Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Po odpaleniu nagle gaśnie.
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-01-2019, 10:29   

Sprawdź kable dochodzące do silniczka krokowego, miałem takie objawy w Colcie CA0, okazało się, że ułamał się jeden kabel we wtyczce idącej do silniczka krokowego.
 
 
Dejwideoo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-01-2019, 20:15   

Jutro brat zrobi przyuczenie przepustnicy jeszcze raz (jakie są prawidłowe obroty?). Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6?
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-01-2019, 22:40   

Dejwideoo napisał/a:
Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6?

Tak.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Dejwideoo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-01-2019, 12:07   

Okazało się że jest to filtr niby "samoobsługowy" i odpuściliśmy sobie wymianę bo na dodatek jeszcze zły filterek nam sprzedali. Obroty wyregulowane. Najpierw przyuczenie, a potem regulacja śrubką przepustnicy pomogła ustawić obroty pod obciążeniem ~900 obrotów. Stała się dziwna sprawa ponieważ spalił się bezpiecznik od klimatyzacji i po wymianie nadal nie działa.
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-01-2019, 12:49   

Dejwideoo napisał/a:
Okazało się że jest to filtr niby "samoobsługowy" i odpuściliśmy sobie wymianę bo na dodatek jeszcze zły filterek nam sprzedali.

Jak się do niego dobrać masz tutaj 8) .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1547591#1547591
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2019, 13:21   

Kręcąc śrubką na przepustnicy najprawdopodobniej ją rozregulowałeś i w najbliższej przyszłości pewnie będą się działy dziwne rzeczy z obrotami. Obrotami steruje sterownik silnika i jak jest wszystko ok to obroty są na właściwym poziomie. Nie wiem jak w tym autku, ale podejrzewam że podobnie, w Carismie normalne obroty to 650 - 750.
 
 
Dejwideoo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-01-2019, 13:39   

Bizi78 wiem i widziałem ale nie podejmę się tego bo jeszcze coś urwie.

plecho1 ale co jeśli przy czyszczeniu przepustnicy trochę się przestawiła? Co teraz polecacie zrobić. Bo nie chce by w korku albo podczas jazdy się rozlegulowala
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2019, 13:47   

Nie wiem w jaki sposób ja czyściliście. Najlepiej przy czyszczeniu nie zdejmować żadnych czujników które maja możliwość regulacji położenia i nie ruszać żadnych śrub regulacyjnych. Możliwe że w serwisówce jest instrukcja regulacji.
 
 
Dejwideoo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-01-2019, 14:13   

Więc podsumowanie po przejechaniu 30 km:
- obroty na poziomie 800-850 przy pełnym obciążeniu
- brak ssania (wcześniej na zimnym się włączało)
- klimatyzacja nie działa

Aktualizacja po przejechaniu 150 km:
na zimnym trzeba trzymać gaz by odpalił. Jak się już zagrzeje to bez świateł i podgrzewania szyb trzyma 850-900 obrotów, po włączeniu światel spadaja do 650-700 (wartości przybliżone). No i jak zacznie już spadać trochę temperatura np. po 1h na parkingu już widać że ma mniejsze obroty. Takie rzeczy stały się po czyszczeniu przepustnicy, krokowego i wymianie czujnika wałka.

Zna ktoś kogoś w Krakowie kto by mi pomógł ogarnąć te ssanie?
_________________

 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 28-01-2019, 02:24   

Nauka wolnych obrotów:

1 - Włącz silnik i zaczekaj aż ciecz chłodząca nagrzeje się powyżej 85C.
2 - Wyłącz silnik i odczekaj około 10s.
3 - Następnie włącz silnik i pozwól mu pracować 10min na wolnych obrotach - klimatyzacja i ogrzewanie wyłączone, temperatura cieczy chłodzącej powyżej 83C.
4 - Wyłącz silnik
5 - Uruchom silnik ponownie. Niech popracuje kolejne 10min, tylko teraz włącz klimatyzację, ustaw temperaturę na max zimne powietrze i wentylator na maksymalne obroty. (Wspominają tu o otwarciu okien, ale po co w zimę je otwierać.)
6 - Powtórz kroki 4 i 5.

Jest wzmianka o możliwym zgaśnięciu silnika podczas kroku 5. Coś o zmianie pracy silnika z płynnej na stechiometryczną (nie rozumiem o co chodzi). Zalecają wtedy dokładne wyczyszczenie przepustnicy, no ale to już zrobiłeś.

Co do przepustnicy. Po rozebraniu na pewno zmieniłeś ustawienie. Jest procedura czyszczenia i ustawienia czujnika przepustnicy jeśli go odkręcałeś. Jak znajdę to napiszę jak ustawić i jakie wartości powinny być na czujniku.

EDYTOWANE:
Znalazłem. Czytałem kiedyś z nudów książkę serwisową i znalazłem jak poprawnie ustawić czujnik przepustnicy. Jeśli go odkręcaliście to może być źle ustawiony. Sprawdzasz go na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Poprawne wartości z czujnika są między 530 - 740 mV.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-01-2019, 04:12   

Dejwideoo, co prawda nie widziałem go już chyba ze dwa lata, więc nie wiem czy dalej działa w stałym składzie, ale wysyłam do niego znajomych i nikt się nie skarżył.
Nie zdziera, robi "na raz" czyli bez poprawek/reklamacji i liczy normalnie (ani nie tanio, ani nie drogo). Przynajmniej tak było jeszcze jakiś czas temu :wink:

Najlepiej zadzwoń i się umów: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221

Powinien Ci to zrobić na miejscu od ręki.
 
 
Dejwideoo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-01-2019, 16:47   

Jestem po wymianie przepustnicy i krokowego. Pan Leszek polecił kupno takiego kompletu i wymianę 1:1 bez przyuczania etc. Okazało się, że gość mi przysłał trochę inną.
-> kupiona https://allegro.pl/oferta/przepustnica-silniczek-krokowy-space-star-1-3-7636685256?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQwOToyNzo0MS44MjZaO2J1eWVyO2FlNjUxZTVlYjQ0NmE5YzUxYWEyNjFlYzFhYjk4NjM0MGIzMTllZDdjMjgxMWY2YTkzNDE0NDJmNTA1N2RlZWQ%3D
-> moja https://allegro.pl/oferta/przepustnica-mitsubishi-space-star-1-6-16v-6974371527

Po złożeniu wszystko działa idealnie (obroty ~900). Bez żadnego spadku obrotów etc., ssanie powróciło. Tylko ciekawi mnie to czy nie będzie przez to większego spalania. Różnice to tylko umiejscowienie dyszy na wężyk płynu chłodniczego.
_________________

 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 31-01-2019, 15:16   

Dejwideoo napisał/a:
Jestem po wymianie przepustnicy i krokowego. Pan Leszek polecił kupno takiego kompletu i wymianę 1:1 bez przyuczania etc. Okazało się, że gość mi przysłał trochę inną.
-> kupiona https://allegro.pl/oferta/przepustnica-silniczek-krokowy-space-star-1-3-7636685256?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQwOToyNzo0MS44MjZaO2J1eWVyO2FlNjUxZTVlYjQ0NmE5YzUxYWEyNjFlYzFhYjk4NjM0MGIzMTllZDdjMjgxMWY2YTkzNDE0NDJmNTA1N2RlZWQ%3D
-> moja https://allegro.pl/oferta/przepustnica-mitsubishi-space-star-1-6-16v-6974371527

Po złożeniu wszystko działa idealnie (obroty ~900). Bez żadnego spadku obrotów etc., ssanie powróciło. Tylko ciekawi mnie to czy nie będzie przez to większego spalania. Różnice to tylko umiejscowienie dyszy na wężyk płynu chłodniczego.


Na ciepłym silniku obroty utrzymują się na 900/min? Trochę za dużo, tak mi się przynajmniej wydaje. Powinno być 750 +- 100, ale mogę się mylić.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-01-2019, 17:34   

Przepustnica w 1.6 i 1.3 są różne, przynajmniej mają inne numery.
W 1.3 były dwa numery w zależności od rocznika
do 05.2000r. auta z aparatem zapłonowym
i po 06.2000r. z dwoma cewkami.
Czyli albo w aukcji jest zły rocznik podany albo Twój MSS jest troszkę starszy :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Dejwideoo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2019, 17:56   

Stawiam na to że mój MSS jest troszkę starszy 2001. Na tej przepustnicy co przyszła było napisane 1.3 GLX space star. Po nauce obrotów ma 850-900. Zobaczymy rano.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.