 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika |
Autor |
Wiadomość |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-02-2011, 18:34
|
|
|
Krzyżak, też myślałem że zrobię za 3-4 tyś i będę jeździł ale jednak za dużo do zrobienia w samochodzie, tył gnije, progi gniją, doły drzwi zjedzone, amortyzatorów nie ma, sprężyny przód do wymiany, rozrząd, chłodnica i jeszcze inne pierdoły. Za 10k zł można kupić gala z 98-99r, 2,5V6 i lepiej w takiego pchać kasę |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-02-2011, 18:51
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | Za 10k zł można kupić gala z 98-99r, 2,5V6 i lepiej w takiego pchać kasę |
masz rację pod jednym względem - wydając 1000 zł na auto warte 10k jest mniej bolesne niż wydać 1000 zł na auto warte 1000 zł
ale te stare Galanty są pozbawione niemal wszystkich wad rekinów i przeżyją je spokojnie...
niestety mam bezpośrednie porównanie i następne auto to już Miś nie będzie - ale bordowy E32 zostaje, bo jest bezawaryjny, prawie nie ma rdzy (mniej niż rekin) i ogólnie jest solidniejszy |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-02-2011, 19:23
|
|
|
żeby go rdza nie zjadała to inna bajka, ale to jest gra z góry przegrana, mam auto o które przez ostatnie kilka lat nikt nie dbał i sporo kasy musiałbym władować w nie. Poza tym zgadzam się z tym że auto jest duże i wygodne, ale słabe jak na 1.8 i dosyć paliwożerne. Ogólnie obliczyłem że robiąc taki mały remont, to co trzeba bez fajerwerków to musiałbym wsadzić ok 6-7 tyś. Dużo.. |
|
|
|
 |
Crosby
Mitsumaniak

Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota
|
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-02-2011, 23:43
|
|
|
Szukam przedniej szyby. Było malutkie pęknięcie w prawym rogu, ale z czasem robi się coraz większe i większe, już w sumie jest na pół szyby. Nie wiem czy to woda się dostała do pęknięcia i na mrozie rozsadza ja coraz dalej czy jak. Nie ważne.
Koszt nowej to 350zł. Na złomach w okolicy nie maja.
Na allegro też za bardzo do wysyłki nie ma nic.
Pytanie czy podejdzie szyba z modelu z lat 92-96 np:
http://moto.allegro.pl/mi...1427958390.html ?
Lub tu jest jakąś od modelu E30 ?
http://moto.allegro.pl/mi...1434141419.html
Czy musi być konkretnie od E32A ?
Chyba że ma ktoś namiary na szybę z możliwością wysyłki ? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-02-2011, 00:07
|
|
|
Sedan czy hb ? Ja mam w piwnicy szybę przednią i tylną od sedana. Nie przydadzą mi się już, bo teraz mam hb Mogę odsprzedać, ale nie wiem jak z wysyłką... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-02-2011, 07:07
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | Nie wiem czy to woda się dostała do pęknięcia i na mrozie rozsadza ja coraz dalej czy jak. Nie ważne. |
raczej ważne, bo może to kwestia utraty sztywności nadwozia (czytaj ostre zeżarcie konstrukcji przez rdzę...)
szyba od E5 nie pasuje,
wydaje mi się, że E3x każdy miał taką samą szybę przednią |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-02-2011, 08:25
|
|
|
Była gdzieś dyskusja na temat przodu E3 hb/sedan. Przednie drzwi się poniekąd różnią, więc szyba pewno też. Najlepiej jakby ktoś sprawdził w jakimś katalogu |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-02-2011, 08:46
|
|
|
Cytat: | http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fec243d5e4adc01.html |
Sedan ?
Co do katalogu to ja niestety nie mam dostępu do żadnego. Podejrzewam że kurierem dałoby radę wysłać ale trzeba by dobrze zabezpieczyć. Puki co trzeba dojść do tego czy pasuje, jeżeli tak to będziemy myśleć dalej.
Było małe pęknięcie, samochód stał na -20 non stop, przysypany śniegiem, w dzień świeciło na niego słonko, śnieg topniał, potem znów zamarzał, podejrzewam że tu tkwi przyczyna. |
|
|
|
 |
Zysiuu
Mitsumaniak 02353/KMM

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2011, 08:55
|
|
|
To jest HB
Szyba od sedana chyba nie podpasuje (pewności nie mam).
To, że pęknięcie jest coraz większe to być może jest wina wilgoci w szczelinie, ale problemu szukałbym najpierw gdzie indziej. Musisz się dowiedzieć co jest przyczyną pierwszego pęknięcia i to naprawić bo jeżeli wina jest w nadwoziu to wymiana szyby na nową pomoże tylko na chwilę. |
_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."
Mój Galant
 |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-02-2011, 10:33
|
|
|
A jak takie coś w ogóle sprawdzić ? Wydaje mi się że ta szyba nie jest oryginalna i już była wymieniana więc może była założona z małym defektem, lub strzelił jakiś kamyk. Pierwotna przyczyna raczej nie do ustalenia
[ Dodano: 09-02-2011, 14:09 ]
Znalazłem takie coś
http://www.euroglas.com.p.../galant,29.aspx
to wychodzi na to że ta:
http://moto.allegro.pl/mi...1434141419.html
bedzie pasowała ?
[ Dodano: 12-02-2011, 20:42 ]
Kolejne pytania bo dostałem przesyłkę z kablami, świecami i olejem.
1. Świecie wymienia się na ziepłym/zimnym silniku czy nie istotne ?
2. W paczce z kablami mam 5 kabli. A dałbym sobie rękę uciąć że w galu jest 4 - ale nigdy dokładnie się temu nie przyglądałem bo i po co nie było. W rodzinnej fiescie jest 4 cylindry, 4 świece, 4 kable, myślałem że w galu jest to samo a tu zonk. Dodatkowo jeden kabel jest z czerwonym zakończeniem/nakładką - o co chodzi ? : D
3. Mam wrażenie że coś mi mocno obciera w samochodzie. Nie wiem jak to opisać ale jakby był na czym, jakiś miejscowy opór w obrocie/ruchu/toczeniu. Chodzi o to że np. dziś zjeżdżam z dosyć stromej górki, mam 80km/h, puszczam gaz, a prędkość spada.
Jak puściłem samochód z podjazdu to swobodnie zjeżdża, koła nie są cieple/nagrzane. Co to może być, gdzie szukać przyczyny ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2011, 21:08
|
|
|
1. nieistotne, jednak na zimnym komfort lepszy - nie poparzysz się
2. bo dostałeś komplet do 4G63, który ma 5 kabli (jeden od zewnętrznej cewki do aparatu)
3. hamujesz silnikiem? to normalne, że zwalnia... jak zjeżdża z górki, to jest OK |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-02-2011, 21:20
|
|
|
AD2 - to mogę normalnie te 4 podpiąć, a ten 5 zostawić w pudełeczku żeby sobie spokojnie leżał tak ?
AD3 - w drugim samochodzie, wrzucona 5, noga z gazu i prędkość wzrosła. Nie hamowałem silnikiem, po prostu jechałem sobie trasa 80km/h, nagle zjeżdżam z górki, ściągam nogę z gazu i nic więcej nie robię, a prędkość podczas zjazdu spada - jak dla mnie to jest nawet nie logiczne. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-02-2011, 21:33
|
|
|
Ja w E32 miałem zewnętrzną cewkę, ale ja miałem gaźnik
Co do zjeżdżania z górki, to nie ma się co przejmować. Jak z podjazdu zjeżdża bezproblemowo to wszystko jest ok
Jak masz sedana to potrzebujesz szyby od sedana, jak masz hb to od hb. Tak wynika z tego pierwszego linku. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-02-2011, 22:42
|
|
|
Jak tak to ok, nie będę szukał problemu tak gdzie go nie ma.
Co do tych kabli to mogę zrobić tak jak pisałem wyżej - wymienić 4 (bo 5 u mnie nie ma) ? Te kable niczym się nie różnią od tych silników ? |
|
|
|
 |
|
|