PHEV - pytania o baterię |
Autor |
Wiadomość |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 448 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 02-08-2022, 19:27
|
|
|
A nie o to chodzi waran73, że boję się, że baterię coś trafi. Chodzi o to że Mitsubishi daje gwarancję na 100000mil lub 8 lat, że bateria nie zejdzie poniżej 70% oryginalnej pojemności. Ja wiem, że nawet jak będzie miała 50 czy nawet 40% oryginalnej pojemości to będzie jeździł samochód dalej tyle, że zasięg jako elektryk spadnie. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 195 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 02-08-2022, 20:31
|
|
|
Z jednej strony-8 lat lub 160tys/km..bardzo mozliwe ze spadnie ponizej 70%..z drugiej strony-niejedna taka bateria dziala juz w przydomowej instalacji fv..i dziala..i zasieg jej nie spada
w tych autach tak jest zaprogramowany sterownik ,,pesymistycznie".Wiec majac dostep do MUT mozna sobie pamiec BMU ,,odnowic".. robilem to juz dwa razy..Za pierwszym razerm troche sie obawialem co to bedzie..Ale nic sie nie dzialo zlego..
Z cala pewnoscia %% procenty objetosci leca troche szybciej niz w naprawde nowej baterii..ale z drugiej strony...auto ma ponad 200tys i w grudniu 9 lat.. |
|
|
|
 |
rzutnik
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2022 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-08-2022, 22:25
|
|
|
Czy w Rzeszowie lub okolicach jest ktoś z dostępem do MUT? Zakupiłem ostatnio Outlandera PHEV i zasięg na baterii ok. 22-25km. Może dało by się co nieco więcej wyciągnąć?
Informacje z PHEV Watchdog:
Aktualny przebieg 181tys.
Actual state of health from advertised battery capacity - 52,2% of 40,0Ah
Actual battery capacity - 20,9Ah (6,3kWh)
DBCAM Performed przy 152tys.
Actual State of Charge - 100% = 24,6Ah
Actual State of Health from advertised battery capacity 61,5% of 40,0Ah
Actual battery capacity - 24,6Ah (7,4kWk) |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 195 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 22-08-2022, 05:18
|
|
|
Czesc. Da sie..za pomoca muta wpisujesz w BMU nowa date urodzin baterii-np.5 miesiecy wstecz od aktualnej.i juz... |
|
|
|
 |
rzutnik
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2022 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-08-2022, 09:16
|
|
|
Rzeszów lub okolice ktoś ma MUTa i pomoże? |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 448 Skąd: Limerick
|
|
|
|
 |
stryjekbtc
Nowy Forumowicz
Auto: Outlnader PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2024 Posty: 1 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 30-10-2024, 19:54
|
|
|
wojtowa, Hej, mam pytanie odnośnie balansowania baterii.
Mam autocoma, niby udaje mi się odpalić balansowanie, (jednak inaczej niż w instrukcji- bez świecącego przycisku READY). Procedura się rozpoczyna i po mniej więcej 3h rozładowuje się akumulator pomocniczy i procedura się przerywa. Trochę mnie to dziwi.
Mały aku jest OK
Możesz opisać jak dokładnie robiłeś tą procedure?
Regularnie wywala mi błedy EV związane z napięciami na celach podczas jazdy...
Musze zatrzymać samochód i odpalić na nowo i za jakiś czas historia się powtarza...
Mam nadzieję, że pełne wykonanie procedury pomoże. W tej chwili spoczynkowe róznice na celach wynoszą 0,027, podczas jazdy zdarza się i 0,127! |
|
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 448 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 31-10-2024, 00:16
|
|
|
wojtowa ju tu chyba nie zagląda. Z tego co wiem to sprzedał Mitsu.
Natomiast z mojej wiedzy, jeśli używasz oryginalnej ładowarki to procedura balansowania cel jest wykonywana podczas ładowania. Jeżeli jakas cela się rozjeżdża w czasie jazdy to by wskazywało na uszkodzoną cele. |
|
|
|
 |
CUKIER411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2025 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-08-2025, 18:04
|
|
|
Naprawiałem ostatnio 2 mitsubishi outlander III 2015r i 2018r w jednej firmie miały robione odświeżenie baterii dokładnie reset bms i kalibracje. Nie będę wymieniał gdzie.
Natomiast jeden Mitsubishi rozkraczył się po drodze do domu a drugi po tygodniu z lawiną błędów, wszystkie systemy przestały działać zrobiła się choinka nawet TPMS i czujniki parkowania nie działały.
W starszym rozjechała się bateria i nie mogła znaleźć 0 (zerowego) punktu auto nie wiedziało kiedy odpalić (na wyświetlaczu 9km a auto nie ma prądu i nie chce włączyć silnika spalinowego bo myśli że ma prąd. Diagnoza ten starszy bateria do wymiany a drugi nie wiadomo.
Okazało się że ta kalibracja była nie prawidłowa została odblokowana bateria, starsze auto przyjmowało prąd około 5kw robiło około 18 do 22km po kalibracji 8kw sam zrobiłem 41 tym autem ale auto po zrobieniu tych kilometrów nie chciało jechać pokazało że jeszcze ma zasięg i moc spadała aż stawał, ewentualnie szybko przycisk charge i wtedy jechał i nie nauczył się tych wartości przez 2 tygodnie, to znaczy że bateria była wykorzystywana w pełnym zakresie nie został żaden bufor, a wiadomo co to znaczy, za rok bateria do wyrzucenia w jednym i w drugim. Ewentualnie można było czekać aż BMS się nauczy ale niewiadomo kiedy by to było. To samo drugi przed przyjmował 8kw około 25 do 32 a po kalibracji 10,5kw obydwa naprawione teraz ten pierwszy przyjmuję około 6kw i wie gdzie ma zero i robi około 30km a drugi około 9kw i około 40km i nie ma na desce żadnego błędu
Pacjenci to Outlander z 2015 przebieg 260000tys km i Outlander 2018 110000tyś km
Wniosek ze starej baterii nie da się zrobić nowej ale można trochę ją poprawić po prawidłowej naprawie przybyło 1,5kw i 1kw w nowszym i system lepiej zarządza baterią |
|
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 195 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 29-08-2025, 18:48
|
|
|
Opis koszmarów przedstawiony przez kolegę jest straszniejszy niż sól z pieprzem na kremówce.. kilka tygodni wstecz Outek phev2014 mojego sąsiada taksówkarza miał na liczniku coś tam 20-30 tysi ponad pół miliona km i jezdzi bezawaryjnie dalej..mój własnie jest po trasie 1500km i też jest zdrowy..chyba jednak nie warto z tego auta robić elektrycznego długodystansowca...taki jak jest sam w sobie tez ma urok..pali po ludzku, na prądzie te kilka kilometrów do sklepu zrobi, cichy w trasie..okazał się niezawodny i trwały.. |
|
|
|
 |
CUKIER411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2025 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-08-2025, 19:12
|
|
|
Zgadzam się z Panem w 100% auta bez awaryjne, natomiast bateria też jest bardzo trwała w tych modelach, jak ktoś koniecznie chce mieć większy zasięg to polecam generację 4 ma większą baterię i większy zasięg, generacja 3 była tak zaprojektowana żeby przejeżdżać około 45km jak na nowej baterii.
Ewentualne zwykłe serwisowy reset bms i odświeżenie baterii (DBCAM) w celu poprawy zarządzaniem baterii i odzyskaniem kilku km, więcej niż kilu procent nie należy się spodziewać takie odświeżenie to raptem od 3 do 5km czasem max 8km więcej, cudów nie należy się spodziewać.
Auto jak na taki gabaryt 2 tony ma naprawdę niskie spalanie, i do tego w 3 generacji można założyć lpg wtedy spalanie oscyluję jak już pusta bateria między 8l lpg a 12l lpg autostrada wyższe prędkości. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 195 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 29-08-2025, 20:00
|
|
|
Mój phev jest zagazowany..było to konieczne z powodów psychologicznych- po 13 latach i olbrzymich bezproblemowych przebiegach zrobionych zagazowanymi autami mitsu space runner i space wagon-ręka i umysł odwykły od płacenia za benzynę.... Wczoraj moim,załadowanym tak że trochę tył usiadł (4 osoby i bagaż) na autostradach to i 13litrów lpg pociągnął.. Z tego co wiadomo Outlander phev IV generacji ma ciągle 4B12- zwykły silnik wolny ssak,bez turbo, na pośrednim wtrysku.. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 220 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 30-08-2025, 18:02
|
|
|
Ja już ponad 3.5 roku na naprawionej baterii jeżdżę, bateria przyjęła już 6.3MWh, po 70kkm od naprawy do baterii wchodzi około 6kWh, nie jest odblokowana. Phev też zagazowany, średnie spalanie do 120 to 10-11 l, powyżej 150 to pali 15l. Te 6kWh w mojej okolicy wystarcza na 20-28km.
Przebieg to ponad 188kkm. Marzy mi się teraz nowy Outek, ale pewnie będzie jakiś chinol phev. |
|
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 195 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 30-08-2025, 19:33
|
|
|
Mi też marzy się outek IV phev.. a ponieważ lepiej spełniać swoje marzenia niż ich nie spełniać cierpliwie poczekam na 6-7letniego.. odnosnie przebiegu 188Kkm ..to taki mały przebieg w tej konstrukcji Mitsu nie daje gwarancji że silnik jest już dotarty... |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 220 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 30-08-2025, 20:29
|
|
|
Ja już o V myślę, ale jak piszesz za 6-7 lat jak już będą sensowne używki. |
|
|
|
 |
|