Przesunięty przez: mkm 07-03-2010, 13:39 |
Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-12-2020, 18:58
|
|
|
tyku napisał/a: | Wychodzi twoja nie wiedza, z każdym zdaniem.
|
tak, ja się na niczym nie znam, Ty na wszystkim. Na tym zakończmy.
[ Dodano: 26-12-2020, 22:24 ]
Tutaj ciekawy temat dotyczący zacisków Lancer/ASX, a tych w Outlanderze 2 tłoczkowych.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1638227#1638227 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-12-2020, 22:47
|
|
|
krzychu napisał/a: | tyku napisał/a: | Proszę Cię nie pisz o czymś, z czym nie miałeś do czynienia. |
To, że się zachwala swoje to już się na forum spotkałem. Mikody nacinane miałem, przód tył, jest to pewnie w tym temacie napisane parę razy. Jak się założy komplet hamulców przód tył świeżych i wszystko dobrze wyczyści to zawsze jest uczucie że to lepiej hamuje niż stare co zazwyczaj już było zastane, spieki na powierzchni klocka itd. Ale jak się wszystko dotrze to hamuje po staremu. Wiele osób to przerabiało, ale może ten zestaw jest cudowny, nie wichruje się, nie przegrzewa i powoduje zatrzymanie samochodu 10m wcześniej. Spoko możesz tak uważać. Np. ja będę się upierał że czerwony samochód jeździ szybciej, mam to wiem.
A same mikody się dobrze spisywały, są chyba sporo tańsze, nie zwichrowały się, ABS się aktywował na suchej nawierzchni. Oryginalne 2 razy zwichrowałem więc progres był, ale żeby agresywność hamulca była większa? A o to autorowi pytania chodzi to moim zdaniem na początku tak, potem to samo. |
Kurde Panowie, weżcie sobie obejrzyjcie https://www.youtube.com/watch?v=QvysOMXHSmE
Podstawowy wniosek - odpowiednie dopasowanie materiałów ciernych potrafi zrobic robote już na standardowych hamulcach. Co do mikod, miałem na róznych setapach lacznie z nacinanymi/nawiercanymi i napewno nie sa to dobre hamulce tak samo jak i textary oferowane poza OEM brandem, sa to hamulce poprostu dostateczne od których wymaga sie absolutnego minimum. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-12-2020, 08:30
|
|
|
robertdg napisał/a: | potrafi zrobic robote już na standardowych hamulcach. |
Oczywistym jest, że jakość tarczy i klocka ma znaczenie. Ale z pustego nawet Salomon nie naleje... Jak tarcza ma nie za dużą średnicę i małą pojemność cieplną no to fizyki nie przeskoczysz. Nie wiem co tutaj dalej kruszyć kopię.
Dziwne jest to, że prawie w każdym modelu Mitsubishi (w ASX ogólnie chyba jest cisza) ludzie narzekają na hamulce. Na forum Mazdy jakoś jest spokój, ktoś tam pokrzywi oczywiście (jak nie są zużyte to zdarza się że wymieniają na gwarancji), ale tutaj to chyba co drugi użytkownik ma taki wyczyn za sobą (ja 2 razy). Tylko, że Mazda w modelu CX-3 (mały crossover) ma 295mm... A Lancer 276mm...
Podsumowując, moim zdaniem na europę Mitsubishi od początku powinni dać hamulce takie jak w Lancerze 2,4 czyli zestaw który występuje w ASX. To by się po prostu sprawdzało i temat o hamulcach nie miałby 76 stron... Chyba nie ma dłuższego... To mówi samo za siebie. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 28-12-2020, 09:55
|
|
|
Cytat: | Oczywistym jest, że jakość tarczy i klocka ma znaczenie. | W końcu coś zrozumiałeś. Napisz jakie tarcze i klocki kupić.
Po co komu twoje wywody na temat fizyki. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-12-2020, 10:24
|
|
|
Wymieńcie sobie jarzma na te z ASX-a, tarcza z ASX i będzie lepiej (taniej?) na zwykłych tarczach niż super hiper tarcza i klocek na aktualnym rozmiarze. |
Ostatnio zmieniony przez tyku 28-12-2020, 11:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
|
|
|
 |
pazikko
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 35 Skąd: L.W
|
Wysłany: 26-02-2021, 11:43
|
|
|
A jakie tarcze polecicie dla zwykłego kierowcy który nie robi dużo kilometrów, nie chce wydawać kupy siana. Tarcze i klocki mikody stykną? Potrzebuje wymienić przód i tył. Czy warto dopłacać do wersji mikody GT series czy te nacięcia nic mi nie dadzą? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-02-2021, 12:06
|
|
|
No ja brałem Mikody tylko nacinane, nie bierz nawiertów (wersja GT to są nacięcia i nawierty?). Można od nich bezpośrednio zamówić różne konfiguracje. Mi się sprawdzało, uważa, że w tej cenie nie ma nic lepszego. Tylne trochę chyba za bardzo rdzewieją, ale to tylko taka tam obserwacja.
Co do klocków to nie mam nic do polecania. TRW są takie sobie, raczej szukał bym czegoś co ma blachę a nie gumę na tylnym klocku od strony tłoczka (TRW mają gumę). Ta guma amortyzuje trochę i moim zdaniem wzmaga zastawanie się klocka. Oryginalne nie mają tej gumy. Próbował bym ATE teraz ale auto już używają rodzice.
Niezależnie co wybierzesz polecam montaż z użyciem czujnika zegarowego... Moim zdaniem bardzo dużo to daje pod względem potem zwichrowania tarczy. |
|
|
|
 |
pazikko
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 35 Skąd: L.W
|
Wysłany: 26-02-2021, 15:08
|
|
|
GT series wentylowane nacinane. Różnica gdzieś 40 zł na przodzie za sztukę. Dzięki za info, będę się rozglądał w takim razie za klockami. T |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24-03-2021, 08:38
|
|
|
Przepraszam że w tym wątku,ale nie znalazłem lepszego:
Podpowiedzcie proszę jakie są momenty dokręcania śrub w jarzmie i zacisku - chodzi o przód. Zwykłe lancerowe, nie swapowane z ASX. Instrukcje serwisową mam na starym komputerze, ale do niego mam ograniczony dostęp, a chcę wymienić klocki, tarcze, obejrzeć tłoczki, przesmarować piny i wyczyścić wszystko co się da. No i odpowiednio dokręcić |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24-03-2021, 10:18
|
|
|
Tak, tyle podają, PIĘKNIE DZIĘKUJĘ! |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
Antioch
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Invite '15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
pazikko
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 35 Skąd: L.W
|
Wysłany: 22-04-2021, 17:29
|
|
|
Wczoraj mechanik wymienił mi tarcze, klocki i reperaturki. Dzisiaj się przejechałem autem ale bez ostrych hamowań i zauważyłem że na lewej tarczy ale tutaj gdzie są dziury na śruby pojawił się fioletowy kolor.z drugiej strony tego nie ma. Wrzucam zdjęcia. Skąd ten kolor. Coś się przegrzewa? Trochę dziwne miejsce jak na przegrzewanie, tak mi się wydaje. lewa i prawa strona |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-04-2021, 18:04
|
|
|
No trochę dziwne miejsce na jakieś zmiany termiczne. Czasami są różne problemy po montażu np. zużyte przewody mogą blokować powrót płynu. Zobacz jaka jest temperatura po jeździe.
Możesz też pokazać to mechanikowi.. |
|
|
|
 |
|