Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[I 2.0T] Witam jestem nowym posiadaczem O1T
Autor Wiadomość
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 16-04-2021, 09:54   

spływ oleju to jeszcze nic, wymiana uszczelki jest banalna, kwestia czy turbo nie puszcza uszczelniaczami na wałku do strony zimnej :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-04-2021, 14:22   

Dodaje wykres z hamowni:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-04-2021, 14:28   

Modzenie silnika który dymi? Przed tym modzeniem przeprowadzono jakaś diagnostykę?

Silnik pali olej, no to zapycha katalizator. Katalizator zapchany to trzeba wyciąć. Sonda lambda emulowana czy jakoś wyłączona w elektronice? Może cały czas się świeci CE?

Ja tylko czekam jak takie samochody przestaną przechodzić przeglądy.
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-04-2021, 15:08   

Mapa była wgrana przed tym jak dowiedziałem się, ze dymi, gdybym wiedział to od samego początku to zapewne bym tego nie zrobił... Sonda emulowana

 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-04-2021, 21:51   

krzychu, te samochody mają mniej toksyczne spaliny na LPG niż Twoja Mazdeczka na bezpośrednim wtrysku, poczekaj parę lat i będzie to samo co z GDI od Mitsubishi. Nawet na wagę za wiele nie dostaniesz z wiadomych względów.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-04-2021, 07:09   

Panowie dzisiaj wyczytałem na internetowch, że uszczelniacze zaworowe mogą stracić swoje właściwości po przegrzaniu silnika, gdy kupowałem mojego outlandera, okazało się już w Polsce u mechanika, że nie było tam termostatu. Możliwe jest, że uszczelniacze puściły przez przegrzanie się silnika jeszcze w Szwajcarii?
Ostatnio zmieniony przez Szacer 18-04-2021, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 18-04-2021, 22:18   

Szacer napisał/a:
W@sio, chciałem napisać pw, ale coś nie chce pójść, wiadomość zostaje w skrzynce „do wysłania”. Napisz do mnie proszę, bo mam prywatne pytanie :)

W wysłane wpadnie, jak Wasio odczyta.
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-04-2021, 22:20   

tościk, dzięki za info
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2021, 10:34   

Bzyk_R1 napisał/a:
krzychu, te samochody mają mniej toksyczne spaliny na LPG niż Twoja Mazdeczka na bezpośrednim wtrysku, poczekaj parę lat i będzie to samo co z GDI od Mitsubishi. Nawet na wagę za wiele nie dostaniesz z wiadomych względów.


Poczułeś się urażony czy co? Też nie masz katalizatora? Palący olej silnik turbo bez katalizatora na LPG ma lepsze spaliny? :shock: Poza tym i tak dużą część zanieczyszczeń emituje zimny silnik tutaj bez katalizatora i zanim się przełączy na LPG jest dużo dużo gorzej. Co chcesz udowodnić? Może porównasz ile CO2 produkuje jeden i drugi silnik... Na co mam czekać? Nie jestem uwiązany do tego samochodu, dziwi mnie też Twój pogląd ponieważ nadal ten silnik jest bez GPF-u... W przeciwieństwie do 2.0 od Mitsubishi, który GPF-a musi mieć... Odbieram ten tekst jako atak personalny... Żarty o złomowaniu to jakiś pstryczek o rdzewieniu? Lancer mi mocno rdzewiał... Mam doświadczenie :finga: A co jest nie tak z GDI? Jak się szanuje to sobie użytkownicy chwalą... Niby panuje opinia, że to zło, a na forum widzę że całkiem dobry silnik. Elastyczny, spory zakres obrotowy, oszczędny... A wszystko się zużywa...

Co ma moja Mazda do rzeczy? Ja pisałem o druciarstwie. Co za różnica czym jeżdżę? Samochód ma być serwisowany zgodnie ze sztuką aby był bezpieczny dla użytkownika i innych osób. Takie wycinanie katalizatora to druciarstwo niestety i tyle. Samochód z wyciętym katalizatorem i emulacją sondy powinien nie przejść przeglądu. To nie jest Afryka gdzie każdy jeździ jak chce i stwarza zagrożenie dla innych jak chce.
 
 
nicolas 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander Turbo 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2021
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2021, 12:17   

Nowy jestem ale troche pogrzebałem już przy swoim O1T.
Też mi palił olej, głównie na postoju, dymił na niebiesko. Wymieniłem zaworek PCV który jest za pokrywą i problem ustąpił. (zastosowałem zaworek zwrotny do paliwa, 10mm i redukcję wyjścią z pokrywy zaworów).
Czytałem tutaj chyba przypadek że ktoś zrobił remont silnika i dalej miał to samo. Stawiam na ten zaworek...
Taka redukcja... żeby wyjść z pokrywy zaworów
https://allegro.pl/oferta/lacznik-aluminiowy-do-wezy-redukcja-14-mm-10-mm-8417025949
I taki zaworek
https://allegro.pl/oferta/zawor-zaworek-zwrotny-kierunkowy-paliwa-fi-10mm-9829282964

Katy musiałeś wywalić bo olej Ci palił i zapchał pierwszego kata. Miałem to samo :)

A tutaj link do uszczelki spływu oleju. Pasuje idealnie. Dla pewności posmarowałem ją cieniutką warstwą victore reinzem. Chyba nie da się kupić tego taniej :)
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-odplywu-oleju-zmp10-097-zmp10097-8906011319
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2021, 17:57   

Nicolas, dzięki za podpowiedź, napewno zrobie to o czym napisałeś. W dolocie mam sporo oleju, mechanik mówi, ze raczej turbina puszcza olej, mam od kolegi używaną, sprawdzona i sprawna, bez żadnych luzów, podmienię i zobacze czy dalej będzie chlać olej. Mi na postoju nie dymi, tylko przy hamowaniu silnikiem jak jest duże podciśnienie.
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 25-05-2021, 20:33   

tościk napisał/a:
Szacer napisał/a:
W@sio, chciałem napisać pw, ale coś nie chce pójść, wiadomość zostaje w skrzynce „do wysłania”. Napisz do mnie proszę, bo mam prywatne pytanie :)

W wysłane wpadnie, jak Wasio odczyta.


Trzeba było nie dezerterować :D

[ Dodano: 25-05-2021, 20:35 ]
nicolas napisał/a:
Nowy jestem ale troche pogrzebałem już przy swoim O1T.
Też mi palił olej, głównie na postoju, dymił na niebiesko. Wymieniłem zaworek PCV który jest za pokrywą i problem ustąpił. (zastosowałem zaworek zwrotny do paliwa, 10mm i redukcję wyjścią z pokrywy zaworów).
Czytałem tutaj chyba przypadek że ktoś zrobił remont silnika i dalej miał to samo. Stawiam na ten zaworek...
Taka redukcja... żeby wyjść z pokrywy zaworów
https://allegro.pl/oferta/lacznik-aluminiowy-do-wezy-redukcja-14-mm-10-mm-8417025949
I taki zaworek
https://allegro.pl/oferta/zawor-zaworek-zwrotny-kierunkowy-paliwa-fi-10mm-9829282964

Katy musiałeś wywalić bo olej Ci palił i zapchał pierwszego kata. Miałem to samo :)

A tutaj link do uszczelki spływu oleju. Pasuje idealnie. Dla pewności posmarowałem ją cieniutką warstwą victore reinzem. Chyba nie da się kupić tego taniej :)
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-odplywu-oleju-zmp10-097-zmp10097-8906011319


Zaciekawiłeś mnie tym zaworkiem bo na postoju po katuszach wali olejem w środku auta
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-05-2021, 21:08   

Nicolas czyli po prostu zastosowałeś cos takiego, bo miałeś/masz popsute uszczelniacze zaworowe? Dobrze rozumiem?

Proszę stosować się do regulaminu.
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 28-05-2021, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 11-06-2021, 13:27   

Witam. Szacer wymieniałeś pompę paliwa przy remapie?
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
Szacer 
Nowy Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-06-2021, 11:06   

Witam, po wymianie turbiny (na używana, bez żadnych luzów) outlander przestał dymić i jeść olej, ponadto po zbiciu świec na 0,7mm nie przerywa i jedzie wreszcie jak powinien:)
Nie wymieniałem pompy paliwa, wszystko gra na fabrycznej. Okazało się ze mam pęknięty kolektor wydechowy na 1wszym garze, ale kolega Wasio już dał mi namiar do gościa który robi takie kolektory z czarnej stali.
Teraz zmieniamy kolektor, niedługo wjedzie fmic, może poprawie wydech+Pompa paliwa i zrobie remap. Dzięki wszystkim za pomoc :)

[ Dodano: 13-06-2021, 11:09 ]
Przy wymianie turbo okazało się, ze w Szwajcarii już spawali kolektor i znów pękł na spawie. Nie czuje różnicy w mocy, ani tez nie śmierdzi spalinami.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.