 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
F1 GP Malezji |
Autor |
Wiadomość |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 13:54
|
|
|
szczeslaw napisał/a: | McDoune napisał/a: | Może te usterki sa spowodowane stylem jazdy Roberta |
Szczerze mówiąc to nie wiem, jak można zepsuć skrzynię biegów w F1 przez styl jazdy. Za mocno przyciski w kierownicy przyciska? Poza tym nawet gdyby tak było, to powinni mu dać zeszłoroczną skrzynię, z którą nie miał takich problemów i nie byłoby sprawy.
McDoune napisał/a: | Jeśli Hammilton utrzyma taki tępo wzrostu to on powinien wgrać - dzisiaj był orzeKozak |
Daj Robertowi taki sam samochód jak ma Hamilton i zobaczymy który jest przekozak
Przypomnę: wszyscy tak chwalą Hamiltona, ale tak naprawdę zdobywa to, co powinien zdobyć dobry kierowca F1 dysponując takim samochodem. Zajął 3 miejsce w Australii na 2 samochodzie w stawce. Przepaść między samochodami była taka, że właściwie nie miał z kim walczyć tylko jechał swoje - Alonso w takim samym bolidzie i tak mu odjechał.
Natomiast Robert na 5 samochodzie w stawce zajął 3 miejsce. Na mnie przynajmniej to robi większe wrażenie. |
|
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-04-2007, 14:19
|
|
|
co do skrzyni biegów, tej nowej co mają (testuja?) teraz w BMW a czolowka F1 ma ja od zeszlego sezonu (BMW jest o jeden rok w tyle jesli chodzi o konstrukcje skrzyn biegow do F1) to jest skrzynia do bezstopniowej zmiany biegow (czy jak to sie nazywa). Generalnie podobno z grubsza wyglada to tak ze zanim np nie zapnie sie 5 bieg to samochod jedzie na 4, przez to podobno na kazdym biegu urywa sie kilka czesci sekundy przez to ze samochod caly czas ciagnie do przodu a nie robi chwilowa przerwe na zmiane biegu, co na calym wyscigu daje iles tam sekund do przodu. Z tego co czytalem jest to skrzynia tak skonstruowana ze styl jazdy kierowcy nie ma wplywu na skrzynie. Jest ona tak zabezpieczona ze kierowca nie jest w stanie jej popsuc. Skrzynia moze popsuc sie tylko sama w wyniku bledu konstrukcyjnego co wydaje sie miec miejsce. Zadanie kierowcy to tylko przycisniecie guzika + lub - i tyle...
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2007, 16:06
|
|
|
stanik, dla uściślenia nie chodzi o bezstopniową zmianę biegów (to jest zupełnie co innego) tylko o tzw. seamless gearbox (nie wiem jak to przetłumaczyć - dosłownie to znaczy "bezszwowa skrzynia biegów" ). Generalnie chodzi o to, że samochód jedzie na 4, a skrzynia ma już zapiętą 5. W przeniesieniu napędu używa się 2 sprzęgieł - 1 dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. W momencie zmiany biegu z 4 na 5, następuje tylko błyskawiczne przełączenie sprzęgła używanego do przeniesienia napędu w danym momencie, a na drugim sprzęgle skrzynia zapina już 6.
Cytat z forum planetf1.com (nie szukałem w innych źródłach, bo mi się nie chciało ):
"A seamless gearbox uses three shafts, two clutches and two rows of gear ratios – 1, 3 , 5 and 7 on one shaft and 2, 4, and 6 on the other.
In operation two adjacent gears, one on each shaft (say 2 and 3), are meshed and turning but, as each shaft has its own clutch, only one is transmitting power to the final drive.
In essence, second gear is driving the car while third is pre-selected. When the driver commands an up or down shift one clutch is instantly disengaged and the other takes over the drive.
The electronics take care of which gears pairs are meshed to allow fast up or down shifts. So when starting the car the box is in 1st with 2nd pre-selected, when the driver commands 2nd, the clutches switch over and the 1st gear is disconnected and 3rd is selected ready for the next upchange and so on.
Presumably for downchanges the ECU knows to reverse the sequence. Since these boxes are sequential the only possible source of delay is the change of direction shifting up to shifting down. Since automatic changes are illegal the ECU cannot be pre programmed with the correct sequence of changes for the circuit it's currently on."
Takie rozwiązanie testuje więcej teamów (z tego co wiem, Ferrari też dopiero obecnie testuje taką skrzynię, podobnie jak BMW - podczas wyścigów). |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-04-2007, 16:23
|
|
|
To coś jak skrzynia DSG - tez ma dwa biegi naraz zapięte i tylko przesprzęgla się między nimi przy zmianie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-04-2007, 16:39
|
|
|
nie wiem, nie porafie teraz podac zródła, bo tyle się tego w necie czytam, ale tam pisali że Ferrari, Mercedes nie wiem czy Renault taką skrzynię mieli już w ubiegłym sezonie. Ale... być może był to 7 przedruk z rzędu i wkradł się błąd.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
McDoune
Mitsumaniak Czarny Mesjasz :)

Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 2921 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2007, 20:02
|
|
|
no dobra, jakoś w głowie nie mieściło mi się że jest tak różnica pomiędzy dwoma bolidami BMW ale skoro wszyscy tak mówicie to na prawdę nie rozumiem logiki działania tego zespołu
A o Hamiltonie wspomniałem, bo jednak wydaję mi się że jak na debiutanta idzie mu wspaniale, i na pewno bardzo ważny jest super bolid, ale i tak sposób w jaki on jeździ budzi respekt. Przejechać cały wyścig przed Kimim to jednak coś.
A debiut Roberta też był niczego sobie, siódme (mimo że potem dsq) i trzecie miejsce robiły wrażenie i mam nadzieję że Robert wróci do walki |
_________________
Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków
Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków
 |
|
|
|
 |
damianrally [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 20:14
|
|
|
Robert im jeszcze pokaze tylko dostanie sprawne bezawaryjne BMW w swoje rece i sie zobaczy naco go stac |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-04-2007, 23:54
|
|
|
szczeslaw napisał/a: | Z tego co widziałem, na kilkakrotnie puszczanej powtórce, to Heidfeld wjechał w Kubicę a nie odwrotnie... |
Przed chwilą oglądałem na TV4 kolejną powtórkę. Tym razem był to skrót i dokłądnie zwróćili uwagę na tą sytuację na pierwszym zakręcie (której do tej pory nie widziałem). Faktycznie, robert otarł się o auto Nicka tak, że tego zaczęło obracać w poprzek drogi ale.... to w sumie Nick ściął zakręt i nie spojrzał w tzw. martwe pole czy tam jest jakies auto, tak jakby założył, że po wewnętrznej zakrętu nikt mu nie wiedzie.... Więc jeśli wina Roberta to moim zdaniem tylko połowiczna, bo cały czas jechał koło Nicka a ten akurat na zakręcie postanowił dojechać do krawędzi. Ale jak widać czase warto odpuścić te pół metra, żeby potem nie spaść na ostatnia pozycję...
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 10-04-2007, 00:28
|
|
|
stanik napisał/a: | Przed chwilą oglądałem na TV4 kolejną powtórkę. Tym razem był to skrót i dokłądnie zwróćili uwagę na tą sytuację na pierwszym zakręcie (której do tej pory nie widziałem). Faktycznie, robert otarł się o auto Nicka tak, że tego zaczęło obracać w poprzek drogi ale.... to w sumie Nick ściął zakręt i nie spojrzał w tzw. martwe pole czy tam jest jakies auto, tak jakby założył, że po wewnętrznej zakrętu nikt mu nie wiedzie.... Więc jeśli wina Roberta to moim zdaniem tylko połowiczna, bo cały czas jechał koło Nicka a ten akurat na zakręcie postanowił dojechać do krawędzi. Ale jak widać czase warto odpuścić te pół metra, żeby potem nie spaść na ostatnia pozycję... |
Emocje mi juz opadly, ale nadal twierdze ze szkopek zachowal sie jak cham. Wiem ze oni miedzy soba tez rywalizuja, ale dziwne to jest dla mnie ze w zaden sposob nie potrafia wspolpracowac. Wewnetrzna pomoc w teamie na tle innych ekip wyglada bardzo blado.
Tak czy inaczej to kolejne doswiadczenie dla Kubicy. Moim zdaniem przyjdzie na niego czas |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
|
|