Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochód przyszłości ?
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-02-2013, 07:46   

Blondi napisał/a:
Morfi, jeżeli byłby w seryjnej produkcji to byłoby idealne autko do poruszania sie po miescie. Sama chetnie jeździłabym takim na zakupy. Małe i wygodne, nie zajmuje duzo miejsca na parkingu a do tego ekologiczne :)

Wciąż pozostaje pytanie jaka jest cena takiego samochodziku..
No i nadal, niestety, kwestia mizernego zasięgu :(
Natomiast przyspieszenie ma imponujące (5.5s do setki).

PS Super sprawa, że polskie firmy potrafią się "skrzyknąć" i wykonać jakąś konkretną robotę :)
To cieszy - może za jakiś czas będziemy jeździć (w końcu) polskimi samochodami :)
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-02-2013, 10:15   

Do miasta idealny. W pracy bym go ładował :D pod 400 v
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-02-2013, 10:36   

http://www.autocentrum.pl...zaprezentowany/

[ Dodano: 10-08-2013, 07:57 ]
Opłaca się wtedy kiedy się w kieszeni zgadza:
1kWh=3.6MJ energii z gniazda kosztuje około 50gr.
1l Pb kosztuje 550gr, a kaloryczność Pb to około 44MJ. Czyli cena za 1kWh to 45gr.

Zużycie energii elektrycznej w Polsce 145'000 GWh (za GUS). (z moich rachunków) 175GWh
Zużycie energii w paliwach (liczę z grubsza): liczba_samochodów*średni_przebieg_roczny*zużycie_na_100km/100*kaloryczność=
10mln*30kkm*10l/100*44MJ=30G *44MJ=30G*12kWh=360 GWh.
Czyli w paliwie zużywamy około 2xwięcej energii..
(rachunki co do Pb są IMO trochę z górką... w Polsce jest mniej samochodów, a średni roczny przebieg za GUS to chyba 17kkm)... Więc być może takie samo jest zużycie energii elektrycznej jak paliwa (!)

Czyli powtarzam:
W gnieździe 1kWh energii kosztuje +- tyle samo co w paliwie..
Czy ktoś opala dom benzyną, albo olejem - tak - mało osób.
Czy wychodzi to drogo? Tak! A dlaczego - dlatego, że paliwo jest drogie.
Czy hybryda i elektryk mają wyższą sprawność niż benzyna? Tak.
Przykład: Toyota Yaris Hybrid - producent mówi o spalaniu 3.1l Pb/100km
http://www.toyota.pl/Images/spec_yaris_hybrid.pdf
Czy to mniej jak Olej napędowy?
Tak!?
Jaka jest cena bazowego diesla?
5-drzwiowy D-4D 90 6 M/T LIFE 58 800,00 zł
Jaka jest cena bazowej hybrydy?
5-drzwiowy Hybrid 100 (Hybryda) Multidrive S 66 100,00 zł

D-4D:
Maksymalna prędkość [km/h] 178
0–100 km/h [s] 10,8
Średnio [litry/100 km] 3,9
Miasto [litry/100 km] 4,8
Poza miastem [litry/100 km] 3,4
Hybrid:
Maksymalna prędkość [km/h] 165
0–100 km/h [s] 11,8
Miasto [litry/100 km] (koła 15'') 3,1
Poza miastem [litry/100 km] (koła 15'') 3,5
Średnio [litry/100 km] (koła 15'') 3,5

Czy to się opłaca?
W mieście pewnie tak - pali o 1.7 mniej, a kosztuje raptem 8kzł więcej.
Aku trzeba pewnie wymienić - koszt? z 2kzł.
Turbinę w dieslu też się czasem wymienia - koszt? tego nie wiem 3kzł?...
Nie będę się już produkował.
Każdy ma swoje zdanie, a historia nas oceni :)
A żeby pociągnąć rachunek do końca:
300kkm/100*realne_1l_Pb_zaoszczędzony*cena_za_litr=15kkzł oszczędności na plus dla hybrydy w cyklu eksploatacji 8)
Może coś przeoczyłem??

PS Oczywiście, oczywiście, sprawa wiadoma, że sprawność przetwarzania energii w elektrowni jest rzędu 20-25%.
Ale cena dla końcowego odbiorcy jest podobna!
Natomiast powtarzam - cała magia w hybrydzie jest taka, że odzyskuje energię, czego klasyczny napęd nie potrafi.
- musicie się z tym zgodzi, że to podnosi sprawność całego napędu.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 10-08-2013, 08:43   

Cytat:
Natomiast powtarzam - cała magia w hybrydzie jest taka, że odzyskuje energię, czego klasyczny napęd nie potrafi. - musicie się z tym zgodzi, że to podnosi sprawność całego napędu.


tak jak hybryda odzyskuje energię tak samo robi alternator :p w zwykłym silniku (odzyskuje energię spalania zamienioną na energię kinetyczną przetwarzając ją na prąd) :P :P

w przyrodzie nic się nie da odzyskać - tak mówią prawa fizyki
można tylko przetwarzać jedną energię w drugą (ze stratami zawsze)

[ Dodano: 10-08-2013, 08:51 ]
Cytat:
Przykład: Toyota Yaris Hybrid - producent mówi o spalaniu 3.1l Pb/100km


producenci swoje a życie swoje
http://www.autocentrum.pl...a/yaris-hybrid/

średnia 4.6
u siebie mam średnie spalanie 4.7-5.0

po za tym niedługo ceny prądu dojdą do poziomu europejskiego ok. 90gr..


i gdzie te oszczędności ??
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-08-2013, 09:04   

gulgulq napisał/a:

tak jak hybryda odzyskuje energię tak samo robi alternator :p w zwykłym silniku (odzyskuje energię spalania zamienioną na energię kinetyczną przetwarzając ją na prąd) :P :P

Racja. Ale nie w celach napędowych ;)

gulgulq napisał/a:

gdzie te oszczędności ??

Dobrze wiesz, że nikt z nas nie wie :) :) co będzie - może 1kWh będzie po 90gr...a może będzie jak w Korei Płd... (a to jest chyba 20gr).
Co będzie nikt nie wie:)
Jednak moja wiedza i przegląd dziedziny podpowiadają mi, że napęd hybrydowy będzie na topie. To tylko tyle - każdy może kierować się swoim zdaniem - ja staram się słuchać mądrzejszych od siebie.. a czasami sam komuś podpowiadam.. I to tyle.

[ Dodano: 10-08-2013, 09:14 ]
gulgulq napisał/a:
w przyrodzie nic się nie da odzyskać - tak mówią prawa fizyki

Nie no odzyskać to się da - w sensie "przetworzyć" z odpadu (tak przynajmniej ten czasownik rozumiem).
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 10-08-2013, 09:32   

RalfPi napisał/a:
Nie no odzyskać to się da - w sensie "przetworzyć" z odpadu (tak przynajmniej ten czasownik rozumiem).

Czyżbyś miał na myśli Deloriana z "Powrotu do przyszłości" napędzanego śmieciami ? :wink:
Dla mnie dzisiejsza hybryda to zwykłe mydlenie oczu. Tylko nie wiem komu. Czy klientowi czy ekologom.
gulgulq napisał/a:

Cytat:
Przykład: Toyota Yaris Hybrid - producent mówi o spalaniu 3.1l Pb/100km


producenci swoje a życie swoje
http://www.autocentrum.pl...a/yaris-hybrid/

średnia 4.6
u siebie mam średnie spalanie 4.7-5.0

Pytanie samo się nasuwa. PO CO HYBRYDA?
:|
Wymiana ogniw jest droga i wymusza dodatkowe koszty utylizacji. :?

Powiem chyba banał, ale LPG jest dziś jedyną alternatywą godzącą koszty i czystość środowiska. Skuteczność silników spalinowych nie jest zbyt duża, za to mamy kilkudziesięcioletnie doświadczenia z jego budową i ulepszaniem.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-08-2013, 09:49   

Sławek - na co dzień zajmuje się silnikami elektrycznymi (w tym do napędu samochodów).
silnik elektryczny ma 200 letnią historię. Nie lobbuję żadnych rozwiązań - sami się przekonamy co będzie.
Jak ktoś się zajmuje np. systemi alarmowymi, to wiem, że to specjalista i chylę czoła przed jego wiedzą :)
A jak ktoś się zajmuje czym innym, to też staram się słuchać.
"Kto mówi ten sieje. Kto słucha ten zbiera"
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 10-08-2013, 10:46   

RalfPi napisał/a:
Sławek - na co dzień zajmuje się silnikami elektrycznymi (w tym do napędu samochodów).
silnik elektryczny ma 200 letnią historię. Nie lobbuję żadnych rozwiązań - sami się


silnik parowy ma jakieś 2200 lat
skąd wiesz że czasem to nie jest przyszłość :P ??
http://autokult.pl/2010/1...osc-motoryzacji


możłiwości jest od groma jeśli chodzi o sposoby napędzania pojazdów
silniki elektryczne maja bardzo dużo zalet i jedyna poważną wadę: to jest dostarczanie prądu do nich..
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-08-2013, 10:53   

Wiem tylko tyle, że silnik elektryczny ma sporo lepsze wybrane parametry jak obecne silniki spalinowe:
1) wysoka sprawność
2) możliwość swobodnego odzysku energii
3) duży moment od 0 obrotów, aż do obrotów znamionowych

A czy są obecnie na dużą skalę produkowane napędy pneumatyczne, hydrauliczne, albo parowe do napędu samochodów??
Natomiast elektryków i hybryd jest coraz więcej.
I dlatego uważam, ze to "napęd przyszłości" :)
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 10-08-2013, 12:23   

RalfPi napisał/a:
I dlatego uważam, ze to "napęd przyszłości"



do pierwszego lepszego wybuchu na słońcu klasy X :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 10-08-2013, 14:12   

RalfPi napisał/a:
Sławek - na co dzień zajmuje się silnikami elektrycznymi (w tym do napędu samochodów).
silnik elektryczny ma 200 letnią historię. Nie lobbuję żadnych rozwiązań - sami się przekonamy co będzie.
Jak ktoś się zajmuje np. systemi alarmowymi, to wiem, że to specjalista i chylę czoła przed jego wiedzą
A jak ktoś się zajmuje czym innym, to też staram się słuchać.
"Kto mówi ten sieje. Kto słucha ten zbiera"

Ależ ja się z tym zgadzam w 100%. Silnik elektryczny - jak najbardziej. :wink:
Ale nie tu jest problem. Raczej w mobilnych źródłach zasilania. Takich nie ma ma poza bateriami(słaby punkt hybryd) oraz generatorami(nie rozumiem, czemu tak mało się o tym pisze i mało jest realnych rozwiązań).
Solary nie zdają egzaminu a innych źródeł energii elektrycznej po prostu nie znam :|
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-08-2013, 09:33   

RalfPi napisał/a:
Nie lobbuję żadnych rozwiązań - sami się przekonamy co będzie.
Nie musisz. Robia to za Ciebie :P Tak samo jak z wycinką lasów dorzecza Amazonki i z efektem cieplarnianym :)

RalfPi napisał/a:
A czy są obecnie na dużą skalę produkowane napędy pneumatyczne, hydrauliczne, albo parowe do napędu samochodów??
Natomiast elektryków i hybryd jest coraz więcej.
Bo komuś się opłacało zrobic tak a nie inaczej (patrz żarówki "energooszczędne"). A para z komina za samochodem od razu kojarzy się ze średniowieczem i spalinami więc marketingowo by nie przeszło :) Poza tym woda jest ogólnie dostępna, a zamiast węgla ludzie by palili drewnem i znowu ktoś nie mógłby położyć łapy na naszych pieniądzach ;)
Nie wszystko co się dzieje w dziedzinie postepu technologicznego podyktowane jest logiką, naszym dobrem czy naszym rachunkiem ekonomicznym. Żekłbym że wręcz niewiele jest takich przypadków, a większość to dążenie okreslonych lobby do zabezpieczenia własnych interesów:
1. żarówki "energooszczędne" - na siłę przepchnięte w UE, bo dwa koncerny byłyby w plecy ogromna kasę, która włożyli w badania nad czymś co jest do kitu.
2. hybrydy - na siłę przepychane w USA i UE pod groźbą zatruwania srodowiska napędem klasycznym (CO2, bo o NOx jakoś nikt nie trąbił chociaż jest groźniejszy) podczas gdy człowiek jest odpowiedzialny za 14% CO2 w tym jego samochody za 1,7%.
3. rewolucja smieciowa - kontrolowana odgórnie i tak samo nieszczelna jak dotychczasowy system, ale państwo może połozyc łape na części kasy od obywateli.
4. benzyna - wymuszanie oszczędności przez coraz bardziej bzdurne i drogie rozwiązania techniczne.
5. lakiery wodne - całkowicie nietrwałe i nieodporne powłoki, które trzeba naprawiać po znacznie krótszym czasie niż poprzednika co zużywa kolejną energię, a ich produkcja wcale nie jest tak ekologiczna jakby się mogło wydawać.
6. żywność modyfikowana genetycznie - swietny sposób na kontrole społeczeństw, ponieważ określone koncerny trzymają pieczę nad tym czego i ile się produkuje. Do tego konkurencyjnie mod zabija tradycyjne rolnictwo i sprawia ze ludzie nie mają alternatywy.

Mozna by tak jeszcze długo.
Nie podzielam twojego zdania o genialności hybryd i uważam że z racji tego ze się temu poświęciłeś masz dość ograniczone spojrzenie na to zagadnienie (głębokie, ale bardzo wąskie).
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-08-2013, 10:44   

Spojrzenie mam jak najbardziej trzeźwe i krytyczne...
Dzisiaj patrzę sobie rano na nowego Nissana Leaf...
125kzł za 11.5s (0-100) Vmax: 150km/h zasięg 200km (max.!). zużycie energii - 7zł/100km :) (dane z pamięci)
Myślę sobie... hmm - nie opyla się wcale - kupuję za 70kzł fajnego Lancera - reszta na lokatę i niemalże z odsetek zalewam bak :)
Hybryda 68kzł - parametry nieco gorsze, ale spalanie też mniejsze.
Z pewnością sporo rzeczy jest bezsensu i jest lobbowanych na siłę. Ale gdzieś i jedno i drugie lobby mają konflikt interesu - jedni chcą palić gaz i wprowadzać energetykę odnawialną, a inni chcą spalać ropę i benzynę...

[ Dodano: 27-08-2013, 09:52 ]
http://www.autocentrum.pl...erwsze-zdjecia/

"Silnik elektryczny zasilany tymi ogniwami generuje równowartość ponad 40 KM i w połączeniu z 5-biegową skrzynią półautomatyczną zapewnia zasięg około 19 kilometrów. Silnik elektryczny współpracuje z kolei z jednostką 1,0 rozwierconą do 1,2-litra, posiadającą cykl spalania Atkinsona. Regularny zbiornik paliwa został zastąpiony mniejszym, 20-litrowym.

Zdaniem producenta, Peugeot 208 Hybrid FE Concept rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie około 8 sekund, zużywa średnio 2,1 l/100km emitując przy tym do atmosfery zaledwie 49 g/km CO2. "

[ Dodano: 17-10-2013, 14:10 ]
http://www.autocentrum.pl...ynku-w-europie/

O tym, że hybrydy Hondy słabo się sprzedają w Europie :(

[ Dodano: 11-11-2013, 07:11 ]
http://www.autocentrum.pl...arze-z-dieslem/

[ Dodano: 11-11-2013, 07:11 ]
"Cały system pracując w tandemie generuje moc maksymalną na poziomie około 75 KM oraz moment obrotowy 214 Nm. Wszystko trafia oczywiście na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Jeśli chodzi o osiągi, Volkswagen Twin-Up potrzebuje 8,8 sekundy na sprint od 0 do 60 km/h, zaś pierwszą setkę osiąga po 15,7 sekundach. Prędkość maksymalna została ograniczona do 140 km/h.

Najważniejsze są oczywiście parametry dotyczące ekonomii i ekologii. Deklaracje producenta są jednak tak niesamowite, że aż trudno w nie uwierzyć. Otóż zdaniem Volkswagena średnie zużycie paliwa to... 1,1 l/100km. Emisja CO2 do atmosfery to 27 g/km. Na samym zasilaniu elektrycznym Volkswagen Twin-Up jest w stanie przejechać około 50 km, zaś prędkość maksymalna w takim trybie to 125 km/h."
CIEKAWE ILE Z TEGO OKAŻE SIĘ PRAWDĄ - ja jestem dobrej myśli :)

[ Dodano: 17-01-2014, 13:15 ]
A wrzucę, żeby "dokumentować" na bieżąco.
Hybrydowy Auris.
0-100 10.9
zasięg - normalny, na elektrycznym napędzie 2km.
Vmax - chyba 180.
spalanie - formalne 3.7 l Pb/100km ! Rzekomo realne spalanie jest podobne.
Cena.. 80kzł - wymiary prawie jak Lancer jednak spalanie sporo mniejsze!
Myślę, ze napęd hybrydowy zmierza w dobrą stronę!
PS Swoją drogą nawet rozważałem sprzedanie Lancera i zakup Aurisa.. Jednak musiałbym dołożyć 40kzł, co przy obecnych planach i możliwościach jest ekonomicznie nieuzasadnione :)

[ Dodano: 13-06-2015, 23:29 ]
Jeden ze zdolniejszych studentów podrzucił mi link to wyścigu LaMans 24h:
http://www.racedepartment.com/live-stream/

Jestem pod wrażeniem obecnej techniki.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-06-2015, 23:36   

Na eurosporcie też leci :P .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-04-2017, 17:49   

Serwus!

Nie było mi dane pojechać na targi w Hannoverze.
Piszę, ponieważ słyszałem o projekcie URSUS'a pokazywanym na tychże targach.
Może ktoś był? Może ktoś coś słyszał?
Z tego co prasa informuje doszło do podpisania umowy na produkcję napędu przez zakłady Cegielskiego z Poznania.

Czy hasło "rozwijajmy elektromobilność" jest tylko hasłem? Czy może faktycznie jest coś na rzeczy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.