Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diesel - Wypalanie DPF. Problemy z filtrem DPF.
Autor Wiadomość
ToMaSs1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2018, 22:15   Lancer 1.8 DID 2011 r - problem z dpf lub coś innego ?

Hej. Witam wszystkich serdecznie.
Jestem dość długo użytkownikiem tego świetnego auta jakim jest Lancer z silnikiem 1.8did, natomiast trapii mnie problem i stąd zarejestrowałem się na powyższe forum i proszę Was o opinie.
Do rzeczy. Od kilku lat mam to auta i dzieje się u mnie rzecz niesłychana. Podwyższają się mi obroty auta, z jednoczesnym (tak się domyślam) procesem wypalania filtra dpf, uwidocznione wydalaniem szarego dymu przy przyspieszeniu (szczególnie z najniższych biegów). Czuć wówczas zapach spalin w kabinie i trwa tak długo, aż wyłączy się ten proces. Niestety dzieje to z dokładną regularnoscią 100 km. Niezależnie czy to trasa czy miasto. Po sprawdzanie filtra i wypalania go niejednokrotnie w ASO i u znajomego mechanika problem w dalszym ciągu występuje...
Równo rok temu miałem wymieniane wtryski za namową mechanika który twierdził ze to wina "lejącego" się paliwa do wtrysków i nie wypalania go...niestety objawy nie ustąpiły:-/
Zaznaczę że bardzo szybko wzrasta również poziom oleju co sugeruje mieszanie się jego z paliwem. Przy jednoczesnych podwyższonych obrotach następuje również kopcenie w kolorze szarym z dziwnym dźwiękiem (jakby przyduszonego silnika), szczególnie przy nagłym przyspieszeniu. Występuje tak mniej więcej około 5-10 km i wszystko wraca do normy...i tak co 100 km.
Pomożecie co może być przyczyną ?
Pytałem się innych "fachowców" i coś wspominali ze może zła praca sondy lamba ? W ASO powiedzieli....ze to taki urok tego silnika...więc lekko ręce mi opadają , bo to chyba nic dobrego dla silnika.
Jednocześnie zaznaczę , że w komputerze auta żadnych problem z wypalaniem nie zapisuje...
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 17-05-2018, 23:06   

Prawdopodobnie zapchany popiołem filtr dpf.
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
ToMaSs1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2018, 23:23   

gulgulq napisał/a:
Prawdopodobnie zapchany popiołem filtr dpf.

Kilkakrotnie wypalany mechanicznie i w ASO i u mechanika , nic takiego nie wykazuje więc chyba raczej nie to :-/
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 18-05-2018, 13:35   

a masz w grany najnowszy soft? bo wiem że u mnie kiedyś też poziom wzrastał oleju ale po wgraniu nowego oprogramowania skala się zmniejszyła,
ile masz zrobione km ?
_________________
pablo diablo
 
 
 
ToMaSs1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-05-2018, 19:35   

pablo diablo napisał/a:
a masz w grany najnowszy soft? bo wiem że u mnie kiedyś też poziom wzrastał oleju ale po wgraniu nowego oprogramowania skala się zmniejszyła,
ile masz zrobione km ?

No szczerze tego nie braleem pod uwagę. A przebieg około 194 tys
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 27-05-2018, 18:55   

pablo diablo napisał/a:
a masz w grany najnowszy soft? bo wiem że u mnie kiedyś też poziom wzrastał oleju ale po wgraniu nowego oprogramowania skala się zmniejszyła

Soft może pomóc, ale niekoniecznie.

Od ilości przejchanego kilometrażu bardziej zapytam się czy auto użytkujesz w mieście, krótkie trasy czy poza miastem i długie przejazdy. Jeśli przeważa pierwsza opcja nie ma co się dziwić że co 100 km się DPF wypala.

ToMaSs1986 napisał/a:
Kilkakrotnie wypalany mechanicznie i w ASO i u mechanika

Wypalanie mechaniczne też może pomóc ale nie zawsze. Jeśli wcześniej "nie dbałeś" o filtr można go zapchać na amen a czyszczenie daje efekt tylko prowizoryczny w postaci częstego wypalania. Przy przebiegu ok. 200k km może tak być. Niestety filtry DPF niezależnie od ilości przebytych kilometrów jedne mogą działać i funkcjonować jak trzeba, inne niestety dają o sobie znać.

ToMaSs1986 napisał/a:
Pytałem się innych "fachowców" i coś wspominali ze może zła praca sondy lamba ?

Wątpię, raz że mógłby check wyrzucić, dwa że spalanie raczej by się zwiększyło, trzy że działo by się to systematycznie a nie tylko w czasie wypalania.

ToMaSs1986 napisał/a:
W ASO powiedzieli....ze to taki urok tego silnika...więc lekko ręce mi opadają , bo to chyba nic dobrego dla silnika.

Niestety o ASO (nie chce urazić z innych miast) ale w ASO Boguchwała często słychać "tak ma być" , "taki urok" czy "głośniej Pan da radio to nie będzie słychać" :roll:

ToMaSs1986 napisał/a:
bo to chyba nic dobrego dla silnika.

Na pewno. W temacie wcześniej zostało chyba wszystko napisane.
 
 
mephisto 
Mitsumaniak
Sławek


Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 387
Skąd: Niemcy/Police
Wysłany: 10-09-2018, 08:21   

Pytanko mam problem że swoim klelotem filtr po regeneracji czyszczeniu Ale ecu nie chce przyjąć do wiadomości że filtr jest nowy czysty kompem były usuwane stare adaptację i włączone serwisowe wypalanie tylko. Że odbyło się to w mieście i ecu nadal wypala co okolo 300km. Dodam że nie mam nowego softu. Jechać do serwisu na wygranie i jaki to koszt.
_________________
Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 
 
 
Daniel92 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2019, 14:58   

Cześć,

Zapaliła mi się kontrolka check engine po sprawdzeniu wyskoczył błąd:

Kod błędu P1428
Opis Czujnik temperatury przed filtrem częstek stałych silnika diesla: napięcie sygnału jest zbyt wysokie


Miał ktoś już styczność z tym? Czy to na 100% zapchany dpf? Samochód nie traci mocy, ani nic dziwnego nie widzę w jego pracy. Pytam, bo myślę nad usunięciem mechanicznym i elektrycznym dpfa. Chociaż ze względu na koszty chciałbym powierzyć nadzieję w tych preparatach.

https://allegro.pl/oferta/jetchem-dpf-super-cleaner-dodatek-do-baku-fap-dpf-7530418257

https://allegro.pl/oferta/k2-dpf-cleaner-regenerator-filtra-6224204037

Lancer 2011r 1.8did 150
 
 
mephisto 
Mitsumaniak
Sławek


Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 387
Skąd: Niemcy/Police
Wysłany: 24-04-2019, 08:52   

Jeżeli już to lepiej oddać auto do warsztatu co się zajmuje regeneracja filtra. Ja swojwgo oddalem i jestem zadowolony. Raz że taniej niż wycinanie A dwa nie narazie z się na ewentualne kary czy obecnie czy w przyszłości, co do preparatów to placebo
_________________
Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 25-04-2019, 15:08   

Daniel92 napisał/a:
Cześć,

Zapaliła mi się kontrolka check engine po sprawdzeniu wyskoczył błąd:

Kod błędu P1428
Opis Czujnik temperatury przed filtrem częstek stałych silnika diesla: napięcie sygnału jest zbyt wysokie


Miał ktoś już styczność z tym? Czy to na 100% zapchany dpf? Samochód nie traci mocy, ani nic dziwnego nie widzę w jego pracy. Pytam, bo myślę nad usunięciem mechanicznym i elektrycznym dpfa. Chociaż ze względu na koszty chciałbym powierzyć nadzieję w tych preparatach.

https://allegro.pl/oferta/jetchem-dpf-super-cleaner-dodatek-do-baku-fap-dpf-7530418257

https://allegro.pl/oferta/k2-dpf-cleaner-regenerator-filtra-6224204037

Lancer 2011r 1.8did 150


Zdecydowanie oddaj do czyszczenia - regeneracji. Koszty nie wielkie w tych czasach
_________________
pablo diablo
 
 
 
Dzikusf 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: !00-lica
Wysłany: 09-03-2024, 08:01   

No dobra, to teraz niech ktoś mądry podpowie, brat ma 1.8did, dpf wyczyszczony, wtryski sprawdzane, błędów nie wywala, co ~150km wypala dpf, niezależnie czy trasa czy miasto, pali oczywiście więcej, oleju przybywa.
Jakieś pomysły? Turbo pada? Niby moc trzyma, ale ani człowiek nie sprawdzi czy olej bierze ani czy kopci. Wydech gdzieś dalej przytkany?
Kto teraz robi aktualizacje softu i za ile?
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1928
Skąd: Staniszów
Wysłany: 09-03-2024, 11:07   

Dzikusf, podstawowe pytanie, czy skasowany licznik po wymianie oleju i nie chodzi o przypomnienie serwisowe na wyświetlaczu. Czy wypalanie jest zakończone, przed zgaszeniem silnika?
 
 
Dzikusf 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: !00-lica
Wysłany: 09-03-2024, 11:23   

Tak, na trasie do z warszawy do gdańska potrafi się wypalić dwa razy nawet bez zatrzymywania…
Inspekcje pokasowane. Oleju przybywa, więc nawet nie wiem czy turbo pije, a wydaje mi się że jakby piło to mogłoby spowodować częstsze wypalanie..
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2024, 14:48   

Jeśli pokrywa zaworów, która ma wbudowaną odmę nie jest nowa to na 99% ciągnie olej. Poruszałem ten problem na forum szczególnie w temacie dotyczącym mojego auta.
Kolejna sprawa nie wymieniona przez ciebie to wartości odczytywane przez czujnik różnicy ciśnień. Jakie teoretycznie powinny być podawałem w temacie dotyczącym filtra DPF w OIII. W praktyce zmierzę u siebie po powrocie z urlopu, bo wyprałem filtr, więc parametry powinien mieć zbliżone do nowego.

[ Dodano: 09-03-2024, 14:56 ]
Czy po wypraniu wpisano nowy DPF poprzez wyzerowanie licznika wypaleń?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.