Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:40 |
[MSS ALL] SILNIK Tragedia. Zerwany rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 13:09
|
|
|
Jeśli już dojdzie do naprawy niech obejrzy to też inny mechanik i obiektywnym okiem stwierdzi co może być do wymiany.
Wątpie żeby mechanik wziął całe auto za 20tys. Oj umoczył kuper... |
|
|
|
 |
Marcinlodz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 13:28
|
|
|
To jeszcze jedna kwestia: czy w ASO podejma sie zalozenia nowego silnika i ile wezma za samo zamontowanie? |
|
|
|
 |
Kojak [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 13:39
|
|
|
A co Ciebie interesuje ile wezmą... O to niech się martwi mechanik |
|
|
|
 |
Marcinlodz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 13:40
|
|
|
Ale orientujecie sie ile? Z ciekawosci pytam dlugo sie moga z tym meczyc?
[ Dodano: 07-04-2007, 22:35 ]
Dzwonil dzisiaj mechanik i powiedzial,ze naprawi mi silnik tylko nie wiem czy nie lepiej byloby jakby ASO to zrobilo...
[ Dodano: 07-04-2007, 22:39 ]
A jeszcze jedno... Myslicie, ze jest szansa, ze ten silnik bedzie chodzil jak dawniej? I nie bede musial bac sie jadac, ze zaraz cos walnie?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Marcinlodz [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2007, 17:52 Zawinila rolka na rozrzadzie.
|
|
|
Witam! Jednak przyczyna awarii bylo pekniecie rolki, co spowodowalo zsuniecie sie paska... Wiec mechanik ma prawo ubiegac sie o odszkodowanie... Bo chyba to wada materialu jesli peka po 10 km...
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
oloolosz
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 22-02-2009, 01:54
|
|
|
mi kiedyś pękł rozrzą w fieście dieslu po 45 tkm,
oglądałem potem tloki,był slad po zaworach,pierscienie sa w takiej sytuacji zakleszczone,i juz sie tak niedopasowywuja do tuleji,po remoncie auto było słabe i brało olej.
osobiscie to bym kazał mechanikowi zabrac silnik,nigdy bym sie niezgodzil na remont |
_________________ MSS 2004 102km 320tkm |
|
|
|
 |
Radoslav70
Nowy Forumowicz Radoslav70
Auto: MSS GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 1 Skąd: Kielce, Swietokrzyskie, Poland
|
Wysłany: 01-07-2015, 16:51 [MSS GDI] 1,8 GDI SILNIK Rozrząd
|
|
|
Witam. Jak w temacie. Mam Pytanie. Czy jest ryzyko że w tym silniku GDI kiedy peka pasek rozrządu - uszkodzone moga byc zawory?
Pozdrawiam
Radek |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-07-2015, 17:10
|
|
|
100%
PS. ...i oby tylko zawory |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2015, 17:11
|
|
|
R.I.P. dla silnika. Szukać nowego. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 13-07-2015, 10:41
|
|
|
To ja zapytam co ile km wymieniać pasek rozrządu w SS? Czy to jest zależne czy DID czy zwykły 1,6 |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 429 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 13-07-2015, 11:58
|
|
|
Według producenta pasek rozrządu wymieniamy co 90 tys.
W benzynowym pasek, rolka napinacz a w dieslu oprócz tego jeszcze pompę wody (którą pasek rozrządu napędza) tak wyczytałem, nie miałem nigdy diesla.
Oryginał ma wytrzymać 90 tys., jeśli zamiennik to lepiej dmuchać na zimne i wymienić wcześniej, np. po 60 tys.
Pozdr; |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
Laisty
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-11-2016, 16:38 MSS DID 115km - zerwanie paska
|
|
|
Cześć,
Niestety dopadła mnie awaria.. Jadąc sobie spokojnie w delikatnym korku ( na 2biegu ) nagle coś walnęło, obroty spadły, kontrolka silnika oczywiście błysnęła do mnie. Ale po chwili obroty i moc wróciła do normy.
Okazało się po zaglądnięciu pod maske, że ucięło kawałek paska od osprzętu ( ten zewnętrzny ), potem auto już niestety nie odpaliło. Na lawecie pojechało do mechanika, podobno kompresja na silniku jest ok, ale komputer wariuje i prawdopodobnie wciągnęło ten kawałek paska do rozrządu.
I moje pytanie teraz co mogło faktycznie się stać? Jakich kosztów mogę się spodziewać w wersji optymistycznej / pesymistycznej?
Tak jak pisałem silnik po chwili zaczął normalnie pracować ( nie wliczając obijającego się kawałka paska po silniku ) i dojechałem jeszcze 500 m pod pracę bez problemu.
Jeśli coś nieprecyzyjnie napisane to przepraszam, ale niestety nie znam się kompletnie na mechanice. |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-11-2016, 17:27
|
|
|
Jeżeli pasek rozrządu nie pękł, to najprawdopodobniej przeskoczył. Jak o 1 lub 2 ząbki, to z silnikiem (zaworami) raczej nic się nie stało. O więcej ząbków, to...........może być "na bogato". Koszty? W najlepszym razie zakup nowego paska rozrządu (ew. rozpatrzeć jak nie wiesz kiedy był robiony cały kpl.), ustawienie + oczywiście nowy pasek osprzętu.
P.S.
Mi rozrząd przestawiła mysz, która się w niego wkręciła. Właśnie o 2 ząbki. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-11-2016, 19:34
|
|
|
Zwyczajowo scina klin na na kole zębatym wałka rozrządu, zatem nowy zestaw rozrządu, plus kontrola koła zebatego i w razie koniecznosci wymiana, potem sprawdzenie na gorąco czy nie bedzie blokowac zaworów w prowadnicach i przy dobrych rokowaniach użytkować autko dalej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Laisty
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-11-2016, 19:48
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Przez pomyłkę dodałem jako odpowiedź do posta a nie nowy wątek
mechanik jutro ma założyć nowy pasek rozrządu i osprzętu i sprawdzić. Oczywiście ustawi pasek rozrządu jak należy, ale moje pytanie czy powinien od razu wymienić rozrząd ?? Czy wystarczy sam pasek? Na rozrządzie powinienem zrobić jeszcze jakieś 30tyś km.
Boję się, że jak wymieni tylko pasek to może przy próbie odpalenia coś uszkodzić ?
btw. Ewentualnie szukać nowego silnika? czy lepiej remontować swój sprawdzony? |
|
|
|
 |
|