Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
'Świst' a la turbo po wymianie paska wielorowkowego
Autor Wiadomość
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
  Wysłany: 17-08-2016, 18:35   'Świst' a la turbo po wymianie paska wielorowkowego

Mam pewien problem i nie wiem dokładnie na czym on polega. Wymieniając rozrząd (cały osprzęt SKF) zdecydowałem się od razu wymienić też pasek klinowy wraz z napinaczem (firmy DAYCO)
Wszystko działa jak należy ale mój Lancelot zaczął wydawać dźwięk jakby miał turbo... Oczywiście nie jakoś fest głośno ale jednak. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Otworzyłem maskę i dźwięk dochodzi właśnie najprawdopodobniej z tego nowego napinacza ,szczególnie da się to słyszeć na niższych obrotach, na wyższych jest troszkę głośniej choć wtedy zagłusza już silnik.

I teraz pytanie moi mili, czy wszystko jest założone prawidłowo? Na początku myślałem, że pasek potrzebuje chwili żeby się dotrzeć ale przejechałem juz z 4000 km i dalej to samo. Mechanik mówi, że muszę podjechać i metodą prób i błędów będzie sprawdzać ale możliwe, że dopiero zaczął coś napinać i jakaś część jest już na wykończeniu.
Co o tym sądzicie? Pozdrawiam serdecznie!
Ostatnio zmieniony przez jng 11-09-2016, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 19-08-2016, 21:05   

Kiedyś z kumplem w mesiu w202 2.5td pomyliliśmy rolki i pasek tarł o siebie plecami, podobny dźwięk ale tyle by nie wytrzymał. Podmień napinacz na stary, ale przed założeniem paska odpal aby wyeliminować sam rozrząd.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 21-08-2016, 20:24   

No i tu jest problem bo stary napinacz był tak zagrzany, że trzeba było go brechą traktować :) )
Ale spróbuję ściągnąć pasek i sprawdzić co go tam gryzie.
 
 
Sledziu1995 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-08-2016, 21:02   

Czy w zestawie SKF pasek nie jest przypadkiem Continental? Na paski Conti ludzie narzekają, że są glosniejsze, paski Conti są "twardsze" i podejrzewam że od tego może być ten świat. Poprzedni pasek miałem Febi to był dużo bardziej miękki, na tamtym było cicho mimo że rozrząd przeskoczył o ząbek (też napinacz padł). Tak z ciekawości jaki koszt rozrządu u Ciebie?
 
 
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
  Wysłany: 29-08-2016, 21:54   

Szczerze to nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że całość jest z SKF. Na początku miało być chyba coś koło 300 zł za sam rozrząd ale okazało się, że jest tam jeszcze napinacz hydrauliczny na drugim pasku no i wyszło 650 zł za cały zestaw (Mogłem wymienić tylko standardową opcję ale w momencie zerwania drugiego i tak wciągnęłoby go do obiegu więc odradzam oszczędności. Znajomy w Outlanderze tak zrobił i 3000 zł na silnik nie jego) :evil:

Edit:
Znalazłem takie coś na allegro(50zł taniej niż od mechaniora) : http://allegro.pl/mitsubi...6388504708.html

także jak widać najprawdopodobniej w zestaw wchodzi:
1.Pasek rozrządu Gates 5255XS /wzmocniony/ 153x29/
2.Pasek rozrządu wyr. Gates 5257XS/wzmocniony/65x12,7/
3.Rolka napinająca SKF VKM 75064
4.Rolka napinajaca SKF VKM 75613
5.Rolka kierunkowa SKF VKM 85000
6.Napinacz hydrauliczny Aisin 001/1
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 29-08-2016, 22:59   

Warto przy wymianie rozrządu wymienić pompę wody.
Uszczelniacz wałka wytrzymuje mniej-więcej tyle co rozrząd i zaczyna cieknąć.
Dostęp do pompy jest tylko po zdemontowaniu rozrządu więc jak padnie i tak do wymiany idzie wszystko.
 
 
 
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 29-08-2016, 23:45   

Nie wiedziałem, że pompy tylko tyle wytrzymują :?
A jak jest w tych Lancerkach? Pompa klęknie to zrywa pasek czy nie ma aż takiej tragedii?
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 31-08-2016, 10:23   

Pompa puszcza na uszczelniaczu i płyn chłodzący wycieka. Może zatrzeć silnik.
W instrukcji przeglądów jest napisane, że pompa ma być wymieniana co drugi rozrząd a co drugi sprawdzane jej poprawne działanie.
Ja wymieniałem rozrząd przy ~100kkm i widać było, ze coś z nią zaczyna być nie halo.

W rzeczywistości jednak warto wymienić (ja wymieniłem na GMB). Starą pompę można zregenerować jeśli się da (wymienić pierścień uszczelniający) i zamontować.
Myślę, że nie ma co oszczędzać (koszt pompy to ~200pln), bo konsekwencją może być w najlepszym wypadku wylany na silnik płyn i konieczność wymiany pompy i elementów rozrządu. W najgorszym zatarte tłoki i ugotowane bebechy.
 
 
 
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 09-09-2016, 16:48   

Dzięki śliczne za odpowiedź. No niestety dałem ciała nie wymieniając jej od razu...
Wiesz może jak najlepiej sprawdzić jej stan nie demontując zbytnio żadnych części?
Czy niestety nie ma takiej opcji i i tak trzeba ściągać cały rozrząd?
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 09-09-2016, 20:27   

Możliwości masz dwie:
- sprawdzać, czy nie ubywa płynu. To rozwiązanie mało konkretne, bo płyn może uciekać różnymi kanałami

- dostać się pod auto i pooglądać wejście wałka napędowego do korpusu pompy.
Na zdjęciu zaznaczone na czerwono. Wszelkie osady i zauważone wycieki w tym miejscu to znak, że uszczelnienie się kończy. Jak pociekło już na silnik, płynu powoli ubywa, temperatura jest ponad normalnym poziomem i na wyjściu jest mokro to znak, że umarł pierścień uszczelniający. Dostęp jest kłopotliwy ale możliwy.
 
 
 
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 12-09-2016, 19:27   

Jeszcze raz wielkie dzięki Radowan! Słaby ze mnie inżynier :mrgreen: ale niebawem jadę na kanał to zerknę na te wycieki i dam znać jak sprawa wygląda.
Co do tego świstu z okolic rozrządu, przejechałem już sporo i to przy dużych obciążeniach (5 osób, bagażnik prawie po dach, Lancelot sporo osiadł) duże prędkości i trasy po ponad 600 km. Nic się nie dzieje, paska nie przeciera więc odpuszczam narazie jakiekolwiek kombinacje.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 24-10-2016, 18:14   

Odświeżę wątek.
Mam takie pytanie czy trzeba wymienić cały napinacz paska alternatora czy też można wymienić tylko rolkę lub wymienić w niej łożysko?
_________________
zbychu74
 
 
jng 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 28-10-2016, 10:13   

Ja wymieniałem wszystkie części, stwierdziłem że nie ma sensu oszczędzać także nie pomogę kolego
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 29-10-2016, 15:48   

zbychu74 napisał/a:
Odświeżę wątek.
Mam takie pytanie czy trzeba wymienić cały napinacz paska alternatora czy też można wymienić tylko rolkę lub wymienić w niej łożysko?


Ja w rolce napinacza wymieniłem samo łożysko za parę złoty. Jak reszta dobra to po co całość wymieniać.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 29-10-2016, 16:54   

Masz może gdzieś zapisane wymiary tego łożyska?
_________________
zbychu74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.