Diesel - Wypalanie DPF. Problemy z filtrem DPF. |
Autor |
Wiadomość |
ToMaSs1986
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-05-2018, 22:15 Lancer 1.8 DID 2011 r - problem z dpf lub coś innego ?
|
|
|
Hej. Witam wszystkich serdecznie.
Jestem dość długo użytkownikiem tego świetnego auta jakim jest Lancer z silnikiem 1.8did, natomiast trapii mnie problem i stąd zarejestrowałem się na powyższe forum i proszę Was o opinie.
Do rzeczy. Od kilku lat mam to auta i dzieje się u mnie rzecz niesłychana. Podwyższają się mi obroty auta, z jednoczesnym (tak się domyślam) procesem wypalania filtra dpf, uwidocznione wydalaniem szarego dymu przy przyspieszeniu (szczególnie z najniższych biegów). Czuć wówczas zapach spalin w kabinie i trwa tak długo, aż wyłączy się ten proces. Niestety dzieje to z dokładną regularnoscią 100 km. Niezależnie czy to trasa czy miasto. Po sprawdzanie filtra i wypalania go niejednokrotnie w ASO i u znajomego mechanika problem w dalszym ciągu występuje...
Równo rok temu miałem wymieniane wtryski za namową mechanika który twierdził ze to wina "lejącego" się paliwa do wtrysków i nie wypalania go...niestety objawy nie ustąpiły:-/
Zaznaczę że bardzo szybko wzrasta również poziom oleju co sugeruje mieszanie się jego z paliwem. Przy jednoczesnych podwyższonych obrotach następuje również kopcenie w kolorze szarym z dziwnym dźwiękiem (jakby przyduszonego silnika), szczególnie przy nagłym przyspieszeniu. Występuje tak mniej więcej około 5-10 km i wszystko wraca do normy...i tak co 100 km.
Pomożecie co może być przyczyną ?
Pytałem się innych "fachowców" i coś wspominali ze może zła praca sondy lamba ? W ASO powiedzieli....ze to taki urok tego silnika...więc lekko ręce mi opadają , bo to chyba nic dobrego dla silnika.
Jednocześnie zaznaczę , że w komputerze auta żadnych problem z wypalaniem nie zapisuje... |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
ToMaSs1986
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-05-2018, 23:23
|
|
|
gulgulq napisał/a: | Prawdopodobnie zapchany popiołem filtr dpf. |
Kilkakrotnie wypalany mechanicznie i w ASO i u mechanika , nic takiego nie wykazuje więc chyba raczej nie to :-/ |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 18-05-2018, 13:35
|
|
|
a masz w grany najnowszy soft? bo wiem że u mnie kiedyś też poziom wzrastał oleju ale po wgraniu nowego oprogramowania skala się zmniejszyła,
ile masz zrobione km ? |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
ToMaSs1986
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-05-2018, 19:35
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | a masz w grany najnowszy soft? bo wiem że u mnie kiedyś też poziom wzrastał oleju ale po wgraniu nowego oprogramowania skala się zmniejszyła,
ile masz zrobione km ? |
No szczerze tego nie braleem pod uwagę. A przebieg około 194 tys |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 27-05-2018, 18:55
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | a masz w grany najnowszy soft? bo wiem że u mnie kiedyś też poziom wzrastał oleju ale po wgraniu nowego oprogramowania skala się zmniejszyła |
Soft może pomóc, ale niekoniecznie.
Od ilości przejchanego kilometrażu bardziej zapytam się czy auto użytkujesz w mieście, krótkie trasy czy poza miastem i długie przejazdy. Jeśli przeważa pierwsza opcja nie ma co się dziwić że co 100 km się DPF wypala.
ToMaSs1986 napisał/a: | Kilkakrotnie wypalany mechanicznie i w ASO i u mechanika |
Wypalanie mechaniczne też może pomóc ale nie zawsze. Jeśli wcześniej "nie dbałeś" o filtr można go zapchać na amen a czyszczenie daje efekt tylko prowizoryczny w postaci częstego wypalania. Przy przebiegu ok. 200k km może tak być. Niestety filtry DPF niezależnie od ilości przebytych kilometrów jedne mogą działać i funkcjonować jak trzeba, inne niestety dają o sobie znać.
ToMaSs1986 napisał/a: | Pytałem się innych "fachowców" i coś wspominali ze może zła praca sondy lamba ? |
Wątpię, raz że mógłby check wyrzucić, dwa że spalanie raczej by się zwiększyło, trzy że działo by się to systematycznie a nie tylko w czasie wypalania.
ToMaSs1986 napisał/a: | W ASO powiedzieli....ze to taki urok tego silnika...więc lekko ręce mi opadają , bo to chyba nic dobrego dla silnika. |
Niestety o ASO (nie chce urazić z innych miast) ale w ASO Boguchwała często słychać "tak ma być" , "taki urok" czy "głośniej Pan da radio to nie będzie słychać"
ToMaSs1986 napisał/a: | bo to chyba nic dobrego dla silnika. |
Na pewno. W temacie wcześniej zostało chyba wszystko napisane. |
|
|
|
 |
mephisto
Mitsumaniak Sławek

Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 387 Skąd: Niemcy/Police
|
Wysłany: 10-09-2018, 08:21
|
|
|
Pytanko mam problem że swoim klelotem filtr po regeneracji czyszczeniu Ale ecu nie chce przyjąć do wiadomości że filtr jest nowy czysty kompem były usuwane stare adaptację i włączone serwisowe wypalanie tylko. Że odbyło się to w mieście i ecu nadal wypala co okolo 300km. Dodam że nie mam nowego softu. Jechać do serwisu na wygranie i jaki to koszt. |
_________________ Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 |
|
|
|
 |
Daniel92
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2019 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
mephisto
Mitsumaniak Sławek

Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 387 Skąd: Niemcy/Police
|
Wysłany: 24-04-2019, 08:52
|
|
|
Jeżeli już to lepiej oddać auto do warsztatu co się zajmuje regeneracja filtra. Ja swojwgo oddalem i jestem zadowolony. Raz że taniej niż wycinanie A dwa nie narazie z się na ewentualne kary czy obecnie czy w przyszłości, co do preparatów to placebo |
_________________ Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 25-04-2019, 15:08
|
|
|
Zdecydowanie oddaj do czyszczenia - regeneracji. Koszty nie wielkie w tych czasach |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Dzikusf
Nowy Forumowicz
Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: !00-lica
|
Wysłany: 09-03-2024, 08:01
|
|
|
No dobra, to teraz niech ktoś mądry podpowie, brat ma 1.8did, dpf wyczyszczony, wtryski sprawdzane, błędów nie wywala, co ~150km wypala dpf, niezależnie czy trasa czy miasto, pali oczywiście więcej, oleju przybywa.
Jakieś pomysły? Turbo pada? Niby moc trzyma, ale ani człowiek nie sprawdzi czy olej bierze ani czy kopci. Wydech gdzieś dalej przytkany?
Kto teraz robi aktualizacje softu i za ile? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1928 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 09-03-2024, 11:07
|
|
|
Dzikusf, podstawowe pytanie, czy skasowany licznik po wymianie oleju i nie chodzi o przypomnienie serwisowe na wyświetlaczu. Czy wypalanie jest zakończone, przed zgaszeniem silnika? |
|
|
|
 |
Dzikusf
Nowy Forumowicz
Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: !00-lica
|
Wysłany: 09-03-2024, 11:23
|
|
|
Tak, na trasie do z warszawy do gdańska potrafi się wypalić dwa razy nawet bez zatrzymywania…
Inspekcje pokasowane. Oleju przybywa, więc nawet nie wiem czy turbo pije, a wydaje mi się że jakby piło to mogłoby spowodować częstsze wypalanie.. |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2024, 14:48
|
|
|
Jeśli pokrywa zaworów, która ma wbudowaną odmę nie jest nowa to na 99% ciągnie olej. Poruszałem ten problem na forum szczególnie w temacie dotyczącym mojego auta.
Kolejna sprawa nie wymieniona przez ciebie to wartości odczytywane przez czujnik różnicy ciśnień. Jakie teoretycznie powinny być podawałem w temacie dotyczącym filtra DPF w OIII. W praktyce zmierzę u siebie po powrocie z urlopu, bo wyprałem filtr, więc parametry powinien mieć zbliżone do nowego.
[ Dodano: 09-03-2024, 14:56 ]
Czy po wypraniu wpisano nowy DPF poprzez wyzerowanie licznika wypaleń? |
|
|
|
 |
|