Pajero PININ |
Autor |
Wiadomość |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 02-10-2014, 10:59
|
|
|
słuchajcie z tym swapem jest JEDEN podstawowy problem.
Kiedy masz auto na ramie- pełen looz.. wisi silnik na łańcuchu - i sobie do ramy spawasz łapy JAK CI PASUJE ... kiedy masz samonośną konstrukcję z wprutą ramą za każdym razem opuszczasz silnik i patrzysz czy OK ... wiec nie jest prosto i zaczyna się tzw rzeźba, a co jak co jak masz auto wyprawowe to nie ma być rzeźba .. bo to przeca obciążenia są kosmiczne .. 120HP na reduktorze = 240HP ... !!!!! |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 02-10-2014, 15:16
|
|
|
mkm napisał/a: | cezare napisał/a: | gość pomierzył polookał pocmokał pokiwal głową i do dziś czekam na info z jego strony ... |
eeee to widzę fachman "pełnom gembom" jak nawet z 3000-ki mierzył.
Rozwalają mnie tacy fachowcy - nawet jak Ci napisze, że coś "domierzy" to omijaj chłopa z daleka... i nie słuchaj tak chorych pomysłów.
"Podwójnej świni" nie proponował? |
Ty jak zwykle, nawet jak tematu (czy osoby) nie znasz, to i tak wystawisz swoją opinię. Byleby coś napisać.
cezare napisał/a: | słuchajcie z tym swapem jest JEDEN podstawowy problem.
Kiedy masz auto na ramie- pełen looz.. wisi silnik na łańcuchu - i sobie do ramy spawasz łapy JAK CI PASUJE ... kiedy masz samonośną konstrukcję z wprutą ramą za każdym razem opuszczasz silnik i patrzysz czy OK ... wiec nie jest prosto i zaczyna się tzw rzeźba, a co jak co jak masz auto wyprawowe to nie ma być rzeźba .. bo to przeca obciążenia są kosmiczne .. 120HP na reduktorze = 240HP ... !!!!! |
Każdy swap to mniejsza lub większa rzeźba. Nawet gdy auto masz na ramie. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 02-10-2014, 16:28
|
|
|
madź napisał/a: |
Każdy swap to mniejsza lub większa rzeźba. Nawet gdy auto masz na ramie. |
ta ale jak masz auto na ramie to widzisz TO :
i tak to sobie można spawać na wymiar.. a tu tak niema .. |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11-10-2014, 12:32
|
|
|
3 godizny walki - zciągnąłem dolot do czyszczenia ..
w 2giej świecy 5cm oleju - cała pływa ...
EGR zaraz pod przepustnicą w 100% nie drożny .. jest tam coś jakby opaska wewnętrzna stalowa i nie mam pojęcia jak ją zdjać ... bo muszęto wyczyscić - jest nie drożna - nawet płyn nie przecieknie nie mówiąc o druciku - zresztą to jest dookoła jakby dolotu do którego montuje sie przepustnicę...
wie ktoś jak toto zciagnać ?
fotka : https://www.dropbox.com/s...122536.jpg?dl=0 |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 13-10-2014, 03:31
|
|
|
cezare napisał/a: | wie ktoś jak toto zciagnać ? |
Nagar czy uszczelkę?
Uszczelkę zeskrobac - np. nożykiem tylko, nie narób zadziorów.
Nagar jakimś preparatem do czyszczenia gaźników/przepustnic
STP, LiquiMoly, Wynn's, Kleen Flo itp. id. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13-10-2014, 16:36
|
|
|
mkm napisał/a: | cezare napisał/a: | wie ktoś jak toto zciagnać ? |
Nagar czy uszczelkę?
Uszczelkę zeskrobac - np. nożykiem tylko, nie narób zadziorów.
Nagar jakimś preparatem do czyszczenia gaźników/przepustnic
STP, LiquiMoly, Wynn's, Kleen Flo itp. id. |
mkm - widzisz ten pierścień w środku na fotce - jego chciałem wydłubać ..
tu więcej fotek -
https://www.dropbox.com/s...G92fqd2D3a?dl=0
pierścień jest jakby osłoną kanałów w 100% zabitych nagarem .. ruszyć go nei sposób - w końcu za namową rosjan - zaślepiłem egr - jak zoabczyłem te manały to Ci powiem japońce zwariowali .. zatkasz to 2ma gumami do żucia takie cieniuteńkie tam kanaliki są na spaliny |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18-10-2014, 21:36
|
|
|
a dziś przygoda z pompą.. czyli wyjąć rozłożyć przeczyścić - wyszlifować, złożyć ..
zamontować jutro ..
https://www.dropbox.com/s...TLsr7m5Psa?dl=0 |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-10-2014, 12:17 koniec błędu 56 - pompa naprawiona
|
|
|
a to tak żeby sie pochwalić.
pompę wysokiego ciśnienia zregenerowałem
egr z rurą wymieniłem
zostawiłem zaślepiony EGR przed przepustnicą
obroty 650 równo stoją.. po 4ch min przechodzi ładnie na mieszankę ubogą..
i wreszcie jak stoję w korku to nie pali prawie nic.
ilu mechaników zjeździłem to moje .. kady mówił co innego ... doświadczenie bezcenne |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 19-10-2014, 12:39
|
|
|
masz chłopie zapał do tego auta, ja chyba już dawno bym go podpalił |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-10-2014, 13:02
|
|
|
wyderka napisał/a: | masz chłopie zapał do tego auta, ja chyba już dawno bym go podpalił | pojecia nie masz ile razy sie prze to auto schlałem .. - ale to już brałem na zasadzie "nie wygrasz ze mną bo się uparłem" .. dziś świętuję po jakby nie było prawie roku walki - no .. tfu tfu tfu - zobaczymy na jak długo..
takie tam FOTKI Z DZIŚ : https://www.dropbox.com/s...Zy7gyc7WCa?dl=0 |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 23-10-2014, 10:45
|
|
|
odślepiłem EGR
efekt :
mniej pali jakieś 10-15%
gładsza jazda w zakresie obrotów 1-3k rpm
pieknie świeci ECO GDI
czyli same plusy .. raz do roku zamierzam czyścić EGR i przepustnicę - opłaca się..
konkluzja co do EGR + GDI.. jak ktoś ma dużo kasy - tu jest książka.
LINK
W skrócie - nie dostarczamy silnikowi poprawnego składu mieszanki, mamy 2 serwomechanizmy - EGR + Przepustnica ... gdy wciskasz gaz na 50% - ECU by spełnić Twoje żądanie otwiera np przepustnicę 80% i EGR 20% by suma objętości gazów była 100%. to już nam mówi że silnik z zaślepionym EGR'em (GDI) będzie miał na dzień dobry spapraną mieszankę.. - zbyt ubogą.. a jakie są tego konsekwencje - każdy już wie.
a tak chodzi silniczek po regeneracji pompy : soory za texty RUS w tle .. ale tam dość czasu spędziłem .. musiałem im nagrać i podziękować za pomoc
https://www.dropbox.com/s...n%20ok.mp4?dl=0 |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
Ostatnio zmieniony przez cezare 23-10-2014, 14:55, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2014, 14:12
|
|
|
Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 23-10-2014, 16:57
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie? |
ja nie muszę odpowiadać prawda ?
wreszcie zacząłem oddychać .. w sensie PININ teraz dostanie to co już dawno powinien, jest sprawny w 100% a więc czas na detale .. odsłona pierwsza ot drobny halogen na zdrzak dziś kupiony .. ot 100Watt łyka pięknie..
kolejnych pomysłów mam całą głowę.. ale po kolei .. |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2014, 17:38
|
|
|
cezare napisał/a: | ja nie muszę odpowiadać prawda ? |
Nie, Ty nie musisz
Ze swojej strony (czytałem Twój post o pompie WC) mógłbym polecić trzy rzeczy:
1. Zdjęcie zbiornika paliwa i kontrole jego stanu od środka - jeżeli jest skorodowany to wkrótce powtórzy się temat kłopotów z pompą. Nowy kosztuje około 4000 zł.... Używany w dobrym stanie - loteria, ale najlepiej jest kupić przez Allegro z opcją sprawdzenia przy odbiorze.
2. Wymianę filtrów paliwa w pompie WC (takie małe naparstki)
3. Kontrolę rury łączącej wlew paliwa ze zbiornikiem - jej umiejscowienie powoduje, że koroduje w tempie błyskawicznym a nie muszę nikomu tłumaczyć co się stanie jak do baku dostanie się woda z błotem... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 23-10-2014, 19:30
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie? |
Ja się zawsze gubiłam w tych określeniach ale na pewno na opak... Prostopadle do grodzi, nie równolegle jak w Carismie czy Space Starze. |
|
|
|
 |
|