 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ładowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-02-2021, 08:46
|
|
|
Ktos gdzieś mi mówił ze te w Jula są ok -
jak sprawdzić czy ta z |Lidla faktycznie nie przerywa ładowania? Na wyświetlaczu pokazuje ze full i ikona ładowania nie mruga... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2021, 09:02
|
|
|
Szukałem jakiś testów i ten gość co wcześniej jest polecany wyskoczył:
https://www.youtube.com/watch?v=ug-T-2Oh8ZA
Ale z tego co widziałem to jakieś 100mA wiec zastanawiam się czy faktycznie to może zaszkodzić. Może jak samochód pobiera ~20mA to wystarcza żeby nie było problemu?
Pewnie przez 2tyg nic się nie stanie, ale cały sezon to chyba nie jest najlepszy pomysł. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 09-02-2021, 14:40
|
|
|
Akumulatory ładujemy prądem równym 1/10 ich pojemności, jeżeli to kwasiak to do osiągnięcia napięcia 15,8V w szczególnych przypadkach 16,2V.
Mam chyba 5 ładowarek i te z lidla wypadają dużo gorzej niż Hamron z Juli. Tam gdzie lidl pokazuje full, w hamronie jest 3/5 kresek. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2021, 15:17
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Akumulatory ładujemy prądem równym 1/10 ich pojemności, jeżeli to kwasiak to do osiągnięcia napięcia 15,8V w szczególnych przypadkach 16,2V.
|
Umhhhyyy znaczy trzeba być niewolnikiem akumulator i sprawdzać napięcie w ciągu tych 10h?
Z tego co mnie się wydaje, to potraktowanie 1/10 akumulatora zazwyczaj daje dużo wyższe wyniki niż 16V dużo wcześniej niż akumulator się naładuje. 1/10 przy zwykłym kwasiaku to osiąga sporo wyższe napięcie dlatego nie ładuje się w samochodzie. |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 09-02-2021, 16:53
|
|
|
krzychu napisał/a: | Umhhhyyy znaczy trzeba być niewolnikiem akumulator i sprawdzać napięcie w ciągu tych 10h? | Bez urazy, ale jak Ty sobie to wyobrażasz? No niestety nie powinno zostawiać się ładowanego akumulatora bez żadnego nadzoru. Trzeba kontrolować napięcie oraz natężenie. Sprawdzać poziom elektrolitu, a dla bardziej zaawansowanych użytkowników nawet jego temperaturę oraz gęstość. Jeżeli temperatura elektrolitu ładowanego akumulatora przekroczy 55 stopni Celsjusza nalezy zatrzymać ładowanie.
Dlatego do mocniej rozładowanego aku najlepiej użyć lepszego prostownika transformatorowego z możliwością regulacji parametrów ładowania lub wstawić w szereg żarówkę wtedy natężenie i napięcie będzie mniejsze i można zostawić ładowany aku na dłużej, bez obawy przeładowania.
Bzyk_R1 napisał/a: | Akumulatory ładujemy prądem równym 1/10 ich pojemności, jeżeli to kwasiak to do osiągnięcia napięcia 15,8V w szczególnych przypadkach 16,2V. | Wspominałem już o tym kilka postów wcześniej: "Wtedy trzeba użyć prostownika i ładować wyższym napięciem (do momentu aż napięcie na końcówkach biegunowych akumulatora przy włączonym prostowniku będzie na poziomie od 15,6 do 16,8V) i prądem równym 10% pojemności znamionowej akumulatora, a to już nie jest "zdrowe" dla instalacji elektrycznej samochodu, więc trzeba go odłączyć."
O tym też wspominałem kilka postów wcześniej: "Tutaj masz rzetelny test podparty i uzasadniony pomiarami https://www.youtube.com/watch?v=ug-T-2Oh8ZA "
Wystarczy przeczytać wszystko ze zrozumieniem Dla mnie temat ładowania akumulatora został już tutaj wyczerpany. Każdy jednak zrobi sobie tak jak uważa. |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
Ostatnio zmieniony przez sharky 09-02-2021, 17:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2021, 17:01
|
|
|
sharky napisał/a: | Bez urazy, ale jak Ty sobie to wyobrażasz? |
No jak masz prostownik to wiadomo, że musisz pilnować. Ale po to są takie małe ładowarki które same to robią za nas. O to mi chodziło. Niektórzy wolą manualą klimę, manaualną skrzynię. Ja tam wole automatyczne. Nikomu nie bronie, ale nie każdy musi być fanatykiem ładowania akumulator w jeden słuszny sposób. Ja np. nim nie jestem. Poprzedniego akumulatora w Lancerze czasami doładowałem z 1-2h u rodziców i przeżył 10 lat.
A widziałeś co ja wkleiłem? Czytasz/klikasz zanim coś napiszesz? Kliknij sobie zacytowany przez Ciebie mój link i swój.
sharky napisał/a: |
Wystarczy przeczytać wszystko ze zrozumieniem |
Wymagaj pierwsze od siebie potem od innych |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 09-02-2021, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 09-02-2021, 17:05
|
|
|
krzychu, nie wiem o jakich 10h piszesz? Jeżeli jest potrzeba to i 24h ładujemy baterię np wpinając w szereg żarówkę jak pisał wyżej sharky, .
Nie rozumiem też zdania że:
Cytat: | potraktowanie 1/10 akumulatora zazwyczaj daje dużo wyższe wyniki niż 16V dużo wcześniej niż akumulator się naładuje. 1/10 przy zwykłym kwasiaku to osiąga sporo wyższe napięcie |
1/10 akumulatora 60Ah to wartość 6A prądu. Taki pobór będzie w początkowym okresie ładowania. Wraz ze wzrostem napięcia akumulator pobiera coraz mniejszy prąd.
I zgadzam się z sharkym, pompowanie powyżej 16V wpiętego w instalację akumulatora nie jest dobrym pomysłem. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 09-02-2021, 17:06
|
|
|
krzychu napisał/a: | A widziałeś co ja wkleiłem? Czytasz/klikasz zanim coś napiszesz? Kliknij sobie zacytowany przez Ciebie mój link i swój. |
krzychu napisał/a: | Wymagaj pierwsze od siebie potem od innych | U mnie na kompie to są te same filmiki. Nawet adres linku jest ten sam, więc chyba jednak coś pokręciłeś. |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
Ostatnio zmieniony przez sharky 09-02-2021, 17:12, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2021, 17:07
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | krzychu, nie wiem o jakich 10h piszesz? |
Przykładowa wartość, może to być 5 może 20h.
Bzyk_R1 napisał/a: |
1/10 akumulatora 60Ah to wartość 6A prądu. Taki pobór będzie w początkowym okresie ładowania. Wraz ze wzrostem napięcia akumulator pobiera coraz mniejszy prąd. |
Tak dokładnie, i moim zdaniem powyżej 16V będzie bardzo szybko. Co w moim odczuciu nie oznacza 100% naładowania. Ale ja się nie znam.
sharky napisał/a: | Nawet adres linku jest ten sam, więc chyba jednak coś pokręciłeś. |
Dokładnie i tego nie rozumiem. Wspomniałem, że kanał gościa jest polecany wcześniej (w sensie Ty gościa poleciłeś), wstawiam od niego filmik do testu, a Ty dajesz ten sam link z opisem "tu masz porządny test"... |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 09-02-2021, 17:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 09-02-2021, 18:13
|
|
|
krzychu napisał/a: | Dokładnie i tego nie rozumiem. Wspomniałem, że kanał gościa jest polecany wcześniej (w sensie Ty gościa poleciłeś), wstawiam od niego filmik do testu, a Ty dajesz ten sam link z opisem "tu masz porządny test"... | Człowieku ja zacytowałem samego siebie z poprzedniej strony. Widzę właśnie kto tu nie czyta/klika zanim coś napisze. Wkleiłeś dzisiaj linka, którego ja Ci wysłałem już 07-02-2021 o 20:18. W dodatku napisałem, że mówiłem o tym kilka postów wcześniej i zacytowałem samego siebie z postu, w którym nawet napisałem, że sam używam tej lidlowskiej ładowarki, a Ty się mnie pytasz czy widziałem co wkleiłeś. [Edit]? |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 09-02-2021, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2021, 19:36
|
|
|
Faktycznie są aż 3 linki do tego gościa w Twoich postach, widać jeden przeoczyłem. Dziwne, bo przeglądałem przed napisaniem poprzedniego posta wcześniejsze posty. Dlatego mi to strasznie nie pasowało. |
|
|
|
 |
|
|