Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika
Autor Wiadomość
Zysiuu 
Mitsumaniak
02353/KMM


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-01-2011, 14:50   

Bo jak sam mówisz masz odłączone przewodu sterujące EGR'em ;)
_________________
"..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.." :D

Mój Galant
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-01-2011, 17:55   

Czyli olać sprawę i nie ruszać tego, jak jest zepsute to jest dobrze tak ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-01-2011, 18:50   

zatkaj tylko te dziury w ułamanych końcówkach i tyle - tak, żeby przewody podciśnienia były szczelne
będziesz miał sytuację, w której EGR pracuje jakby silnik był gorący - czyli 99% czasu silnika :)
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-01-2011, 20:43   

jak zaleje to jakimś klejem ew. zatkam to sylikonem którego używałem do uszczelki to będzie git ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2011, 07:41   

silikon się nie trzyma plastiku a to są rurki plastikowe
klej - np. poxipol - będzie OK, ważne by wytrzymał temp. powyżej 80 st. C
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-01-2011, 17:14   

Kolejne porcje pytań bo mam małe problemy:

1. Odpalam samochód, jest zimno, po 4km wskazówka prawie w pionie i tam już zostaje cały czas, jak się zagrzeje to na postoju jest 900rpm. Przejeżdżam 20km, zatrzymuje się na światłach, temp w pionie, samochód na biegu jałowym a samochód trzyma cały czas 1200 rmp. Po wyłączeniu i włączaniu silnika znów jest 900 ale po jakimś czasie znów się zawiesza na 1200. Co to jest i gdzie szukam przyczyny ?

2. Przy wlewie paliwa dziś wyczułem że pachnie dosyć intensywnie paliwem. Wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Czy to jest normalne ? co to może być ?

Nie wiem czy to istotne ale chyba wzrosło spalanie. Po zatankowaniu do pełna, przejechałem 620km i mam już wskazówkę na rezerwie. 95% trasa, maksymalnie 95km/h, biegi zmieniam w zakresie 2-3tys obrotów. Co to trochę dużo wychodzi w szczególności że jeżdżę bardzo spokojnie. Tylko dwie osoby, praktycznie bez bagażu, droga kiepska to jadę nawet wolniej bo i cały czas teren zabudowany. Niby zima i pali więcej ale nawet jak zostanie na rezerwie 10l to wychodzi prawie 9l/100km.

[ Dodano: 03-02-2011, 12:46 ]
Może ktoś polecić jakieś kable zapłonowe bo moje są mega spękane i pasuje je wymienić.
Jaki olej polecacie zalać ? teraz jest jakiś mineralny 10w-40. Wchodzi ponad 4l z tego co znalazłem.
 
 
Zysiuu 
Mitsumaniak
02353/KMM


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-02-2011, 16:56   

1. Sprawdź błędy i może spróbuj wyregulować obroty według opisu na stronie Krzyzaka.

2. Nie powinno tak raczej być, może po prostu polałeś gdzieś przy tankowaniu ;) , bądź nieszczelny korek.

3. Co do kabli to nie wiem jakie są najlepsze, nawet nie wiem jakie mam u siebie.

4. Ja zalałem Mobila Super 2000 x1, 10w40. Szału nie ma.
_________________
"..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.." :D

Mój Galant
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-02-2011, 23:01   

Pisalem na gg co o tym myślę. A olej stosuję mobil 5w50, kable ngk niebieskie. Co prawda od e33, ale pasują.
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-02-2011, 09:12   

a warto w tak starym samochodzie bawić się płukanke silnika i zalewanie półsyntentyka ? czy zalać minerala i niech jeździ te 8-10tyś ?

http://allegro.pl/przewod...1434388340.html
te kable podejdą ?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-02-2011, 13:29   

Warto zalać półsyntetyka nawet bez płukania i i tak wymieniać co 10 tys.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-02-2011, 15:24   

a nie wpłynie to na większy wyciek oleju gdzieś tam w okolicach rozrządu ? Z tego co pisał Krzyżak to są tam jakieś "uszczelki" z których może cieknąć i u mnie cała obudowa od rozrządu jest wyciapana. Może pytanie głupie ale trzeba zapytać żeby się nauczyć ; p
Na 5l to półsyntetyk wyjdzie z 20zł więcej to taka różnice przeboleje jak ma być lepiej dla silnika :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-02-2011, 20:37   

jak nie bierze oleju, to zalej pełen syntetyk - zrobiłem tak i silnik pracuje dużo lepiej
ba - wcześniej mineralnego ubywało ok. szkalnkę (1/4 litra) na 7500 km a teraz syntetyk nic nie ubywa, półsyntetyka też nie ubywało
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-02-2011, 00:14   

Pyra20, jak masz gdzieś wyciek, to będzie dalej wyciekać - trochę więcej prawdopodobnie, ale silnik będzie zadowolony jak będzie miał poprawną ilość oleju zawsze.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-02-2011, 13:32   

rozbierać i wymieniać cały rozrząd + wymienić te "uszczelki" to już kilkaset złotych, a ja nie wiem czy czasem autkiem nie pojeżdżę do wakacji i skończy się z nim moja przygoda, poprostu nie chce pchać kasy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2011, 18:19   

Pyra20 napisał/a:
ja nie wiem czy czasem autkiem nie pojeżdżę do wakacji

12 lat temu też tak myślałem :)
ale spox - każdy ma inne priorytety i cele...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.