[MSS 1.6] bierze olej i lekko kopci na biało |
Autor |
Wiadomość |
Chupacabra
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 16 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 12-06-2018, 21:52
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | A tak ogólnie to ile masz nalatane na blacie .
Na konsumpcję oleju (jeśli nie ma wycieków) najlepszy jest remont.
Najpierw sprawdź kompresję i próba olejowa.
Po taniości możesz spróbować wymienić same uszczelniacze trzonków zaworowych.
Najlepiej jednak zrobić kompletny remont głowicy + wymiana pierścieni na cylindrach + rozrząd, co skrobnie po kieszeni pewnie z 2 klocki . |
Właśnie nie widać żadnych wycieków. 180 tysi, ale nie wiem jak długo poprzedniemu właścicielowi nie działał czujnik prędkości co wiąże się z nienaliczaniem km. Jak sprawdzić tą kompresję i próbe olejowa? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-06-2018, 22:21
|
|
|
Musisz mieć coś tego typu http://allegro.pl/miernik...6982765890.html
Najpierw robisz normalny pomiar czyli wykręcasz świece, wyjmujesz bezpiecznik pompy paliwa i mierzysz kręcąc silnikiem na wciśniętym gazie do oporu.
Następnie robisz podobnie tylko przed samym pomiarem nalewasz do cylindra odrobinę oleju.
Jeśli wyniki bez oleju i z olejem będą podobne to będzie oznaczało, że pierścienie raczej są ok a olej do komory spalania dostaje się przez uszczelniacze zaworowe.
A jeśli pomiar z olejem będzie wskazywał wyższe ciśnienie niż bez oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie. |
|
|
|
 |
Chupacabra
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 16 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13-06-2018, 03:46
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Musisz mieć coś tego typu http://allegro.pl/miernik...6982765890.html
Najpierw robisz normalny pomiar czyli wykręcasz świece, wyjmujesz bezpiecznik pompy paliwa i mierzysz kręcąc silnikiem na wciśniętym gazie do oporu.
Następnie robisz podobnie tylko przed samym pomiarem nalewasz do cylindra odrobinę oleju.
Jeśli wyniki bez oleju i z olejem będą podobne to będzie oznaczało, że pierścienie raczej są ok a olej do komory spalania dostaje się przez uszczelniacze zaworowe.
A jeśli pomiar z olejem będzie wskazywał wyższe ciśnienie niż bez oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie. |
Ok, dzięki za wytłumaczenie. |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 13-06-2018, 09:10
|
|
|
Chupacabra napisał/a: | Jak to zrobić? Na czym to polega? |
Pojechać do mechanika i powiedzieć, żeby to zrobili. Mnie to kosztowało 50 zł |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 21-02-2019, 17:56
|
|
|
Pozwolę sobie pociągnąć ten temat. Mam przypadek gdzie po przejechaniu ośmiuset kilometrów silnik wypił olej z miski olejowej (z trzech czwartych miarki po zalaniu oleju do silnika, po przejechaniu tego dystansu miarka oleju była sucha). Jestem jeszcze przed zmierzeniem kompresji na cylindrach, ale zapytam teraz - czy da się wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy? Robił to może ktoś? |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2019, 18:17
|
|
|
Jarku zrobić można tylko przyda się ścisk do sprężyn zaworowych i wąskie kombinerki .
Choć moim zdaniem bardziej przyda się wymiana pierścieni .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 21-02-2019, 18:39
|
|
|
Rafał, samochód ogólnie jeździ bardzo dobrze, nic nie przerywa, tylko z rana jak się go uruchomi to robi zasłonę dymną za sobą. Po rozgrzaniu silnika już nie dymi. Zmierzę mu kompresję i wtedy będę wiedział co dalej. Z tego co pamiętam to ciśnienie na cylindrze powinno wynosić gdzieś 12-14 bar? Dobrze myślę?
[ Dodano: 21-02-2019, 19:17 ]
Który bezpiecznik trzeba wyjąć żeby pompę paliwa odciąć? |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2019, 20:40
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Który bezpiecznik trzeba wyjąć żeby pompę paliwa odciąć? |
Jako takiego od pomp paliwa nie ma, chyba że to ten 10 od wtrysku paliwa.
Ewentualnie koło OBD jest przekaźnik od pompy paliwa.
Co do kompresji.
Wracając do oleju, to ile rocznie właściciel dolewa
Niestety przypadłością rodziny 4G1 są zapieczone pierścienie i konsumpcja oleju.
Tylko dodam, że mój 1.3 i Pawła 1.6 już to przerobiły . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-02-2019, 21:34
|
|
|
Jak kompresja będzie w normie to jest szansa że to uszczelniacze. Wymiana bez ściągania głowicy nie jest taka prosta bo aby zdjąć zabezpieczenie trzymające zawór to trzeba go jakoś podeprzeć by nie wpadł do cylindra. Można to zrobić powietrzem pod ciśnieniem lub, jak to benzyna, to można spróbować włożyć coś przez otwór świecy i podeprzeć tłokiem. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 21-02-2019, 21:44
|
|
|
Jaro1974, spróbuj na początek zrobić płukanki. Ja na samej chemii zszedłem dobre 0,5-0,6L z 1L konsumpcji. Przy takiej ilości, to już raczej pierścienie. Poza tym z własnego doświadczenia - kompresja może być ok, a olej i tak będzie wcinać. A takie ilości jak u Ciebie, to raczej nie uszczelniacze.
Co więcej - aktualnie biała chmura rano z wydechu to nic nadzwyczajnego - po prostu woda, która się skropliła w tłumiku odparowuje. Też to mam, jak i większość samochodów :] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2019, 21:48
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Na pierwszym 12.75 na drugim 11.5 trzeci 12.5 a czwarty 13.5. |
Różnica pomiędzy cylindrami chyba nie powinna być większa niż 1bar .
Ogólnie co do płukanek to jeśli nie była robiona systematycznie to ja bym nie ryzykował. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
|