Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
07-03-2010, 13:39
Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-12-2020, 18:58   

tyku napisał/a:
Wychodzi twoja nie wiedza, z każdym zdaniem.


tak, ja się na niczym nie znam, Ty na wszystkim. Na tym zakończmy.

[ Dodano: 26-12-2020, 22:24 ]
Tutaj ciekawy temat dotyczący zacisków Lancer/ASX, a tych w Outlanderze 2 tłoczkowych.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1638227#1638227
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-12-2020, 22:47   

krzychu napisał/a:
tyku napisał/a:
Proszę Cię nie pisz o czymś, z czym nie miałeś do czynienia. :wink:


To, że się zachwala swoje to już się na forum spotkałem. Mikody nacinane miałem, przód tył, jest to pewnie w tym temacie napisane parę razy. Jak się założy komplet hamulców przód tył świeżych i wszystko dobrze wyczyści to zawsze jest uczucie że to lepiej hamuje niż stare co zazwyczaj już było zastane, spieki na powierzchni klocka itd. Ale jak się wszystko dotrze to hamuje po staremu. Wiele osób to przerabiało, ale może ten zestaw jest cudowny, nie wichruje się, nie przegrzewa i powoduje zatrzymanie samochodu 10m wcześniej. Spoko możesz tak uważać. Np. ja będę się upierał że czerwony samochód jeździ szybciej, mam to wiem.

A same mikody się dobrze spisywały, są chyba sporo tańsze, nie zwichrowały się, ABS się aktywował na suchej nawierzchni. Oryginalne 2 razy zwichrowałem więc progres był, ale żeby agresywność hamulca była większa? A o to autorowi pytania chodzi to moim zdaniem na początku tak, potem to samo.


Kurde Panowie, weżcie sobie obejrzyjcie https://www.youtube.com/watch?v=QvysOMXHSmE


Podstawowy wniosek - odpowiednie dopasowanie materiałów ciernych potrafi zrobic robote już na standardowych hamulcach. Co do mikod, miałem na róznych setapach lacznie z nacinanymi/nawiercanymi i napewno nie sa to dobre hamulce tak samo jak i textary oferowane poza OEM brandem, sa to hamulce poprostu dostateczne od których wymaga sie absolutnego minimum.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2020, 08:30   

robertdg napisał/a:
potrafi zrobic robote już na standardowych hamulcach.


Oczywistym jest, że jakość tarczy i klocka ma znaczenie. Ale z pustego nawet Salomon nie naleje... Jak tarcza ma nie za dużą średnicę i małą pojemność cieplną no to fizyki nie przeskoczysz. Nie wiem co tutaj dalej kruszyć kopię.

Dziwne jest to, że prawie w każdym modelu Mitsubishi (w ASX ogólnie chyba jest cisza) ludzie narzekają na hamulce. Na forum Mazdy jakoś jest spokój, ktoś tam pokrzywi oczywiście (jak nie są zużyte to zdarza się że wymieniają na gwarancji), ale tutaj to chyba co drugi użytkownik ma taki wyczyn za sobą (ja 2 razy). Tylko, że Mazda w modelu CX-3 (mały crossover) ma 295mm... A Lancer 276mm...

Podsumowując, moim zdaniem na europę Mitsubishi od początku powinni dać hamulce takie jak w Lancerze 2,4 czyli zestaw który występuje w ASX. To by się po prostu sprawdzało i temat o hamulcach nie miałby 76 stron... Chyba nie ma dłuższego... To mówi samo za siebie.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 28-12-2020, 09:55   

Cytat:
Oczywistym jest, że jakość tarczy i klocka ma znaczenie.
W końcu coś zrozumiałeś. Napisz jakie tarcze i klocki kupić. :roll:
Po co komu twoje wywody na temat fizyki. :D
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2020, 10:24   

Wymieńcie sobie jarzma na te z ASX-a, tarcza z ASX i będzie lepiej (taniej?) na zwykłych tarczach niż super hiper tarcza i klocek na aktualnym rozmiarze.
Ostatnio zmieniony przez tyku 28-12-2020, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 28-12-2020, 11:15   

krzychu, Temat o wymianie tarcz, czyli swap jest tu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92653
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
pazikko 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 35
Skąd: L.W
Wysłany: 26-02-2021, 11:43   

A jakie tarcze polecicie dla zwykłego kierowcy który nie robi dużo kilometrów, nie chce wydawać kupy siana. Tarcze i klocki mikody stykną? Potrzebuje wymienić przód i tył. Czy warto dopłacać do wersji mikody GT series czy te nacięcia nic mi nie dadzą?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-02-2021, 12:06   

No ja brałem Mikody tylko nacinane, nie bierz nawiertów (wersja GT to są nacięcia i nawierty?). Można od nich bezpośrednio zamówić różne konfiguracje. Mi się sprawdzało, uważa, że w tej cenie nie ma nic lepszego. Tylne trochę chyba za bardzo rdzewieją, ale to tylko taka tam obserwacja.

Co do klocków to nie mam nic do polecania. TRW są takie sobie, raczej szukał bym czegoś co ma blachę a nie gumę na tylnym klocku od strony tłoczka (TRW mają gumę). Ta guma amortyzuje trochę i moim zdaniem wzmaga zastawanie się klocka. Oryginalne nie mają tej gumy. Próbował bym ATE teraz ale auto już używają rodzice.

Niezależnie co wybierzesz polecam montaż z użyciem czujnika zegarowego... Moim zdaniem bardzo dużo to daje pod względem potem zwichrowania tarczy.
 
 
pazikko 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 35
Skąd: L.W
Wysłany: 26-02-2021, 15:08   

GT series wentylowane nacinane. Różnica gdzieś 40 zł na przodzie za sztukę. Dzięki za info, będę się rozglądał w takim razie za klockami. T
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24-03-2021, 08:38   

Przepraszam że w tym wątku,ale nie znalazłem lepszego:
Podpowiedzcie proszę jakie są momenty dokręcania śrub w jarzmie i zacisku - chodzi o przód. Zwykłe lancerowe, nie swapowane z ASX. Instrukcje serwisową mam na starym komputerze, ale do niego mam ograniczony dostęp, a chcę wymienić klocki, tarcze, obejrzeć tłoczki, przesmarować piny i wyczyścić wszystko co się da. No i odpowiednio dokręcić ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 24-03-2021, 09:40   

O ile dobrze patrzę, to jarzmo 100+/-10Nm http://mmc-manuals.ru/man...00131400ENG.HTM
Zacisk: 44+/-5Nm http://mmc-manuals.ru/man...20154500ENG.HTM
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24-03-2021, 10:18   

HUGIO napisał/a:
O ile dobrze patrzę, to jarzmo 100+/-10Nm http://mmc-manuals.ru/man...00131400ENG.HTM
Zacisk: 44+/-5Nm http://mmc-manuals.ru/man...20154500ENG.HTM


Tak, tyle podają, PIĘKNIE DZIĘKUJĘ!
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
Antioch 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Invite '15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-04-2021, 14:27   

Nigdy nie miałem problemu z głośnymi hamulcami. Wymieniałem jedynie klocki z przodu (przy przebiegu 68k). Założyłem:
https://m-parts.pl/zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe-quaro-qp7145c--qp7145c
Jestem zadowolony. Auto hamuje, klocki nie piszczą. Polecam.
Tarcz jeszcze nie wymieniałem.
 
 
pazikko 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 35
Skąd: L.W
Wysłany: 22-04-2021, 17:29   

Wczoraj mechanik wymienił mi tarcze, klocki i reperaturki. Dzisiaj się przejechałem autem ale bez ostrych hamowań i zauważyłem że na lewej tarczy ale tutaj gdzie są dziury na śruby pojawił się fioletowy kolor.z drugiej strony tego nie ma. Wrzucam zdjęcia. Skąd ten kolor. Coś się przegrzewa? Trochę dziwne miejsce jak na przegrzewanie, tak mi się wydaje. lewa i prawa strona
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-04-2021, 18:04   

No trochę dziwne miejsce na jakieś zmiany termiczne. Czasami są różne problemy po montażu np. zużyte przewody mogą blokować powrót płynu. Zobacz jaka jest temperatura po jeździe.

Możesz też pokazać to mechanikowi..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.