 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY3A 1.8] CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY |
Autor |
Wiadomość |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 09-02-2022, 08:03
|
|
|
Dokładnie tak i przy 90 km/h i przy 2 km/h. Jeśli masz 1200 obrotów to się podnoszą do tych 1500 a jeśli więcej to spadają do 1500Dopiero jak auto całkowicie stoi, obroty się wyrównują. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 09-02-2022, 13:35
|
|
|
Pierwsza myśl, po wyczyszczeniu przepustnicy nauczyć auto obrotów.
LEARNING PROCEDURE FOR IDLING IN MPI ENGINE
Cytat: | PROCEDURA NAUKI JAŁOWEGO W SILNIKU MPI
CEL, POWÓD
Po wymianie ECU silnika lub inicjalizacji wartości uczenia się bieg jałowy nie jest stabilizowany, ponieważ wartość uczenia w silniku MPI nie została zakończona. W takim przypadku należy przeprowadzić naukę pracy na biegu jałowym, wykonując następujące procedury.
PROCEDURA NAUKI
1. Uruchom silnik i rozgrzej go, aby temperatura płynu chłodzącego silnik osiągnęła 80 ° C lub więcej.
Gdy temperatura płynu chłodzącego silnik wynosi 80 ° C lub więcej, rozgrzewanie nie jest potrzebne, jeśli włącznik zapłonu jest raz w pozycji „ON”.
2. Ustaw wyłącznik zapłonu w pozycji „LOCK” (WYŁĄCZONY) i zatrzymaj silnik.
3. Po 10 sekundach lub więcej ponownie uruchom silnik.
4. Przez 10 minut pracuj na biegu jałowym w warunkach przedstawionych poniżej, a następnie sprawdź, czy silnik ma normalny bieg jałowy.
Skrzynia biegów: zakres neutralny <M / T> lub „P” <A/T, CVT lub TC-SST>
Eksploatacja w lampach, wentylatorze i nasadkach: Nie używać
Temperatura płynu chłodzącego silnik: 80 ° C lub więcej
uwaga Kiedy silnik zgaśnie podczas pracy na biegu jałowym, sprawdź zabrudzenie (na przepustnicy) korpusu przepustnicy, a następnie ponownie wykonaj serwis od Procedury 1. |
Cytat: | PROCEDURA INICJALIZACJI SERWA STERUJĄCEGO ZAWOREM PRZEPUSTNICY
Odłączenie i ponowne podłączenie przewodów akumulatora powoduje, że wyuczona wartość położenia zamknięcia przepustnicy zostaje wykasowana z pamięci. Może to uniemożliwić prawidłowe wykonanie sterowania prędkością biegu jałowego. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu przewodów akumulatora, należy zainicjować serwomechanizm sterujący zaworu przepustnicy w następujący sposób.
1. Przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji „ON”, a następnie do pozycji „LOCK” (OFF).
2. Utrzymać wyłącznik zapłonu w położeniu „LOCK” (WYŁ.) Przez co najmniej 10 sekund. |
Druga myśl, należy sprawdzić i wyregulować luzy zaworowe, jeżeli auto na LPG. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
mesual
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2020 Posty: 18 Skąd: zza krzaka
|
Wysłany: 09-02-2022, 16:23
|
|
|
Witam,
Pytanko mam odnośnie lancerka 1.8 po odpaleniu czasem występują wahnięcia obrotów prawie spadają do zera i pozniej są ok na zimnym tak się dzieje, albo czasami po odpaleniu wahania takie ze 2 3 1200 do 1500 obr a i jeszcze jak wchodze w zakręty nocą to widać dobrze i przy hamowaniu światła przygasają troszke tak z 20-30% czy to przepustnica może być i serwo by az tyle dusilo? |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-02-2022, 19:11
|
|
|
Cytat: | Dokładnie tak i przy 90 km/h i przy 2 km/h. Jeśli masz 1200 obrotów to się podnoszą do tych 1500 a jeśli więcej to spadają do 1500Dopiero jak auto całkowicie stoi, obroty się wyrównują |
To nie wiem. Może silniczek krokowy, albo uszkodzenie przepustnicy. Nie mam pomysłów. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
ScrappyKOko
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-03-2022, 11:50
|
|
|
Czy mieliście taki objaw, że gdy silnik jest rozgrzany (u mnie objaw najczęściej po ostrej jeździe) to gdy jedziecie ze stałą prędkością, lub przyspieszacie to po odpuszczeniu pedału gazu obroty nie spadają od razu, tylko po 0,5/1/2sek.?
Parę razy jechałem i chciałem przyhamować silnikiem, a trzeba było najpierw dohamować pedałem hamulca, aby obroty zaczęły odpuszczać i wystąpiło normalne hamowanie silnikiem.
Zastanawiam się czy problemem może być brudna przepustnica (podobno była czyszczona, ale jeszcze sam się do niej nie dobrałem, aby sprawdzić) czy ew. winny jest inny element, np krokowy? |
|
|
|
 |
|
|