Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander II 4x4, benzyna
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2019, 19:38   

raptor napisał/a:

Chłopcze, 150 konny diesel z wiadrem momentu obrotowego rzędu 400Nm dużo lepiej i sprawniej napędzi takiego kloca niż 170 konna benzyna którą musisz kręcić do samej góry żeby cokolwiek wyprzedzić. Wolnossak z CVT to muł do spokojnego poruszania się z punktu a do b, z nikłą szansą wyprzedzenia kolumny tirów na krajówce, w dieslu wciskasz gaz, ewentualna redukcja i moment robi swoje.



Hmm ciekawe bardzo, człowiek się uczy cale życie. Jak 170km to znaczy 2,4 z CVT no więc:
Diesel 2,2 156KM:
- manual w 11,1s od 0 do 100km/h
- automat w 11,8s od 0 do 100km/h

Benzyna 2,4 170KM:
- manual w 9,6s od 0 do 100km/h
- CVT w 10,8s od 0 do 100km/h

Nie będę tutaj wnikał że np. przyśpieszając z 40 do 140km/h można to zrobić w benzynie na jednym biegu, a w dieslu ile razy trzeba przewajchrować jak zakres obrotowy masz od ~2000 do nie bardzo 4000 więc w idealnych warunkach możesz na jednym biegu zwiększyć 2 razy przekość czyli z 40 do 80km/h max i potem kolejny bieg. Mnie tam czerwone pole nie boli w bezynie i dźwięk jest jakiś przyjemniejszy niż diesla na 4000 obr. Jak kogoś boli to faktycznie nie dla niego.

Do tego smaczki powiedzmy, że redukujesz i co trzeba turbinę napopować, a CVT daje odjazd od razu bez lagau turbiny i potrzeby czasu na redukcję...

Moje życie jest za krótkie żeby jeździeć turbo dieslem. Do tego ta wielka nagonka i coraz większa utrata wartości. 2 masy, wtryski, świece żarowe, turbina, DPF/FAP, pękające zbiorniczki z mocznikiem, zamarzające paliwo, trudniejsze ogrzewanie kabiny na krótkich dystansach naprawdę dziękuję postoję, a czasem pojeżdżę tym mułem co przynajmniej odpali w siarczysty mróz i służy do przemieszczanie się z punktu A do B... :finga:

[ Dodano: 10-01-2019, 19:45 ]
TFX napisał/a:
tylko kręcąc benzyniaka do 5k jesteś przy górze



Przy 5 to w benzynie dopiero się zaczyna jazda, a "nie gdzieś przy górze". CVT o tym wie więc kręci do ~6000 bez skrępowania byle powyżej 50km/h bo poniżej za bardzo amerykanom hałasowała i niestety przez to też przyśpieszenie cierpi.
 
 
TFX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2019, 21:05   

ale w kopciuch masz torbo, i nie ważne że gubisz sekundy ale ważne, ze masz turbo dziurę i czujesz, że jedzie. A czego dupa nie czuje tego sercu nie żal. ;)
a co do 5 i jazdy, to lancerem może, ale nie takim klockiem, temu to nawet 10 kilo obrotów by nie pomogło i buja jak na karuzeli.
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2019, 21:12   

Ale o czym mówisz? Może 2.0 w nowym nie daje rady, ale 2,4 w OII to raczej dobrze się odpycha. CX-3 mi przyśpiesza podobnie jak 2,4 z manualem w OII. Dla mnie zbiera się dużo lepiej niż Lancer.
 
 
TFX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2019, 21:47   

Tak ogólnie mówię, Dla mnie 2,4 z cvt to fajne toczydełko do spokojnej jazdy, ale jak trzeba to machasz wskazówką obrotów w prawo i śmigasz. Nie mam kłopotów z wyprzedzaniem itp.
Nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać, kupiłem 2.4 bo swoje wiem i jestem zadowolony.
Jak kolega lexus powiedział stary a nowy to się kłóci z logiką. Jakby III robili z 2.4 pewnie bym kupił III, a że nie robią to kupiłem II. I komu jak komu ale mi nic nie wmówicie i do niczego nie przekonacie bo tylko ja na tym forum kupiłem go dwa razy :D .
Do tego 2011 rok z przebiegiem 48kkm w oryginale, jedynie co mnie w nim boli to ten ....... brązowy kolor :(
Do szczęścia brakuje mi jeszcze fajnego lancera :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.