Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Szarpanie przy puszczaniu gazu
Autor Wiadomość
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 07-03-2017, 16:43   

Czytam wasze wpisy i widzę,że to szarpanie występuje głównie w silnikach 1.6, ja mam 2.0 i nie mam żadnego problemu z czymś takim,wręcz przeciwnie zmiana biegów jest płynna,a w korkach mogę jechać bez gazu puszczając powoli sprzęgło i bez szarpania,w przeciwieństwie do żony skody fabii 1.4 gdzie bez gazu w korkach można tylko zrobić kangura :D
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-03-2017, 06:21   

qbus_b napisał/a:

Balon jaki tłumi końcowy założyłeś? U mnie to samo końcowy do wymiany (może nie dziurawy ale już chyba pusty w środku) i siatka też nie najlepsza.


Tłumik kupiłem na znanym portalu aukcyjnym za 142zł + wysyłka, do tej pory gościu je wystawia, jest to produkt firmy Ferroz nr producenta 25.062F - do kombi jest z zagiętą końcową rurą, przed zamontowaniem pomalowałem go na czarno kilkoma warstwami lakieru żaroodpornego do 800 stopni, wymieniałem też przewód elastyczny bo był nieszczelny, jedyne do czego można się przyczepić to że rura końcowa nie jest idealnie po środku wycięcia w zderzaku, pewnie dało by się to przerobić ale olałem to, jestem zadowolony, auta prawie nie słychać na niskich obrotach, od wymiany zrobiłem dopiero 6000 km i wszystko gra - nie buczy :D
Co ciekawe oryginalny tłumik bardziej był przegniły od góry (dziury takie że palce idzie wsadzić) niż u dołu (małe dziury). Wymieniałem przy przebiegu 182 tyś. ale już przy 150 tyś. dawał we znaki :)
 
 
maciej_edi 
Mitsumaniak


Auto: LANCER CS "06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 82
Skąd: siedlce
Wysłany: 08-03-2017, 07:42   

Poduszki silnika/skrzyni sprawdzisz bardzo łatwo:
Otwórz maskę na silniku postaw kieliszek :P z "wodą" odpal silnik i przygazuj kilka razy najlepiej popchnij linkę palcem. jeżeli bedzie kieliszek stał i nic się nie rozleje to poduchy są ok.
U mnie po wymianie obydwu poduszek (przednia i tylna) silnik ani drgną i mógł służyć jako stół w warsztacie :lol: :lol:
_________________
Lancer Invite+ CS3W 2006 1,6 z Grafix-u
Carisma 2000 1,9TD - klekocik sprzedany
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-03-2017, 13:24   

p_k napisał/a:
Ostatnio przy 150k wymieniałem przednia poduszkę skrzyni biegów. Chociaż u mnie nic nie szarpało to wskazuje ten element jako dość szybko zużywający się i mogący mieć wpływ na płynność szczególnie gdy w Waszym przypadku poduszka może być w gorszym stanie.


Jakie są koszty takiego przedsięwzięcia?
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-03-2017, 15:45   

Balon napisał/a:
Co ciekawe oryginalny tłumik bardziej był przegniły od góry (dziury takie że palce idzie wsadzić) niż u dołu (małe dziury).

Od góry jest łączenie blach tłumika stąd takie kwiatki.
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 30-05-2017, 22:35   

Aktualizacja - po wymianie przedniego i tylnego mocowania silnika auto przestało szarpać. Części kosztowały mnie zaledwie 20 Euro a różnica jest bardzo odczuwalna. Teraz nawet nie czuć wibracji w kabinie przy rozruchu silnika, co miało miejsce wcześniej.
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2017, 08:15   

leoluke jakiej marki poduszki założyłeś ?
Wymieniałeś sam czy w warsztacie (jakieś problemy ?)?
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 31-05-2017, 19:51   

Założyłem poduszki firmy Japanparts (w ASO powiedzieli mi, że oryginałów już nie produkują). Za dwie dałem jedynie 20 Euro.
Wymieniłem w warsztacie, mimo, że wiedziałem jak to zrobić (instrukcja na Youtube), ale niestety bez kanału nie chciałem się za to zabierać.
Problemów nie miałem, oprócz tego, że znalezienie ogarniętego mechanika zajęło mi kilka prób i jeden miesiąc szukania.
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2017, 06:30   

Masz tam dobre ceny 20E to u nas trzeba dać za jedną i to przednią
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 01-06-2017, 08:42   

Kupowalem w tym sklepie Internetowym:
https://www.micksgarage.c...941&carid=17751
Akurat wtedy mieli promocje i obie poduszki byly bardzo tanie. Teraz czesciowa promocja jest tylko na przednia (w linku).

[ Dodano: 03-06-2017, 01:03 ]
Update - przepraszam, bo zorientowałem się dzisiaj, że poprzednio niechcący napisałem nieprawdę. Znalazłem rachunek za poduszki i było 20€ ale za każdą z dwóch czyli razem 40€.
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 08-06-2017, 16:24   

Mam dokładnie taki sam problem jak kolega i na pewno nie jest to normalne, jak również zależne od umiejętności kierowcy.
Zjeździłem na prawdę masę różnych pojazdów jako ich właściciel, oraz nie i w żadnym, ale to w żadnych z nich nie było czegoś tak głupiego jak w tym.
Wymieniłem w nim sprzęgło, bo już się ślizgało i byłem prawie że pewien że na to pomoże - 0 zmiany !!
Ostatnio regenerowałem pompę sprzęgła i znów się nieco łudziłem, że może coś pomoże - NIC z tego, to jest normalnie jakaś padaka :!:
Wiem że jak się rozgrzeje to bynajmniej u mnie przechodzi prawie całkowicie, najgorzej z rana..

Mechaników nawet nie pytam, bo nie mam w okolicy nawet osoby która mogła by to zrozumieć :roll:
_________________

 
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 08-06-2017, 20:44   

Jak chcesz sprawdzić w jakim masz stanie te mocowania silnika, które ja wymieniłem, to otwórz maskę i na włączonym silniku naciskaj palcem dźwigienkę od przepustnicy. Jak zobaczysz, że silnik za bardzo "chodzi" w przednim mocowaniu, to wiesz, że trzeba je wymienić (razem z tylnym).
Ten problem trapił mnie przez jakieś pół roku i naprawdę odbierał większość przyjemności z jazdy. Teraz w porównaniu jest super (chociaż i tak lepiej wciskać sprzęgło przy puszczaniu gazu, ale różnica i tak bardzo duża).
W tym co piszesz nie pasuje mi tylko to, że po rozgrzaniu prawie Ci przechodzi. Odłączałeś może czujnik położenia przepustnicy, żeby sprawdzić czy zrobi to jakąś różnicę na lepsze?
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 10-06-2017, 10:49   

Chodzi Ci o poduszki silnika ?
Przyglądałem się im i nie wyglądają jakoś na zużyte - nowe też nie są, ale nie wydaje mi się że to - prędzej stawiałbym na wysprzęglik..

Napisałem że po rozgrzaniu przechodzi i to prawda, ale nie dodałem że też biegi zaczynają wchodzić coraz ciężej - na tyle że trójka nie chciała wejść bez zgrzytu i to 100 na 100, więc wracając ostatnio z 40 kilometrowej "podróży" nie korzystałem w ogóle z trzeciego biegu, bo nie chciałem rozwalić skrzyni.

Nie wiem tylko o co wszystkim chodzi o to wciskanie sprzęgła przy puszczaniu gazu ?

Przecież prawidłowa jazda samochodem, która jest dla niego najlepsza to najzwyklejsze hamowanie silnikiem, tego uczą nawet na kursach - dla mnie to oczywiste a na dodatek posiadam sportowy wydech ;-)

Wiadomo że trzeba wcisnąć sprzęgło w końcowej fazie hamowania (co by nie zgasł), ale ja robię to dopiero gdy trzeba - czyli gdzieś w okolicy tysiąca obrotów, lub mniej - nie wiem - nie patrzę nawet, bo to się po prostu czuje..
Dodatkowo jest oszczędność na paliwie i hamulcach 8)

Tak czy inaczej, dzisiaj wymienię wysprzęglik i zobaczę...
_________________

 
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 10-06-2017, 19:09   

Problem opisałem dokładnie na samym początku tematu. W skrócie - jak puszczałem gaz przy 2500 - 3000 rpm na 1 i 2gim biegu, to auto hamowało silnikiem tak gwałtownie, że głowy wszystkich w aucie leciały do przodu.
Po wymianie poduszek silnika jest lepiej ale nie doskonale (w porównaniu do moich poprzednich aut). Jak już koledzy stwierdzili - ten typ tak ma i po dostosowaniu techniki jazdy da się to obejść. W sumie teraz nie narzekam.
Co do Twojego problemu, to nie mam pojęcia co to może być, ale daj znać czy wymiana wysprzęglika pomogła.
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 11-06-2017, 15:31   

Polecam hamowanie silnikiem tak jak pisze Carloss, a do tego jeszcze redukcje biegów i hamowanie z miedzy gazem. Bardzo pomaga i nie czuć wogóle szarpania nawet jak przy wiekszej prędkości redukuje sie na niższy bieg. Ta technika pomaga ale trzeba ćwiczyć i auto dobrze wyczuć:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.