 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Tarcze przód |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-06-2019, 10:47
|
|
|
Wydaje mi się że chodzi o uszkodzenia mechaniczne. Przywalanie w krawężnik, duża dziura itd... |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 21-06-2019, 17:25
|
|
|
leoluke
Krzywią piasty nam także nasi wspaniali specjaliści od opon i felg ,a także mechanicy dokręcając na pałę ,a my często nie zdajemy sobie z tego sprawy,że to wina właśnie ich (oczywiście nie mówię o wszystkich)
Ja mam taką taktykę:gdy jadę wymieniać koła,wyważać itp. mam ze sobą klucz dynamometryczny i sam dokręcam z odpowiednim momentem.Tłumaczenie fachowcom,że trzeba z odpowiednim momentem dokręcić to jak groch o ścianę.
[ Dodano: 05-08-2019, 17:47 ]
No i po 3tyś znowu biją,ale nie dałem za wygraną.Bije tylko prawa więc rozbebeszyłem i wziąłem się za oględziny.No i okazało się,że jarzmo jest krzywe no i tłoczek naciska tylko na część klocka przez co został troszkę zdeformowany,ale najśmieszniejsze jest to ,że tarcza od zewnętrznej strony i od wewnętrznej bicie ok.0,015 czyli ok..Zamówiłem jarzmo i prowadnicę i zobaczymy co będzie dalej. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 06-08-2019, 14:53
|
|
|
zbychu74
Podziel się rezultatem po naprawie. Moim zdaniem skrzywione jarzmo nie powinno spowodować bicia, ale zobaczmy jak będzie.
Ja u siebie też mam częste zmartwienia z bijącymi tarczami. Jak nie dam rady tego rozwiązać, to pewnie będzie najpoważniejszy argument, żeby zmienić Lancera na coś innego, bo zbyt dużo jeżdze autostradami, żeby mieć takie problemy co kilka miesięcy. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 06-08-2019, 16:52
|
|
|
leoluke, Może nie tylko skrzywione jarzmo ale tłoczek i prowadnice.Na pewno napiszę jaki efekt
[ Dodano: 08-08-2019, 13:33 ]
Wymieniłem jarzmo z przodu ,stare wyglądało jakby ktoś nieudolnie grzebał, prowadnice nie były jakoś bardzo sfatygowane ale wymieniłem.No i wreszcie próba czy to właśnie to ale dalej trzepie kierownicą.Wczoraj wypytałem znajomych o dobrego mechanika no i pojechałem do niego.Rozmowa się kleiła ,facet bardzo przyjemny ,najpierw mnie wypytał co i jak i stwierdził żebym zajrzał i pomierzył tył.Tak własnie zrobiłem.Lewy tył :pomiar z zamontowanym zaciskiem 0,03mm bicia po odpuszczeniu prowadnic zrobiłem jeszcze jeden pomiar i co 0,06mm bicia.Okazuje się ,że dolna prowadnica "stanęła" i klocek jest zużyty skośnie (z jednej strony 9mm a z drugie 4.Tarcza hamulcowa od strony tłoczka bardzo zjechana.Pomiar grubości 8,6mm czyli do wymiany natomiast z drugiej strony wszystko ok grubość tarczy 9,3mm bicie 0,03mm. Na szczęści nie pogięło piast bicie 0,01mm po wyczyszczeniu.
Jak to nie jest powodem drgania kierownicy to już nie wiem.Jak opanuję to dam znać.
[ Dodano: 16-08-2019, 20:21 ]
No i po robocie i faktycznie wymiana tarcz i klocków tyłu rozwiązała mój problem.
Okazuje się ,że tył może powodować drgania kierownicy czyli do hamulców w naszych autach trzeba podchodzić kompleksowo.
Ja u mnie z tyłu nie zamontowałem gumek na dolnej prowadnicy ,według mnie to one powodują blokowanie zacisku. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|
|