 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Biegi nie wchodzą |
Autor |
Wiadomość |
HemaN
Nowy Forumowicz
Auto: [CS3W] 1.6 4G18 '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 21 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-05-2018, 23:12
|
|
|
bobinho napisał/a: | Docisku sprzęgla, wymianą oleju nie naprawisz. |
Mylisz się. Gdyby to był docisk sprzęgła sytuacja była by odwrotna. Przy zimnym silniku chodziło by to jeszcze jako tako, a dopiero po nagrzaniu się sprzęgła nie dałoby się wrzucić biegu - po nagrzaniu "tarcza słoneczna" stałaby się bardziej elastyczna przez co nie odkształcała by się tak jak trzeba i nie rozłączałaby sprzęgła.
Dziś zająłem się tematem. Przyczyną problemów okazał się rzeźnik - kowal (bo mechanikiem nie mogę go nazwać ) który przy poprzedniej wymianie oleju nalał go ze 3,5 litra!!! Po odkręceniu korka wlewowego zaczął lać się olej co mnie mocno zdziwiło, tym bardziej że samochód był podniesiony na lewarku, a więc przechylony do tyłu. Olej wypływał przez jakieś 2 minuty! Do skrzyni F5M41 wchodzi wg dokumentacji 2,1 l, a i ta ilość wejdzie tylko do suchej skrzyni, przy normalnej wymianie po wypoziomowaniu samochodu i wlaniu ok 2 l olej zaczyna kapać z korka wlewowego.
Tak czy inaczej, po spuszczeniu 3,5 litra oleju i jego wymianie na Valvoline Gear Oil 75W-90 we właściwej ilości biegi wchodzą jak marzenie, niemalże same, wystarczy tylko muskać lewarek. Nawet redukcja do jedynki na zimnym silniku nie sprawia teraz żadnego problemu. Skrzynia stała się miękka, pracuje dużo lepiej. |
_________________ 1996 - 2009 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2007 - 2013 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2010 - 2012 - Octavia 1U2 1.6 8V AEE
2013 - 2017 - Ibiza 6L1 1.4 16V BBY - nigdy więcej szrotu z grupy VAG!
2017 - Lancer CS3W 1.6 16V 4G18 - tak się powinno robić samochody! |
|
|
|
 |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 02-08-2018, 19:03
|
|
|
nubi "Daj znać. U mnie też bierze nisko, chociaż z biegami nie mam specjalnie problemów .."
Chciałem dopisać tylko że "robiąc" zawieszenie poprosiłem o sprawdzenie sprzęgła - zostało "wyregulowane". Nie męczyłem pytaniami o wszystko (przeciągnięty koniec dnia) więc nie wiem na czym dokładnie regulacja polegała. Teraz biegi zapina się b. ładnie, działa bardziej liniowo, gdzieś 1/2 zakresu ruchu jest znaczące oddziaływanie, warto zrobić, jestem z tej regulacji b. zadowolony - zwłaszcza że nie miałem okazji nigdy przejechać się innym egzemplarzem w celach porównawczych. |
|
|
|
 |
red0n
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2017 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-08-2018, 18:19
|
|
|
Cześć nubi,
Czy robiłeś zawieszenie zgodnie z sugestią W@sio z innego wątku?Też jestem z LUB i mam zamiar przyjrzeć się bliżej zawieszeniu. |
|
|
|
 |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 07-08-2018, 00:16
|
|
|
Tak. Z tym że co do zawieszenia .. coś mi niepokojąco stuka. Być może tył (tam się juz szykuje robota) ale .., nie mam wciąż czasu, chcę skoczyć na szarpaki
[edit 17/08]
Jeżeli chodzi o to zawieszenie, dla wyjaśnienia sytuacji; Wreszcie pojechałem na diagnostykę bo dźwięki zaczęły narastać do prawie każdorazowych. Przód - ten był robiony- jest OK, hałasują mi tylne zaciski i tuleja wah. tez dogorywa., czyli warsztat jest OK. |
|
|
|
 |
|
|