Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ASX 2011(2012) 1.6 SILNIK ZDECHŁ / WYMIANA
Autor Wiadomość
wiwi02 
Nowy Forumowicz
ciekawość

Auto: mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 25
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-05-2017, 12:24   

Witam.Powiedz kolego czy wcześniej niczego nie zaobserwowałeś niepokojącego?nie było żadnych objawów że silnik się kończy?
 
 
lukjaw 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 41
Skąd: małopolska
Wysłany: 11-05-2017, 18:32   

wiwi02 napisał/a:
Witam.Powiedz kolego czy wcześniej niczego nie zaobserwowałeś niepokojącego?nie było żadnych objawów że silnik się kończy?


Hej
postaram się napisać czytelnie historię awarii:

- wrzesień 2016 - przegląd okresowy przy 120.000 ASO (wlali Eneosa)
- styczeń 2017 - zauważyłem ubytki płynu chłodniczego, dolewka około 200 - 300 ml.
- luty 2017 - badanie techniczne ASO, przegląd blacharski, 129.000 km. (na własne życzenie wymiana oleju z okazji zawitania do ASO, wlali Eneosa).
Zgłosiłem również przy wizycie, że ucieka mi płyn chłodniczy. ASO sprawdziło, że nie ma ŻADNYCH wycieków zewnętrznych i wypuściło mnie do domu.

Po kilku dniach od wizyty auto zaczęło delikatnie zamulać a objawiało się to tym, że na wyższych biegach, i na niższych obrotach rzędu 2000 obr./min po prostu obrotościomierz zatrzymywał się w miejscu na 1-2 sek pomimo wciśniętego na maksa pedału gazu. Zadzwoniłem do ASO zapytać, co to za olej wlali i czy zmieniali coś z mapowaniem/oprogramowaniem itp. bo auto nie zachowuje się normalnie. Powiedzieli, że nie i żeby jeździć i obserwować. Jeździłem i obserwowałem. Nikt do mnie nie oddzwonił zapytać co i jak.

- kwiecień 2017 - 136.500 km. ASO kolejna wizyta (nie okresowa). Kupiłem swój olej Motula i po raz drugi zgłosiłem kolejne ubytki płynu chłodniczego (dolewka przed wizytą około 300 ml). Wymienili olej oraz zasugerowali wymiane świec. Wymieniłem. Niestety zmian na lepsze nie było.
Tutaj nie pamiętam, czy tego samego dnia czy kilka dni później (ale chyba tego samego dnia) sprawdzili jeszcze raz wycieki pod autem już po wymianie oleju :) , okazało się że tym razem były na bloku silnika ślady płynu chłodniczego. Diagnoza - uszczelka głowicy. Umówili mnie za tydzień na operacje. Wypuścili do domu. Pojeździłem takim autem jeszcze kilka dni. Odstawiłem do garażu. Na umówiony termin odwiozłem auto lawetą na operację. Po zdjęciu głowicy diagnoza o wżerach na cylindrach. Koniec opowieści :)

Generalnie objawy były mało zauważalne (nie licząc ubytków płynu bo tego nie zauważyć się nie da). Podejrzewam, że ktoś inny mógłby się tym nie przejąć. Trzeba się było dobrze wsłuchać w silnik i wpatrzeć w obrotościomierz.
Ostatnio zmieniony przez lukjaw 11-05-2017, 20:35, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-05-2017, 18:45   

lukjaw, pierwszy ubytek zauważyłeś w 2012.
Silnik bez gazu?
 
 
lukjaw 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 41
Skąd: małopolska
Wysłany: 11-05-2017, 18:50   

mkm napisał/a:
lukjaw, pierwszy ubytek zauważyłeś w 2012.
Silnik bez gazu?


Bez gazu
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-05-2017, 08:56   

lukjaw, poświęć te kilka stówek na ekspertyzę.

Jak zerknąłem w Twoje posty to miałeś podejrzenia, że coś się złego dzieje od momentu gdy odebrałeś auto...
Jeżeli okaże się, że silnik "padł, bo padł" to luz, ale jak się okaże, że dogorywał przez 4lata to będzie znaczyło, że nawet z pozoru błahy problem trzeba drążyć na gwarancji.
 
 
lukjaw 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 41
Skąd: małopolska
Wysłany: 14-05-2017, 10:09   

Hej, tak przejrzałem również swoje posty i racja, pierwszy ubytek przy 15.000 km, ale to była jedyna dolewka wtedy. Później z tego co pamiętam już nie dolewałem aż do stycznia 2017.
Gdyby wtedy 'puściła' uszczelka to raczej nie jeździł bym przez 4 lata bez dalszych strat
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 06-07-2017, 14:45   

ASO poległo na całej linii wg mnie. Sugerowanie, że problem mógł się pojawić po zalaniu silnika olejem, który dostarczył Klient jest nieprofesjonalne. Jeśli olej jest zgodny z normami producenta oraz jest zaplombowany + posiadasz dokument jego zakupu to ASO NIE MA PRAWA tego podważać.

ASO mogło zdiagnozować problem już wcześniej wg mnie, próbując wykonać prosty test szczelności uszczelki głowicy, tzn. czy w układzie chłodzenia nie ma spalin. Taki tester kosztuje grosze, test trwa 2 minuty.

Osobiście również mam ASX'a 1.6 rok 2011 od nowości w moich rękach. Auto serwisowałem w Satall Łódź wyłącznie do upływu okresu gwarancyjnego. Dlaczego? Podejście serwisu ASO zatrzymało się chyba w latach 90-tych. Ceny za usługi są kosmiczne za wykonywaną usługę. Co do samej usługi zastrzeżeń nie miałem nigdy jeśli chodzi o dealera Łódzkiego, z innymi nie miałem do czynienia.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
janpen 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX, 1,6 B, Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 1
Skąd: TKN
Wysłany: 20-08-2017, 22:47   

Witam. Zainteresował mnie temat uszkodzenia silnika. Ciekawi mnie jakie było rozstrzygnięcie sprawy z wymianą silnika. Jeszcze jedno, co ile wymieniany był olej w silniku. Według instrukcji każą robić wymianę co 20k. Mnie osobiście wydaje się to trochę przy długi okres między wymianami. Fachowcy od silników mówią że wszystko zależy także od sposobu eksploatacji silnika i jakości oleju. Podam taki przykład w Hyundaiu z 2009 roku miałem zalecaną wymianę co 15k, za kilka lat znajomy kupił także Hyundaia i zalecali mu wymianę oleju co 25k. Pytam się, czy te oleje robią teraz "super złote" że tak się wydłuża przebieg między wymianami oleju, czy też jest to celowe działanie, aby szybciej "wykończyć" silnik. Poważny serwisant silników powiedział mi tyle, jeden raz w roku obowiązkowa wymiana oleju, a przy krótkich przebiegach samochodu ( małe trasy jednodniowe) max 15k a najlepiej co 10k. Na oleju się nie zaoszczędzi, a na pewno wydłuży to żywotność silnika.
 
 
lukjaw 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 41
Skąd: małopolska
Wysłany: 11-01-2018, 23:06   

Koledzy przepraszam, że nie odpisywałem , ale nie było mnie tu dłuższy czas.
Rostrzygnięcie sprawy było takie, że ASO zaproponowało mi wymianę w kwocie około 24.000 pln. i termin wymiany chyba 4 miesiące z tego co pamiętam (silnik miał się dopiero wyprodukować). Było to dla mnie nie do przyjęcia. Silnik wymieniłem na własną rękę , zakupiony u handlarza części do ASXów używanych z Holandii (handlarz z Polski). Było widać, że silnik malutko używany, jakieś autko powystawowe bite z tyłu. Aktualnie jeździ ładnie i cicho. Pali mało, nic niepokojącego nie obserwuję. Błędów komputera nie ma. Całość kosztowała mnie ze skrzynią biegów i wymianą 3500 plnów. Przejechane mam już na nim 20.000 km.
Autko serwisuję już w serwisie Lexusa i Mitsubishi, nie autoryzowanym.
Jeżeli chodzi o oleje, podczas gwarancji zalewałem różnie, ale głównie olejami, którymi dysponował serwis, co około 20.000 km, zgodnie z tym, co sugerowało ASO.
Obecnie leję Motula 8100 co 10.000 km.
Jeżeli chodzi o podejście MMC i ASO do mojej sprawy - coż można powiedzieć. Każdy wnioski może wyciągnąć sam czytając wątek. Wszyscy rozłożyli ręce.
W związku z tym, że sprawa była bezprecedensowa nie można jej było 'podpiąć' pod jakąkolwiek akcję serwisową. MMC nie zrekompensowało mi nawet złotówki.
ASO umyło ręce - nie widząc w swoich poczynaniach żadnych błędów.
Ale nie martwię się bo ostatnio dostałem pismo z MMC o akcji serwisowej na wymianę siłownika tylnej klapy i jest szansa zaoszczędzić 70 zł (tyle chyba kosztuje ten siłownik) :)
Aktualnie kupuję drugie autko bo rodzinka się powiększa. Ale nie szukam już w salonach tej marki i przepraszam koledzy ale nie mogę już siebie nazywać Mitsumaniakiem.
 
 
wgrzeziu 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 24-01-2018, 13:22   

silnik kosztje 1200zl z malym przebiegiem i poco serwisowac i walic im kase
 
 
RomanK61 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 169
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 25-01-2018, 12:35   

Gdzie jest taki silnik za 1200.Tyle ma kosztować mnie trzeci przegląd.
_________________
RomanK
 
 
wgrzeziu 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 26-01-2018, 20:28   

wejdz na allegro uzywki
4a92


w nlodzi maja za 1200zlponoc 17000przebiegu
trzeba spr luzy zaworowe
 
 
lukjaw 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 41
Skąd: małopolska
Wysłany: 31-01-2018, 10:41   

Ja za swój zapłaciłem bodajże coś koło 2000 zł ze skrzynią biegów. Przy okazji pozbyłem się również innego problemu - ciężko 'wchodzącego' pierwszego biegu (jak również od czasu do czasu problemu z ciężko wchodzącym wstecznym), który to z kolei pojawił się u mnie chyba gdzieś przy 3 czy 4 (nie pamiętam) serwisie w ASO po wymianie oleju skrzyni biegów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.