Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.
Autor Wiadomość
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 21-06-2023, 21:48   

Ładowanie 13,9 -14,2
Sprzęgło sie zapina po włączeniu klimy i nie rozpina go niezależnie od obrotów. Sprawdzałem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-06-2023, 07:34   

Za niska wydajność sprężarki albo za mało środka chłodniczego. On potrafi z dnia na dzień ulecieć...
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 22-06-2023, 08:21   

No właśnie jestem po kolejnym sprawdzeniu szczelności i dobiciu czynnika na maxa. Objawy beż zmian. Też mi mechanik powiedział że prawdopodobnie sprężarka. Ale ze jeszcze można spróbować od wymiany samego osuszacza. Zawsze to taniej jak sprężarka a może pomoże. I teraz to już nie wiem, czy próbować z osuszaczem czy od razu wyjmować sprężarkę?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-06-2023, 10:48   

To w takim razie kompresor coś nie domaga. Jeżeli jesteś z TJE to w okolicy Pińczowa jest spoko gościu tylko od klimatyzacji. Na pewno zdiagnozuje w czym problem. Jak chcesz to dam Ci namiary.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 22-06-2023, 16:40   

Dzięki,
Koo Jowa też mam zakład od klimy typowo. Jutro jadę i zobaczę co powiedzą.
Ale jak coś to się odezwę o kontakt.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-06-2023, 07:02   

mayki3 napisał/a:
jestem po kolejnym sprawdzeniu szczelności i dobiciu czynnika na maxa
to praca polegała na dodawaniu czynnika zamiast sprawdzić przyczynę jego ucieczki?
tego nie rozumiem... i kwestia sprawdzania szczelności maszyną jest dyskusyjna - minuta na czynność i do tego z użyciem azotu zapewne to już od dawna nie jest miarodajny test
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 23-06-2023, 07:19   

Nie, na maszynie to u znajomego byłem. Bardziej mi chodziło o sprawdzenie czy jest czynnik w ilości odpowiedniej i czy ubytek czynnika nie jest przyczyną tych zawirowań. A dzisiaj jadę na serwis od klimy. I tam , mam nadzieję, wszystko posprawdzają :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2023, 11:05   

Aby jako tako sprawdzić szczelność (większe ubytki) to trzeba auto podpięte zostawić chociaż na dobę.
Oczywiście wcześniej kontrast i następnie przy ubytku szukanie wycieków po całej instalacji.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-06-2023, 13:28   

mayki3 napisał/a:
Bardziej mi chodziło o sprawdzenie czy jest czynnik w ilości odpowiedniej
wystarczy delikatnie nacisnąć wentyl - jak strzeli ostro to na pewno jest
edit - trzeba uważać bo potrafi walnąć także olejem z kontrastem (jeśli ten ostatni był)
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 23-06-2023, 20:28   

Sprawdzenie w serwisie. Diagnoza uwalona sprężarka - do wymiany. Już w biurze info, że chłodnica też złom do wymiany. No i płukanie układu po demontażu. Noestety, sprężarka nie jest dostępna. No i wtedy przestałem słuchać wykładu i zacząłem mówić :) . Gdzie są dostępne sprężarki( różni producenci, różne ceny, ale są ). nNo i trochę pogadaliśmy, a na koniec jeszcze optymistyczna informacja. Ze może skończy się tylko na wymianie sprężarki, al e po demontażu stare muszą jej zrobić sekcję zwłok. Czy nie ma w środku jakichś ubytków materiałowych.
Wymiana kompletna z chłodnicą+czyszczenie 4500 zł. Czy moje wrażenie, że ktoś mnie chciał naciąć na kasę jest słuszne?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 24-06-2023, 17:47   

Taki rachunek to bym zaakceptował w nowym lexusie czy mercedesie a nie w pełnoletnim Outku. Szukaj dawcy na części.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-06-2023, 19:42   

Co do używki kompresora to ja bym raczej nie ryzykował.
Tak na szybko z allegro:
- kompresor Lucas 1300zł
- chłodnica nissen 350zł
- osuszacz NRF 50zł
- oringi najlepiej ASO pewnie około 100zł
- robota trudno określić, pewnie 500-1000zł

Chyba, że jeszcze parownik, czyli dodatkowo rwanie deski + nieosoągalny w PL parownik zrobi ładną cenę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 24-06-2023, 22:26   

Jeszcze jedna niezależna diagnoza do wysłuchania, ale skończy się chyba na wymianie kompresora i osuszacza. Aktualnie wsadzony kompresor to używka. W zeszłym roku chodziło to normalnie, teraz sie jakoś pogmatwało :) . Zdecydowanie uderzę w nowy, nie używkę czy po regeneracji. No chyba że ktoś mi sensownie wyjaśni, czemu na niskich obrotach nie chłodzi a na wysokich działa. bo mi to bardziej wygląda na spadek sprawności ze względu na wiek kompresora. No i zastanawia mnie też ta diagnoza co usłyszałem odnośnie chłodnicy - że też złom do wymiany. Nie znam się aż tak na działaniu klimy, ale na mój gust jakby kompresor i chłodnica były złomem, to chyba by wogóle nie wiało chłodem. Ale może się mylę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-06-2023, 12:33   

Układ klimatyzacji nie ma chłodnicy lecz tzw. skraplacz - ale to generalnie tylko nazwa, jak ktoś powie chłodnica, to będzie wiadomo ocb. Ją się wymienia, gdy jest dziurawa albo naprawdę już posypią się te fiszbiny w rdzeniu...
Wzrokowo możesz ocenić. A jak ma dziurę to przecież można powiedzieć - "jest dziura w skraplaczu"...
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 25-06-2023, 20:07   

No właśnie. omiotłem z much, przedmuchałem powietrzem. Parę blaszek powginanych, jak to w chłodnicy( skraplaczu ). Dziury żadnej, przebarwień sugerujących jakieś wycieki też nie widać. Więc nie bardzo widzę sens jej wymiany. Ale jeszcze jedna wycieczka po niedzieli do innego serwisu. I wtedy trzeba będzie podjąć już ostateczną decyzję, co wymieniać żeby nie bolało i oby działało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.