 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
BMW 330i Touring E46 by pawela |
Autor |
Wiadomość |
Dario1986
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 629 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2015, 08:53
|
|
|
pawela napisał/a: | isnienie mam jeszcze na mpakowe progi i gałke, a ile gratow jeszcze chce... uhuhu |
niebawem będzie do sprzedania cały m-pakiet od e46, łącznie z karbonami szczegóły podam na priv. |
_________________ Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-11-2015, 17:34
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | pawela napisał/a: | Przypomniały mi się czasy jazdy Coltem, tam miałę malutką kierę RalliArt |
??? ta m-power nie wyglada na mała |
ma 37cm, jest mała i bardzo gruba
Rafal_Szczecin napisał/a: | drexvs napisał/a: |
Cisnienie mam jeszcze na mpakowe progi i gałke, a ile gratow jeszcze chce... uhuhu |
czarna podsufitke mu ! |
nie chcę. Ojciec miał E46 w shadowline i w środku było tak ciemno i buro. A tak aluminium i jasna góra to przełamują |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-11-2015, 12:44
|
|
|
teraz parę tematów eksploatacyjnych.
Od jakiegoś czasu pojawiły się stuki z tyłu w momencie wybrania biegu, wysprzęglania czy innej zmiany obciążenia. Ostatnio były już bardzo natarczywe i typowe metal o metal. Wymieniłem więc słynną dziewiątkę, oraz po dwie tuleje nr 2 i 4 - zaczęły rozklejać się ze starości, wszystko było ciągle OEM. Wszystkie nowe gumy wpadły z Lemfordera.
Z efektu jestem zadowolony w 80%, bowiem jeszcze od czasu jeszcze coś głucho puknie. Mocowania w budzie nie są wybite, wymienię więc jeszcze gumy nr 7, choć ich stan nie wskazuje na zużycie.
Przy okazji wymieniłem też tuleje, śruby, nakrętki i podkładki nr 3, 10, 11 i 12. Tu wpadło LCC. Jutro pojadę na geometrię, bo autko trochę się rozjechało , a przy okazji na zimę wrócę do fabrycznych kątów (teraz mam 1,5' i 2,5' tył)
Pokusiłem się też o wymianę oleju w skrzyni. Zalałem Motul Gear 300 75W90 spełniającego normę GL-4, a więc tak jak karze producent.
Zlałem 1.5I i tyle samo wlałem nowego.
I tak: powyżej 10'C lub jak już przejadę z 5km jest rewelacja - skrzynia pracuje lekko, biegi wchodzą gładko i precyzyjnie jakby była nowa.
ALE
Jeśli jest chłodniej a auto nie rozgrzane - skrzynia pracuje opornie, trzeba przyłożyć trochę siły, szczególnie do 1 i 2. JAKIEŚ SUGESTIE?
Naprawiłem też ręczny. Jestem z tych, którzy go codzienne używają (może poza temp w okolicach 0', co by nie zamarzł), a poprzedni właściciel chyba tego nie robił. Naprawiłem to dużo powiedziane, po zdjęciu tarczobębna wszystko było strasznie usyfiałe, oczyściłem, przesmarowałem, podciągnąłem linki i pięknie łąpie na 4-5 ząbków.
I najważniejsze. Po kupnie auta od razu zajrzałem do DISY - wtedy nie było zastrzeżeń. Jednak ostatnio moją uwagę przykuło stukotanie z dolotu. Po demontażu moim oczom ukazało się to:
Bolec był już tak wyrobiony, że klapka latała sobie wg swojego widzimisię. Ponieważ podciśnienie działało bez zarzutu, nie widziałem sensu kupowania całej DISY na 900zł.
Ale jak to po kilku piwach, wpadłem na pomysł naprawy. Zamiast kolejnego plastikowego zestawu naprawczego, rozwierciłem bolec, dobrałem śrubę M5, oraz 2 nakrętki 8mm, w tym jedną samohamowną. Dla pewności nakrętki posmarowałem niskowytrzymałym zabezpieczeniem gwintów.
Do klapki wstrzyknałem niewielką ilość kleju do szyb, poskładałem i poczekałem do następnego dnia.
Rano test, DISA zamyka się po uruchomieniu silnika, otwiera z powrotem przy ok 4000. I nastała cisza
Przejechałem już tak 2000tkm, wczoraj kontrolnie wyjąłem DISĘ, wszystko siedzi sztywno, czuć też poprawę dynamiki w dolnym zakresie obrotów. Koszt naprawy: 0zł |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 22-11-2015, 14:48
|
|
|
pawela napisał/a: | Jeśli jest chłodniej a auto nie rozgrzane - skrzynia pracuje opornie, trzeba przyłożyć trochę siły, szczególnie do 1 i 2. JAKIEŚ SUGESTIE? |
zmień olej ,np.na texco mtf 94 będziesz pan zadowolony |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-11-2015, 10:25
|
|
|
radek79 napisał/a: | pawela napisał/a: | Jeśli jest chłodniej a auto nie rozgrzane - skrzynia pracuje opornie, trzeba przyłożyć trochę siły, szczególnie do 1 i 2. JAKIEŚ SUGESTIE? |
zmień olej ,np.na texco mtf 94 będziesz pan zadowolony |
Zmieniłbym olej na jakiś 75W-80 jak pisze wyżej. U mnie w galancie było to samo, po zmianie oleju ustapiło. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-11-2015, 17:54
|
|
|
właśnie 75W80 pojawia się już w którejś sugestii, dużo to nie kosztuje więc spróbuję |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-11-2015, 16:47
|
|
|
duzo dobrego czytałem o Castrolu Transaxle, jak taki zakupiłem do miska , a do bawarki to juz tym bardziej powinno sie sprawdzic. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-11-2015, 23:56
|
|
|
żaden Castrol nigdy nie trafi do żadnego mojego samochodu |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 26-11-2015, 16:46
|
|
|
szkoda bo castrole do skrzyni sa naprawde dobre. Do silnika tez bym Castrola nie zalał. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-11-2015, 19:42
|
|
|
Ros, od lat pracuje w automotive, żaden castrol nie jest dobrym olejem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-11-2015, 20:20
|
|
|
pawela napisał/a: | żaden castrol nie jest dobrym olejem. |
Taaa... trochę Cie poniosło, albo "automotive" słaby |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-11-2015, 18:04
|
|
|
nie no spoko.
Dziesiątki szkoleń, codziennie kilkanaście wizyt w warsztatach klientów.
Nie znam się |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-11-2015, 12:00
|
|
|
Najwyraźniej kiepskie szkolenia jak Cię tak nauczyli
Można twierdzić, że jest bardzo często podrabiany, przez co można wpakować się na minę, można twierdzić, że hurtownie zamawiają "podstawowe" oleje, ale stwierdzenie:
Cytat: | żaden castrol nie jest dobrym olejem |
to akurat nieprawda. |
|
|
|
 |
Leeo
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-01-2016, 21:34
|
|
|
robię za pług
a poważnie, parkowanie przodem odpada, nawet niektóre śpiące polycyjanty są wyzwaniem.
do kompletu z kierownicą doszła i gałeczka ///M,
i już w aucie
Tak, wiem, że jest 6-biegowa, ale za 100zł nie wybrzydzałem teraz pasuje wymienić skrzynię do kompletu
Do tej pory miałem zasadę, że eksploatowałem pojazdy max 3 lata i przesiadka na nowszy.
Za chwilę minie 3 lata jak jeżdżę turasem, i jakoś nie garnę się do zmiany. Wszystko mi w nim pasuje, wygoda, prowadzenie, osiągi, wygląd, użyteczność. Kupiłem go nieco zaniedbanego i na początku wymagał troche opieki, ale od dawna już daje mi zdecydowaną radość z jazdy. Myślę, że jeszcze sporo kilometrów przed nami
To auto przypomina mi dawnego Colta. Jest zwarte, zwinne, niskie i dynamiczne. Nie to co poprzednia Honda |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|