[CA4A 1.6] ciemny osad na swiecach, brak mocy, nierowna prac |
Autor |
Wiadomość |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 16:36 [CA4A 1.6] ciemny osad na swiecach, brak mocy, nierowna prac
|
|
|
tak jak w temacie, moj colt zaczal dziwnie działac, wczesniej czasem tak było jak było wilgotno i jak sie rozgrzał to było bez problemów, teraz jest jakos tak cały czas pozatym pojawił sie ciemny nalot na swiecach , jakby było osmolone...
i mam pytanie co zawiodło?
uszczelka pod głowicą? a może cos innego?
dodam ze swiece w miare nowe przejechałem jakies 3-4 tys, kable działają chyba bez problemu nie ma przebić, aparat zapłonowy niedawno był wymieniany, na używany ale sprawny
dym jest jasny, w zbiorniczku wyrównawczym i w chłodnicy nie ma zadnych oczek tłustych, oleju ubywa w tempie ok 1litr/5000km, silnik ma przebieg 165tys (nie wiem czy orginalny)
dodam jeszcze ze przy dodawaniu gazu jak sie wcisnie to przez chwile zero reakcji tylko słychac dziwne "prychanie" pozniej obroty rosną i jest jakby ok ale mocy nadal brak...
prosze o pomoc!! |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-02-2007, 16:47
|
|
|
Czarny osad - za bogata mieszanka. Twój Colt jest na wtrysku czy na gaźniku? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 16:49
|
|
|
na wtrysku |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-02-2007, 17:21
|
|
|
Wymien sonde lambda |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-02-2007, 17:23
|
|
|
To mamy do wyboru:
- albo wtryski Ci delikatnie leją
- albo regulator ciśnienia paliwa trzyma zbyt wysokie ciśnienie
- albo padnięta sonda lambda
Czy te objawy występują w jakichś konkretnych warunkach (zimny/ciepły silnik itd)?
PS. W Twoim silniku jest TPS? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-02-2007, 17:24
|
|
|
i ustaw mjetkowi zaplon zrob mu wg. Krzyzaka regulacje i czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi
w/s lambdy sprawdz ja najpierw znajdz watek z sada lambda , kwestja zaplonu tez ma znaczenie bo jak jest zanatto opozniony to nie dopala mieszanki, zaplon ustaw przy zmasowionym pinie ECU +6 stopni
i Mietek znow pofrunie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 17:34
|
|
|
kamilek napisał/a: |
Czy te objawy występują w jakichś konkretnych warunkach (zimny/ciepły silnik itd)?
|
tak, najczesciej jak jest mokro i wilgotno, jak był mróz nie było problemu...
kamilek napisał/a: | W Twoim silniku jest TPS? |
jest cos takiego jak IPS/TPS tak kwadracik jakby przy przepustnicy z kabelkami i tym sie kręci jak sie reguluje, nie wiem czy o to chodzi
kamilek napisał/a: | To mamy do wyboru:
- albo wtryski Ci delikatnie leją |
raczej nie bo jak przełączam na gaz to jest tak samo a instalacje mam taką zwykłą nie sekwencyjną...
kamilek napisał/a: |
- albo regulator ciśnienia paliwa trzyma zbyt wysokie ciśnienie
- albo padnięta sonda lambda |
jak sprawdzic te rzeczy? i czy przy sondzie nie wywalałoby "CE" ?
[ Dodano: 27-02-2007, 17:38 ]
wojmi1 napisał/a: | i ustaw mjetkowi zaplon zrob mu wg. Krzyzaka regulacje i czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi |
obroty były ustawiane ok 1,5 miesiaca temu i nie było z tym problemów
wojmi1 napisał/a: |
zaplon ustaw przy zmasowionym pinie ECU +6 stopni
|
prosze jasniej, jak to zrobic? ja jestem bardzo początkujący z mechaniką... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-02-2007, 17:47
|
|
|
W roznych autkach ten pin jest w innym miejscu w komorze silnika -- robi sie to po to by ECU sterujac zaplonem miala ten zalecany poziom poczatkowy +6 osobiscie u siebie go nie znalazlem wyprowadzilem pin z odpowiedniej nuzki ECU i przymasowilam /dokladnie oskubalem izolacje z kabelka i dolutowalem do niego drugi kabelek na czas regulacji - potem zaizolowalem tasma prosto skutecznie// mam inny silnik - wiec cie odsylam do instrukcji serwisowej w FAQ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 17:58
|
|
|
mówisz o tym złączu które sie podłącza do masy podczas regulacji obrotów?
jesli tak to wiem gdzie to jest,
zaraz przetestuje i napisze jak auto si ebedzie zachowywało po podłączeniu tego kabelka do masy |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-02-2007, 18:36
|
|
|
czekam |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 18:53
|
|
|
podłaczyłem to złącze ale nic sie nie zmieniło... ale troche posiedziałem przy nim i juz wiem co sie stało ...
padł jeden kabel WN, i ni epodawał prądu na drugi cylinder i stąd takie zachowanie auta...
sądziłem ze kable są ok bo nie było zadnych przebic i nic sie z nimi złego nie działo...
bardziej stawiałem na kopułke...
no nic w kazdym razie temat do zamknięcia a ja jutro musze biec do sklepu po nowe kable...
czy na 3 cylindrach jesli bede jezdził np do tego sklepu to moze sie cos złego stac z silnikiem?? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-02-2007, 19:01
|
|
|
ale wszystkie swiece masz okopcone??? czy tylko z tego gara |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 19:15
|
|
|
w tym cylindrze w którym kabel padł swieca zalana, w pierwszym okopcona w trzecim i czwartym w sumie tez troche okopcona ale tak w zasadzi eniewiele mocniej niz normalnie
teraz zdałem sobie sprawe ze rano chyba mietek chodzi na dwa cylindry bo chodził jeszcze gorzej niz teraz ... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-02-2007, 19:24
|
|
|
Ale zaplon powinnes ustawic i sprawdz ta lambde
Jak autko jedzie na dwa czy trzy gary to glosniej wieksze wibracje szarpie nim i bardzo slabe
oczywiscie kopulke mozesz wymienic razem z kablami nie zaszkodzi tylko uwazaj na kolejnosc kabli w/n
i troche wiecej na such |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 21:14
|
|
|
udało mi sie naprawic kabel pomysłowoś Macgivera spinacz biurowy i auto juz działa tak jak powinno, jutro jade do sklepu i kupie nowe kabelki i powinno byc juz całkiem spoko
dziekuje za pomoc, kazdy złapał po punkciku |
|
|
|
 |
|