Spalanie w Carismie, na który silnik się zdecydować |
Autor |
Wiadomość |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 25-08-2013, 08:48
|
|
|
Cienias pali tyle samo
Ja też nie chcę oszczędzać za wszelką cenę ale te 6,5 litra by ładniej wyglądało . Nic to, wg autocentrum około 7,5 to norma. |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-08-2013, 09:30
|
|
|
cwaniak napisał/a: | W DI-D(Q) to dopiero turbina się załącza przy 2-tys. Za pisanie farmazonów powinieneś dostać bana |
Przepraszam, a do tych 2 tysięcy, to ta turbina stoi w miejscu?
Pytam, bo mam zamiar kupić auto z tym samym silnikiem i wydawało mi się do tej pory, że turbina w każdym silniku "uturbionym" pracuje od momentu jego rozruchu. |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 25-08-2013, 09:38
|
|
|
darcun4 napisał/a: | Przepraszam, a do tych 2 tysięcy, to ta turbina stoi w miejscu?
Pytam, bo mam zamiar kupić auto z tym samym silnikiem i wydawało mi się do tej pory, że turbina w każdym silniku "uturbionym" pracuje od momentu jego rozruchu. |
autor miał na myśli, że nie ma wystarczających obrotów aby być wydajna... za pewne |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-08-2013, 10:01
|
|
|
Tak turbinka kreci się cały czas, tylko nie spełnia swoich funkcji. Dopiero od 2-tys czuć jej załączenie
Batmanikus napisał/a: | Ja też nie chcę oszczędzać za wszelką cenę ale te 6,5 litra by ładniej wyglądało . Nic to, wg autocentrum około 7,5 to norma. | Polecam statystyki
A zresztą sam powinieneś wyczuć swój styl jazdy. Ale napisze szczerze nie polecam Diesla, poprzedni silnik 1.6 16v lepiej mi pasował
mateelv, Nikt cie nie troli tylko mamy większe doświadczenie(przejechane km, czas posiadania) w użytkowaniu Miskiem |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 25-08-2013, 10:29
|
|
|
mateelv napisał/a: | Kierowcy powinni pamiętać, że jedną z podstawowych zasad eko-jazdy jest zmiana biegu na wyższy już w momencie, kiedy silnik osiąga ok. 2000 obr./min w przypadku silników wysokoprężnych oraz ok. 2400 obr./min dla silników benzynowych. Przy prędkości 50 km/h i większej auto powinno jechać na 5. biegu. Optymalnie, jeśli to możliwe, samochód powinien poruszać się ze stałą prędkością. |
Z tego to tylko ostatnie zdanie jest prawdą, przy 2,4k rpm po wrzuceniu wyższego biegu wychodzi niecałe 2k rpm, silnik po dodaniu gazu będzie szarpał i się dławił, ecu dorzuci mu paliwa i zwiększy czas wtrysku co by nie zgasł, pojedzie na bogato i tyle z oszczędności. A jazdy 50km/h na 5 biegu to nawet Opel nie zaleca (instrukcja obsługi się kłania).
Co do oszczędnej jazdy polecam przejrzeć tę książeczkę co producent dodaje do auta i w każdej jest dział "oszczędna jazda". Popróbować wskazówek i dopieszczać styl jazdy a nie słuchać dyrdymałów o ilości obrotów, wszak każde auto ma inne przełożenia i jak Carismą da się bez problemu ruszyć pod górkę z Calibrą na lince z trójki, tak Galantem 2.0 LPG na pusto trzeba się skoncentrować by na dwójce przy ruszaniu nie zgasł. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
Ostatnio zmieniony przez i9i 25-08-2013, 10:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 25-08-2013, 10:30
|
|
|
Ja korzystam z tych http://www.autocentrum.pl...ubishi/carisma/
A w motostat a i owszem jestem zarejestrowany. Prowadzę tam motocykl i od zakupu Carisme |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 02-01-2014, 12:37
|
|
|
Witam,
Mam pytanko - wlasnie kupilem Carisme 1.6 99KM i pojechalem dluzsza trase do Belgii. Spalanie na dwoch odcinkach wyszlo mi 12.5 oraz 11.6, przy czym prawie cala droge jechalem pod 180 kmh. Czy to jest w normie, czy warto sie temu blizej przyjrzec? |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-01-2014, 13:39
|
|
|
Daro, trasa Białystok-Leuven,Leuven-Białystok 1450km czas około 13h(2 dorosłych, 2 dzieci) Carisma 1.6 16v 01r średnie spalanie 7,2/100km. Ta sama trasa ten sam czas tylko ze Carisma 1.9 DI-D 02r średnie spalanie 5.5/100km,. Jak to wyliczyłeś ze ci tyle wyszło ???? |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 02-01-2014, 14:06
|
|
|
Daro, a lambde masz sprawna?
co do spalania - 1.6 przy stałej prędkości 85-90km/h spala u mnie 5,7-5,9
jazda w trasie przeplatanej obsz. zabudowanymi przy sredniej predkosci 83-85km/h daje spalanie na poziomie 6,2
droga ekspresowa z max dozwolona predkoscia - 6,5
miasto - po 500km ze średnią prędkością 24km/h mam spalanie rzędu 9,8-10,0
ale już miasto ze średnią 25km/h to jakieś 0,2 litra mniej
niestety korki robią swoje |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 02-01-2014, 14:52
|
|
|
No ja zrobilem 1360 km w 10 godzin wliczajac postoje, wyliczalem tankujac pod korek i dzielac ilosc paliwa przez przejechana odleglosc. Co do sondy lambda to nie jestem pewien - pewnie trzeba podlaczyc komputer, zeby to zprawdzic? |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 02-01-2014, 18:01
|
|
|
powiem tak w moim przypadku miałem GDI z przed liftu w trasie spalanie wychodziło mi mniej więcej 6-6,5L przy spokojnej jeździe do 100km/h natomiast jadąc koło 140km/h 7L najwięszym zaskoczeniem jest to że jeżdżąc w mieście (wrocław) spalanie przy dynamicznej jeździe tzn zmiana biegu średnio 3000-3500tys/obr spalanie astronomicznie wzrosło tzn. 12L sądzę że to raczej normalne bo GDI jest tylko oszczędne w trybie emeryta...Np Galant 2,5 benzyna spala mi ok 11L w mieście zmieniam średnio biegi od 2100-2500tys obr auto porusza się sprawnie lepiej niż carisma jeśli chodzi o dynamikę.Ale jeśli już się depnie w dechę to wirek w baku się zapewne pojawia:D Ja wychodzę z założenia że auto które ma mieć mniejszą moc i spalać 1-2 l mniej to wolę mieć trochę koni w zapasie i frajdę z jazdy:)Już wiem czemu amerykanie lubią większe silniki:D |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-01-2014, 18:23
|
|
|
mateelv napisał/a: | Kierowcy powinni pamiętać, że jedną z podstawowych zasad eko-jazdy jest zmiana biegu na wyższy już w momencie, kiedy silnik osiąga ok. 2000 obr./min w przypadku silników wysokoprężnych oraz ok. 2400 obr./min dla silników benzynowych. Przy prędkości 50 km/h i większej auto powinno jechać na 5. biegu. |
Taka technika jazdy to barbarzyństwo - obciąża bardzo silnie cały układ korbowy. Okoliczność, iż taki styl jazdy promują szkoły jazdy nie stanowi żadnej wartościowej rekomendacji. W tychże szkołach uczą również, aby "trzymać się" przy prawej krawędzi jezdni co wprawdzie jest zgodne z kodeksem drogowym ale w polskich warunkach nie odpowiada racjonalnej ( oszczędnej) technice użytkowania samochodu. Tak na marginesie, z moich obserwacji wynika, że 90 % kobiet - kierowców na 4 biegu jedzie już od 40 i zalicza po drodze wszystkie znajdujące się w niej dziury i wyboje. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 02-01-2014, 20:56
|
|
|
radek8622 napisał/a: | jeżdżąc w mieście (wrocław) spalanie przy dynamicznej jeździe tzn zmiana biegu średnio 3000-3500tys/obr spalanie astronomicznie wzrosło tzn. 12L |
Noo dobra, to mi się wydawało, że jak jeżdżę tak do 3,5 to jest właśnie na emeryta W trasie przy 180 obroty utrzymują się na stałe na około 5500 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-01-2014, 21:32
|
|
|
Daro, no i sie dziwisz ze ci 12l chapie na 100km
[ Dodano: 02-01-2014, 21:40 ]
misibiczi napisał/a: | mateelv napisał/a: | Kierowcy powinni pamiętać, że jedną z podstawowych zasad eko-jazdy jest zmiana biegu na wyższy już w momencie, kiedy silnik osiąga ok. 2000 obr./min w przypadku silników wysokoprężnych oraz ok. 2400 obr./min dla silników benzynowych. Przy prędkości 50 km/h i większej auto powinno jechać na 5. biegu. |
Taka technika jazdy to barbarzyństwo - obciąża bardzo silnie cały układ korbowy. Okoliczność, iż taki styl jazdy promują szkoły jazdy nie stanowi żadnej wartościowej rekomendacji. W tychże szkołach uczą również, aby "trzymać się" przy prawej krawędzi jezdni co wprawdzie jest zgodne z kodeksem drogowym ale w polskich warunkach nie odpowiada racjonalnej ( oszczędnej) technice użytkowania samochodu. Tak na marginesie, z moich obserwacji wynika, że 90 % kobiet - kierowców na 4 biegu jedzie już od 40 i zalicza po drodze wszystkie znajdujące się w niej dziury i wyboje. |
No a co ja mam powiedzieć,jak ja mam DI-Dka i moja Cari zaczyna życie powyżej 2tys.obr/min |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 02-01-2014, 22:32
|
|
|
Daro napisał/a: | Spalanie na dwoch odcinkach wyszlo mi 12.5 oraz 11.6, przy czym prawie cala droge jechalem pod 180 kmh. Czy to jest w normie, czy warto sie temu blizej przyjrzec? |
Przy takich prędkościach jest jak najbardziej w normie, a nawet poniżej. 185 to max jaki to auto jest w stanie osiągnąć |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|