Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] bierze olej i lekko kopci na biało
Autor Wiadomość
Chupacabra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12-06-2018, 21:52   

Bizi78 napisał/a:
A tak ogólnie to ile masz nalatane na blacie :?: .
Na konsumpcję oleju (jeśli nie ma wycieków) najlepszy jest remont.
Najpierw sprawdź kompresję i próba olejowa.
Po taniości możesz spróbować wymienić same uszczelniacze trzonków zaworowych.
Najlepiej jednak zrobić kompletny remont głowicy + wymiana pierścieni na cylindrach + rozrząd, co skrobnie po kieszeni pewnie z 2 klocki :? .

Właśnie nie widać żadnych wycieków. 180 tysi, ale nie wiem jak długo poprzedniemu właścicielowi nie działał czujnik prędkości co wiąże się z nienaliczaniem km. Jak sprawdzić tą kompresję i próbe olejowa?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-06-2018, 22:21   

Musisz mieć coś tego typu http://allegro.pl/miernik...6982765890.html
Najpierw robisz normalny pomiar czyli wykręcasz świece, wyjmujesz bezpiecznik pompy paliwa i mierzysz kręcąc silnikiem na wciśniętym gazie do oporu.
Następnie robisz podobnie tylko przed samym pomiarem nalewasz do cylindra odrobinę oleju.
Jeśli wyniki bez oleju i z olejem będą podobne to będzie oznaczało, że pierścienie raczej są ok a olej do komory spalania dostaje się przez uszczelniacze zaworowe.
A jeśli pomiar z olejem będzie wskazywał wyższe ciśnienie niż bez oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie.
 
 
Chupacabra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13-06-2018, 03:46   

plecho1 napisał/a:
Musisz mieć coś tego typu http://allegro.pl/miernik...6982765890.html
Najpierw robisz normalny pomiar czyli wykręcasz świece, wyjmujesz bezpiecznik pompy paliwa i mierzysz kręcąc silnikiem na wciśniętym gazie do oporu.
Następnie robisz podobnie tylko przed samym pomiarem nalewasz do cylindra odrobinę oleju.
Jeśli wyniki bez oleju i z olejem będą podobne to będzie oznaczało, że pierścienie raczej są ok a olej do komory spalania dostaje się przez uszczelniacze zaworowe.
A jeśli pomiar z olejem będzie wskazywał wyższe ciśnienie niż bez oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie.

Ok, dzięki za wytłumaczenie.
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 13-06-2018, 09:10   

Chupacabra napisał/a:
Jak to zrobić? Na czym to polega?


Pojechać do mechanika i powiedzieć, żeby to zrobili. Mnie to kosztowało 50 zł
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-02-2019, 17:56   

Pozwolę sobie pociągnąć ten temat. Mam przypadek gdzie po przejechaniu ośmiuset kilometrów silnik wypił olej z miski olejowej (z trzech czwartych miarki po zalaniu oleju do silnika, po przejechaniu tego dystansu miarka oleju była sucha). Jestem jeszcze przed zmierzeniem kompresji na cylindrach, ale zapytam teraz - czy da się wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy? Robił to może ktoś?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2019, 18:17   

Jarku zrobić można tylko przyda się ścisk do sprężyn zaworowych i wąskie kombinerki 8) .
Choć moim zdaniem bardziej przyda się wymiana pierścieni :wink: .


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-02-2019, 18:39   

Rafał, samochód ogólnie jeździ bardzo dobrze, nic nie przerywa, tylko z rana jak się go uruchomi to robi zasłonę dymną za sobą. Po rozgrzaniu silnika już nie dymi. Zmierzę mu kompresję i wtedy będę wiedział co dalej. Z tego co pamiętam to ciśnienie na cylindrze powinno wynosić gdzieś 12-14 bar? Dobrze myślę?

[ Dodano: 21-02-2019, 19:17 ]
Który bezpiecznik trzeba wyjąć żeby pompę paliwa odciąć?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2019, 20:40   

Jaro1974 napisał/a:
Który bezpiecznik trzeba wyjąć żeby pompę paliwa odciąć?

Jako takiego od pomp paliwa nie ma, chyba że to ten 10 od wtrysku paliwa.



Ewentualnie koło OBD jest przekaźnik od pompy paliwa.



Co do kompresji.



Wracając do oleju, to ile rocznie właściciel dolewa :?:
Niestety przypadłością rodziny 4G1 są zapieczone pierścienie i konsumpcja oleju.
Tylko dodam, że mój 1.3 i Pawła 1.6 już to przerobiły 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-02-2019, 21:04   

Olej wlany do stanu 3/4 i po 800 kilometrach bagnet był suchy.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2019, 21:34   

Jak kompresja będzie w normie to jest szansa że to uszczelniacze. Wymiana bez ściągania głowicy nie jest taka prosta bo aby zdjąć zabezpieczenie trzymające zawór to trzeba go jakoś podeprzeć by nie wpadł do cylindra. Można to zrobić powietrzem pod ciśnieniem lub, jak to benzyna, to można spróbować włożyć coś przez otwór świecy i podeprzeć tłokiem.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2019, 21:39   

Jaro1974 napisał/a:
Olej wlany do stanu 3/4 i po 800 kilometrach bagnet był suchy.

Czyli pewnie +- 1L/1000km, czyli spożycie dopuszczalne przez mitsubishi w instrukcji :mrgreen: .
Ogólnie tutaj masz dodatkowy temat o spożyciu silnika 4G18 w CS-ie.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74862&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-02-2019, 21:42   

Na pierwszym 12.75 na drugim 11.5 trzeci 12.5 a czwarty 13.5.
Próba olejowa od pierwszego: 18, 12.5, 14.5, 13.5. Wynik na pierwszym może być delikatnie zawyżony ponieważ trochę mi się za dużo oleju wlało.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 21-02-2019, 21:44   

Jaro1974, spróbuj na początek zrobić płukanki. Ja na samej chemii zszedłem dobre 0,5-0,6L z 1L konsumpcji. Przy takiej ilości, to już raczej pierścienie. Poza tym z własnego doświadczenia - kompresja może być ok, a olej i tak będzie wcinać. A takie ilości jak u Ciebie, to raczej nie uszczelniacze.

Co więcej - aktualnie biała chmura rano z wydechu to nic nadzwyczajnego - po prostu woda, która się skropliła w tłumiku odparowuje. Też to mam, jak i większość samochodów :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2019, 21:48   

Jaro1974 napisał/a:
Na pierwszym 12.75 na drugim 11.5 trzeci 12.5 a czwarty 13.5.

Różnica pomiędzy cylindrami chyba nie powinna być większa niż 1bar :? .
Ogólnie co do płukanek to jeśli nie była robiona systematycznie to ja bym nie ryzykował.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-02-2019, 21:52   

Ja to nie wiem czy nie podjadę żeby mi zrobili analizę spalin i wtedy może się coś wyjaśni. Dodam tylko że w wydechu w środku jest tłusto a raczej nie powinno być.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.