Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rząd zajmie się samochodami z wyciętymi filtrami
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2018, 09:01   

Holandia to specyficzny kraj :) doją tam mieszkańców jak tylko się da. LPG na początku było bardzo chwalone po czym jak ludzie w większości przesiedli się na to paliwo to dla zysku dowalili podatek. Podobnie było z dieslem i Holendrzy boją się że i tak będzie z elektrykami.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-06-2018, 11:27   

Olivia napisał/a:
Skoro auta z LPG emitują mniej zanieczyszczeń do atmosfery to dlaczego w Holandii podatek środowiskowy wychodzi dużo drożej niżeli samochód bez tej instalacji ?

W swoim pytaniu masz magiczne słówko, Które jednocześnie jest odpowiedzią na to pytanie.
Podatek.
Porównaj sobie ceny benzyny/ropy i LPG i zawarte w nich podatki - tu przykład z Polski
https://www.bankier.pl/wi...ki-7437770.html
LPG jest prawie o połowę tańszy od benzyny, więc i pobierane podatki są mniejsze, państwo traci wpływy.
Przerzucając podatek z paliwa na "opłatę środowiskową" państwo te wpływy w jakimś stopniu odzyskuje, a nawet zyskuje.
A ekologia nie ma z tym nic wspólnego.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2018, 20:45   

krzychu napisał/a:
Nie będę się kłócił ale weź pod uwagę że:
Ale o co tu sie kłocic?
krzychu napisał/a:
nie każda instalacja gazowa jest taka sama i dobrze skalibrowana, nieraz sama elektronika samochodu mówi że nie daje rady tego skorygowac więc przed dłuższy czas leci zła dawka.
Tego nie wykluczam, dlatego napisałem dobry monter = własciwie dzialajaca instalacja gazowa, mechanika silnika dla gazu tez musi spełniac pewne wymogi - tak samo jak dla benzyny, bo wyrypany silnik nawet na benzynie będzie emitował spore zanieczyszczenia, ale skoro piszesz ze elektronika nie daje rady to pomysl co w przypadku gaźnika, gdzie wszystko manualnie sterowane jest - tak wychwalane wg artykułu który zapodałeś. Konkluzja skoro elektronika jest taka głupia i zła to rozwój tej dziedziny jest bez sensu, po co w takim razie normy i tolerancje w mapach paliwowych, jezeli cos z punktu widzenia elektroniki wybiega poza norme daje znac przez kontrolke która zapala sie na liczniku, same LPG tez ma system kontrolny, a jak ktos nie dba to juz do wlasciciela pretensje, a jak montazysta nie umie to niech sie nie zabiera.
krzychu napisał/a:
- pomiar na wolnych obrotach? A co z butem w podłodze?
- na Twoim wydruku nie ma wszystkich zanieczyszczeń które produkuje silnik benzynowy.
Taki sam pomiar przeprowadzany jest na stacji diagnostycznej, przez policje i przez ITD, naprawde nie rozumiem co masz zamiar kwestionowac

Do diesla sie nie odnosisz, bo ani stacje diagnostyczne ani policja ani ITD nie wykonuja szerszych badan spalin diesla używajac do tego tylko dymomierza
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-06-2018, 23:02   

robertdg napisał/a:
ale skoro piszesz ze elektronika nie daje rady to pomysl co w przypadku gaźnika, gdzie wszystko manualnie sterowane jest - tak wychwalane wg artykułu który zapodałeś.


Nie wiem jak czytałeś ten artykuł ale moim zdaniem w tym artykule jest jasno napisane że w przypadku gaźnika instalacja gazowa dawała pozytywny wpływ na jakość spalin, a przy wielopunktowym wtrysku bywa różnie. To ja wyczytałem z tego artykułu...

robertdg napisał/a:
naprawde nie rozumiem co masz zamiar kwestionowac


Bo to są 2 osobne rzeczy. Jedno to że ktoś wspomniał o gazie, drugie to jak stacja diagnostyczna czy ITD/policja mogą to zweryfikować. Ale nie będę dalej tłumaczył co chciałem przekazać tylko dlatego że ktoś mnie opacznie rozumie.

EOT.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-06-2018, 07:46   

krzychu napisał/a:
ale moim zdaniem w tym artykule jest jasno napisane że w przypadku gaźnika instalacja gazowa dawała pozytywny wpływ na jakość spalin, a przy wielopunktowym wtrysku bywa różnie
No tak precyzja gażnika a elektronicznego wtrysku nie ma czego podważać :mrgreen:
krzychu napisał/a:
Ale nie będę dalej tłumaczył co chciałem przekazać tylko dlatego że ktoś mnie opacznie rozumie.
To Twoja opinia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2018, 21:42   

https://wrc.net.pl/koniec-z-wycinaniem-filtrow-dpf

[ Dodano: 02-07-2018, 20:22 ]
https://moto.onet.pl/porady-i-przepisy/poslowie-chca-5-tys-kary-za-wyciety-dpf/8cdg15h
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-07-2018, 10:49   

oby - dzisiaj zostałem tak okopcony przez królową lawet, że musiałem zwolnić - nie było widać w którym kierunku jadę
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-11-2018, 04:23   

Pierwszy pomysł kar za brak DPF-u przepadł:

Cytat:
Kilka tygodni temu grupa posłów złożyła projekt ustawy, która miała wprowadzić karę 5 tys. zł za usunięcie filtra cząstek stałych. Projekt nowelizacji został jednak odrzucony w pierwszym czytaniu, głównie głosami posłów PiS.


https://www.auto-swiat.pl...row-dpf/ykvznhg

Niestety czarne chmury zawisły nad przeglądami technicznymi (a raczej nami - właścicielami naszych zacnych fur) - chodzą słuchy, że w najbliższych latach już musimy podciągnąć nasze "normy emisyjne" do tych z "zachodniej" EU, a to nie trzeba pisać czym się skończy...
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3446
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 29-11-2018, 15:08   

mkm napisał/a:
musimy podciągnąć nasze "normy emisyjne" do tych z "zachodniej" EU
Jestem jak najbardziej za.

W EU działa to tak, że testowany samochód musi spełniać normy emisji z czasów kiedy był po raz pierwszy rejestrowany. Ergo: inna będzie dopuszczalna norma dla zabytkowego gaźnikowca, inna dla funkiel nówki maszyny z katalizatorami, dpfami, adblue i innymi cudami. Zresztą o ile mnie pamięć nie myli to już jest coś w tym stylu, tylko może nie aż tak ostro. :)
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 01-12-2018, 09:36   

joujoujou napisał/a:
mkm napisał/a:
musimy podciągnąć nasze "normy emisyjne" do tych z "zachodniej" EU
Jestem jak najbardziej za.

W EU działa to tak, że testowany samochód musi spełniać normy emisji z czasów kiedy był po raz pierwszy rejestrowany. Ergo: inna będzie dopuszczalna norma dla zabytkowego gaźnikowca, inna dla funkiel nówki maszyny z katalizatorami, dpfami, adblue i innymi cudami. Zresztą o ile mnie pamięć nie myli to już jest coś w tym stylu, tylko może nie aż tak ostro. :)

ale w Polsce pewno będzie oczywiście "lepiej" i będą wymagali od auta 1990 roku, aby spełniało normy dla aut z 2018 roku :roll:
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3446
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 01-12-2018, 12:36   

Nie ma co krakać. :P

Zresztą prawo wstecz nie działa i co było dopuszczalne w momencie uzyskania homologacji, nadal takie jest, przykłady są. :)
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 01-12-2018, 20:54   

Bodaj od przyszłego roku w Polsce wszystkie stacje diagnostyczne przechodzą z zarządzania przez starostwo pod kuratelę TDT. To ta instytucja będzie certyfikowała, sprawdzała stacje diagnostyczne. A jak wiadomo na wschód od Buga, w momencie przyjścia nowej miotły ruszą nowe stołki i zasady :P
_________________
Niebiańska robota
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 01-12-2018, 22:39   

Kaucz napisał/a:
ale w Polsce pewno będzie oczywiście "lepiej" i będą wymagali od auta 1990 roku, aby spełniało normy dla aut z 2018 roku :roll:


Przecież już tak jest, od benzyniaków wyprodukowanych przed 2000 wymaga się spełniania normy EURO3, która to została wprowadzona w 2000 roku :D
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 02-12-2018, 20:24   

Janq napisał/a:
Przecież już tak jest, od benzyniaków wyprodukowanych przed 2000 wymaga się spełniania normy EURO3, która to została wprowadzona w 2000 roku

i jest to lekko chore. Ma ktoś podstawę prawną odnośnie tego, że auto ma spełniać normy z dnia produkcji?
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
Riceside 
Nowy Forumowicz
Riceside

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 18
Skąd: Bargów
Wysłany: 03-12-2018, 08:25   

Myślę, że z dobrym prawnikiem dałoby się wiele rzeczy wykłócić w sądzie w razie czego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.