'Świst' a la turbo po wymianie paska wielorowkowego |
Autor |
Wiadomość |
jng
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2016, 18:35 'Świst' a la turbo po wymianie paska wielorowkowego
|
|
|
Mam pewien problem i nie wiem dokładnie na czym on polega. Wymieniając rozrząd (cały osprzęt SKF) zdecydowałem się od razu wymienić też pasek klinowy wraz z napinaczem (firmy DAYCO)
Wszystko działa jak należy ale mój Lancelot zaczął wydawać dźwięk jakby miał turbo... Oczywiście nie jakoś fest głośno ale jednak. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Otworzyłem maskę i dźwięk dochodzi właśnie najprawdopodobniej z tego nowego napinacza ,szczególnie da się to słyszeć na niższych obrotach, na wyższych jest troszkę głośniej choć wtedy zagłusza już silnik.
I teraz pytanie moi mili, czy wszystko jest założone prawidłowo? Na początku myślałem, że pasek potrzebuje chwili żeby się dotrzeć ale przejechałem juz z 4000 km i dalej to samo. Mechanik mówi, że muszę podjechać i metodą prób i błędów będzie sprawdzać ale możliwe, że dopiero zaczął coś napinać i jakaś część jest już na wykończeniu.
Co o tym sądzicie? Pozdrawiam serdecznie! |
Ostatnio zmieniony przez jng 11-09-2016, 17:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 19-08-2016, 21:05
|
|
|
Kiedyś z kumplem w mesiu w202 2.5td pomyliliśmy rolki i pasek tarł o siebie plecami, podobny dźwięk ale tyle by nie wytrzymał. Podmień napinacz na stary, ale przed założeniem paska odpal aby wyeliminować sam rozrząd. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
jng
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-08-2016, 20:24
|
|
|
No i tu jest problem bo stary napinacz był tak zagrzany, że trzeba było go brechą traktować )
Ale spróbuję ściągnąć pasek i sprawdzić co go tam gryzie. |
|
|
|
 |
Sledziu1995
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS9W 03r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-08-2016, 21:02
|
|
|
Czy w zestawie SKF pasek nie jest przypadkiem Continental? Na paski Conti ludzie narzekają, że są glosniejsze, paski Conti są "twardsze" i podejrzewam że od tego może być ten świat. Poprzedni pasek miałem Febi to był dużo bardziej miękki, na tamtym było cicho mimo że rozrząd przeskoczył o ząbek (też napinacz padł). Tak z ciekawości jaki koszt rozrządu u Ciebie? |
|
|
|
 |
jng
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-08-2016, 21:54
|
|
|
Szczerze to nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że całość jest z SKF. Na początku miało być chyba coś koło 300 zł za sam rozrząd ale okazało się, że jest tam jeszcze napinacz hydrauliczny na drugim pasku no i wyszło 650 zł za cały zestaw (Mogłem wymienić tylko standardową opcję ale w momencie zerwania drugiego i tak wciągnęłoby go do obiegu więc odradzam oszczędności. Znajomy w Outlanderze tak zrobił i 3000 zł na silnik nie jego)
Edit:
Znalazłem takie coś na allegro(50zł taniej niż od mechaniora) : http://allegro.pl/mitsubi...6388504708.html
także jak widać najprawdopodobniej w zestaw wchodzi:
1.Pasek rozrządu Gates 5255XS /wzmocniony/ 153x29/
2.Pasek rozrządu wyr. Gates 5257XS/wzmocniony/65x12,7/
3.Rolka napinająca SKF VKM 75064
4.Rolka napinajaca SKF VKM 75613
5.Rolka kierunkowa SKF VKM 85000
6.Napinacz hydrauliczny Aisin 001/1 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 29-08-2016, 22:59
|
|
|
Warto przy wymianie rozrządu wymienić pompę wody.
Uszczelniacz wałka wytrzymuje mniej-więcej tyle co rozrząd i zaczyna cieknąć.
Dostęp do pompy jest tylko po zdemontowaniu rozrządu więc jak padnie i tak do wymiany idzie wszystko. |
|
|
|
 |
jng
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-08-2016, 23:45
|
|
|
Nie wiedziałem, że pompy tylko tyle wytrzymują
A jak jest w tych Lancerkach? Pompa klęknie to zrywa pasek czy nie ma aż takiej tragedii? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 31-08-2016, 10:23
|
|
|
Pompa puszcza na uszczelniaczu i płyn chłodzący wycieka. Może zatrzeć silnik.
W instrukcji przeglądów jest napisane, że pompa ma być wymieniana co drugi rozrząd a co drugi sprawdzane jej poprawne działanie.
Ja wymieniałem rozrząd przy ~100kkm i widać było, ze coś z nią zaczyna być nie halo.
W rzeczywistości jednak warto wymienić (ja wymieniłem na GMB). Starą pompę można zregenerować jeśli się da (wymienić pierścień uszczelniający) i zamontować.
Myślę, że nie ma co oszczędzać (koszt pompy to ~200pln), bo konsekwencją może być w najlepszym wypadku wylany na silnik płyn i konieczność wymiany pompy i elementów rozrządu. W najgorszym zatarte tłoki i ugotowane bebechy. |
|
|
|
 |
jng
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-09-2016, 16:48
|
|
|
Dzięki śliczne za odpowiedź. No niestety dałem ciała nie wymieniając jej od razu...
Wiesz może jak najlepiej sprawdzić jej stan nie demontując zbytnio żadnych części?
Czy niestety nie ma takiej opcji i i tak trzeba ściągać cały rozrząd? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 09-09-2016, 20:27
|
|
|
Możliwości masz dwie:
- sprawdzać, czy nie ubywa płynu. To rozwiązanie mało konkretne, bo płyn może uciekać różnymi kanałami
- dostać się pod auto i pooglądać wejście wałka napędowego do korpusu pompy.
Na zdjęciu zaznaczone na czerwono. Wszelkie osady i zauważone wycieki w tym miejscu to znak, że uszczelnienie się kończy. Jak pociekło już na silnik, płynu powoli ubywa, temperatura jest ponad normalnym poziomem i na wyjściu jest mokro to znak, że umarł pierścień uszczelniający. Dostęp jest kłopotliwy ale możliwy.
 |
|
|
|
 |
jng
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-09-2016, 19:27
|
|
|
Jeszcze raz wielkie dzięki Radowan! Słaby ze mnie inżynier ale niebawem jadę na kanał to zerknę na te wycieki i dam znać jak sprawa wygląda.
Co do tego świstu z okolic rozrządu, przejechałem już sporo i to przy dużych obciążeniach (5 osób, bagażnik prawie po dach, Lancelot sporo osiadł) duże prędkości i trasy po ponad 600 km. Nic się nie dzieje, paska nie przeciera więc odpuszczam narazie jakiekolwiek kombinacje. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 24-10-2016, 18:14
|
|
|
Odświeżę wątek.
Mam takie pytanie czy trzeba wymienić cały napinacz paska alternatora czy też można wymienić tylko rolkę lub wymienić w niej łożysko? |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
jng
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2007 Sport 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-10-2016, 10:13
|
|
|
Ja wymieniałem wszystkie części, stwierdziłem że nie ma sensu oszczędzać także nie pomogę kolego |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 29-10-2016, 15:48
|
|
|
zbychu74 napisał/a: | Odświeżę wątek.
Mam takie pytanie czy trzeba wymienić cały napinacz paska alternatora czy też można wymienić tylko rolkę lub wymienić w niej łożysko? |
Ja w rolce napinacza wymieniłem samo łożysko za parę złoty. Jak reszta dobra to po co całość wymieniać. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 29-10-2016, 16:54
|
|
|
Masz może gdzieś zapisane wymiary tego łożyska? |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|