadzam się bez żadnych zastrzeżeń. może bym tylko dodał, że "mechanika znającego się na japońskich silnikach" :)
Najprościej by było podjechać i sprawdzić, co to auto jest warte...oczywiście, z kimś kumatym w temacie "Carisma GDI", plus oczywiście stacja diagnostyczna. No ale też trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że za dwa i pół patyka (i to do negocjacji) to cudów oczekiwać nie można... No chyba, że to będą "cuda inaczej" ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 27-09-2015, 22:38   

a ja chciałbym zaznaczyć że 1.8 GDi jeżeli nie był katowany to silnik jest o wiele wytrzymalszy w porównaniu do 1.6 i 1.8 Opla z tych samych lat, do wielu części jest bardzo łatwy dostęp do wymiany, części używanie nie są drogie (no może oprócz przełączników szyb, ale te też można znaleźć tanio na szrocie ;) ), z resztą i tak zazwyczaj nic się nie psuje, tylko jak to wyszło w przypadku wtrysku bezpośredniego trzeba czyścić dolot, najlepiej co każdą wymianę rozrządu, no i ten silnik ładnie przyspiesza z niższych obrotów :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-09-2015, 08:11   

Fakt GDI musi być sprawdzone bo popłyniesz z kosztami napraw. Ja mam od stycznia i nic sie nie dzieje, oprocz tego ze ciszej chodzi silnik na zimnym, bo na cieplym klepie jak diesel :D
_________________
03262/KMM
 
 
papamitsu 
Mitsumaniak


Auto: Cari II 1.6 HB Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 82
Skąd: WN___
Wysłany: 29-09-2015, 21:00   

MichciuGT napisał/a:
no może oprócz przełączników szyb

30zł/szt :D
_________________
03335/KMM
Spalanie: 7,67 (cykl mieszany: miasto+obwodnica)
Moj Misiu-Pysiu czyli Carisma 1.6 II HB
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 29-09-2015, 22:13   

papamitsu napisał/a:
MichciuGT napisał/a:
no może oprócz przełączników szyb

30zł/szt :D


miałem bardziej na myśli to że w panelu wyłamują się plastikowe mocowania tych przełączników, a to jest już jeden odlew i cały panel już sporo kosztuje w ASO, co prawda można naprawić tak jak na forum, ale to nie to samo co oryginał :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-09-2015, 17:43   

Ja wiem czy tak się wyłamują, moje obecne autko mam już ponad 3 lata i przejechałem około 70 tys km i jeszcze tego problemu nie miałem.
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 02-10-2015, 18:40   

plecho1, czytajac twoje negatywne opinie o GDI az mnie nieraz nosi ja mialem 7lat Gdi zadnych problemow a przynajmniej nic powaznego zamiast oczerniac ten silnik napisz nowemu ,,jak dbasz tak masz'' ja przez 7 lat 3 razy czyscilem przepustnice w tym 2 razy byla czystrza niz pewnie u ciebie fakt zawory klekocza ale nie przeszkadzaja jak sie olej rozgrzeje to jest ok dynamika lepsza niz u ciebie skrzynia lepsza wada to tylko ze nie oplaca sie montowac gazu a reszte jest do ogarniecia czytajac forum da sie ogarnac caly silnik samemu
p.s. dlaczego nie wspominasz o wadach twojego silnika np skrzyni
tyle odemnie w temacie a kupujac auta wiadomo ze trzeba sprawdzic czy jest ok bo nawet niezniszczalny silnik mozesz kupic rozwalony a pozniej opinie o nim wedle siebie glosic
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.