Przesunięty przez: Hubeeert 23-03-2007, 00:56 |
[CJ1A 1.3] głośne stuki z przodu zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 22-04-2008, 20:06
|
|
|
sprawdzałem i wyszlo ze wszystko dobrze |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
kaapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2008, 20:12
|
|
|
mam ten sam problem>>>>> przekładnia |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 22-04-2008, 20:34
|
|
|
wlasnei zrobilem test, kumpel lekko ruszal kierownica na lewo i prawo a ja sluchalem...i towlasnie puka przekladnia, ten sam dzwiek co podczas jazdy tylko ciszej jak przeczytalem to ile kosztuje przekladnia to mnie zatkalo.... |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-04-2008, 23:46
|
|
|
Fragu napisał/a: | kumpel lekko ruszal kierownica na lewo i prawo a ja sluchalem...i towlasnie puka przekladnia | Silnik był odpalony czy zgaszony? |
|
|
|
 |
amator3nr [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2008, 01:06
|
|
|
Ja tez zauwazylem u siebie w CJOcie lekkie stuki z ntylu stuki na nierównosciach ale tylko gdy w aucie jade sam. Jesli ktokolwiek siedzi z tylu albo mam np. 20kg w bagazniku juz nic nie slychac. Mysle ze to nic groznego, auto jest leciutkie i troche sztywne, na nasze drogi moze reagowac w ten sposób. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-04-2008, 08:46
|
|
|
amator3nr napisał/a: | Ja tez zauwazylem u siebie w CJOcie lekkie stuki z ntylu stuki na nierównosciach ale tylko gdy w aucie jade sam. Jesli ktokolwiek siedzi z tylu albo mam np. 20kg w bagazniku juz nic nie slychac | Powodem są nieco już zużyte amortyzatory. Nie podpierają sprężyn zawieszenia odpowiednio mocno i podczas "podskoków" tyłu auta stukają. Miałem identyczne objawy jak u Ciebie i po wymianie amortyzatorów na gazowo-olejowe Kayaby problem zniknął.
Podjedź na stację diagnostyczną i zrób test amorków. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 23-04-2008, 10:04
|
|
|
silnik odpalony |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-04-2008, 10:36
|
|
|
mozesz miec poluzowane sruby mocujace przekladnie, |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-04-2008, 11:08
|
|
|
Fragu napisał/a: | silnik odpalony | To rzeczywiście może być przekładnia kierownicza. Pytałem, bo na zgaszonym silniku każda przekładnia stuka. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 23-04-2008, 11:46
|
|
|
No to padaka:| nowa jak sie dowiadywalem okolo 8000zl (Bydgoszcz)...takze odpada calkowicie pozostaje regeneracja.....echh |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
drozek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2008, 23:40
|
|
|
Hej,
mozliwe jest tez,ze stukaja Wam zaciski hamulcow. Tam sa takie blaszki, ktore utrzymuja klocki i zaciski sztywno ale one sie wyrabiaja. Ja mam zawieszenie po remoncie, amortyzatory na 75% kazdy i wali na nierownosciach.
Zeby to sprawdzic wystarczy jadac po nierownosciach nacisnac hamulec - wtedy znikaja w przypadku takiej awarii. Wtedy hamulec jest scisniety i nie ma nigdzie luzow.
Jak ktos to potrafi naprawic to chetnie sie zglosze, moj mechanik juz dwa razy do tego podchodzil i zawsze to wraca.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Rado [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 16:22
|
|
|
wedlug mnie bardzo male szanse zeby te blaszki stukaly, podczas hamowania jak zapewne wiecie scieraja sie okladziny hamulcowe a pyl ktory sie tworzy dostaje sie wszedzie, m.in w okolice tych blaszek, przy wymianie klockow musze troche czasu przeznaczyc na wyczyszczenie tych blaszek gdyz nowe klocki po prostu nie wchodza... jezeli blaszki sa luzne to tylko dlatego ze sa pewnie jakos ulamane i dobrze sie nie trzymaja zaciskow... |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-05-2008, 09:14
|
|
|
Hugo napisał/a: | Fragu napisał/a: | silnik odpalony | To rzeczywiście może być przekładnia kierownicza. Pytałem, bo na zgaszonym silniku każda przekładnia stuka. |
Moja nie stuka, a co do stuków w zawieszeniu przednim na początek sprawdź gumy stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego, sworzeń wachacza:
- Jeżeli stuka przy ruszaniu lewo prawo kierownicą, to końcówki drążka kierowniczego lub kończąca się maglownica (jeżeli maglownica powinien być wyciek).
- Jeżeli stuka podczas jazdy po wybojach gumy stabilizatora, lub sworzeń wachacza |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
zibii [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:05 głośne stuki z przodu zawieszenia
|
|
|
Właśnie jestem po likwidacji stuków w przednim zawieszeniu,więc dołączę swoje trzy grosze do tematu.Oczywiście przyczyn może być wiele-końcówki,sworznie,gumy,aortyzatory,itd. u mnie,były to akurat drążki kierownicze(charakterystyczne pukanie na nierównościach,albo zjednej strony albo z obu).Łatwo wyczuć unosząc koło w górę,zblokować kierownicę i ruszać delikatnie kołem na boki,słychać głuche stuki na jabłku drążka kierowniczego(nie popadać odrazu w paranoję z awarią maglownicy).Tak więc wymieniłem drążki,ustawiłem geometrie (wydałem w sumie250zł)i jest ok.Nie panikujcie więc z tymi maglownicami,a raczej wszystko dobrze sprawdżcie,powodzenia. |
|
|
|
 |
taisho1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 97 rok
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-06-2008, 18:05
|
|
|
Witam,
W moim Colciku od jakiegoś tygodnia stuka z prawej strony (przód). Ale w zasadzie najczęściej jak jadąc skręcam w lewo (nie zawsze). Bardzo rzadko jak jadę prosto, nawet po dziurach. Sprawdzę na stacji diagnostycznej i zobaczymy co będzie. |
|
|
|
 |
|