Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcze przód
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2019, 10:47   

Wydaje mi się że chodzi o uszkodzenia mechaniczne. Przywalanie w krawężnik, duża dziura itd...
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 21-06-2019, 17:25   

leoluke
Krzywią piasty nam także nasi wspaniali specjaliści od opon i felg ,a także mechanicy dokręcając na pałę ,a my często nie zdajemy sobie z tego sprawy,że to wina właśnie ich (oczywiście nie mówię o wszystkich)
Ja mam taką taktykę:gdy jadę wymieniać koła,wyważać itp. mam ze sobą klucz dynamometryczny i sam dokręcam z odpowiednim momentem.Tłumaczenie fachowcom,że trzeba z odpowiednim momentem dokręcić to jak groch o ścianę.

[ Dodano: 05-08-2019, 17:47 ]
No i po 3tyś znowu biją,ale nie dałem za wygraną.Bije tylko prawa więc rozbebeszyłem i wziąłem się za oględziny.No i okazało się,że jarzmo jest krzywe no i tłoczek naciska tylko na część klocka przez co został troszkę zdeformowany,ale najśmieszniejsze jest to ,że tarcza od zewnętrznej strony i od wewnętrznej bicie ok.0,015 czyli ok..Zamówiłem jarzmo i prowadnicę i zobaczymy co będzie dalej.
_________________
zbychu74
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 06-08-2019, 14:53   

zbychu74
Podziel się rezultatem po naprawie. Moim zdaniem skrzywione jarzmo nie powinno spowodować bicia, ale zobaczmy jak będzie.
Ja u siebie też mam częste zmartwienia z bijącymi tarczami. Jak nie dam rady tego rozwiązać, to pewnie będzie najpoważniejszy argument, żeby zmienić Lancera na coś innego, bo zbyt dużo jeżdze autostradami, żeby mieć takie problemy co kilka miesięcy.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 06-08-2019, 16:52   

leoluke, Może nie tylko skrzywione jarzmo ale tłoczek i prowadnice.Na pewno napiszę jaki efekt

[ Dodano: 08-08-2019, 13:33 ]
Wymieniłem jarzmo z przodu ,stare wyglądało jakby ktoś nieudolnie grzebał, prowadnice nie były jakoś bardzo sfatygowane ale wymieniłem.No i wreszcie próba czy to właśnie to ale dalej trzepie kierownicą.Wczoraj wypytałem znajomych o dobrego mechanika no i pojechałem do niego.Rozmowa się kleiła ,facet bardzo przyjemny ,najpierw mnie wypytał co i jak i stwierdził żebym zajrzał i pomierzył tył.Tak własnie zrobiłem.Lewy tył :pomiar z zamontowanym zaciskiem 0,03mm bicia po odpuszczeniu prowadnic zrobiłem jeszcze jeden pomiar i co 0,06mm bicia.Okazuje się ,że dolna prowadnica "stanęła" i klocek jest zużyty skośnie (z jednej strony 9mm a z drugie 4.Tarcza hamulcowa od strony tłoczka bardzo zjechana.Pomiar grubości 8,6mm czyli do wymiany natomiast z drugiej strony wszystko ok grubość tarczy 9,3mm bicie 0,03mm. Na szczęści nie pogięło piast bicie 0,01mm po wyczyszczeniu.
Jak to nie jest powodem drgania kierownicy to już nie wiem.Jak opanuję to dam znać.

[ Dodano: 16-08-2019, 20:21 ]
No i po robocie i faktycznie wymiana tarcz i klocków tyłu rozwiązała mój problem.
Okazuje się ,że tył może powodować drgania kierownicy czyli do hamulców w naszych autach trzeba podchodzić kompleksowo.
Ja u mnie z tyłu nie zamontowałem gumek na dolnej prowadnicy ,według mnie to one powodują blokowanie zacisku.
_________________
zbychu74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.