Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie w Carismie, na który silnik się zdecydować
Autor Wiadomość
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25-08-2013, 08:48   

Cienias pali tyle samo :mrgreen:
Ja też nie chcę oszczędzać za wszelką cenę ale te 6,5 litra by ładniej wyglądało :twisted: . Nic to, wg autocentrum około 7,5 to norma.
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 25-08-2013, 09:30   

cwaniak napisał/a:
W DI-D(Q) to dopiero turbina się załącza przy 2-tys. Za pisanie farmazonów powinieneś dostać bana

Przepraszam, a do tych 2 tysięcy, to ta turbina stoi w miejscu?
Pytam, bo mam zamiar kupić auto z tym samym silnikiem i wydawało mi się do tej pory, że turbina w każdym silniku "uturbionym" pracuje od momentu jego rozruchu.
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 25-08-2013, 09:38   

darcun4 napisał/a:
Przepraszam, a do tych 2 tysięcy, to ta turbina stoi w miejscu?
Pytam, bo mam zamiar kupić auto z tym samym silnikiem i wydawało mi się do tej pory, że turbina w każdym silniku "uturbionym" pracuje od momentu jego rozruchu.

autor miał na myśli, że nie ma wystarczających obrotów aby być wydajna... za pewne
 
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-08-2013, 10:01   

Tak turbinka kreci się cały czas, tylko nie spełnia swoich funkcji. Dopiero od 2-tys czuć jej załączenie

Batmanikus napisał/a:
Ja też nie chcę oszczędzać za wszelką cenę ale te 6,5 litra by ładniej wyglądało . Nic to, wg autocentrum około 7,5 to norma.
Polecam statystyki
A zresztą sam powinieneś wyczuć swój styl jazdy. Ale napisze szczerze nie polecam Diesla, poprzedni silnik 1.6 16v lepiej mi pasował

mateelv, Nikt cie nie troli tylko mamy większe doświadczenie(przejechane km, czas posiadania) w użytkowaniu Miskiem
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 25-08-2013, 10:29   

mateelv napisał/a:
Kierowcy powinni pamiętać, że jedną z podstawowych zasad eko-jazdy jest zmiana biegu na wyższy już w momencie, kiedy silnik osiąga ok. 2000 obr./min w przypadku silników wysokoprężnych oraz ok. 2400 obr./min dla silników benzynowych. Przy prędkości 50 km/h i większej auto powinno jechać na 5. biegu. Optymalnie, jeśli to możliwe, samochód powinien poruszać się ze stałą prędkością.

Z tego to tylko ostatnie zdanie jest prawdą, przy 2,4k rpm po wrzuceniu wyższego biegu wychodzi niecałe 2k rpm, silnik po dodaniu gazu będzie szarpał i się dławił, ecu dorzuci mu paliwa i zwiększy czas wtrysku co by nie zgasł, pojedzie na bogato i tyle z oszczędności. A jazdy 50km/h na 5 biegu to nawet Opel nie zaleca (instrukcja obsługi się kłania).
Co do oszczędnej jazdy polecam przejrzeć tę książeczkę co producent dodaje do auta i w każdej jest dział "oszczędna jazda". Popróbować wskazówek i dopieszczać styl jazdy a nie słuchać dyrdymałów o ilości obrotów, wszak każde auto ma inne przełożenia i jak Carismą da się bez problemu ruszyć pod górkę z Calibrą na lince z trójki, tak Galantem 2.0 LPG na pusto trzeba się skoncentrować by na dwójce przy ruszaniu nie zgasł. :twisted:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
Ostatnio zmieniony przez i9i 25-08-2013, 10:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25-08-2013, 10:30   

Ja korzystam z tych http://www.autocentrum.pl...ubishi/carisma/
A w motostat a i owszem jestem zarejestrowany. Prowadzę tam motocykl i od zakupu Carisme :)
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 02-01-2014, 12:37   

Witam,

Mam pytanko - wlasnie kupilem Carisme 1.6 99KM i pojechalem dluzsza trase do Belgii. Spalanie na dwoch odcinkach wyszlo mi 12.5 oraz 11.6, przy czym prawie cala droge jechalem pod 180 kmh. Czy to jest w normie, czy warto sie temu blizej przyjrzec?
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-01-2014, 13:39   

Daro, trasa Białystok-Leuven,Leuven-Białystok 1450km czas około 13h(2 dorosłych, 2 dzieci) Carisma 1.6 16v 01r średnie spalanie 7,2/100km. Ta sama trasa ten sam czas tylko ze Carisma 1.9 DI-D 02r średnie spalanie 5.5/100km,. Jak to wyliczyłeś ze ci tyle wyszło ????
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 02-01-2014, 14:06   

Daro, a lambde masz sprawna?

co do spalania - 1.6 przy stałej prędkości 85-90km/h spala u mnie 5,7-5,9
jazda w trasie przeplatanej obsz. zabudowanymi przy sredniej predkosci 83-85km/h daje spalanie na poziomie 6,2
droga ekspresowa z max dozwolona predkoscia - 6,5

miasto - po 500km ze średnią prędkością 24km/h mam spalanie rzędu 9,8-10,0
ale już miasto ze średnią 25km/h to jakieś 0,2 litra mniej
niestety korki robią swoje
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 02-01-2014, 14:52   

No ja zrobilem 1360 km w 10 godzin wliczajac postoje, wyliczalem tankujac pod korek i dzielac ilosc paliwa przez przejechana odleglosc. Co do sondy lambda to nie jestem pewien - pewnie trzeba podlaczyc komputer, zeby to zprawdzic?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 02-01-2014, 18:01   

powiem tak w moim przypadku miałem GDI z przed liftu w trasie spalanie wychodziło mi mniej więcej 6-6,5L przy spokojnej jeździe do 100km/h natomiast jadąc koło 140km/h 7L najwięszym zaskoczeniem jest to że jeżdżąc w mieście (wrocław) spalanie przy dynamicznej jeździe tzn zmiana biegu średnio 3000-3500tys/obr spalanie astronomicznie wzrosło tzn. 12L sądzę że to raczej normalne bo GDI jest tylko oszczędne w trybie emeryta...Np Galant 2,5 benzyna spala mi ok 11L w mieście zmieniam średnio biegi od 2100-2500tys obr auto porusza się sprawnie lepiej niż carisma jeśli chodzi o dynamikę.Ale jeśli już się depnie w dechę to wirek w baku się zapewne pojawia:D Ja wychodzę z założenia że auto które ma mieć mniejszą moc i spalać 1-2 l mniej to wolę mieć trochę koni w zapasie i frajdę z jazdy:)Już wiem czemu amerykanie lubią większe silniki:D
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-01-2014, 18:23   

mateelv napisał/a:
Kierowcy powinni pamiętać, że jedną z podstawowych zasad eko-jazdy jest zmiana biegu na wyższy już w momencie, kiedy silnik osiąga ok. 2000 obr./min w przypadku silników wysokoprężnych oraz ok. 2400 obr./min dla silników benzynowych. Przy prędkości 50 km/h i większej auto powinno jechać na 5. biegu.

Taka technika jazdy to barbarzyństwo - obciąża bardzo silnie cały układ korbowy. Okoliczność, iż taki styl jazdy promują szkoły jazdy nie stanowi żadnej wartościowej rekomendacji. W tychże szkołach uczą również, aby "trzymać się" przy prawej krawędzi jezdni co wprawdzie jest zgodne z kodeksem drogowym ale w polskich warunkach nie odpowiada racjonalnej ( oszczędnej) technice użytkowania samochodu. Tak na marginesie, z moich obserwacji wynika, że 90 % kobiet - kierowców na 4 biegu jedzie już od 40 i zalicza po drodze wszystkie znajdujące się w niej dziury i wyboje.
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 02-01-2014, 20:56   

radek8622 napisał/a:
jeżdżąc w mieście (wrocław) spalanie przy dynamicznej jeździe tzn zmiana biegu średnio 3000-3500tys/obr spalanie astronomicznie wzrosło tzn. 12L


Noo dobra, to mi się wydawało, że jak jeżdżę tak do 3,5 to jest właśnie na emeryta :mrgreen: :mrgreen: W trasie przy 180 obroty utrzymują się na stałe na około 5500
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-01-2014, 21:32   

Daro, no i sie dziwisz ze ci 12l chapie na 100km

[ Dodano: 02-01-2014, 21:40 ]
misibiczi napisał/a:
mateelv napisał/a:
Kierowcy powinni pamiętać, że jedną z podstawowych zasad eko-jazdy jest zmiana biegu na wyższy już w momencie, kiedy silnik osiąga ok. 2000 obr./min w przypadku silników wysokoprężnych oraz ok. 2400 obr./min dla silników benzynowych. Przy prędkości 50 km/h i większej auto powinno jechać na 5. biegu.

Taka technika jazdy to barbarzyństwo - obciąża bardzo silnie cały układ korbowy. Okoliczność, iż taki styl jazdy promują szkoły jazdy nie stanowi żadnej wartościowej rekomendacji. W tychże szkołach uczą również, aby "trzymać się" przy prawej krawędzi jezdni co wprawdzie jest zgodne z kodeksem drogowym ale w polskich warunkach nie odpowiada racjonalnej ( oszczędnej) technice użytkowania samochodu. Tak na marginesie, z moich obserwacji wynika, że 90 % kobiet - kierowców na 4 biegu jedzie już od 40 i zalicza po drodze wszystkie znajdujące się w niej dziury i wyboje.

No a co ja mam powiedzieć,jak ja mam DI-Dka i moja Cari zaczyna życie powyżej 2tys.obr/min
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 02-01-2014, 22:32   

Daro napisał/a:
Spalanie na dwoch odcinkach wyszlo mi 12.5 oraz 11.6, przy czym prawie cala droge jechalem pod 180 kmh. Czy to jest w normie, czy warto sie temu blizej przyjrzec?

Przy takich prędkościach jest jak najbardziej w normie, a nawet poniżej. 185 to max jaki to auto jest w stanie osiągnąć :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.