Po odpaleniu nagle gaśnie. |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2019, 10:29
|
|
|
Sprawdź kable dochodzące do silniczka krokowego, miałem takie objawy w Colcie CA0, okazało się, że ułamał się jeden kabel we wtyczce idącej do silniczka krokowego. |
|
|
|
 |
Dejwideoo
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-01-2019, 20:15
|
|
|
Jutro brat zrobi przyuczenie przepustnicy jeszcze raz (jakie są prawidłowe obroty?). Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-01-2019, 22:40
|
|
|
Dejwideoo napisał/a: | Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6? |
Tak. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Dejwideoo
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-01-2019, 12:07
|
|
|
Okazało się że jest to filtr niby "samoobsługowy" i odpuściliśmy sobie wymianę bo na dodatek jeszcze zły filterek nam sprzedali. Obroty wyregulowane. Najpierw przyuczenie, a potem regulacja śrubką przepustnicy pomogła ustawić obroty pod obciążeniem ~900 obrotów. Stała się dziwna sprawa ponieważ spalił się bezpiecznik od klimatyzacji i po wymianie nadal nie działa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2019, 13:21
|
|
|
Kręcąc śrubką na przepustnicy najprawdopodobniej ją rozregulowałeś i w najbliższej przyszłości pewnie będą się działy dziwne rzeczy z obrotami. Obrotami steruje sterownik silnika i jak jest wszystko ok to obroty są na właściwym poziomie. Nie wiem jak w tym autku, ale podejrzewam że podobnie, w Carismie normalne obroty to 650 - 750. |
|
|
|
 |
Dejwideoo
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-01-2019, 13:39
|
|
|
Bizi78 wiem i widziałem ale nie podejmę się tego bo jeszcze coś urwie.
plecho1 ale co jeśli przy czyszczeniu przepustnicy trochę się przestawiła? Co teraz polecacie zrobić. Bo nie chce by w korku albo podczas jazdy się rozlegulowala |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2019, 13:47
|
|
|
Nie wiem w jaki sposób ja czyściliście. Najlepiej przy czyszczeniu nie zdejmować żadnych czujników które maja możliwość regulacji położenia i nie ruszać żadnych śrub regulacyjnych. Możliwe że w serwisówce jest instrukcja regulacji. |
|
|
|
 |
Dejwideoo
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-01-2019, 14:13
|
|
|
Więc podsumowanie po przejechaniu 30 km:
- obroty na poziomie 800-850 przy pełnym obciążeniu
- brak ssania (wcześniej na zimnym się włączało)
- klimatyzacja nie działa
Aktualizacja po przejechaniu 150 km:
na zimnym trzeba trzymać gaz by odpalił. Jak się już zagrzeje to bez świateł i podgrzewania szyb trzyma 850-900 obrotów, po włączeniu światel spadaja do 650-700 (wartości przybliżone). No i jak zacznie już spadać trochę temperatura np. po 1h na parkingu już widać że ma mniejsze obroty. Takie rzeczy stały się po czyszczeniu przepustnicy, krokowego i wymianie czujnika wałka.
Zna ktoś kogoś w Krakowie kto by mi pomógł ogarnąć te ssanie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tommo1982
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018 Posty: 104 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 28-01-2019, 02:24
|
|
|
Nauka wolnych obrotów:
1 - Włącz silnik i zaczekaj aż ciecz chłodząca nagrzeje się powyżej 85C.
2 - Wyłącz silnik i odczekaj około 10s.
3 - Następnie włącz silnik i pozwól mu pracować 10min na wolnych obrotach - klimatyzacja i ogrzewanie wyłączone, temperatura cieczy chłodzącej powyżej 83C.
4 - Wyłącz silnik
5 - Uruchom silnik ponownie. Niech popracuje kolejne 10min, tylko teraz włącz klimatyzację, ustaw temperaturę na max zimne powietrze i wentylator na maksymalne obroty. (Wspominają tu o otwarciu okien, ale po co w zimę je otwierać.)
6 - Powtórz kroki 4 i 5.
Jest wzmianka o możliwym zgaśnięciu silnika podczas kroku 5. Coś o zmianie pracy silnika z płynnej na stechiometryczną (nie rozumiem o co chodzi). Zalecają wtedy dokładne wyczyszczenie przepustnicy, no ale to już zrobiłeś.
Co do przepustnicy. Po rozebraniu na pewno zmieniłeś ustawienie. Jest procedura czyszczenia i ustawienia czujnika przepustnicy jeśli go odkręcałeś. Jak znajdę to napiszę jak ustawić i jakie wartości powinny być na czujniku.
EDYTOWANE:
Znalazłem. Czytałem kiedyś z nudów książkę serwisową i znalazłem jak poprawnie ustawić czujnik przepustnicy. Jeśli go odkręcaliście to może być źle ustawiony. Sprawdzasz go na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Poprawne wartości z czujnika są między 530 - 740 mV. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-01-2019, 04:12
|
|
|
Dejwideoo, co prawda nie widziałem go już chyba ze dwa lata, więc nie wiem czy dalej działa w stałym składzie, ale wysyłam do niego znajomych i nikt się nie skarżył.
Nie zdziera, robi "na raz" czyli bez poprawek/reklamacji i liczy normalnie (ani nie tanio, ani nie drogo). Przynajmniej tak było jeszcze jakiś czas temu
Najlepiej zadzwoń i się umów: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221
Powinien Ci to zrobić na miejscu od ręki. |
|
|
|
 |
Dejwideoo
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
tommo1982
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018 Posty: 104 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 31-01-2019, 15:16
|
|
|
Na ciepłym silniku obroty utrzymują się na 900/min? Trochę za dużo, tak mi się przynajmniej wydaje. Powinno być 750 +- 100, ale mogę się mylić. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-01-2019, 17:34
|
|
|
Przepustnica w 1.6 i 1.3 są różne, przynajmniej mają inne numery.
W 1.3 były dwa numery w zależności od rocznika
do 05.2000r. auta z aparatem zapłonowym
i po 06.2000r. z dwoma cewkami.
Czyli albo w aukcji jest zły rocznik podany albo Twój MSS jest troszkę starszy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Dejwideoo
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2019, 17:56
|
|
|
Stawiam na to że mój MSS jest troszkę starszy 2001. Na tej przepustnicy co przyszła było napisane 1.3 GLX space star. Po nauce obrotów ma 850-900. Zobaczymy rano. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|