Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika
Autor Wiadomość
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-02-2011, 18:34   

Krzyżak, też myślałem że zrobię za 3-4 tyś i będę jeździł ale jednak za dużo do zrobienia w samochodzie, tył gnije, progi gniją, doły drzwi zjedzone, amortyzatorów nie ma, sprężyny przód do wymiany, rozrząd, chłodnica i jeszcze inne pierdoły. Za 10k zł można kupić gala z 98-99r, 2,5V6 i lepiej w takiego pchać kasę :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2011, 18:51   

Pyra20 napisał/a:
Za 10k zł można kupić gala z 98-99r, 2,5V6 i lepiej w takiego pchać kasę

masz rację pod jednym względem - wydając 1000 zł na auto warte 10k jest mniej bolesne niż wydać 1000 zł na auto warte 1000 zł
ale te stare Galanty są pozbawione niemal wszystkich wad rekinów i przeżyją je spokojnie...
niestety mam bezpośrednie porównanie i następne auto to już Miś nie będzie - ale bordowy E32 zostaje, bo jest bezawaryjny, prawie nie ma rdzy (mniej niż rekin) i ogólnie jest solidniejszy
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-02-2011, 19:23   

żeby go rdza nie zjadała to inna bajka, ale to jest gra z góry przegrana, mam auto o które przez ostatnie kilka lat nikt nie dbał i sporo kasy musiałbym władować w nie. Poza tym zgadzam się z tym że auto jest duże i wygodne, ale słabe jak na 1.8 i dosyć paliwożerne. Ogólnie obliczyłem że robiąc taki mały remont, to co trzeba bez fajerwerków to musiałbym wsadzić ok 6-7 tyś. Dużo..
 
 
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
Wysłany: 06-02-2011, 21:45   

[ Dodano: 06-02-2011, 21:47 ]
Pyra20 napisał/a:
http://allegro.pl/przewod...1434388340.html
te kable podejdą ?


te kable nie do twojego auta, do twojego wychodzi na to, że będą podchodzić takie
http://www.ngk.de/pl/wysz.../RC-ME79/15081/


Ja użyłem do swojego takich http://www.ngk.de/pl/wysz.../RC-ME59/15083/
pasują idealnie. Pozdrawiam
_________________
三菱ギャラン
 
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-02-2011, 23:43   

Szukam przedniej szyby. Było malutkie pęknięcie w prawym rogu, ale z czasem robi się coraz większe i większe, już w sumie jest na pół szyby. Nie wiem czy to woda się dostała do pęknięcia i na mrozie rozsadza ja coraz dalej czy jak. Nie ważne.
Koszt nowej to 350zł. Na złomach w okolicy nie maja.
Na allegro też za bardzo do wysyłki nie ma nic.

Pytanie czy podejdzie szyba z modelu z lat 92-96 np:

http://moto.allegro.pl/mi...1427958390.html ?

Lub tu jest jakąś od modelu E30 ?

http://moto.allegro.pl/mi...1434141419.html

Czy musi być konkretnie od E32A ?
Chyba że ma ktoś namiary na szybę z możliwością wysyłki ?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-02-2011, 00:07   

Sedan czy hb ? Ja mam w piwnicy szybę przednią i tylną od sedana. Nie przydadzą mi się już, bo teraz mam hb :D Mogę odsprzedać, ale nie wiem jak z wysyłką...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-02-2011, 07:07   

Pyra20 napisał/a:
Nie wiem czy to woda się dostała do pęknięcia i na mrozie rozsadza ja coraz dalej czy jak. Nie ważne.

raczej ważne, bo może to kwestia utraty sztywności nadwozia (czytaj ostre zeżarcie konstrukcji przez rdzę...)

szyba od E5 nie pasuje,
wydaje mi się, że E3x każdy miał taką samą szybę przednią
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-02-2011, 08:25   

Była gdzieś dyskusja na temat przodu E3 hb/sedan. Przednie drzwi się poniekąd różnią, więc szyba pewno też. Najlepiej jakby ktoś sprawdził w jakimś katalogu :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-02-2011, 08:46   

Cytat:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fec243d5e4adc01.html


Sedan ?


Co do katalogu to ja niestety nie mam dostępu do żadnego. Podejrzewam że kurierem dałoby radę wysłać ale trzeba by dobrze zabezpieczyć. Puki co trzeba dojść do tego czy pasuje, jeżeli tak to będziemy myśleć dalej.


Było małe pęknięcie, samochód stał na -20 non stop, przysypany śniegiem, w dzień świeciło na niego słonko, śnieg topniał, potem znów zamarzał, podejrzewam że tu tkwi przyczyna.
 
 
Zysiuu 
Mitsumaniak
02353/KMM


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2011, 08:55   

To jest HB

Szyba od sedana chyba nie podpasuje (pewności nie mam).

To, że pęknięcie jest coraz większe to być może jest wina wilgoci w szczelinie, ale problemu szukałbym najpierw gdzie indziej. Musisz się dowiedzieć co jest przyczyną pierwszego pęknięcia i to naprawić bo jeżeli wina jest w nadwoziu to wymiana szyby na nową pomoże tylko na chwilę.
_________________
"..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.." :D

Mój Galant
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-02-2011, 10:33   

A jak takie coś w ogóle sprawdzić ? Wydaje mi się że ta szyba nie jest oryginalna i już była wymieniana więc może była założona z małym defektem, lub strzelił jakiś kamyk. Pierwotna przyczyna raczej nie do ustalenia

[ Dodano: 09-02-2011, 14:09 ]
Znalazłem takie coś

http://www.euroglas.com.p.../galant,29.aspx

to wychodzi na to że ta:

http://moto.allegro.pl/mi...1434141419.html

bedzie pasowała ?

[ Dodano: 12-02-2011, 20:42 ]
Kolejne pytania bo dostałem przesyłkę z kablami, świecami i olejem.

1. Świecie wymienia się na ziepłym/zimnym silniku czy nie istotne ?
2. W paczce z kablami mam 5 kabli. A dałbym sobie rękę uciąć że w galu jest 4 - ale nigdy dokładnie się temu nie przyglądałem bo i po co nie było. W rodzinnej fiescie jest 4 cylindry, 4 świece, 4 kable, myślałem że w galu jest to samo a tu zonk. Dodatkowo jeden kabel jest z czerwonym zakończeniem/nakładką - o co chodzi ? : D

3. Mam wrażenie że coś mi mocno obciera w samochodzie. Nie wiem jak to opisać ale jakby był na czym, jakiś miejscowy opór w obrocie/ruchu/toczeniu. Chodzi o to że np. dziś zjeżdżam z dosyć stromej górki, mam 80km/h, puszczam gaz, a prędkość spada.
Jak puściłem samochód z podjazdu to swobodnie zjeżdża, koła nie są cieple/nagrzane. Co to może być, gdzie szukać przyczyny ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-02-2011, 21:08   

1. nieistotne, jednak na zimnym komfort lepszy :) - nie poparzysz się
2. bo dostałeś komplet do 4G63, który ma 5 kabli (jeden od zewnętrznej cewki do aparatu)
3. hamujesz silnikiem? to normalne, że zwalnia... jak zjeżdża z górki, to jest OK
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-02-2011, 21:20   

AD2 - to mogę normalnie te 4 podpiąć, a ten 5 zostawić w pudełeczku żeby sobie spokojnie leżał tak ?

AD3 - w drugim samochodzie, wrzucona 5, noga z gazu i prędkość wzrosła. Nie hamowałem silnikiem, po prostu jechałem sobie trasa 80km/h, nagle zjeżdżam z górki, ściągam nogę z gazu i nic więcej nie robię, a prędkość podczas zjazdu spada - jak dla mnie to jest nawet nie logiczne.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-02-2011, 21:33   

Ja w E32 miałem zewnętrzną cewkę, ale ja miałem gaźnik :P
Co do zjeżdżania z górki, to nie ma się co przejmować. Jak z podjazdu zjeżdża bezproblemowo to wszystko jest ok :)

Jak masz sedana to potrzebujesz szyby od sedana, jak masz hb to od hb. Tak wynika z tego pierwszego linku.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-02-2011, 22:42   

Jak tak to ok, nie będę szukał problemu tak gdzie go nie ma.

Co do tych kabli to mogę zrobić tak jak pisałem wyżej - wymienić 4 (bo 5 u mnie nie ma) ? Te kable niczym się nie różnią od tych silników ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.